Vuosijuhlamiitti Lapjärvellä 31.12.2015–3.1.2016

En ole vielä varma tulenko, iskän kommentti oli että miettii. Ja voi toki olla että iskä tai äiti lähtee katsomaan perääni jos tulen(plaaaaaaah). Sen näkee sit.

Mutta olettaen että pääsen, kaipaisin Leppävaaran suunnalta kyydin (voin tarpeen tullen järjestää itseni Helsingin keskustaan, se ei ole mikään ongelma).
Ja @Isilmírë, olisn todella innostunut ideasta (vaikka lauluääneni suoraan sanottuna onkin kuin kidutetun variksen).

Mutta kuten jo sanoin, katsotaan vielä pääsenkö. Ainakaan suoraa kieltoa ei ole tullut.
 
@Miukumauku, ties vaikka saataisiin äidistäsi/isästäsi aktiivitolkienisti ja vakikävijä miitteihin ;) (Minunkin lapseni osallistuu äidillisen silmälläpidon alaisena.)

Tervetuloa mukaan laulamaan! Kappale sinällään on yksinkertainen, onhan se Laakson lasten laulu, ja sitä kyllä treenataan vielä miitissä pari kertaa ennen esittämistä. Näillä näkymin saan nuotin kyllä väsättyä ajoissa, jotta siihen ehtii myös tutustua hyvin etukäteen.
 
Last edited:
Okei, olen miitissä mukana sillä ehdolla että saan joltakulta pummattua kyydin. Onko ketään joka voisi sellaisen tarjota? Olisin tulossa Espoosta, mutta kuten aikaisemmin taisin sanoa, voin etsiytyä Helsinkiin. :)
 
@Miukumauku olen lähdössä torstaina 31.12 miittiin autolla. Jos olet lähdössä torstaina niin kyytiin mahtuu ja sunnuntaina pääsee samaan paikkaan takaisin. Eruthol on näemmä myös ilmoittautunut kyytiini. Olen yleensä poiminut väkeä kyytiin Tapanilan juna- aseman parkkipaikalta joka on lähellä omaa asuntoani ja josta pääsee nopeasti moottoritielle ja kohti miittiä.
Olen itse lomalla Joulun välipäivinä, joten lähtö voisi olla kahden aikoihin, ehtii vielä valoisalla ajamaan ja perillä olisimme neljän jälkeen.
Kaupassa voidaan pysähtyä matkalla.

Jos vanhempiasi arveluttaa ensimmäinen miittisi voisivatko he esim tuoda sinut Tapanilaan? Olen erinomainen vanhempien käsittelyssä ja onnistun yleensä vakuuttamaan vanhemmat asian turvallisuudesta ja miittien kunnollisuudesta ( luulen ammatillani olevan jotain tekemistä asian kanssa)... Yleensä vanhempia rauhoittaa kun he voivat kasvokkain tavata jonkun miittiin menevän ihmisen ja vakuuttua että mitään aihetta huoleen ei ole.
Vanhemmat voivat myös soittaa tapahtumavastaavalle tai jos haluavat niin voivat he soittaa minullekin ( pyydä numero tarvittaessa yksityisviestillä).

Toki jos jokin muu kyyti lähtee lähempää Leppävaaraa niin sitten kannattaa toki hankkiutua sellaisen auton kyytiin. :)
 
Turvallisuudesta tuli mieleen, että minä ja FT ollaan käyty EA2 äskettäin ja mulla on potilasvahinkovakuutus, tosin sen hyödyntäminen edellyttää että putoaa mun hierontapöydältä, tms. Miiteissä harvemmin mitään sattuu ja ihmisillä on järkeä päässä sen verran, että ne mahdolliset vaaratilanteet kyllä huomataan ajoissa. Päästään jo aika pitkälle, kun A) ei kiivetä katolle ja B) ei kaadeta kuumaa vettä päähän. Minusta miitin vaarallisimmat alueet on keittiö ja uimaranta, eivätkä nekään älyttömän vaarallisia ole. Kettiössä suurin riski syntyy ruokaöljystä, jos sitä päätyy lattialle - sen jälkeen voi tapahtua melkein mitä vaan (kaadutko soppakattila kädessä vai ilman, osutko pöydän kulmaan, yms).

Loistava juttu jos vanhemmat pääsevät tuomaan. Nykyään on aika kyseenalaista luottaa pelkän netin tarjoamaan infoon. Onhan se vähän surullista, mutta on kaikkien edun mukaista saada luotettavaa tietoa sen sijaan, että vain hypätään johonkin luulojen pallomereen.
 
