VyK ry:n ja STs:n pikkujoulumiitti Vesilahdella (2.-4.12.2011)

Minäkin ilmoitan nyt että otan taas luultavasti puukon mukaan. Jos siis saan.
 
Jatkossa pyytäisin teräaseenpyyntöluvat suoraan yksärillä.
Myönnän kuitenkin nyt myös Qoheletille luvan kokkiveitseen ja Caelelle luvan puukkoon. :p

Päivittelen ihan just tämän viestin kirjoitettuani myös aloitusviestiin (vapaaehtoisen) ohjelman summittaista aikataulua.
HUOM! Ei-jäsenet! Jos haluatte yhdistyksen pipareita ja glögiä, varatkaa mukaan 1 euro käteistä. Eiks ois hyvä tilaisuus myös liittyä jäseneksi, sais jo ens miitissä piparia ilmasiks ;)
 
Miittiin on tulossa aika monta teräasetta. Paljastuu nyt kaikille tuo seikka, kun julkisesti lupaa pyydetään. Ne loput 20 anomusta jäänevät muilta hämärän peittoon ;-)

Tässä on nyt väännetty syksyä ilman mitään ylimääräisiä vapaapäiviä tai lomia, että täytyy myöntää miitin tulevan mukavaan saumaan. Minulla ovat viikonloputkin olleet kovin varattuja, kun olen lupautunut vapaaehtoisjuttuihin, mutta joulukuusta alkaa vähän vapaampi aika. Ehtiiköhän sataa lunta vielä ennen miittiä? Nyt on kovin pimeä vaihe, kun ei lunta vielä ole. Pari senttiä ja lunta ja aste pakkasta olisi minun puolestani tervetullut. Tulisi vähän jouluisempi fiiliskin vähitellen.
 
Muistaakseni anakin pari kertaa on nimenomaan pikkujoulumiitin sunnuntaiaamuna ollut maa valkoisena. Eli toivotaan parasta ja varaudutaan nastarenkailla ;)
 
Minä puolestani toivon paljasta maata, jotta voisin kulkea rakennusten välillä sandaaleilla. Talvikenkien toistuva nyörittäminen on niin vaivalloista.

Eiköhän kaikki osteta pikkujoululahjoiksi jasmiinisaippuaa tai -teetä, jotta Jasdril varmasti saisi sellaisen lahjan, jota ei ole koskaan aiemmin saanut.

Otan taas iPalin mukaan, joten jos joku näkee pöydällä kököttävän valkoisen pikkuradion, niin hän saa vapaasti liittää siihen MP3-soittimensa ja antaa soida. Jos piuhan päässä on jotain, niin radio ei mene päälle kytkimestä kääntäen. Voimakkuuden voi vääntää täysille ja säätää äänenpainetta soittimesta. Mikään ghettoblasteri ei ole kyseessä, vaan ääni on parhaimmillaan hillittynä.

Varaan jälleen nukkumapaikan salin puolelta, tarjoilutiskin edustalta, koska mahdun siihen.

RoboRally on luonnollisesti mukana. Shetai osoitti viimeksi luontaista taipumusta tähän mainioon lautapeliin, kun kerran voittikin harjoitteluerän. Muutkin vihreämmät pelaajat ovat tervetulleita pelaamaan. Myös järjestäjiä kaivataan sekoittamaan kortteja ja tarkkailemaan tiimalasia. Tällä kerralla ajattelin pelata salamaerän, jossa robottien ohjelmoimiseen on yhden tiimalasillisen verran aikaa eli puolisen minuuttia. Sen jälkeen vierustoveri avuliaasti hoitaa ohjelmoinnin loppuun kortteja katsomatta.

Isil ja haloopahvi taitavat olla ensimmäistä kertaa Lammasniemessä, joten pari vinkkiä heille tässä yhteydessä. Talossa on lattialämmitys, mikä tekee iglumakuupussista tarpeettoman, eikä villasukkiakaan välttämättä tarvitse. Satekain olen nähnyt siellä useammankin kerran paljain jaloin. Makuualustaan sen sijaan kannattaa satsata, sillä pehmeitä nukkumapaikkoja on hyvin rajoitetusti tarjolla; kivilattiaan on useimpien tyytyminen. Ulkohuussit ovat muinaisjäänne; modernimpi laitos sijaitsee niiden vasemmalla puolella taloilta nähden. Niiden välissä on puuliiteri. Halkojen roudaaminen saunalle on miitin ainoita nakkeja ennen loppusiivousta ja siihen voi ryhtyä kuka tahansa, joka näkee halkopinon hupenevan saunan edessä. Saunalla on kottikärryt. Niiden työntämiseen on konkarimiiteissä käytetty zombityövoimaakin, mutta tähän miittiin Silttis ei ole osallistumassa. Pizzareissuun kannattaa osallistua, sillä pizzeria on hyvin tunnelmallinen paikka myymälöineen. Siellä on kaupan kahvia, makeisia ja käsityötuotteita. Kävelymatka on kohtuullinen ja tekee hyvää kaiken sen istumisen ja makoilun välissä. Takaisinkaan ei tarvitse vaappua, sillä pizza ei ole suuren suuri.
 
