Vuosijuhlamiitti Särsjärvellä 4.1.–7.1.2018

Samaa mieltä Lehtokuusaman kanssa. Olen jo harmitellut sekä Jaamarin että Pagban miittiviestien kohdalla surunaaman puuttumista Käärmeen reaktiovalikoimasta.
 
Samiksen paluukyyti näyttää olevan varsin tiivistunnelmainen jo nyt. Tilaa arvostavana pistän panokseni eräälle mustalle hevoselle, joka tosin on aika varma siitä, ettei osallistu miittiin.
 
No niin, tulen miittiin perjantaina Samoojan kyydillä ja poistun lauantaina julkisilla, jos joku heittää Padasjoen ABC:n pikavuoropysäkille joko iltapäiväneljäksi tai iltakahdeksaksi [edit: pääsen siis puheenjohtamaan kokouksia, hahaa!]. Millä keinoin @Otak ajatteli lauantaina liikkua kotiin?
 
Toivoisin noutoa torstai-iltana klo 19.30 jälkeen Padasjoen Taulun ABC:lta, joka näyttäisi olevan teiden 53 ja 24 risteyksen tuntumassa. Koitan hoitaa kauppaostokset etukäteen, ja ilmoitan mikäli aikatauluun tulee muutoksia liikenteen tai kylmähyllykoukkauksen takia.
 
Menomatkalle torstaina olisi tilaa vielä kahdelle (talvikelillä en halua ahtaa autoa ihan täyteen), sunnuntaina yhdelle, sillä sunnuntaiksi olen varannut yhden paikan Rinkulalle. Tarkoitus lähteä hyvissä ajoin, jotta mahdollisimman vähän tarvitsisi ajaa pimeällä ja tarvittaessa taukoja pitäen (jos/kun kaasujalkani kenkkuilee).
 
No niin, tulen miittiin perjantaina Samoojan kyydillä ja poistun lauantaina julkisilla, jos joku heittää Padasjoen ABC:n pikavuoropysäkille joko iltapäiväneljäksi tai iltakahdeksaksi [edit: pääsen siis puheenjohtamaan kokouksia, hahaa!]. Millä keinoin @Otak ajatteli lauantaina liikkua kotiin?
Lauantain liikkumiseni sujuu alustavasti Steelin armosta, varasuunnitelmana sitten bussi. :p
 
Minun pitää olla Helsingin Vuosaaressa sunnuntaina klo 14.30, joten ennestäänkin epätodennäköinen osallistumiseni miittiin on nyt niin epätodennäköistä, että Kultasydämelläkin olisi hankaluuksia sen kanssa.
 
Kyytitaulukko alkoi muuttua vähän epäselväksi kun oli paljon vain pe ja vain su yms., niin setvin niin että on yksiselitteisesti tulokyydit ja menokyydit. Käykää varuilta tarkistamassa, etten pistänyt kenenkään nimeä vahingossa väärin.
 
Voisin tulla bussilla Padasjoen ABC:lle torstaina joko klo 16.55 tai 20.55. Aikaisempi lienee parempi?
 
HUOM! Jos joku on tulossa vain vuosijuhlaan, ilmoittakoon siitä minulle vaikka yksärillä. Ja mainitkoon myös mahdolliset allergiansa.

Vuosijuhlassa on muuten ollut tapana suosia juhlavaa pukeutumista, jos meille on tulossa joku ensikertalainen. Mutta ei hätää, tämä ei ole millään lailla pakollista, ja osa on ihan tavallisissa vaatteissa. Juhlava ymmärretään myös hyvin vapaasti. Tuolta voi katsella vanhoja kuvia vuosijuhlamiitistä.
 
Jos joku mattimyöhäinen vielä miettii kyytejään niin perjantaina on menomatkalle autossani vielä kaksi paikkaa (lähtö klo 15, Itäkeskus), sunnuntaina paluumatkalle yksi paikka jäljellä.

Ajoreitti Kehä 1- Lahdenväylä - Holman Kymijärven maantie - Vääksyntie - Hämeenlinnantie
Vääksyntien alussa on Holma, Lahden Prisma. Siinä pysähdys kauppaan kun on kivasti ihan reitin varrella.
 
Mayn kyydissä pääsen sitten minäkin miittiin ja miitistä ajoissa pois Helsingin junaan. Menen siis protukouluttajien palaveriin suoraan miitistä ja siinä on se etu, että voin kertoa heille, mistä olen tulossa ja että "kiva olla vaihteeksi tekemisissä teidän kaltaistenne tavallisten ja normaalien ihmisten kanssa". Protut eivät pidä itseään kovin tavallisina ja sanani saavat heidät ihmettelemään, kuinka epätavallisia kontulaiset sitten ovat.

Jätättehän torstaina saapuvat minulle oman huoneen, missä saan kuorsata rauhassa.
 
Laitetaan tähänkin vielä muistutus, että älkää tuoko kalaa:
– Jo kalan valmistuksesta, etenkin paistamalla, tuleva haju voi aiheuttaa hengenahdistusta
– Seuraavat tuotteet eivät kuitenkaan aiheuta hankalia ongelmia, joten niitä voi tuoda
- mikrotettavat valmiit kalaruoat, tonnikalapizzat tms.
- tonnikala, ainakaan jos purkkia ei jätetä levälleen haisemaan.​

Vuosijuhlaruoan mukana Seura ostaa jälleen levitettä, eli ei tarvitse tuoda omaa margariinia. Myös kahvia ja teetä on tarjolla.
 
Ylös