Vuosijuhla lauantaina 4.1.2020

Hanna Kullanväärtti

Kontulainen
Suomen Tolkien-seura
Suomen Tolkien-seuran vuosijuhlaa vietetään miitin yhteydessä lauantaina 4.1. Juhla sisältyy yöpyjien miittihintaan, päivävierailijoilta veloitetaan 5 e / hlö kulujen kattamiseksi. Toivomme juhlavaa pukeutumista (ja käytöstä - erityisesti hobitit, muistakaahan tämä!).

Juhlaan olisi mukava saada myös ohjelmaa. Joten jos vähänkin mietit voisitko esittää eskmerkiksi laulua, soittoa, tanssia tai ehkä jopa runoutta, niin ilmianna itsesi rohkeasti.

Hanna Kullanväärtti on juhlan ohjelmavastaava, joten olethan kaikissa juhla-asioissa yhteydessä häneen.
 
Vuosijuhlaan on tulossa Elämäni Biisi-visailu (Linkki johtaa Yle Areenaan josta löytyy alkuperäinen ohjelma).
Ohjelman ideana on että kisaajat tuovat jokainen yhden kappaleen joka on heille tavalla taikka toisella merkityksellinen. Sen ei tarvitse olla lempikappale, mutta siihen liittyy jokin tarina. Kukaan ei tiedä mikä on kenenkin kappale.
Kappaleet kuunnellaan yksitellen ja jokaisen kappaleen jälkeen kilpailijat (myös se kenen biisistä on kyse) arvaavat kenen elämänbiisistä on kyse. Tietenkin yrittäen hämätä muita samalla etteivät he ravaisi oikein.
Kun kaikki kappaleet on kuunneltu paljastetaan yksitellen mikä oli kenenkin biisi ja mikä tarina kyseiseen kappaleeseen liittyy. Jokaisesta oikeasta vastauksesta saa yhden pisteen.
Lisäksi visailua seuraaville jaetaan myös lomake johon he voivat merkitä omat veikkauksensa ja osallistua peliin arvailemalla.

Nyt jotta tämä olisi mahdollista toteuttaa tarvittaisiin neljä kilpailijaa. Lisäksi jos joku olisi innokas juontaja niin se lisäisi jännitystä ja uskottavuutta kun juontajakaan ei tiedä mikä kappale on kenenkin. Jos juontajaa ei löydy juonnan itse, mutta ohjelman järjestäjänä minä tulen tietämään kenelle mikäkin biisi kuuluu.
Haen kilpailijoita kaikkien rotujen edustajien joukosta. Eli voit olla örkki, hobitti, kääpiö, haltia, ihminen, lohikäärme, velho... Eli osallistua saa hyvin mielellään myös itse kehitetyllä tai Tolkienilta lainatulla hahmolla Kekis-Maasta, mutta osallistua saa myös ihan omana itsenään.
Juontajaksi haluavat voivat huikata tässä suoraan kiinnostuksensa.
Kilpailijaksi halajavat laittakaa minulle yksärillä linkki esimerkiksi youtubeen tai muuhun palveluun josta kappale voitaisiin kuunnella ja mahdollisesti videon kera jos saadaan videontoistomahdollisuus. Tai jos haluat tuoda kappaleen CD:llä niin laita kuitenkin kappaleen tiedot. Laittakaa myös tieto siitä esiinnyttekö omana itsenänne vai kehitetyllä hahmolla ja jotain tietoja hahmostanne.
Jos hahmoja tulee enemmän kuin tarvitaan valitsen sen perusteella että peliin saataisiin mahdollisimman erilaisia kilpailijoita ja erilaisia kappaleita.

Selvittelen mahdollisuutta palkita paitsi voittavan kilpailijat/kilpailijat myös mahdollisuutta palkita täydet pisteet saavat katsojat. Tämä selviää vähän lähempänä.

Sitten katse kääntyykin tekniseen toteutukseen ja lähestyn tässä kohtaa ensin @Merri ä, mutta jos jollain muulla on sopivaa tekniikkaa mukana niin kuka tahansa saa ilmaista itsensä. Onko meillä mahdollisuutta toteuttaa ihan videoiden esittämistä? Tai millaisia äänentoistomahdollisuuksia meidän olisi mahdollista saada paikanpäälle? Meiltäkin varmaan löytyy joku pieni tabletti josta saa jonkinlaista ääntä netistä ja minipieni kaijutin, mutta niillä ei pitkälle pötkitä.

Edit. Jos joku on innokas soittaja tai laulaja niin kappaleita saa myös esittää livenä. Tällaisen järjestelyn toteuttamiseksi toivoisin kuitenkin että kilpailija itse sopisi mahdollisen esiintyjän tai esiintyjien kanssa suoraan asiasta ja esiintyjät eivät luonnollisesti saa osallistua visailun arvailuun. Tällainen pieni lisämauste olisi hieno lisä, mutta ei todellakaan mikään välttämättömyys.
 
Last edited:
Minä voin kyllä osallistua kilpailijana :) Pitää vähän miettiä biisivalintaa ja sitä onko se oman elämäni biisi vaiko jonkun muun.
 
Tilannetiedoksi että Hanna on ensimmäinen kisaajaksi ilmoittautunut. Eli tarve kilpailijoille on suuri jotta ohjelmanumero toteutuisi.
 
@Haltiamieli lupautui kolmanneksi kisaajaksi. Olen miettinyt aikaisemmin jo että olisiko mahdollista toteuttaa ohjelma vain kolmella kilpailijalla, mutta tulin siihen tulokseen että arvaaminen voi silloin olla vielä liian helppoa. Eli tarvitaan se neljäs. Haluaisin hahmot ja biisit tietooni viimeistään keskiviikkoaamuksi (eli tiistai-iltana olisi hyvä laittaa ne minulle) että ehdin tehdä katsojien arvauslomakkeet valmiiksi. Toki jos ei saada neljättä niin vaiva on turha. Eli jos vielä haluaisit päästä mukaan niin ilmaise halukkuutesi pian.

Voittajalle on luvassa kirjapalkinto ja niille jotka yleisöstä saavat kaikki oikein vapaavalintaiset badget ;)
 
Hienoa! :) @Hanna Kullanväärtti @Haltiamieli ja @Kointähti laittakaa minulle tosiaan hahmotiedot ja kappalevalinnat alkuviikosta heti. Perusteluja kappaleille ei tarvitse antaa. Kerrotte ne sitten juhlassa kun kappaleiden tuojat paljastetaan :) Ja Hanna, koita järjestää niin että sinä ja Pippin ette myöskään tiedä toistenne kappalevalintoja.
 
Ylös