Vuosijuhlamiitti Hämeenkoskella 2.1–6.1.2015

Jaamar, yhteisruokailisin mielelläni sunnuntaina (Muoks: tietysti sillä edellytyksellä, ettei Caelen kyyti kohti Hämeenlinnaa lähde ennen sitä). Voin tuoda sitä varten kaapistamme pussillisen kuivattuja suppilovahveroita, jos se kuulostaa hyvältä lisältä. Onko muuta, mitä toisin?
 
Tuon Epic & Legendary tasoiset japsiveitset keittiöhirmuille, niitä saa sitten käyttää vain ja ainoastaan ruuanlaittoon + niitä EI saa pestä tiskikoneessa.
 
Suppilovahverot kuulostaa ihan hyvältä. Pystytkö tuomaan valkosipulia? Meillä on aika närvähtäneitä. Minun puolesta kuivattukin valkosipuli käy. Ja JOS tosiaan tahtoo jotain lihalisää niin sitä voinee tuoda sitten oman mielen mukaan. Itse ajattelin turvautua vaikka kaupan lindströminpihveihin tms.
Tahdotaanko jotain tuoresalaattia? Jos tahdotaan niin sen ainekset voisi joku hankkia.
 
Harmittaa kun en jaksa (juuri nyt) innostua miitistä johtuen siitä, että olen alkuviikosta asti ollut niin tukossa kuin ihminen voi olla. Mulla on pää täynnä räkää ja iltapäivisin alkaa väsy ja vetelyys. Aikaisemmin kun innostuin tuosta että voisi olla kerrankin mukana laulamassa, mutta tällä harakanäänellä ei lauleta. Kurkku on hyvä pitää levossa jne. Yritän vain koota itseni huomisen työpäivän jälkeen ja selviytyä sinne paikanpäälle. Enemmän harmittaisi, jos en tulisi mukaan. Eihän tämä (vajaakuntoisuus) ole kestänyt kuin 2 päivää alle kuukauden. Mutta miitissä nähdään o/
 
Voisikohan joku autolla tuleva ottaa sauvasekoittimen mukaan miittiin? Saisimme alkukeiton soseutettua.
En viitsi raahata omaani Savonlinnasta asti julkisilla. :D Jaamar, liikenisikö teiltä lainaan?
 
No onpas näppärää! Pitänee minunkin mennä jollain noista busseista, järkevintä ja kivointa olisi
tietysti mennä Haltin kanssa samaan aikaan, jos Halti on jo jonkun ajan päättänyt. :p
Emmää mittään oo päättänny paluumatkasta. Näytti niitä busseja sikäli monta päivän mittaan menevän, että voi vähän katsella milloin väki alkaa paikalta huveta? :p
 
Jaamar, olen mukana yhteisruokailussa. Mitä tuon siihen? Käyn kaupassa aamulla. Mausteina otan muutenkin mukaan currya, paprikajauhetta ja mietoa chilipippurisekoitejuttua. Kaapista löytyy myös hiukan kaalia ja porkkanoita.
 
Jawohl, valkosipulia tulee sienten lisäksi minun kyydissäni.

Fairy tale, samikset. Olisi ollut hauska laulaa, mutta olen jouluisen räkätaudin jäljiltä edelleen käheä ja niin kutiavakurkkuinen, että äänessä oleminen alkaa yskittää hyvin herkästi.
 
Last edited:
Onko kukaan muuten tuomassa margariinia tai muuta levitettä jota saisi käyttää? Ja toinen on rypsiöljy jota kaipaisin. Jos kukaan ei ole tuomassa yhteisiä niin otan omat, mutta en viitsi tällä kertaa itse tuoda jakoon kun olen niin vähän aikaa miitin pituuden huomioiden.
 
Tartteisin kyytiä Hämeenkosken keskustasta. Bussi on siellä jo 18.15 joten menen jonnekin sisätiloihin. Autossa tartteis olla tyhjä takapenkki ja tilaa takakontissa matkalaukulle.
 
