Vuosijuhlamiitti Lapjärvellä 31.12.2015–3.1.2016

Kasvisrisotto kuulostaa hyvältä. Osallistuisin mielelläni =)

Muoks: Jos saan nuottisovituksen aikaiseksi, olisiko kiinnostuneita laulamaan ohjelman osana yksinkertaisehkoa kaksiäänistä laulua vuorenalaisesta kuninkaasta? Tämä toimisi todennäköisesti parhaiten niin, että välittäisin nuotin jo etukäteen kaikille halukkaille, jotta jokainen voisi opetella oman stemmansa valmiiksi ja paikan päälle jäisi vain yhteen sovittautuminen.
 
Laitan reseptin tänne myöhemmin ja toiveena on, että ne ketkä asuvat lähempänä ja on siten enemmän aikaa, voisivat käydä kaupassa hakemassa raaka-aineet. Meillä on tosi pitkä ajomatka, joten siihen ei tahdo kauppareissua mahtua mukaan. Teen sitä risottoa lauantaina ja kokeilen vähän erilaista versiota mitä edellisellä kerralla. Eli olen sen kanssa vielä testivaiheessa, mutta kun olen siihen tarpeeksi tyytyväinen niin tehdään sen perusteella miittiin.

MMb8xf6KxYOaYQFza5wMo6D2L38DOhAdF78QVtDD1zkQSgX3mxiNWvKO4mLa6sENZcM50s-i74CyG-0Lkk-Fast4DGtHVTw8B1aeS3yfNymsh4Eqo2naN6d-E0X0xMYI229wDPHcz6LwzDFsw0RnfqnulD9JXSJ2QfHzZXdIur5iwdZGx2xg5rGa3jaDTDkIcbL3FCtGksKHOg4NFboi0kfaQBr5oHQOJbzlo9G0NsJemYIeQY3lst5uzvEvMbAnKkvl0-Ayi5-kRBzbr_5gSHI87f1m8NIJTrdQMN-u8UzEvJQxuWayP5Jvm6EViO07I0Rk7oLgnoL6AskA0OH8eO3FHHTjsnKA31783sG5btUMqjjOXDbQpqSGAUw9YbhA-mTdZyeMykqkr1JhKYTzWbRgHsnHBBCY553i0dqwhnlEb8f-DsisQNrrtGJoDSLSgASHauvv5ZPoURNkWW7cq6-4vuBV7k8xS90oDigwG3Z_GxeaP6-URPyKqRNuRZcHmkuj9motBS5AQr4nEuFLS9MvU8UkPWapCm-gJftAJ07De0PLyafH9ZCMoFyLkuejE9f2=w329-h174-no
 
Tällä kertaa tietysti on se muutos edelliseen, että Helsingin suunnasta tuleva auto saattaisi kulkea Porvoon ohitse jolloin voisin hypätä kyytiin.

Ainakin minulle google maps näyttää nopeimmaksi reitiksi kehä III - Porvoonväylä - Porvoon moottoritie ja siitä sitten E18:sta ohi Kotkan ja Haminan ja kohti Lapjärveä. Todennäköisesti muutkin Helsingin autot noudattavat samansuuntaista reittiä, joten Porvoosta kyytiin pääseminen tuskin on ongelma.
Itse ajattelin noudattaa tuota eteläistä reittiä ohi Haminan, koska Kouvolaan meno vie pidemmälle reitille pohjoisen kautta ja lisää matka-aikaa n.20min.

Muoks: Kai joku on tuomassa Marrying Mr. Darcy- korttipelin paikan päälle? Kärsin vieroitusoireista edellise miitin tiimoilta. ;)
 
Last edited:
Marrying Mr. Darcy tulee kyllä paikalle, ellen itse yllättäen esty kokonaan tulemasta =)

Mekin saatamme saada Marion kanssa jopa auton allemme tätä retkeä varten, mutta koska vietämme uudenvuodenaattoa kotosalla muiden perheenjäsenten kanssa, starttaamme kohti miitipaikkaa vasta uudenvuodenpäivänä.
 
Jos onnistun keplottelemaan itseni paikalle (kuulun tässä perheessä oppositioon ja en ole vielä ehtinyt laittaa esitystä hallitukselle) voin liittyä @Isilmírë n lauluporukkaan. Samalla tiedustelisin kuinka helppo/vaikea julkisilla on tulla Tampereelta tuonne ja myös että tulisiko kukaan autollinen Tampereelta joka omistaisi tilaa yhdelle hobitille?
 
Voisin alustavasti ilmoittautua Isilmírën lauluryhmään myöskin. Jos en itse saa suunniteltua mitään, tulenpa sentään osallistumaan ohjelmaan. Sikäli kun osallistun miittiin.
 
@Pagba, jos vain saamme auton käyttöömme niin toki kyytiin pääsee. Vielä en kuitenkaan uskalla varmasti luvata, että meillä on oma ajopeli käytettävissämme.
 
Samalla tiedustelisin kuinka helppo/vaikea julkisilla on tulla Tampereelta tuonne ja myös että tulisiko kukaan autollinen Tampereelta joka omistaisi tilaa yhdelle hobitille?

Julkisilla hyvin vaikeaa. Suosittelen kärkkymään yhteiskyytilinkkiä ja ilmoittamaan kärppänä kyydintarpeesta/ilmoittautumaan kyytiin mukaan. Vain nopeat elävät.
 
