Vuosijuhlamiitti Hämeenkoskella 5.–8.1.2017

Loin keskustelun mahdollisista yhteisruokailuista. Se löytyy tuolta. Olkaa etukäteen aktiivisia että saadaan määrät oikein! Tarkoituksena tehdä tortilloja tai tacoja, mahdollisesti molempia.
 
Suuremmat ohjelmanumerot sisältävä ohjelmaluonnos (alla) on nyt päivitetty myös ohjelma-topikin aloitusviestiin.

Ohjelmaluonnos:
to
  • Alkuinfo (pakollinen) - Olorinin ja kaikkien/useimpien osanottajien saavuttua paikalle
  • Ylpeys ja ennakkoluulo -minisarjamaratoni (vapaaehtoinen, jatkuu tarvittaessa muina iltoina)
pe
  • Iltapäivästä (esim klo 14 alkaen) origamityöpaja /Isilmire
  • Illalla (n. klo 18/19) joulunjälkeiset pikkujoulut eli ”isojoulut” - pukki vierailee, mathomien vaihtoa, keskimaisia joululauleloita (Steelsheen ystävällisesti lupautunut säestämään)
la
  • Iltapäivästä (esim klo 14 alkaen) neulakinnastyöpaja /Satekai
  • Klo 14 hallituksen kokous
  • Illalla (n. klo 17/18 tai miten keittiö päättää) Vuosijuhlapäivällinen, maljannosto länteen. Juhlaisa pukeutuminen sallittua!
  • Ohjelmaa (sketsejä, PeterJacksonin puhe), minkä jälkeen vielä päivällisen jälkiruoka
  • Yhteiskuva, jos kuvaaja löytyy
su



    • Loppusiivoilua yhdessä
 
Last edited:
Paluumatkan miitistä menemme Tampereen suuntaan. ( Caele saa huokaista helpotuksesta: olemme riesana vain menomatkan. :grin: ) Huhuilen jo etukäteen asiaa, että saatamme sulloutua johonkin Tampere-autoon sunnuntaina.

Voin olla väärässäkin, mutta en löytänyt yhtään varmennettua Tampere-autoa. Tulen ehkä itse päiväkäynnille lauantaina. Kyydit kannattaa miettiä ajoissa, eikä luottaa huhuiluun ja sulloutumiseen.
 
Voin ottaa kameran mukaan jos ei muita(=taitavampia) löydy niin on joku kamera jolla napata kuva. Yritän kumminkin lähteä lauantaina ihmisten aikoihin pois. Mieluusti ennen klo 21, mutta jaksamisen mukaan voin venyttää eli kuvaa ei kannata jättää ihan viimetippaan.
 
Tiedustelisin vain onko kenellekkään mahdollista hakea/ottaa minut ja Vamperin kyytiin vt 12:sta varresta tai jostain sieltä ja käyttää kaupassa torstaina ja jos näin on, mihin aikaan? Emme vielä ole päättäneet millä bussilla tulemme [22].
 
Last edited:
Busseja tosiaan menee n. 1h välein iltaan asti, eikä minulla tai AUI:lla kummallakaan ole
mitään aikatulua torstain suhteen.

Sunnuntaina kelpaisi myös kyyti takaisin bussipysäkille, sopivin lähtöaika olisi varmaan klo 12.17 bussilla.

EDIT:

Ulmo suostui kuskiksi, kiitokset hänelle. Siirrymme yksäröimään.
 
Last edited:
Tässä kohdin lienee asiallista huomauttaa, että torstaille on ennustettu -20 astetta pakkasta, eli kelit menevät aika kipakoiksi. Lauantaina sataa näillä näkymin lunta ja ilma hieman lauhtuu, mutta olisi hyvä jos kellekään ei ennen sitä tule saunamatkojen aikana kuoliota = varustaudutaan kelin mukaisesti :)
 
On myös syytä muistaa että saunapolku on usein ollut pimeä ja jäinen. Eli kannattaa varautua taskulampulla ihan varmuuden vuoksi.
 
Järkät, jos ette ole huomanneet niin yhteisruokailijoita on aika paljon ja pohdin voisiko yhteisruokailijoiden jääkaappitavaroita jotenkin järjestää yhteen kasaan asian selkeyttämiseksi? Tiedän että myös lauantain juhlaillallisen tavarat vaativat tilaa, mutta kun nämä tavarat joka tapauksessa ovat tulossa jääkaappiin niin mikäli tilanne vain sallii olisi hienoa jos niille voisi varata jonkun nurkan ettei kokatessa tarvitse penkoa jokaista pussia ja kassia. Toki Pyritään säilyttämään kaikki säilyvä ihan huoneenlämmössä.
 