Ostimme yhdistykselle margariinia jakoon. Onneksi Delvor ei ole kyydissä sillä meil on auto IHAN täynnä ruokaaaaaaaa!
 
Kiitoksia miitistä, joka - vaikka jäikin minun kohdallani valitettavan lyhyeksi - oli tervetullut tilaisuus tavata "omia ihmisiäni" ja viettää leppoisasti aikaa hyvässä seurassa. Erityisesti kiitos Shetaille ja muille, jotka raatoivat kuin pienet eläimet vuosijuhlan hyväksi.
 
Extremely tired, but happy... Ainoastaan Jaamarin riparilauluja jäin kaipaamaan. Olinko päiväunilla vai jäivätkö ne yleisen hulinan alle? Jos jäivät, niin ensi kerralla haluan kuulla, koska meillä (vuonna miekka ja kivi) ei mitään moista ollut, joten en yhtään pysty niitä edes kuvittelemaan!
 
Kiitoksia kaikille miitistä, oli kyllä taas niin mukavaa !! Todella upeat vuosijuhlaruuat ja niin hienosti olitte kaikki pukeutuneet!
Tyttäret tuossa tuumivat että mitenköhän ne jaksaa huomenna koulussa kun on sitten se miittikrapula, sanoin että parempi ettei puhu mitään mistään krapulasta siellä koulussa :D
 
Kiitokset taas kaikille (juhlavalmisteluista, yhteiskokkailuista, autokyydeistä, peleistä, jutteluseurasta, saunaseurasta jne) :)

Heräilin tuossa tunti sitten, nukuttuani 11 tuntia. Pitkä miitti aiheuttaa univelkoja...
Luulen että selvitimme mikä saa miittisaunassa silmäni (ja muidenkin) kipeiksi ja punaisiksi. Polttopuut ovat homeen peitossa ja homepöly luultavasti leviää ilmaan kun puut polttaa. Sekään tuskin helpottaa, että ne ovat sisätiloissa kuivumassa samassa tilassa kuin missä itse ollaan. Mahtaakohan puuvajan katto vuotaa vai missä vika? Puut kuulemma olivat märkiä ja ilman puukkoani ei oltaisi saatu kiehisiä tehtyä ja sauna olisi saattanut jäädä syttymättä. Anteeksi että toin teräaseen ilman lupaa miittiin, se unohtui edelliseltä reissulta rinkkaani.

Ensikerralla kun poistetaan takasta tuhkat kannattaa hakea saunalta jokin järkevämpi koukintaväline, tuo atraimen mallinen on huono kun pitää tuhkalaatikon takaa poistaa kolmen tuhkalaatikollisen verran tuhkaa... En löytänyt mitään virallista paikkaa tuhkan tyhjennykselle, joten kumosin ne ulos kauemmas talosta.

Mukavaa kun miiteissä alkaa olla nuorempaakin väkeä mukana. Ja anteeksi, kun en opettanut rubikin kuutiota loppuun, ehkä ensimiitissä.
Paluumatkalla rinkkani lantiovyön solki hajosi, pitänee metsästää uutta jostain.
 
Löysin viime kerralla tuhkantyhjennyspaikan. Se on peltitynnyri, joka sijaitsee etuvasemmalla, jos seisoo saunarakennuksen kuistin vasemmassa reunassa järvelle päin kääntyneenä. Viimeksi löysin myös halkopölkyn vajan sivustalta. Jonkun pitäisi kertoa seurakunnalle märistä puista.
 
Pitkä miitti ei tuntunut pitkältä näin hyvässä seurassa.
Erityiskiitos Shetaille ja kaikille jotka ahkeroivat keittiössä. Kiitos myös kaikille mahautujille, demittäjille ja yhteisruokailijoille.
- < 3
 
Ylös