Minä tahdon lunta, koska lumisota on kivaa!
Viimeksi tosin se tulomatkan lumituisku oli vähän turhankin mieleenpainuvaa. Mutta koska nyt en ole tulossa Keltaisella, niin tulkoot vaan lunta koko rahan edestä.

Minä täten lupaan, että tässä miitissä opettelen jonkin uuden lautapelin. Joka miitissä minua pyydetään pelaamaan jotakin, mutta lähes aina kieltäydyn, koska en osaa enkä jaksa opetella niin myöhään (usein siis peliseuraa on pyydetty joskus puolenyön jälkeen) tai muuten vain en jaksa ajatella uusia sääntöjä. Mutta nyt, kun joku pyytää pelaamaan jotain minulle uutta peliä, otan haasteen vastaan!
Pidätän kuitenkin oikeuden valita itse, mihinhaasteeseen vastaan.
Ja tämä ei sitten tarkoita, ettenkö haluaisi pelata Menolippua. Suorastaan vaadin sitä!

Jorsey jorsey joru joru joru sey
Baarse baarse baaru baaru baarsey!
 
Tuon jälleen mukanani Lord of the Rings LCG:n, mutta onko haloopahvi toteuttanut uhkauksensa ja hankkinut itselleen saman pelin? Neljän pelaajan peliinhän tarvitsee vain ne threat-laskurit, yksi paketti riittää muuten, jos ei pelaa sillä 50 kortin turnauspakalla. Olen ostanut peliin kaksi lisäosaakin, eli Hunt for Gollumin ja Conflict at the Carrockin. Kolmas osa, A Journey to Rhosgobel on myös tilauksessa.

Tässäpä ehdokas Dracaenan opeteltavaksi miitissä! Mikäs sen hienompi tuttavuus kuin Keski-Maahan sijoittuva yhteistyöpeli, jossa saa kamppailla örkkejä ja muita hirmuja vastaan? Ja jossa voi tyydyttää myös keräilynhimoaan kuin pokemoneissa ikään.
 
Itse olen aika pettynyt, kun vertaistukihenkilöni may ei tule miittiin. :(
Minäkin voisin kyllä opetella uusia pelejä, kunhan niitä pelataan semmoiseen aikaan että
olen vielä hereillä. Ajattelin myös yrittää valvoa normaalia pidempään- jos nyt suinkin jaksan.

Saakelin lääkitys. >.<
 
Pagba taisi viime miitissä muuten ehdottaa että saunatupa voisi toimia pelailupaikkana ja myöhemmän valvomisen pyhättönä ja päärakennus rauhoitettaisiin ajoissa (miittien mittapuulla). Minusta ei kuulostanut yhtään pahalta, mutta mitä sanovat muut ja mitä sanoo tapahtumavastaava?
 
Päätös tehtäköön yleisen mielipiteen mukaan.

Minun nähdäkseni saunatupa on ollut kuitenkin ok paikka rauhoittua, vaikka toki kun ihmiset saunovat myöhään ja metelöivät siellä niin olisi loogistakin että pelitkin olisivat myöhäiseen aikaan sitten siellä. Vaikeutta mielestäni aiheuttaa, että pelailun ohessa tekee monesti mieli ruokaa ja iso keittiö on kuitenkin se paikka mihin omat ruuat tulee miitin alussa monelta heitettyä, ja se sitten aiheuttaa ylimääräistä ravaamista päärakennukseen kun yksi pelaaja toisensa jälkeen kipittää ruokaa hakemaan.
Onko salin nukkumatilaksi rauhoittaminen ja pelien siirtyminen keittiöön ollut yleisen mielipiteen mielestä huono ratkaisu? Toki ääni kantautuu sieltä hyvin ja kovaa salin puolelle.
 
Nukkujia mahtuu isoon saliin enemmän kuin saunatuvalle. Aamuyöhön valvojia on mutuni mukaan sen verran pieni lauma, että heidät saa paremmin ängettyä saunatupaan istumaan kuin kaikki loput nukkumaan. Vaan missä vaiheessa olisi sopiva aika häätää kukkujat kukkumaan toiseen rakennukseen? Tiettyyn kellonaikaan vai tietyn (jos, minkä?) prosentuaalisen osan alkaessa jo nuokkua unimaata kohti...? Niin ja saunatuvallahan on jääkaappi. Ei liene ihan kohtuuton oletus, että valomerkin aikaan kukin osaisi arvioida suunnilleen, mitä kaikkea saattaisi haluta vielä pupeltaa siellä saunatuvan puolella...