Ihan vapaasti voi ensimmäinen saapuva yhteisruokailija varata esim yhden hyllyn. Näin kai yleensä on tehtykin? Tai ainakin koottu samaan nurkkaan aineksia. En muista penkoneeni yhteiskokkailussa pusseja ja kasseja :D
Hämeenkoskella ei muistaakseni ole ollut pulaa kylmätilasta, mutta sijoittelua voi tiivistää, jos tarvitsee.
 
Tarkennus. Huhuilen tässä, etten jätä viime tippaan eli paikan päälle. Tuli muutos suunnitelmiin, eli emme kotiudukaan oitis miitin jälkeen. Siksi Tampere. Mutta jos kyytiä ei sinne suuntaan heru, ( olen nyt virallisesti pistänyt itseni kyytitaulukkoon paluupuolellekin) niin Caele joutunee heittämään meidät Hämeenlinnan juna-asemalle, josta matkamme saa jatkua junitse.
Seventhson, joka kärsii univaikeuksista, esitti myös kainon pyynnön, että saisi nukkua rauhallisessa huoneessa. Eli kämppiksiähän toki on, mutta voisiko olla sellainen vähemmän Thranduil-henkinen luukku tarjolla? :)
 
Siellähän on keittiön takana pari huonetta joista ainakin toiseen mahtuu patja myös lattialle. Sitten on kahden hengen huoneita, mutta ne taisivat olla ihan vessan vieressä, joten niissäkin on ääntä. vai oliko ihan perällä myös pikkuhuoneita?
 
Kysymys muille kuskeille tai muille Helsingistä joskus Hämeenkoskelle ajaneille: mitä kautta miittiin kannattaa ajaa? Riihimäen kautta? Kärkölän kautta? Lahti kiertää, mutta lahdentien varressa on paikkoja, joissa voi juoda kaakaota, mitä ei yleensä ole vastassa maantiellä. Tai jos ajaa Lahteen asti ja kääntyy sitten tielle 12. Tämä siksi, että en jaksa ajaa kovinkaan pitkää aikaa kerralla, joten hetken tauon mahdollisuus on ehkä kannattavaa vaikka siinä häviääkin ajassa.
 
Kysymys muille kuskeille tai muille Helsingistä joskus Hämeenkoskelle ajaneille: mitä kautta miittiin kannattaa ajaa? Riihimäen kautta? Kärkölän kautta? Lahti kiertää, mutta lahdentien varressa on paikkoja, joissa voi juoda kaakaota, mitä ei yleensä ole vastassa maantiellä. Tai jos ajaa Lahteen asti ja kääntyy sitten tielle 12. Tämä siksi, että en jaksa ajaa kovinkaan pitkää aikaa kerralla, joten hetken tauon mahdollisuus on ehkä kannattavaa vaikka siinä häviääkin ajassa.

Riippuu mistä päin lähdet liikenteeseen. Itse lähden Itäkeskuksesta joten ajan Lahden moottoritielle, Orimattilan korkeudelta käännyn tielle 164 ja lähden siitä kohti Kärkölää ja Hämeenkoskea.
Tämän reitin varrella on Kärkölässä ihan ok varusteltu S-market (osoite on Ruukintie 1, Järvelä), jossa olen useimmiten pysähtynyt kauppaan. Kauppa on kirjaimellisesti ihan ajamasi tien vieressä (Järveläntie), sitä ei voi olla näkemättä.

Tuo reitti menee aika pikkuteitä, maisemat ovat kivat, mutta esim. pimeällä valaistus huonoa joten riippuen myöskin lähtöajastasi kannattaa miettiä onko isompia teitä menevä reitti siinä mielessä parempi että katuvaloja on enemmän. Makuasioita, itse olen jymähtänyt tuolle reitille kun se kerran on tuttu. :)

Tiedän Lehtokuusaman ajavan eri reittiä, mutta hän lähteekin eri puolelta Helsinkiä kuin minä. Hämeenlinnanväylääkin pitkin pääsisi perille.
Kannattaa katsoa googlen tai navigaattorin avulla mikä on itselle nopein/paras reitti.
 
