Vuosijuhlamiitti Lapjärvellä 31.12.2015–3.1.2016

Hmm minä ja otak olemme ekan viestin listassa tosiaan kahdesti (etusivun lista näyttää ihan oikein vain yhden ilmoittautumisen). Ekstra purrin voi ottaa pois :D
 
Oho, Otak on lisääntynyt listaan sen jälkeen, kun kommentoin (varasijoilla oli silloin vain Halti). Ootteko varmoja, että teidän kummankaan luona ei asu kotitonttuja?
 
Ilmoittautumisjärjestelmässä vaikuttaa olevan joku tosi hähmäinen bugi jossain, joka mahdollistaa uudelleenilmoittautumisen vahingossa. Ilmoittautumissivun voi ladata uudelleen tai muuta vastaavaa.

Merkkailen nuo tuplailmoittautumiset pois jos niitä huomaan.
 
Mayn porukka (5 kpl) voi tuoda sänkypaikoista huolimatta omat tyynynsä ja peittonsa, joten mahd ahtaammissa kyydeissä tai julkisilla tulevat pääsevät helpommalla. Eli jos varalle ei ilmaannu viittä enempää, niin peitot ja tyynyt riittävät jok tap.
 
Olórin taisi mainita, että varavuoteisiinkin on paikalla täkit ja vain tyynyt pitäisi meidän lattiamajoitettujen tuoda mukanamme. Minä ja Mario tulemme ainakin hyvin todennäköisesti autolla, joten meille tyynyjen kuljettelunkaan ei pitäisi olla ongelma.
 
Last edited:
"Lisäksi päärakennukseen voi majoittua varavuoteisiin tai lattialle n. 10 - 15 henkeä. Näille on tarjolla patjat ja täkit, mutta tyynyt on tuotava itse.", "Varavuoteisiin tulevien täytyy tuoda myös tyynyt ja makuupussit tai viltit.". Aloitusviestissä on kahta tietoa, kumpi pitää paikkaansa?
 
Hei,

näin voi käydä kun kaksi eri tapahtumavastaavaa muokkailee aloitusviestiä. :)

Minä olen ollut kysellyt sähköpostitse tietoja Lapjärven vuokraajilta, ja tullut siihen ymmärrykseen, että varavuoteissa ei ole vilttejä, koska kysyttyäni varavuoteiden määrää minulle kirjoitettiin: "Niitä on noin 15 voi olla ylikin ovat armeijan entisiä sänkyjä jotka kootaan, patjat ovat niissä, jos teitä tulee enemmin niin tuokaa myös mukana makuupussit niihin sänkyihin." (Liekö Olorin lukenut vain alun välittämästäni sähköpostista.)
 
Olisko 40 annosta hyvä määrä, kun laskee tätä meidän yhteisruokailua? Vai pitäisikö sitä laskea hobittimatikalla niin et tulee 50 annosta, jos vaikka jokunen hakee sitä lisää? :)

Siitä jälkiruuasta sen verran, että ihmiset varmaan osaa tehdä juustokakkua ilman minun läsnäoloa, kunhan meillä on tarpeeksi vuokia (meillä on vain yksi). Kyllä sen varmaan voisi tehdä johonkin peltipakkiin, mutta silloin lopputulos ei näytä yhtään kivalta. Ne pyöreät vuuat joissa on irroitettavat reunat toimii parhaiten ja näin isolla porukalla varmaan on niitä tarpeeksi. Oman arvion mukaan niitä tulisi olla vähintään 4 kpl, jotta kaikki saavat oman kakkupalan.
 
Olen jonkin aikaa ollut poissa kuvioista, joten unohdin tämän miitin ihan kokonaan. Mutta josko sitä vielä kokeilisi ilmoittautua. :)

Edit.: Olisin sitten Helsingistä/Keravalta kyytiä vailla, poikaystäväni kun ei lämmennyt ajatukselle miun kyyditsemisestäni. Ja sit (oletettavasti) sunnuntaina paluukyyti olis kans tarpeen.
 
Last edited:
Mulle on jäänyt vähän epäselväksi, onko risotto tarkoitettu juhlaruoaksi vai tavalliseksi yhteisruokailuksi?
 
Mulla on irtokakkupohjavuoka, voin tuua! Mut muistuttakaa mua vielä lähempänä ajankohtaa!
 
Mulle on jäänyt vähän epäselväksi, onko risotto tarkoitettu juhlaruoaksi vai tavalliseksi yhteisruokailuksi?

