Vuosijuhlamiitin yhteisruokailut 2017

Taco vai Tortilla? VAIN RUOKAILUUN OSALLISTUJILLE

  • Tortilla

    Votes: 14 93,3%
  • Taco

    Votes: 5 33,3%

  • Total voters
    15
  • Poll closed .
Voisin osallistua myös kunhan keksin mitä tuoda, aika kattavasti alkaa olemaan kaikkea.

Muoks.
Itse olen joskus syönyt tortilloja siten että kastikkeiden joukossa on ollut myös kermaviili/ ranskankerma/american dippi/ juustokastike tms. Versioita on monia.

Suolakurkkua ole myös joskus syönyt tortilloissa (yllättävän toimivaa), pannulla paistetut sienet olisi myös sopivan hobittimainen täyte.

Jotain tämän suuntaista voisin siis tuoda, riippuen pysähdyspaikkakaupan valikoimasta.
 
Last edited:
Täytevalikoima alkaa tosiaan olla aika kattava. Syöjiä on myös sen verran paljon että jos väkeä tulee lisää eikä mitään olennaista puutu niin voidaan varmaan jakaa jo listalla olevista aineksista heille tuotavaa. Tai sitten saa tiskausnakin ;)
 
Noista Samon mainitsemista ranskankerma on meillä vakikastikkeena kaikessa "meksikolaisessa". Sitä olisi ihan hauska saada tähänkin settiin.
 
Last edited:
Mietin että voisi sopia jo valmiiksi mihin aikaan kokkaus perjantaina alkaa niin ei tarvitse arpoa ja etsiä väkeä ympäriinsä. Pohdin ensin klo 14, mutta samaan aikaan alkaisi origamityöpaja, joten ehdotan että ennen sitä. Ruuan laitossa ei mene mahdottomasti aikaa (jauhelihan paisto ja asioiden pilkkominen), joten miltä kuulostaisi 12.30 taikka 13? Origamipajailijoilla ohitusoikeus että ehtivät mukaan.
 
Muistakaa myös, että se "noin klo 14" oli vain minun heittoni ajasta, johon mennessä arvioin että todennäköisesti osallistumisesta kiinnostuneet ovat kaikki hereillä ja syöneet aamupalaa. :p Ja että ei menisi vielä "iltaohjelman" kanssa päällekkäin. Eli venkslailkaa vapaasti, ei nämä ole kiveenhakattuja!
 
Ei nyt aleta koko ohjelmaa pyörittämään tämän takia uusiksi :D Minä söisin mielellään jo yhdeltätoista, mutta olen jotenkin siinä käsityksessä että yleisesti väki ei ehkä ole vielä siinä vaiheessa välttämättä noussut aamupala pöydästä, joten jos aloitetaan pilkkomiset yms. helposti muistettavasta ajasta klo 13 ja jos origamilaiset eivät ihan klo 14 ehdi niin sitten se vähän siirtyy?Tuskin kumminkaan kovin paljon?
 
Juu, laktoosittomana olikin tarkoitus tuoda, kun en itse pysty juuri muuta syömään. :) Ananas kelpais kyllä ainakin miulle täytteeksi.
 
Osallistun mieluusti. Mutta jotta saadaan mahdollisimman suuri sählinki aikaiseksi, täytteeksi kelpuutan kanaa tarjolla olleiden sijaan. Valitettavasti papukastike ja/tai jauhelihakastike eivät sovi parhaalla mahdollisella tavalla ruokavaliooni. Tuon siis kanaa jossain muodossa, todennäköisesti valmista, jotta päästään helpolla.
Ainakin salaatti, kurkku, paprika, salaattijuusto, kermaviilikastike, salsakastike sopivat mainiosti minulle. Preferoin ehkä enemmän tortillalettuja kuin tacokuoria, mutta molempi käy, joten en kyennyt tekemään valintaa.
Osallistujia alkaa olla sen verran, että jotain tarvitaan ehkä enemmän kuin yksi hankkisi (tortillaletut, salsakastike?). Joten minulle voi sälyttää jotain lisätarpeita.
 
Laitoin Lehtikselle kanan ja salsaa. Huom. @Sidhiel, teistä kaksi tuomassa tätä.
Muutenkin HUOMIOIKAAN ETTÄ MEITÄ ON TULOSSA AIKA PALJON. Eli jos tuntuu että ette kykene tuomaan tarpeeksi jotain tarvikkeita niin hihkukaa täällä ja jaetaan taakkaa. Minä tuon pakkauskoon mukaan ylöspäin pyöristäen kaksi tortillalättyä ja tacokuorta/osallistuja tuon äänestyksen pohjalta (osan varmaan isoina ja osan pienempinä). Minä en pääse katsomaan kuka on äänestänyt mitäkin enkä siksi tiedä jos joku on jättänyt äänestämättä. Jos näin käy niin molempia äänestäneiden äänet toivottavasti tasaavat tilannetta, mutta KÄYKÄÄ ÄÄNESTÄMÄSSÄ niin varmistatte että teille on mitä haluatte. Voi tosiaan äänestää myös molempia. Jos koetaan tarvetta saada enemmän lättyjä ja pohjia niin joku muukin voi ottaa nakikseen tuoda vähän ekstraa santsaajia tai seuraavaa päivää varten.
 