Last edited:
Jonkun reittihaun kautta kannattaa tarkistaa itselle sopivin reitti. Kuten Samo tuossa kirjoitti, minulla on tavallisesti toinen reitti, mutta siinäkin kuljetaan Lahdentietä. Koskapa kyytimme käy mielellään hyvin varustellussa kaupassa, reittimme kulkee Hollolan kautta, jossa kurvaamme keskustan s-marketille. Tuonne pääsee näppärimmin Lahden eteläisen liittymän kautta. Tämä reitti on isompia teitä, kuin Kärkölän kautta kulkeva.
Onnittelut Sidhielille ajokortin saamisesta. Muistathan tarkistaa ennen lähtöä kuinka autosta saa pitkät päälle. Tämä tuppaa vieläkin itseltä unohtumaan, kun ajaa sen verran harvaksiin. Miittien menomatkalla tulee kumminkin yleensä jossain vaiheessa pimeää.
 
Muistan, kun itse ajoin kortin saamisen jälkeen ensimmäisiä pitempiä automatkoja pikkujoulumiittiin ja oli todella epämiellyttävä lumipyry, urainen tie ja täysi pimeys, ja navigaattorikin taisi ohjata jollekin pikkutielle. :D Mutta muistan myös elävästi, kuinka matkamusiikista sattui juuri kaksikärryistä rekkaa ohittaessa soimaan Bridge of Khazad-dûm (tai jos ei juuri se kappale, niin ainakin juuri se eeppinen perusteema). Onnea Sidhielin ajomatkalle!

BTW sanon jo nyt että pestäänhän huolellisesti käsiä miitissä, kun on influenssaa ja monta muuta ikävää tautia liikkeellä. :)
Terv. ikuinen pöpöneurootikko, joka on jo hyvän aikaa ollut ahdistunut lähtemisestä suljettuun paikkaan moneksi päiväksi monen potentiaalisen tartuttajan kanssa.
 
Käsien pesua saippualla sekä toki käsidesin käyttö, mutta muistetaan että käsidesi ei todellakaan tehoa kaikkiin pöpöihin. Varsinkin keittiöhommissa tämä olisi varmasti hyvä erikseen muistaa ja pestä kädet ennen kun ryhtyy kokkailemaan tai koskettelemaan yhteislevitteitä tms. Onko sellainen muuten taas tulossa jotain kautta?

En tahdo liiaksi pelotella, mutta ei ole kun pari viikkoa kun Janakkalassa on liikkunut noroa.
 
Ajomatkalle lähtiessä kannattaa myös tarkistaa, että pissapojassa on nestettä. Nimimerkillä "kuraisen ikkunan läpi epätoivoisena tirkistellyt kuski".

Minulla on kortillisen elämän alkuajoilta vähän samantapaisia muistoja kuin Dracaenalla. Kuuluin SCA-kylämme kortilliseen kahteen viidesosaan, ja kun se toinen kortillinen ei läheskään aina ollut lähdössä tapahtumiin, minä oli yleensä kuskina - kortittomien huudellessa leppoisasti "hyviä" ohjeita niin valaisemattomalla metsätiellä kaiken peittävässä lumipyryssä tietä tähyillessä, mutkaisella hiekkatiellä epätoivoisesti toisen, ylinopeutta ajavan auton kannoilla pysytellessä kuin peilijäällä kitkarenkailla taiteillessakin =D
 
Ne jotka tulevat minun kyytiini pääsevät hyvin suurella todennäköisyydellä viimeistä kertaa uskollisen micrani kyytiin.
Olen nimittäin auton ostoaikeissa ja sopiva ehdokaskin on jo löytynyt, todennäköisesti en saa sitä vielä tähän miittiin itselleni, mutta seuraavaan sitten.
Uusi auto on paljon isompi kuin micra, pieni farmari suorastaan, siihen mahtuu helposti kuski + 4 ihmistä kyytiin ja silti vielä tavaratkin, joten jatkossa kyytipaikkoja Helsingistä on sitä myöden yksi enemmän. :)

Ne joilla on lohkolämmittimet ja muut mukavuudet käytössään niin kannattaa ottaa piuhat mukaan. Viikonlopuksi on luvattu kireitä pakkasia jotka ovat myrkkyä auton akulle.
 
Ylös