Vuosijuhlamiitti Lapjärvellä 31.12.2015–3.1.2016

Muistattehan, että miittimaksun eräpäivä on huomenna!

Isilmírë-wagon on ilmestynyt kyytidokumenttiin. Varaan paikan myös paluukyydille, mikäli se pitää erikseen sanoa.
 
Last edited:
Miittiviikonlopulle luvataan tällä hetkellä pientä pakkasta joten pakatkaapas myös talvivaatetta mukaan. Ei tule sitten kylmä raketteja ulkona katsellessa. :)
 
Ulkovalaistus ja sen puuttuminen on myös hyvä ottaa huomioon, eli taskulamppuja mukaan, vaikka monessa älypuhelimessa onkin akkua kuluttava taskulamppusovellus. Mieluummin parin kympin taskulampun pudottaa kompuroidessaan maahan kuin parin sadan älypuhelimen.
 
Anteeksi, että ilmoitan näin myöhään, minun piti kirjoittaa tästä jo päiviä sitten. Mutta miittipaikalle pääsee siis paikalle jo iltapäivällä, siinä klo 13 jälkeen. Olen tulossa Shetain kanssa melko ajoissa, mutta sisään pääsee jo sitä ennen.
 
Kaikkien kannattaa myös pakata mukaan lämpimiä sisävaatteita varmuuden varuiksi. Koska emme ole olleet Lapjärvellä talvisin, niin emme tiedä miten hyvä lämmitys siellä on. Myös muista paikoista tehty yleinen havainto lattioiden viileydestä kannattaa muistaa: ota mukaan villasukat ja/tai sisätossut.
 
Tulin pakanneeksi itsekin jo kaksi irtopohjajuttua. Toinen iso ja toinen vähän pienempi.
Nappasin kaapista myös vegegeeliä varmuudeksi unohtamisen varalta (en tiedä onko tarpeeksi) mutta se vegekakku vaatii oman hyytelöimiskamansa. Ei, en ole sotkemassa itseäni kokkauksiin, enhän?

Edit: Shetai kiltti, muutama paita odottaa omistajiaan? Muistathan tuoda!
Ihan pikkasen olen jo odottanut. Ihan pienesti vaan, en kovin paljoa.



 
Last edited:
Hyvin muistutettu, @Olórin! :) Olin täysin unohtanut asian, mutta nyt kaivoin vuoan esiin ja laitoin matkakassiin valmiiksi!
 
Minulla on vuoka pakattavien listalla, ja koitan parhaani mukaan muistaa sen myös pakata.

Onko tietoa, onko leirikeskuksen seinässä mitään ulkopistoketta, johon saisi tökättyä auton lämmitysjohdon? Äitini, jonka autolla lähdemme liikkeelle, on nyt huolesta soikeana, kun Itä-Suomeen on luvattu kovaa pakkasta, ja hän pelkää 13 vuotta vanhan, raihnaisen autonsa hyytyvän kerta kaikkiaan, jos sen moottoria ei saa lämmiteltyä ennen käynnistystä.
 
Auto kannattaa jättää jonkin ikkunan viereen, jolloin sen kautta voi vetää sähköjohdon tarpeeksi lähelle. Voin ottaa jonkin roikan mukaani.

Uudenvuodenpäivänä kaupat ovat huonosti auki, paitsi jos uudet määräykset ovat jo voimassa. Lähinnä ABC-myymälöiden voi odottaa palvelevan normaalisti.

Paikassa saattaa olla pelkkä ylläpitolämpö päällä (ehkä 10 astetta), joten sen lämpiäminen kestää koko päivän. Saunapirtin saa nopeammin lämpimäksi, koska se on pienempi ja siellä on kamiina.
 
Last edited:
Olórin taisi kirjoitella jossain (face?), että edelliset kävijät lähtevät klo 12, joten tilat lienevät lämpiminä.
 
Kiitos @Pagba mutta minä kiikutan kyllä kymmenmetrisen ulkokäyttöön tarkoitetun jatkojohdon mukaani. Lähinnä pohdiskelin, onko autoa mahdollista lämmittää aiheuttamatta vetoa sisätiloissa raollaan olevan oven tai ikkunan takia.
 
Tuollainen max puolen tunnin lohkolämmitys riittänee hyvin ja se käy tuuletusajasta. Talo jää freshimpään kuntoon.
 
Minä otan yhdistyksen 20m jatkoroikan mukaan (4 pistokepaikkaa). Omakin auto on niin vanha ettei se lämmittämättä suostu edes inahtamaan. Hupparit ja myyntitavarat ovat tulossa mukaan. Samoin badgekone. Onko lauta-/korttipelitoiveita?
 
Ylös