Voin vaihtaa omat tuomiseni niin että tuon kermaviiliä + lisää tortilla/ tacopohjia. Pohjat on aika oleellinen juttu kuitenkin joten niitä on syytä olla riittävästi jä täytteitä on jo aika paljon.
 
Hei, hans ei ole foorumilla enkä voi äännestää usempaan otteeseen tortilloja, joten ota äännestyksen lisäks hanssille kans tortilloja.
Ja jos meitä tulee vielä paljon lisää voisi joku ostaamun lisäksi pari avokadoa quaqamooleen, meitä on kyll kaks jakamassa niitte hintaa tosin mutta jos joku ei muuta keksi :)

Muoks. Tosin sidhiel on listan mukaan tuomassa joten se on kyllä tarpeeksi
 
Juu, olen tuomassa jotakin ehkä kolme tai neljä avocadoa. Kyselisin, että kuinka paljon salsaa pitää tuoda? Paljon tietenkin, mutta kuinka paljon?
 
En osaa muiden salsankäytöstä sanoa, mutta meillä kotona menee sellainen matala lasipurkillinen kuuden läpyskän kanssa. Nopealla laskutoimituksella jos kaikki käyttäisivät salsaa saman verran kuin me ja söisivät jokainen kaksi lätkää niin sitä tarvittaisiin neljä matalaa purkillista, mutta lätkiä on tulossa useampia ja on hyvin mahdollista että sitä käytetään enemmän kuin meidän talouden keskikulutus. Kannattaa myös pyöristää ylöspäin. Toki muitakin kastikkeita on tulossa, mikä voi vähentää Salsan tarvetta. Tuo tacokastike esim. on melkein samaa tavaraa sileässä muodossa. Sanoisin että jos ostaisi niitä matalia purkkeja (lasken niissä, koska niiden menekin tiedä, enkä muista miten paljon suurempi iso purkki on) niin vähintään kuusi purkkia ettei tarvitse alkaa säännöstellä.

Hihkaisen myös täällä että jos en itse satu olemaan ensimmäinen yhteisruokailija paikalla niin kuka se lieneekään voisi varata jääkaapista teipillä nimeten jonkun nurkan yhteisruokien säilytykseen ja katsoa vaikka jos keittiön korkeassa kuiva-ainekaapissa olisi hylly muille kamoille. Koska kaikki eivät ole mukana kokkaamassa niin näin saadaan tavarat selkeästi yhteen kasaan.

Niin ja minusta alkaa tuntua taas että olen kamala järjestelijä tämän ruuan kanssa ja mietin ja laskelmoin liikaakin etukäteen. Pahoittelut siis tästä. Yritän parantaa tapani, mutta tämä taitaa olla niin vahvasti luonteessa etten ihan äkkiä opi siitä pois :p
 
Älä pahoittele Jaamar, hyvä että olet järjestelmällisesti järjestänyt ja suunnitellut tätä yhteyssyöminkiä! :) Meitä on niin monta, että pitääkin oikeasti miettiä, kuinka paljon tuodaan mitäkin. Muuten joko jää nälkä tai tulee todella paljon jätettä tai täytteitä on ihan epätasaisesti. Ja ihan hyvä, että kootaan ainekset johonkin yhteen kasaan. Ei tarvitse etsiä jauhelihapakettia kahdesta eri jääkaapista tai tonkia kurkkujen tuojan matkalaukkua, jos tämä itse sattuu juuri silloin vielä olemaan Kimble-ottelussa, kun muut aikovat aloittaa ruoanlaiton. :p
Ihanaa, että jollakulla on vähän enemmän langat käsissä.
 
Sidhiel, koskapa minäkin tuon jokusen purkin, niin sinulta riittää jaamarin ohjeilla 3 purkkia. Eli minä tuon toiset kolme, joista joku voi olla sitten taco-kastikettakin, katson vähän mitä käteen osuu kaupassa. Mietoja olen ajatellut.
 
Papumössöön tulee myös sekaan texmex-maustettu soijarouhepussillinen ja ajattelin lisäksi tehdä sen chilimaustettuun tomaattimurskaan (voin tehdä miedommankin version, jos muut papuilijat haluavat, se ei ole ongelma), joten sekin antaa potkua ruokaan.
 
Osallistun mieluusti ruokailuun. Jos ruoka-aineet ovat jo kasassa, katan mieluusti pöytää ja siivoilen jälkiä.
 
Ylös