Vuosijuhlamiitti Lapjärvellä 3.1.-6.1.2020

Ollaan pikkuhiljaa siirtymässä jo itään päin. Nappasin peleistä mukaan Kodaman, Bohnanzan ja Code name duetin (kaikki suht pieniä ja näppäriä kuljettaa ;) ).
Tuskin kenenkään tarvitsee olla minuun yhteydessä, mutta jos sellainen tilanne tulee vaikka kyytien tai tuon kinuskikastikkeen takia niin Muratin kautta (whatsapp) tai suoraan puhelimeen. Numero on varmasti jollain ja sen saa kysyä ja antaa. En siis lupaa käydä Käärmeessä tai FB:ssa enää ennen miittiä.
 
Kaipaako kukaan Hero Questia tai Pekingin Mysteerejä? Jos ei, jätän moiset isot ja hankalasti kuljetettavat pelit kotiin ja pakkaan vain pieniä pelejä miittikasseihimme. Lapsi aikoo ottaa mukaan ainakin Exploding Kittensin perusversion ja Streaking Kittens -lisäosan, itse pakkaan ehkä Marrying Mr Darcyn lisäosineen siltä varalta, että joku sitä vielä jaksaa pelata. Hokkaido varmaan tulee myös mukaan.
 
Last edited:
Hei! Tiedoksi @purr , että @Samooja lupasikin minulle ystävällisesti kyydin perjantaina Helsingistä, joten minua ei tarvitsekaan olla hakemassa pysäkiltä illalla. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. Nähdään huomenna!
 
Huomasin tässä, ettei missään (nähdäkseni) ole kuulutettu pikkujouluihin kuuluvasta mathom-lahjanvaihdosta. Meillä on jo muutaman vuoden ajan ollut tapana, että miittiin voi halutessaan tuoda mukaan mathom-lahjan, jotka jaetaan pikkujouluissa. Niille, joille sana ei ole tuttu, kerrottakoon hobittien tarkoittaneen mathomilla pieniä juhlista toisiin kiertäviä lahjoja, joten älkää ostako mitään uutta, vaan ottakaa kotoanne mukaan jotain itsellenne tarpeetonta, mutta ehjää tavaraa ja pankaa se pakettiin.

Eli kaikki halukkaat voivat tuoda mathom-lahjan pikkujouluihin!

Lisäksi muistutetaan kaikkia, että vuosijuhlaa varten voi ottaa juhlavaa vaatetta.
 
Ilma tulee tosiaan minun kyydillä pe ja su, Haltiamieli menomatkalla pe, poimimme hänet kyytiin Kotkan prismalta.
Perillä varmaankin siinä neljän jälkeen.
Kyytiin mahtuu vielä jos joku on ilman kyytiä, mutta Helsingin suunnalta taitaa olla autoja jälleen hyvin tulossa joten tuskin on tarvetta.
 
Me pakattiin mukaan Monopoli + itse askarreltu Harry Potter -monopoli, koska Halfred on lievästi sanoen monopolifriikki. Flunssa alkaa helpottaa, tänään aamulla vielä olo oli jyrän alle jäänyt, mutta nyt kuumeeton ja pirteämpi. Joten tulossa ollaan, vaikka toissapäivänä vielä pahalta näytti. En tiedä mikä karma Lapjärven paikalla muhun on - nyt iski flunssa ja kuume ennen reissua, viimeksi siellä ollessa ekana yönä nousi kuume ja olo oli lopulta niin hirveä, että särkylääkkeen voimin ajoin kotiin seuraavana päivänä. Eikä mulla oikeastaan ikinä ole kuumetta, en ees muista kolmea kertaa enempää viime vuosina. Mutta jospa tuo Lapjärven kirous nyt raukeaa kun pystynkin näköjään lähtemään miittiin?
 
Onko tosiaan niin, että tännekin pitää ottaa omat tyynyt ja peitot? En muista miten ennen on ollut, ja mietin onko aloitusviestiin jäänyt edellisen miittipaikan ota mukaan -lista.
 