Tämä vastannee kysymykseesi:

Lauantaina vietetään Seuran vuosijuhlaa ja Tolkienin syntymäpäiviä illallisella. Tarjolla on Qoheletin sienirisottoa, salaattia ja jälkiruoaksi juustokakkua. Eli yhteisruokailuksi suunniteltu risotto onkin nyt Seuran kustantamaa vuosijuhlaruokaa. Ohjelmassa on mahdollisesti lauluesitys ja tietenkin maljannosto. Kaikki tässä mainitut tarjoilut sisältyvät miittimaksuun.[/QUOTE
 
Kiitos tiedosta! Oli päässyt livahtamaan ohi tuo viesti.

En tiedä, kuinka mielipiteet jakava ainesosa sienet ovat, mutta liputtaisin niiden poisjättämisen puolesta.

Tietysti ymmärrän, ettei ruoan organisoinnista tule mitään, jos kaikki alkavat kertomaan mitä haluavat ja mitä eivät. Vielä jos kaikkien toiveet yritettäisiin toteuttaa, niin hankalaksi menisi. (oma suosikkini on sininen lenkki kylmänä :p)
 
Meiltäkin liikenee irtopohjavuoka tähän jaloon käyttötarkoitukseen - kunhan muistan ottaa sen mukaan.
 
Toivottavasti tämä huomio ei aiheuta närää, koska se menee vähän tuohon Atheonin viitaamaan toivomiseen, mutta olisin riemuissani ja kiitollinen, jos juustokakkua valmistettaessa huomioitaisiin liivatteettomuus/sille olisi jokin muu vaihtoehto, joka sopii kasvisyöjille. Pahoittelen tällaista muistuttelua, olen vain niin useasti joutunut kyseisen syyn takia jäämään ilman jälkkäriä, ja se on kuitenkin se paras osuus, niin ajattelin varmistaa :grin: Viime vuonna näin oli, kiitos siitä tuhannesti!
 
Kai siellä myös riisipuuroa tarjotaan seuran puolesta pikkujoulun kunniaksi?
 
Toivottavasti tämä huomio ei aiheuta närää, koska se menee vähän tuohon Atheonin viitaamaan toivomiseen, mutta olisin riemuissani ja kiitollinen, jos juustokakkua valmistettaessa huomioitaisiin liivatteettomuus/sille olisi jokin muu vaihtoehto, joka sopii kasvisyöjille. Pahoittelen tällaista muistuttelua, olen vain niin useasti joutunut kyseisen syyn takia jäämään ilman jälkkäriä, ja se on kuitenkin se paras osuus, niin ajattelin varmistaa :grin: Viime vuonna näin oli, kiitos siitä tuhannesti!

Jos tarvitaan 4 juustokakkua, niin ilmanmuuta yksi on liivatteeton kasvissyöjäystävällinen. Otin tämän jo kotikokille puheeksi. Ja itsekin olen kovin nirso ruoan suhteen. Risoton voin joutua syömään naama rypyssä jonkin ainesosan takia, mutta yritän kestää sen vikisemättä. Keneltäkään ei risotolla aiota henkeä viedä (pähkinät) joten ehkä tulee versio, johon voi lisätä halutessaan pähkinät ja sienet, jos niitä kaipaa. Jään "kauhulla odottamaan" ehdottaako joku oliiveja risottoon lisättäväksi. Tulen tänne kommentoimaan, vaikka en ole edes luvannut keittiöllä olla, sillä kokkaaminen on hermoja raastavaa puuhaa. Lupaan olla tiskaamassa ja siivoamassa jälkiä, se on vahvempi puoleni.
 
Last edited:
Mario aikoo ottaa mukaan Descent-pelinsä, joka on vähän niin kuin Hero Quest mutta monimutkaisempi ja mielenkiintoisempi. Muksu on pelauttanut sitä meille täällä kotona plus yhdelle luokkakaverilleen, joten kykenee todennäköisesti pelauttamaan sitä myös kontulaisille.
 
Olisi kiva tietää edes jollain aikataululla etukäteen olenko mahtumassa johonkin kyytiin silloin torstaina vai pitäisikö selvitellä julkisia.

Myös kaksi "tuntematon" nimimerkillä olevaa kaveriani miettivät kulkemistaan. He pääsevät paikalle vasta lauantaina ja tulevat pääkaupunkiseudulta eli jostain täältäpäin jos on joku vielä silloin lähdössä niin voisivat tulla kyytiin.

ps. sain lahjaksi uuden pelin :)
 
Ylös