. Samalla tiedustelisin kuinka helppo/vaikea julkisilla on tulla Tampereelta tuonne ja myös että tulisiko kukaan autollinen Tampereelta joka omistaisi tilaa yhdelle hobitille?

Itseasiassa torstaina pitäisi päästä sinne aika hyvinkin: Junalla Tampere-Riihimäki, Riihimäki-Kotka ja Kotkasta bussilla Pyhältöön. Meneehän siinä aikaa, lähtö olisi Tampereelta klo 10 ja perillä olisi sopivasti klo 16. Pyhällöstä on muistaakseni viitisen kilometriä Miittipaikalle, mutta siitä löytyy varmasti kyyti. VR:n ja Matkahuollon mukaan ainakin nyt ostettuna opiskelija hinta on noin 20. (kartta)
 
Mä olen töissä uudenvuodenaattona klo 22.30 asti :/

Jos Isilmíre saa auton alle, niin voisin tunkea kanssa mukaan!
 
Tässähän tulee paineita saada ihan oikeasti se auto =) Jos se vain onnistuu, olet tervetullut, Heathertoes.
 
Arwen Undomiel Iltatähti, jos minulla ei ole töitä uudenvuodenaattona, voisin olla matkustusseurana julkisilla Tampereelta miittiin. Noin pitkällä reissulla voisi olla mukavampaa mennä samaa matkaa, voi toinen sitten vahtia laukkuja jos pitää käydä vessassa tms. Mutta vielä en valitettavasti tiedä pääsenkö lainkaan.

Pyhällöstä varmasti joku tulee hakemaan, ehkä olisi myös mahdollista sumplia aikatauluja yhteen autokuntien kanssa jo Kotkankin kohdalle?
 
Qoheletin Eeppinen Kasvisrisotto

Tummaa riisiä ja Jasminriisiä (½+½)
Linssejä (25% riisin kokonaismäärästä, eli 2dl riisiä = ½ dl linssei)
Porkkanaa
Paprikaa
Kirsikkatomaattia
Tuoreita sieniä
Cashewpähkinöitä
Sipulia

Porkkanat esikypsennetään niin et pinta vähän pehmenee. Riisit pieneen määrään vettä, jota lisätään tarpeen mukaan vähitellen. Lisätään joukkoon porkkanat kun riisit ovat melko kypsiä. Annetaan muhia vähän aikaa ja lisätään linssit ja annetaan olla hetki (linssit turpoessaan imevät liian kosteuden pois riisistä, eli eivät ole siellä pelkästään proteiinin vuoksi). Isoon paistinpannuun/kasariin voita ja paistetaan pilkotut ainekset kevyesti ja lisätään riisi-porkkana-linssi sekoitus. Maustetaan chilillä, soijakastikkeella ja suolalla. Sekoitetaan hyvin ja annetaan levätä miedolla lämmöllä hetki ennen tarjoilua.

Tuon kaveriksi salaattia, leipää ja vettä.

Jos resepti ei miellytä niin sitä voi minun puolesta tuunata, mutta tuokin toimii minusta niin hyvin ettei sitä välttämättä tarvitse muuttaa mitenkään. Mikäli ihmisiä ei valu hierontapöydälle niin voin olla keittiössä väsäämässä tuota ja toki yritän antaa vinkit ajoissa jos en pääse keittiöön säätämään. Mut kattellaa lähempänä miten moni tätä haluaa syödä :)
 
Arwen Undomiel Iltatähti, jos minulla ei ole töitä uudenvuodenaattona, voisin olla matkustusseurana julkisilla Tampereelta miittiin. Noin pitkällä reissulla voisi olla mukavampaa mennä samaa matkaa, voi toinen sitten vahtia laukkuja jos pitää käydä vessassa tms. Mutta vielä en valitettavasti tiedä pääsenkö lainkaan.

Pyhällöstä varmasti joku tulee hakemaan, ehkä olisi myös mahdollista sumplia aikatauluja yhteen autokuntien kanssa jo Kotkankin kohdalle?

Vai olisiko Tamperelaisten parasta tulla esim. Helsinkiin ja siitä autokyydillä eteenpäin? Kotkastakin kyllä varmasti pääsee kyytiin, mutta uskoisin Helsingin autojen olevan paras mahdollisuus koska Helsingistä lähtee eniten autoja ja niissä on useimmiten hyvin tilaa, ajavathan ne samat autot toki Kotkankin ohi...ihan mikä nyt on edullisin ja paras vaihtoehto.
 
Voiko kasvisrisoton tehdä ilman pähkinää? Olen kiinnostunut, mutten haluaisi tukehtua :p
Tarjoan totuttuun tapaan kyytiä Hämeenlinnasta miittiin.
 
@Isilmírë, minulle voisi ainakin lähettää ne nuotit, jos valmistuvat. En lupaa osallistuvani, koska en ole eläessäni kokeillut moista, enkä näin ollen ehkä siihen kykene, mutta tutustuisin ainakin mielelläni aiheeseen.
 
Saapumiseni näyttäisi varmistuneen.
Samoin olen keksinyt sen ohjelman. :)
Ja Fairyn toivomuksesta pyrin ottamaan Jaskan mukaan. Lutunen ja Nemi tosin hinkuvat mukaan myös, kun ovat miittailun makuun päässeet hekin. ;)
 
Ylös