Vuosijuhlamiitti Särsjärvellä 5.-8.1.2023

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
5.-8.1.2023
Särsjärven leirikeskus
Hämeenlinnantie 357
17500 Padasjoki


Leirikeskuksen omat sivut täällä ja täällä.
Majoituspaikkoja Särsjärvellä on 46. Majoitus tapahtuu pääosin neljän hengen huoneissa, joissa on kerrossängyt.
Päärakennuksessa on lisäksi suuri sali, keittiö sekä sauna.

Lähimmät kaupat: ABC Padasjoki, S-Market Padasjoki, K-Market Patajoki
Lähimmät sairaalat: Padasjoen terveysasema, Päijät-Hämeen keskussairaala Lahdessa



Miitin järjestäjä:
@Samooja

Katso myös erillinen ohjelmatopikki Vuosijuhlasta sekä miitin muusta ohjelmasta täällä!


Ilmoittautuminen ja maksaminen:

Miitin ilmoittautuminen aukeaa 1.12.2022 klo 18 Mellonissa.
Miittimaksujen eräpäivä on 22.12.2022.

Miitin hinnat:
3 yötä: 40 € jäsenille, 50 € ei-jäsenille (sis. vuosijuhlan)
2 yötä: 30 € jäsenille, 40 € ei-jäsenille (sis. vuosijuhlan)
Vuosijuhla (sis. päivävierailumaksun) 10 € jäsenille, 15 € ei-jäsenille

Saaja: Suomen Tolkien-seura Kontu ry
Tilinumero: FI95 2001 1800 0427 42
Saat henkilökohtaisen viitenumeron Mellonin kautta ilmoittautumisen yhteydessä.

Miiteissä on käytössä jäsenille suunnattu perhealennus, mikäli perhe matkustaa suuremmalla joukolla. Tällöin vanhemman tai huoltajan seurassa miittiin tulevat alaikäiset lapset pääsevät puoleen hintaan, mikäli vanhempi tai huoltaja on Seuran jäsen ja lapset ovat perhejäseniä. Kaikki alle kolmivuotiaat pääsevät miittiin ilmaiseksi. Myös tätä nuoremmat lapset on ilmoitettava miittiin.

Jäsenalennuksen tai perhealennuksen saadaksesi sinulla tulee olla meneillään olevan kauden (2022/2023) jäsenmaksu maksettuna.
Jos et ole varma oletko maksanut etkä löydä tietoa pankistasi tai jos sinulla on mitä tahansa muuta maksuun liittyvää huolta/kysyttävää ota yhteyttä rahastonhoitajaan (rahastonhoitaja@suomentolkienseura.fi).

Miitin voi peruuttaa eräpäivään asti ilman miittimaksun maksamista, ja tuolloin myös jo maksettu miittimaksu palautetaan. Jos peruu vasta eräpäivän jälkeen, rahoja ei valitettavasti palauteta.
Eräpäivän jälkeenkin on mahdollista ilmoittautua. Tällöin miittimaksu maksetaan mahdollisimman pian niin, että maksu näkyy seuran tilillä ennen miittiä. Ilmoittautumisen ollessa hyvin lähellä miittiä voi maksusta lähettää myös kuittikopion sähköpostina rahastonhoitajalle, jotta miitin alkaessa miittimaksu voidaan todentaa. Maksu palautetaan myöskin, jos sairastuu koronavirukseen tai joutuu karanteeniin sen takia. Älä tule sairaana miittiin!

Maksulla katetaan leirikeskuksen vuokra sekä yhdistyksen tarjoamat ruuat.
Jos et maksa miittimaksua ajallaan etkä ole sopinut mahdollisesta viiveestä rahastontoitajan kanssa sinulla ei ole oikeutta osallistua miittiin. Et myöskään saa osallistua seuran muihin maksullisiin miitteihin ennen kuin olet maksanut vanhan rästin pois.

Päivävierailuista
Miittiin saa tulla maksutta lyhyelle päivävierailulle moikkaamaan kavereita, osallistumaan kokouksiin tai vain tutustumaan toimintaan.
Jos vierailu kestää pitkään ja/tai vierailija haluaa osallistua saunomisiin tai muuten tulee selkeästi miittaamaan eikä vain vierailulle peritään 5e päivävierailumaksu. Mitään aikarajoja emme aseta vaan luotamme että vierailija itse tietää onko paikalla miittaamassa vai vain vierailulla.

