Vuosijuhlamiitti Särsjärvellä 5.-8.1.2023

@Samooja tai @Sidhiel olisin kiinnostunut miittikyydistä. Pystyn lähtemään aikaisinkin, kun olen tuolloin lomalla.

Aion itse olla perillä Särsjärvellä aukaisemassa ovia melko tarkalleen tasan klo 16.
Helsingistä ajelee Särsjävelle pari tuntia, talvikeleillä mahdollisesti hieman pidempään. Tähän kauppareissu päälle, niin lähtö on silloin siinä klo 13 tietämissä.
Minulla on tosiaan kyydissä kaikki seuran myyntitavarat, joten kyytiin mahtuu maksimissaan 2 henkilöä. Lisäksi ostamme kaupasta joitakin miitissä tarvittavia asioita kuten glögiä, piparitaikikinaa ja kilistelyjuomia. Kauppatavaraa tulee siis myös hieman normaalia enemmän.
Ajelen todennäköisesti Lahden motaria pitkin kohti Padasjokea. Koska lähden Koillis-Helsingistä niin kyytiin pääsee esim. Tapanilan juna-asemalta tai matkan varrelta, esim. Lahdesta.

@Sidhiel kyytiin ovat ilmeisesti menossa tämän topikin perusteella Isilmírë ja Glitchy.
Lisäsin nämä kyytitaulukkoon mukaan, kuten myös oman kyytini. Laitan Lehtokuusaman nyt alustavasti omaan kyytiini.
 
Last edited:
Lähtö olisi tosiaan 13-14 välillä Pohjois-Helsingistä (mutta voin hakea kyytiin esim. Tapanilan juna-asemalta).
 
Minäkin sain ilmoittauduttua! Pääsen lähtemään torstaina Pasilasta klo 15, joten jos joku kulkee tuollaisella aikataululla, niin kyyti kiinnostaa!
 
Meidän kannaltamme mikä vain lähtöaika on ok. Glitchy on joululomalla ja minulla on vapaapäivä, joten kunhan tiedämme missä pitää olla ja mihin aikaan, kaikki käy.
 
Minuakin kiinnostaisi kyyti Helsingistä torstaina ja sunnuntaina takaisin. Ei ole aikataulurajoitteita.
 
Titiuun kyytiin merkitsin itseni. Karisman huoltsikalla lienee paras rendezvous.
 
Minuakin kiinnostaisi kyyti Helsingistä torstaina ja sunnuntaina takaisin. Ei ole aikataulurajoitteita.

Jos Miccolla ei ole aikataulurajoitteita, mutta Heathertoesilla on, niin siinä tapauksessa Miccon kannattanee tulla minun kyytiini.
Minun kyytini onkin sitä myöden nyt myös täynnä.
 
Laitoin alustavasti nyt Rhosin ja Ragan meidän kyytiin, mutta jos esim. Caele tulee Hämeenlinnasta niin ne voi käydä taulukosta vaihtamassa.
 
Titiuun kyytiin merkitsin itseni. Karisman huoltsikalla lienee paras rendezvous.
Ok! Mihin aikaan sopii lähtö, mulla vapaapäivä niin voin suunnitella ihan miten vaan aikataulun. :)
 
Minulla ei ole vapaapäivää, enkä nykyhenkilöstöllä voi sellaisesta unelmoidakaan kun kaksi meistä on pitkällä saikulla työuupumuksen vuoksi. Vuorotellen käydään palkattomalla vapaalla ja minun vuoroni on vasta parin viikon päästä. Työpäiväni loppuu lyhennyksen ansiosta vähän kahden jälkeen ja ehtisin vartin yli kahdelta lähtevään bussiin.

Suorin ja nopein reitti Kouvolan ja Padasjoen välillä kulkee kauppakeskus Karisman ohi, mutta minun bussini ei pysähdy sen lähettyvillä, eikä toiseen bussiin vaihtaminenkaan saisi etappia nopeasti suoritetuksi. Sen sijaan minun bussini pysähtyy Matkakeitaan kohdalla Vierumäellä ja se olisi vaihtoehtoisen reitin varrella Kouvolasta Padasjoelle kuljettaessa. Ehtisin Matkakeitaalle kolmeksi. Tämän skenaarion etuna olisi se, että muitakin pääsisi samaan kyytiin, jos he vain hankkiutuisivat Lahden rautatieasemalle puoli kolmeksi. Bussin numero on 70 ja se kulkee rautatieaseman editse vievää Mannerheiminkatua pitkin. Järin halpa ei kuntarajan ylittävän bussin kertalippu ole, mutta yllättävien kyytimuutosten varalta kannattaa tämä skenaario pistää korvan taakse.

Vaihtoehtoinen reitti on pidempi ja vähemmän suora, mutta myös vähemmän puuduttava. Se kulkee Jaalan ja Vuolenkosken kautta Vierumäen halki ja liittyy suorempaan reittiin hieman ennen Vääksyä. Takaisin tullessa sitä pitkin ei tarvitsisi enää mennä, vaan kulkea suoraan Lahden laitamilla Karisman kautta. Voisin silloin jäädä kyydistä Prisma Holman (Johanneksenkatu 4) kohdalla, sillä sen ohitse menee ainoan viikonloppuisin Heinolaan kulkevan paikallisbussin reitti. Toiseen suuntaan sillä pääsee Lahden torille ja rautatieasemalle.
 
Sen sijaan minun bussini pysähtyy Matkakeitaan kohdalla Vierumäellä ja se olisi vaihtoehtoisen reitin varrella Kouvolasta Padasjoelle kuljettaessa. Ehtisin Matkakeitaalle kolmeksi.
Jos siis nähdään torstaina Matkakeitaalla siinä kolmen aikoihin? Reitti takaisin on sitten sen ajan murhe, ei vielä aivot taivu miitin päättymiseen. 😄
 
Sovitaan näin. Lähestyn paikkaa kävellen motarin suunnasta eli lännestä. Lähetän yksärillä puhelinnumeroni noudattaen neuvoa "Odota aina odottamatonta." Tai sitten voit vain noukkia sen Muratista.
 
Ollaan jo Jaamarin kanssa sovittu näppärä Turenkijärjestelmä menomatkalle. Mutta jos Caelelle sopii (ja muillekin osapuolille), voinemme Ragan kanssa paluumatkata Hämeenlinnaan Caelemobiililla?
 
Tuon (Micin kyytiläisenä) mukanani lautapelit Port Royal (suomenkielinen peruspeli ja lisäosa), Dune: Imperium, El Grande big box ja Hanabi.
 
Minulla on mukana joululahjaksi saamani Autumn Harvest: A Tea Dragon Society Card Game. En kuitenkaan ole ehtinyt koepelata sitä, joten en tiedä, onko se kiva vai ei. Glitchy todennäköisesti ronttaa taas Muffin Timen mukaansa.
 
Voisin harkita ainakin joidenkin seuraavista peleistä ottamista mukaan.
Kodama, Bohnanza/Papupeli, Menolippu (perus), Blokus (kolmioilla), Zen garden, Ingenoius.
Jos ehtii huikata mahdollisia mielipiteitä/toiveita ennen klo 15 (mieluummin ei ihan viittä vailla, koska meille iskee lastenvahtipyörremysrsky, jossa ei pysty kuin pitämään kiinni ja toivomaan parasta 😅 ) niin huomioin toiveita. Missään nimessä nuo kaikki eivät lähde mukaan, mutta nappaan varmaan 2-3 niistä.
 
Ylös