Edit: Niin ja ehdotan myös, että valomerkin jälkeinen sisäänkäynti nukkumatiloihin olisi keittiön ovelta. Vähemmän melua ja kylmää ilmaa nukkujille(olkoonkin että raikas ilmavirtaus silloin tällöin tekee ihan hyvää sille ilmanlaadulle...).
 
Jasdril sanoi:
Onko salin nukkumatilaksi rauhoittaminen ja pelien siirtyminen keittiöön ollut yleisen mielipiteen mielestä huono ratkaisu? Toki ääni kantautuu sieltä hyvin ja kovaa salin puolelle.

Minun mielestä sitä meteliä ei ole ollut liiaksi asti vaikka on pelattu siellä keittiön puolella - tietysti jos on herkästi heräävää tyyppiä niin onhan se parempi nukkua niin hiljaisessa paikassa kuin mahdollista. Nyt on minusta tärkeämpää selvittää kuinka moni itseasiassa haluaa pelata yölläkin ja päätellä siitä paljonko aiemmin nukkumaan haluavat tarvitsevat tilaa.
 
Pagba sanoi:
Eiköhän kaikki osteta pikkujoululahjoiksi jasmiinisaippuaa tai -teetä, jotta Jasdril varmasti saisi sellaisen lahjan, jota ei ole koskaan aiemmin saanut.

... :D :D :D
Saippua on kyllä jäänyt välistä. Teetäkin olen saanut vain kerran Jasmiini-merkkisenä. :p
 
Viimeaikoina lienee viimeistään puolenyönmaissa nukkumassa ollut jo enemmän porukkaa kuin hereillä. Vai olenko väärässä? Olen ollut aika paljon saunatuvalla ja aikaisin nukkumassa joten mielikuvani voi helposti olla vääräkin. Toki telkkari on päärakennuksella, mutta jos leffat ajoittaisi niin että puolenyönmaissa tai kun suurinosa tahtoo nukkua pääsali hiljenisi? Toki keittiötä voinee silti käyttää myös hiljaisehkoon (hieno sana :p ) valvomiseen. La-su yöhän on se tärkeämpi jotta autolla tulleet saavat varmasti unta. Minusta tätä voisi kokeilla. Jos ei toimi niin palattaisiin entiseen.
 
Eli pe-la-yöllä pelaajat ja muut valvojat keskittyisivät saunatuvalle sammahtaen sen lattialle levittämilleen makuualustoille yksi toisensa jälkeen, kun taas päärakennus hiljenisi ja pimenisi puolenyön maissa lukuun ottamatta keittiötä, jossa palaisivat valot läpi yön. Keittiön kautta tapahtuisi liikenne ja siellä voisi myös harrastaa hiljaista oleilua. Päiväsaikaan saunatuvalla voisi chillailla ja ottaa nokosia. La-su-yön se olisi varattu kuskeille ja herkkäunisille. Tämä edellyttää tiettyä nomadiajattelua: öitä ei välttämättä tule nukuttua samassa talossa, samasta paikasta puhumattakaan. Minusta se ei olisi lainkaan paha juttu. Tähän asti saunatuvalle tunkemisessa on ollut tiettyä tungettelemisen makua. Olisi vain hyvä, jos se pieni ja kodikas paikka takkatulineen ei varsinaisesti kuuluisi kenellekään.
 
Oma tulemiseni on vielä hieman epävarma, sillä huomasin äsken, että minulla on tuolloin töitä. Yritän saada tuuraajan pe ja la illoille, mutta sunnuntaina joudun menemään töihin eli lähtö Lammasniemeltä on aikaisin (klo 10-11).

Kyytiläisilleni haluaisin huomauttaa, että meillä tulee olemaan aikas ahdasta autossa eli mahdollisimman vähän ylimääräistä tavaraa mukaan.

Jos vain pääsen miittiin, lupaan tuoda kolme uutta peliä, jotka ostin Saksasta Essenin pelimessuilta pari viikkoa sitten.
 
Kiitos vinkeistä, Pagba. SCA:ssa olen kyllä tullut nukkuneeksi paljaalla lattiallakin pelkkään viittaan kietoutuneena, mutta tätä nykyä tulee kyllä yleensä varauduttua vähän armeijamaisemmin vieraisiin paikkoihin lähtiessä. Eli makuualusta on kyllä lähdössä mukaan. Ja pizzeriaankin suunnittelin lähteväni ihan oma-aloitteisestikin ;) Nyt kun vain keksisi jonkin kivan pikkujoululahjan...
 
Ottakaa sitten huomioon että Shetain kyyti vaikuttaa hyvin oletettavasti tapahtumavastaavan kyytiin, eli paikan siivous tyhjennys joudutaan tekemään aikaisemmin, jos lähtö on aikaisemmin. Paitsi jos joku myöhemmin lähtevä ottaa avaimet ja vie ne.
 
Minä kyllä tulen ainakin vierailemaan jos en itse varsinaiselle listalle pääse, niin tarpeen tullen voin sunnuntaina viedä avaimet kun siinä lähellä nyt majailen kuitenkin.
 
Ylös