Ennen miittiä
Mukaan voi ilmoittautua kuka tahansa Vihreään lohikäärmeeseen kirjautunut, Tolkien-seuran jäsen TAI muu Tolkienista kiinnostunut.
Myös alaikäiset, kuitenkin vähintään 14 vuotta tänä vuonna täyttävät, saavat osallistua miittiin ilman vanhemman mukanaoloa. Alaikäisten tulee toimittaa miittivastaavalle vanhempien allekirjoittama vastuuvapauskaavake. Kaavakkeeton alaikäinen voidaan poistaa tapahtumasta.
Huoltajansa mukana miittiin tuleva alaikäinen ei tarvitse vastuuvapauskaavaketta.


Muistathan ilmoittautumisen yhteydessä mainita mahdollisista vakavista sairauksista ja allergioista, jotta tarvittaessa osaamme antaa oikeanlaista apua. Ilmoita myös allergian vakavuus. Onko kyseessä lievä allergia, vakavia oireita aiheuttava allergia tai aiheuttaako jo allergeenin käsittely samoissa tiloissa oireita. Vakavista allergioista ilmoitamme (nimiä mainitsematta) tässä viestissä, jotta miittiläiset tietävät olla ottamatta kyseisiä aineita mukaansa miittiin. Muista myös kunnioittaa muiden rajoitteita noudattamalla alla olevan listan ohjeita.


Älä tuo miittiin seuraavia aineita:
Kalaa (kalaa sisältävien valmisruokien lämmitys ei haittaa/aiheuta oireita)



Saapuminen
Saapua voi joko omalla autolla tai julkisilla.
Varsinkin suuremmista kaupungeista mistä yleensä tulee useita osallistujia kannattaa suosia kimppakyytejä. Jokainen kyydin tarjoaja päättää itse ketä ottaa kyytiin.
Kyytejä varten on olemassa kyytitaulukko, johon voi lisätä itsensä joko kyydin tarvitsijaksi tai tarjoajaksi. Muista varautua maksamaan bensarahaa kyydin tarjoajalle.
Muista sopia kyytisi ajoissa ja varmistaa myös kyyti pois miitistä.


Mitä pakata mukaan?

  • Omat liinavaatteet/makuupussi. Leirikeskuksien tyynyt ja peitot voivat olla vaihtelevan kuntoisia, joten omien tuomista kannattaa harkita.
  • Peseytymisvälineet
  • Ruokaa sen verran kuin arvelee tarvitsevansa yhdistyksen tarjoilujen lisäksi
  • Sään mukaista vaatetta (monissa leirikeskuksissa saattaa olla viileät lattiat)
  • Taskulampusta ei yleensä ole haittaa.
  • Käteistä mahdollista kyytikorvausta yms. varten
  • Pelejä, leffoja tms. ajanvietettä
  • Alaikäisiltä vastuuvapautuskaavake
  • Jos sinulla on omalla nimimerkillä varustettu rintamerkki on sellainen myös suotavaa ottaa mukaan tai muuten joutuu tyytymään maalarinteippiin

Miitin aikana
Tapahtuman järjestäjänä on Suomen Tolkien-seura Kontu ry. Tapahtuma noudattaa Suomen Tolkien-seura Kontu ry:n miittisääntöjä.
Jokainen on miitissä vastuussa omasta toiminnastaan. Seura ei ota vastuuta rikkoutuneesta omaisuudesta vaan jokainen on itse korvausvelvollinen.

Huoltaja on vastuussa miittiin mukanansa tulleen alaikäisen lapsen asianmukaisesta valvonnasta ja hoidosta. Huoltaja on korvausvelvollinen, mikäli huollettava rikkoo toisten miittiläisten tai leirikeskuksen omaisuutta. Mikäli alaikäinen lapsi aiheuttaa käytöksellään kohtuutonta haittaa muille paikalla olijoille, on huoltaja velvollinen poistamaan lapsen miittipaikalta.