Muistakaa, että ilmoittautuminen alkaa huomenna klo 18.

Miitin ohjelma on myös muotoutumassa.

Torstaille on suunniteltu sokerin valantaa . Jokainen aikuinen voi halutessaan ampua omia rakettejaan.

Perjantaina ovat vuorossa pitämättä jääneet pikkujoulut. Rhosgobella on lupautunut järjestämään jotain ohjelmaa pikkujouluihin. Perinteisesti pikkujouluihin kuuluvat tietysti piparit, glögi ja lahjat, joita kaikkia on tälläkin kertaa luvassa. Jos siis haluat osallistua lahjojen vaihtoon, muista hankkia pieni, noin viiden euron arvoinen lahja.

Lauantaina vietetään Seuran vuosijuhlaa ja Tolkienin syntymäpäiviä illallisella. Tarjolla on Qoheletin sienirisottoa, salaattia ja jälkiruoaksi juustokakkua. Eli yhteisruokailuksi suunniteltu risotto onkin nyt Seuran kustantamaa vuosijuhlaruokaa. Ohjelmassa on mahdollisesti lauluesitys ja tietenkin maljannosto. Kaikki tässä mainitut tarjoilut sisältyvät miittimaksuun.
 
Risotosta vielä sellanen seikka, että tuolla reseptillä risotto on irtonaisempaa kuin normirisotto johtuen näistä riisivalinnoista. Jos siitä halutaan enemmän "puuroutuvaa", niin tulisi käyttää puuroriisiä tai risottoriisiä, mutta itse pidän irtonaisemmasta. Sanoin tämän myös sen vuoksi, ettei ihmiset pety jos lopputulos ei ole niin risottomainen mihin ollaan totuttu. Sen tuunaaminen ei ole iso juttu, eli mielipiteitä mennäänkö tällä vai tehdäänkö siitä tahmeampaa settiä.
 
Minulle ja Ringladille kelpaisi miittikyyti pääkaupunkiseudulta torstaina.
 
Miitti alkaa olla jo täynnä, mutta ei hätää!

Miittipaikalla on varavuoteita, ehkä jopa 15. Niihin on patjat ja täkit, mutta ei tyynyjä. Eli varavuoteisiin jäävien on tuotava vain tyynyt ja liinavaatteet, niin pääsee mukaan.

Muuten, muistakaa ilmoittaa ilmoittautumislomakkeen lisätiedoissa tai minulle yksärillä tai sähköpostilla, jos aiotte lähteä jo ennen sunnuntaita. Ilmoittautumislomake tuntee vain saapumispäivän, ei mahdollisuutta valita lähtöpäivää.
 
Ei ole ongelmaa, heillä ei vaan ole nikkiä Käärmeessä. Muut tiedot näyttää ookoolta. Koodia pitäisi parantaa kai sen verran, että näyttäisi etunimen ja sukunimen ensimmäisen kirjaimen, eikä tyhjää.
 
@purr on listassa kahdesti - onks toinen paikka varattu jollekulle kaverille vai onks tää vahinkoilmo?
 
Nöy! Unohdin kokonaan, että ilmoittautuminen alkoi jo eilen. Toivottavasti mahdumme Marion kanssa edes varavuode/lattiapaikoille.
 
Tampereelta lähtevien kannattanee alkaa suunnitella julkisilla tuloa, jotta osaavat varata tarpeeksi aikaa siihen. Meidän automme ei ole käytössä, (koska se on mahdollisesti jo myyty tuolloin plus en tiedä vielä olenko tulossa vai töissä) ja muistan Micin & Freyjan todenneen jättävänsä väliin tällä kertaa, eikä Pilvikonettakaan tai muita tamperelaisiksi tunnistamiani autollisia näy osanottajalistalla.
 
Tuo miitin nopea täyttyminen tuo mieleen ne "vanhat" ajat kun olin vielä nuori ja innokas ;)
Tosin silloin miitti saattoi olla täynnä jo parissa tunnissa ilmoittautumisen alkamisesta.
 
Caelen kyyti Hämeenlinnasta lienee varteenotettava tamperestelaisten matkasuunnitelmia ajatellen. HML on sentään melko helposti saavutettavissa Tampereelta käsin. Samoin voisin minä harkita Shetain paluukyytiä, jos hän ajaa Mikkelin kautta.
 
Ylös