Vuosijuhlamiitti Lapjärvellä 31.12.2015–3.1.2016

Tällä hetkellä Helsingistä autoilevaksi on ilmoittautunut vain allekirjoittanut, mutta uskoisin autoja olevan enemmänkin. @Lehtokuusama ja @purr ovat ainakin tainneet autoilla aikaisemmin. Olisi tietysti hyvä jos kyytiasiat selviäisivät piakkoin, julkisilla tulemisessa kun voi olla oma säätämisensä. Tällä hetkellä kyytiläisiä on enemmän kuin autopaikkoja.

En mielelläni ottaisi omaa autoani aivan täyteen koska tilaa on rajoitetusti, maksimissaan kolme kyytiläistä ja silloinkin melko kevein kantamuksin. Micran takakontti on pieni. :)
Mutta periaatteessa kyytiin sopii siis vielä yksi, lähtö Tapanilan juna-aseman parkkipaikalta torstaina alkuiltapäivästä ja reitti on kehä III - Porvoonväylä - Porvoon moottoritie ja siitä sitten E18:sta ohi Kotkan ja Haminan ja kohti Lapjärveä .
 
Jos Samoojan kyydissä vielä on tilaa niin voisin tulla kyytiin. Porvoon motaria jos menee, niin siitä ei tarvitse isoa lenkkiä tehdä tuohon bussipysäkin parkkipaikalle (vasemmalla, kolmannet liikennevalot motarilta tullessa) ja takaisin. Pakkaan pienesti ja kauppailen etukäteen, joten takiani ei tarvitse erikseen pysähtyä.
 
Hyvä, että Satekai sai kyydin. Toivottavasti meille muillekin autottomille järjestyy kyyti, olis ikävä perua miitti tämän takia. Julkisila liikkuminen kun on tosiaan vähän niin ja näin (koska uudenvuodenaatto).
 
@Satekai tämä sopii ja nyt minun kyytini onkin sitten täynnä.
Toivottavasti muita autollisia ilmaantuu muille kyydin tarvitsijoille.
 
Varaan yhden paikan itselleni Caelen autosta, vaikka edelleen elättelen pientä toivoa autokyydistä Tampereelta. :p

Nojaa, jospa netistä löytyisi jotain edullisia tarjouksia välille Tre-Hml. Vähän nihkeää tämä julkisilla kulkeminen nykyään, kun ei ole enää opiskelijakorttia. :(
 
VRllä on menossa Talviale. Mm. Tampere-Helsinki (Hämeenlinna) 10€ ja Helsinki-Kouvola 10€. https://www.vr.fi/cs/vr/fi/talviale Mun kyytiin siis mahtuu kolme kyytiläist, jotka voisin poimia joltain asemalta. Mä voisin poiketa tuon Kouvolan kautta, mutta Lappeenranta olisi paremmin matkan varrella.
 
Onhan miitin ohjelmassa yhteislaulua mukana ^^? En ole ollut vuosijuhlassa aiemmin, mutta se toki kuulostaisi luontevalta. Kysyn lähinnä siksi, etten turhaan kääntele näitä joululauluja quenyaksi.
 
Minä varaan ensimmäisen paikan Shetain kyydistä.

Vuosjuhlassa on joskus laulettu jotain yhteislaulua, ja toki niitä voidaan laulaa nytkin pikkujouluissa tai vuosijuhlassa, jos väki sitä haluaa. Tietysti suotavaa olisi, että löytyisi muutama innokas esilaulaja, joihin muut voisivat yhtyä. Meillehän pitäisi tulla joku lauluesitys muutenkin, joten sen jatkoksi voisi ottaa sitten yhteislauluja. Toinen mahdollisuus on järjestää kokonaan oma ohjelma yhteislauluista, jolloin niitä voivat kokoontua laulamaan halukkaat. Tällaisia spontaaneja yhteislaulutuokioita on silloin tällöin ollut, kun ihmiset vaan alkavat laulaa yhteisesti joitain tuttuja lauluja.
 
^Häh, eikö heleä naissopraano muka kelpaa? (Tosin oon mä ollut kastruaattikuorossakin tänä syksynä mutta jospa ei puhuta siitä...)

Totta puhuen en tiiä jääkö tämä(kin) miitti multa kuitenkin väliin. Kyytejä on huono kysellä jos ei tiedä vielä edes missä päin maata on ennen miittiä, ja luultavimmalta suunnalta ei taida olla ketään edes tulossa. Julkisilla parin tunnin automatka muuttuisi vähintään viideksi, mikä ei jännä kyllä ihan hirveästi inspiroi.
 
Saan äidiltä auton lainaan (mies kuulemma tarvitsee meidän automme jotain lanireissua varten), joten @Pagba ja @Heathertoes , jos uudenvuodenpäivän aamupäivällä pääkaupunkiseudulta lähtevä autokyyti kelpaa, teille on luvatusti paikat.
 
Meillehän kelpaa ja olemme jo yksäritse sopineet Isilin kanssa pelottavan hakupaikan Helsingin päässä. Toivottavasti Sojournerin ylläpito onnistuu Lapjärvelläkin. Ympäristössä on automatkan ulottuvilla muutamia portaaleja, lähin lienee Pyhältön Salen lähellä sijaitsevan ilmavalvontatornin muistomerkin luona. Lauantaisen kauppareissun yhteydessä voisi käydä siellä. Tällä hetkellä se on smurffi Teraslapasen hallussa.
 
Onko Caelella enemmänkin kyyditettäviä? Toki voin julkisillakin kulkea, jos ei autoon mahdu...
 
Ylös