Arvokkaiden tavaroiden, kuten kameran tai tietokoneiden tuominen paikalle omalla vastuulla.

Aikataulu
Miittipaikalle voi saapua torstaina klo 16 eteenpäin ja sunnuntaina poistuminen viimeistään klo 12.

Ruokailu
Seura tarjoaa puuroryynit aamupuuroja varten, mutta miittiläiset vastaavat itse puuron keittämisestä.
Leirikeskuksen keittiö ja sen välineistö on miittiläisten vapaassa käytössä.
Kuka tahansa voi järjestää yhteiskokkailua miittiläisten kesken. Yhteiskokkailu on hyvä tapa saada edullisesti terveellistä ja maistuvaa ruokaa ja viettää yhteistä aikaa.
Kts. erillinen topikki miitin ohjelmasta ja Vuosijuhlasta.

Saunoista
Miitissä on joka ilta varattu aika naisten saunalle, miesten saunalle sekä sekasaunalle.

Nakit
Miittiläiset yhdessä huolehtivat tilojen siisteydestä, roskien tyhjennyksestä, tiskeistä yms. sekä sunnuntaina loppusiivouksesta.
Jos miittivastaava(t) pyytää sinua tekemään jotain pikku askareita (nk. nakkeja) hoidetaan ne nupisematta. Jos tunnet että sinua on jo nakitettu runsaasti ja joku toinen ei ole tehnyt mitään voit huomauttaa asiasta järjestäjille.
Miitissä on myös käytössä nk. nakkilista, josta jokainen voi etukäteen varata mitä haluaa tehdä. Vuosijuhlamiitin nakkilista koskee lähinnä vuosijuhlaa, saunan lämmitystä ja sunnuntain loppusiivousta.



Osallistujat
1. Samooja (järjestäjä)
2. Titiuu
3. Olórin
4. Jaamar
5. Nova
6. Rhosgobella
7. Sidhiel
8. Mic
9. Lehtokuusama
10. Isilmírë
11. Glitchy
12. Hanna Kullanväärtti
13. Pulla

14. Pippin Tuk
15. Curundil
16. Kointähti
17. Micco
18. Pagba
19. Haltiamieli
20. Telccu
21. Shay
22. Eero
23. Leni
24. Heathertoes
25. Raga
26. Caele
27. Satekai
28. Enttinen
29.
30.
 
Last edited:
Miitti ei näy Mellonissa, koska Mellonissa ei ole vielä miittien lisäysominaisuutta. Olen huudellut @Merri apuun, koska Merri saa lisättyä miitin mukaan.
1.12 siis kuitenkin tavoitteena saada ilmoittautumiset käyntiin.
 
Hallituksen täytyy ratkoa erilaisia miitti-ilmoittautumisiin liittyviä haasteita. Siirretään ilmoittautumisten alkua 12.12 päivälle, jotta ehditään ratkoa em. haasteet.

Edit. Haasteet olikin ratkottu nopeammin kuin mitä ennakoitiin, ilmoittautumiset pääsevät siten alkamaan alkuperäisen suunnitelman mukaan 1.12.
Paikkojahan on 46, joten tilaa riittää vaikka ilmoittautisi myöhemminkin.
 
Last edited:
Noniin, ilmoittauduttu. Saan todennäköisesti auton lainaan, mutta varmistan asian vielä, ennen kun tarjoan kyytejä.
 
Minullakin on auto, mutta kyydissä ovat kaikki seuran myyntitavarat, joten tilaa kyytiläisille on hyvin rajoitetusti (max. 1 tai 2hlöä). Lisäksi minulla on torstaina vapaapäivä, joten lähden hyvin ajoissa liikenteeseen. Järjestäjän auto myöskin lähtee kotiin päin sunnuntaina viimeisenä. Eli en välttämättä suosittelisi omaa kyytiäni kellekään, jos muita vaihtoehtoja vaan löytyy. 😃

Luitte oikein, myyntitavarat tulevat miittiin. Valikoimassa on ainakin t-paitoja, muutamia hajakokoja huppareita, badgeja, kangasmerkkejä, lasinalusia ja heijastimia.
Juhla Legolaksia ehkä myös (jos joku ei ole jäsen ja siten jo saanut omaansa) jos ne saadaan postittajilta paikalle. Korttimaksujen pitäisi onnistua.
 