Ainakaan 2017 the miitin topikissa ei mainita peittoja tai tyynyjä, vain lakanat. Katsoin myös paikan nettisivuilta ja sielläkin puhutaan vain lakanoista. Turhaa siis pakkasin.. mut hyvä huomio tässä vaiheessa. Voinkin sitten tunkea tyynyn ja peiton sijaan käsityöprojektin sinne kassiin ja välttää ylimääräisen kassin ottamisen :)
 
Kuvien perusteella sanoisin että sängyissä on peitot ja tyynyt valmiina. Itse otan jokatapauksessa oman tyynyn mukaan koska sillä on parempi nukkua kuin leirikeskuksen lituskaisella tyynyllä.
 
Juu ei tarvitse omia peittoja ainakaan :) sähelsin jotakin tohon topikkiin kun en ollut varma onko niitä, mutta on.
 
Kiitos minunkin puolestani. Erityisesti kaikille jälkiruokajuttuihin sekä Elämäni biisiin osallistuneille.

Olen tosiaan alkanut löytää jotain useamman vuoden kadoksissa ollutta miittihenkeä. Luulin jo jossain vaiheessa että miittailu oli menettänyt minun puoleltani hohtonsa, mutta se olikin vain joku suvantokausi. Oli tosi mukava miitti. Hyvä juhla, hyvää ruokaa, naurua ja ehkä minun kaikkien aikojen peliputkeni miitissä. Vieläkin kun laittaa silmät kiinni alkaa silmissä vilistä Blokus trigonin palat (prisma, pitsa, vajaa pitsa, katkarapu, kiinalainen prisma (mitä hiittä?), tiimalasi, 5 ja 6 palan suorat, vähän vahjaa S, iso ja pieni vajaa L, pienet 1-3 kolmion palat, loiva kulma. Olikohan muita). Ja nukuin myös ihan harvinaisen hyvin vaikka en ole vuosiin nukkunut isossa makuusalissa. Se että en saanut tarpeeksi unta johtui ihan siitä etten osannut mennä ajoissa nukkumaan. Lapjärvi on kyllä ihana paikka vaikka grillikota puuttuu, lämmin vesi on kortilla ja nykyään sänkypaikkoja on turhan rajallisesti.
 
Enttinen tulee pöydän vierustalle.
Merri päästelee hassuja äännähdyksiä.
Enttinen ihmettelee.
Merri vaihtaa peruslukemista hymyksi ja hymystä hullunkuriseksi virneeksi, ja sitten taas hymyksi.
Enttinen menee pois.

... myöhemmin ...

Enttinen tulee keittiöön puuvärejä toisiinsa paukutellen.
Merri alkaa rummuttaa mahaansa toistaen puuvärien kalkkeen.
Tämä toistuu hetken aikaa kunnes Enttinen alkaa ihmetellä.

Enttinen: "mikä sinä olet?"
Pieni hiljaisuus.
Merri: "minä olen Merri!"
Enttinen lähtee keittiöstä.

Nyt en sitten vaan tiedä, että olisiko pitänyt edelleen vastata hassulla äänellä... :D
 
Kiitos miitistä omasta ja lapsen puolesta. Olin itse tosi väsy, joten tällä kertaa kivointa oli vain olla hissuksiin, mutta lapsi nautti pelaamisesta ja hyvästä seurasta (Enttisellä on hänessä vankka fani) ja olisi halunnut miitin kestävän vähintään viikon. Kiitos siis kaikille mukana olleille ja erityisesti miitin, vuosijuhlan ja ohjelman järjestäjille.
 
Kiitokset kaikille onnistuneesta miitistä. Ohjelma oli hyvää ja seura mitä parhainta. En jostain syystä pelannut yhtäkäään peliä, sen sijaan saunoin molempina iltoina tavallista pidempään.

Ainoat miinukset antaisin itse miittipaikalle; Lapjärvi on kaikista miittipaikoista minulle vähiten mieluisin. Kaksi rakennusta hajottaa porukan kahteen ryhmään ja suuret makuusalit eivät ole minulle järin mieluisia. Toki olin nyt itsekin flunssassa joka vaikeutti nukkumista, suuri makuusali jossa joku aina kuorsaa, paukuttaa ovia tai pitää jotain muuta ääntä ei auttanut asiaa ja yöunet jäivät aika olemattomiksi.
 