Meillä on todennäköisesti autossa 1-2 paikkaa vapaana riippuen siitä tuleeko Tähtimö miittiin vai jääkö kotiin (yritän muistaa päivittää kyytitaulukkoon jossain vaiheessa). Reitti lähtee Turengin itäpuolelta Lammintietä miittipaikalle, eli esimerkiksi Tuulosesta tai muualta matkan varrelta pystyttäisiin poimimaan kyytiin. Tuskin Turengin keskustakaan mahdoton on, vaikka se tekeekin vähän edestakaisin ajelua.
 
Auton saanti lainaan varmistui, joten Pohjois-Helsingin suunnalta lähden liikkeelle, ja ajan varmaan Lahdentietä.

Mahtuisimmeko me Glitchyn kanssa kyytiin? Puolisko kun ei ilmeisesti välttämättä ehdi meitä kyyditsemään tällä kertaa. Tuohon mennessä olen todennäköisesti jo saanut ajo-oikeutenikin takaisin ja ehtinyt totutella taas rattiin vuoden tauon jälkeen, joten voisin tarvittaessa toimia varakuskina.
 
Mie olisin tulossa, mutta en vielä tiedä tuleeko Enttinen, joten en laita ilmottautumista ihan vielä. Auto löytyy joka tapauksessa, mutten tiedä lähdenkö/lähdemmekö matkaan pääkaupunkiseudulta vai Varsinais-Suomesta. Ainakin paluu on pääkaupunkiseudulle. Autossa on lapsen istuimen paikalla ollessa kaksi normipaikkaa ja yksi lapsen istuimen vieressä oleva kapeammalle henkilölle.
 
Mie olisin tulossa, mutta en vielä tiedä tuleeko Enttinen, joten en laita ilmottautumista ihan vielä.
Itseasiassa nykyisessä Mellonissa pystyy muokkaamaan ilmoittautumista myös jälkikäteen ja lisäämään perheenjäseniä myös myöhemmin. Jos siis tiedät olevasi tulossa ja haluat ilmoittautua jo nyt niin Enttisen voi myös lisätä jälkikäteen.
 
Minun miittitaukoni jatkuu yhä ja skippaan tämän. Tykkään "tavallisista" miiteistä ja The Miitistä enemmän, vuosijuhla ei ole minun juttuni joten hassua tulla vuosijuhlamiittiinkään.
 
Eihän vuosijuhla nyt ole kuin pieni osa miitistä. Itse joutunen kuvittelemaan, että se on kahden yön miitti ja lähtemään ennen vuosijuhlaa, jollei joku sitten ole saapumassa vain vuosijuhlaan ja vie minua juhlan jälkeen jonnekin, josta ehtisin sunnuntaiaamuksi töihin. Sovimme näet, että työkaveri hoitaa maitonäytteet lauantaina ja minä sunnuntaina.
 
Eihän vuosijuhla nyt ole kuin pieni osa miitistä. Itse joutunen kuvittelemaan, että se on kahden yön miitti ja lähtemään ennen vuosijuhlaa, jollei joku sitten ole saapumassa vain vuosijuhlaan ja vie minua juhlan jälkeen jonnekin, josta ehtisin sunnuntaiaamuksi töihin. Sovimme näet, että työkaveri hoitaa maitonäytteet lauantaina ja minä sunnuntaina.

Eikös siinä Padasjoen abc:lla pysähdy pitkän matkankin busseja? Jos siitä vaan jotenkin pääsee lauantai- iltana eteenpäin, niin siihen ei kyllä autolla aja kuin pikku hetken, kyyti varmasti järjestyy.
 
Eihän vuosijuhla nyt ole kuin pieni osa miitistä.
Se on kuitenkin valmisteluineen ja itse ohjelmineen helposti vienyt kokonaisen päivän. Nytkin ruokanakkeja oli jaettavaksi edellisellekin päivälle. En sanoisi pieneksi.
Mutta sehän ei siis ole ongelma, koska päätin jättää miitin väliin.
 
Ylös