Mekin nautimme olostamme. Ja miten sitä osaa arvostaa toisten järjestämää ohjelmaa ja evästä, kun ei itse tarvitse tehdä mitään suunnittelu- tai muuta työtä (omassa perhepiirissä on ollut juhlia ylenmäärin viime aikoina). Micco se jaksaa aina toimittaa uutta suomeksi tekstitettyä Bollywood-pläjäystä katsottavaksi. Puhumattakaan Merristä, joka hommaa paikalle faciliteetit katsomista varten. Satekaille vielä iso kiitos keskiaikaprojektin avustamisessa! Ja kaikille muille juttuseurasta.

Perheraatimme yhtyy Samoojan mielipiteisiin miittipaikasta, vaikka paikan sijainti onkin meille optimaalinen. Etenkin näin pidemmässä miitissä salinukkuja olisi kaivannut välillä rauhoittumispaikkaa.
 
Kiitokset taas miitistä, varsinkin Enttisen perään katsojille niin kerkesin tekemään välillä muutakin. Kahden miitin yhdistäminen meillä aiheutti sen, että osa perjantain miittiajasta jäi pois (varsinkin navigaattorin sekoilun takia).

Lapsen unirytmi on taas ihan pielessä, mutta kenelläpä se ei miitissä sekaisin menisi. Anteeksi hänen öinen huutelunsa (kuului saliin asti yöllä), syy ei miulle selvinnyt, mutta ehkä jotain tekemistä on sillä että pimeä vieras paikka ja äiti oli karannut lautapelaamaan eikä ollut vieressä. Mietin myös, että pelasimmeko öisin välillä turhan äänekkäästi salissa, kun nukkumasali on ihan seinän takana.

Saunan lämminvesivaraaja on liian pieni tämän kokoiselle porukalle (olikohan meitä 17 saunassa samaan aikaan ahtautuneena). Vaihtoehdot lienevät porrastaa saunomisaikoja lisää tai sitten kukin käyttää lämmintä vettä vain saunan jälkeen pikaisessa peseytymisessä ja muut viilentelyt tekee kylmällä vedellä.

Harmittaa, että terraforming mars jäi kesken heti alkuunsa, mutta nukkui lapsi edes yhdet päiväunet miitissä. Blokusta olisin myös halunnut pelata, mutta aina oli jotain muuta kesken silloin kun oltiin peliä aloittamassa.

Lunta lopultakin :) Maanantaina tehtiin vielä toinenkin lumiukko, kun päästiin kotiin. Nyt tiistaiaamulla on iso osa lumesta jo sulanut pois :(
 
Oma unirytmini on melkein kahdentoista tunnin nukkumisen jälkeen kai jo korjaantunut...
Saunan lämminvesivaraaja on liian pieni tämän kokoiselle porukalle (olikohan meitä 17 saunassa samaan aikaan ahtautuneena). Vaihtoehdot lienevät porrastaa saunomisaikoja lisää tai sitten kukin käyttää lämmintä vettä vain saunan jälkeen pikaisessa peseytymisessä ja muut viilentelyt tekee kylmällä vedellä.
Joo. Sunnuntaina lämmin vesi tuntui riittävän hyvin, ja meitä saunojia taisi olla edelleen yli kymmenen yhtä aikaa. Aika lähellä se siis on, joten hyvällä tuurilla pelkkä varovaisuus lämpimän veden käytössä riittäisi.
Lunta lopultakin :)
Minulle tuli jopa vähän jouluinen olo, kun joku talojen välillä liikkunut tuli saunatupaan ja ilmoitti taivaallisesta ihmeestä sanomalla, että ulkona sataa lunta. :) Piti oikein käväistä yöllä ulkona katsomassa (ei sentään kedolla eikä siellä ollut lampaita).

Täältä taitaa olla nyt jo kaikki lumi sulanut.
 
Ylös