VyK ry:n ja STs:n pikkujoulumiitti Vesilahdella (2.-4.12.2011)

haloopahvi sanoi:
Lähtöaika on varmaan alustavasti neljän kieppeillä, jos teille on ok?

Tai kuuden aikaan, riippuu kuinka saan sovittua soittotuntini. Ilmoitan asiasta heti kun tulee tarkempaa tietoa.
 
Kumpikin aika sopii, eipähän tarvitse ihan kaikkea pakata valmiiksi jo torstaina ja unohtaa sitten kuitenkin jotain :)

Wii pitänee kai sitten sijoittaa saunarakennukseen, vaikka eipä sillä kai kauheasti ole yöaikaan koskaan pelattu. Toisaalta jos jotkut tahtoo kokeilla vetää elokuvaputkia yöaikaan saunarakennuksessa, niin tuohon näyttöön saa kyllä muutakin kiinni kuin pelkän Wiin.
 
Mahtuisikohan lattialle rinnakkain 5 ihmistä, toisinpäin jalkopäähän tai pääpuoleen varmaan 1-2 ja sohvalle 1. Riippuu vähän miten porukkaa asettelee itsensä. Mutta tämä on vain oman muistini varainen arvio.
 
Katselin tässä junia pois sunnuntaina, ja kaipa sitä voisi lähteä 11:11 (tai 12:48, mutta se on kolme euroa kalliimpi ja kestää puoli tuntia pitempään koska kiertää jotain pitempää reittiä, eikä Tampereen kautta). Siihen junaan ilmeisesti olisi muitakin tulossa, joten meidät voi mukavasti heittää asemalle samalla kertaa (ja me sitten mukavasti samassa junassa pälpätämme vielä kuinka hieno miitti oli!).
Katselin myös pintavesien lämpötiloja, ja jos järvi vain ei ole jäässä (tuskin) ja laiturilta kivasti pääsee järveen, niin käynpä taas kokeilemassa kuinka kylmää se on. :) Se onnistui viikko sitten, kyllä se onnistuu viikonkin päästä! Ei parin asteen heitto tunnu missään.
Ensi perjantaina jo! En malta odottaa! Täytyy ruveta miettimään eväitä, ja minkä lahjan keksin annettavaksi...
 
Aika jänskä tuo aikatauluhaku, kun ei kerro yhteydestä mitään muuta kuin keston ja hinnan. Luulen, että tuo 12:48 junakin kulkee Tampereen kautta, mutta lähtee Lempäälästä kalliimmalla junalla kuin 11:11 lähtevä yhteys ja vaihtoaika on pitempi (Lempäälän aikatauluista tarkistettuna IC vs taajamajuna).

Laiturilta on varmaan jo tikkaat poistettu. Ihka ensimmäisessä Vesijärvimiitissäni pääsin siitä huolimatta sujuvasti järveen, vaikka olinkin teloa jalkani laiturin päässä olleeseen kiveen (lienee osa laiturinjalkaa). Vesi oli niin kylmää, että pääsin siitä vielä sujuvammin pois.
 
Kyllä se kertoi muutakin kuin keston ja hinnan, ja siinä ei ainakaan ole vaihtoa Tampereella jos se sen kautta meneekin. 12:48 Lempäälä, 13:31 vaihto Toijalassa ja 15:44 Jyväskylässä. Minä ei tietä missä Toijala on.
 
Toijala sijaitsee Lempäälän eteläpuolella, joten kone kehottaa sinua reissaamaan ensin etelään, vaihtamaan junaa ja porhaltamaan takaisin Lempäälän ohi Tampereelle ja edelleen Jyväskylään. No okei, se IC-juna ei sitten pysähdy Lempäälässä. Menee vain vähän sahaamiseksi.

Jasdril, saatko auton ja mikä on aikataulusi?
 
Voi kun osaisin vastata tuohon itsellenikään.
Nyt kun auto alkaa näyttää potentiaaliselta (isä sai omansa kuntoon ja olen ajanutkin sillä jo useita tunteja), sanoi Meppin että lähtö hänen osaltaan menee hyvin myöhäiseksi, ja kun minua huvittaisi olla paikalla ajoissa. Ja luulen ettei ole kenenkään kannalta fiksua, että lähtisin yksin ajamaan pitkää matkaa talvikelissä.
Jos auton saan, aikatauluni on sellainen että Vesilahdella oltaisiin 15-16 välillä. Olettaen näin ollen että Gilan noutaisi avaimet tarjouksensa mukaisesti ennen kolmea.
 
Kannattaa varmaan ihan varmistaa suoraan Gilanilta vielä ettei vaan jää avaimet hakematta. Ja jos lähtö menee myöhäisemmäksi niin voittehan te meppinin kanssa vuorotella ratissa? Eikö meppinilläkin ole kortti kuitenkin?
 
Tokitoki, sehän se oli suunnitelma. Mutta kun myöhäinen lähtö eli Vesilahdelle saapuminen melkein kahdeksalta ei hirveästi innosta minua.
 
Kyllähän minä voin hakea ne avaimet jos haluatte, kun itse olen jo edellisenä päivänä Vesilahdella.
 
Jos paikalle on tulossa joku, joka saisi käsiinsä vielä partiolaisten adventtikalenterin, niin olisin oikein halukas ostamaan semmoisen. Missä ne pienet partiolaiset oikein piileksii, kun ikinä en niitä joulun alla näe...
 
Ringlad, minä pystyn järkkäämään sinulle kalenterin. Aulë tuo.
Tehdäänkö saman tien monivuotinen sopimus?
 
Näin alkuviikosta sääennusteet ovat vielä melko epävarmoja, mutta iltapäivälehden mukaan keli voi viikonloppuna olla mielenkiintoinen:

"Viikonloppuna saadaan taas uusi myrskyalue.
- Koko viikko on myrskyä ja tuulta, Forecan päivystävä meteorologi Ilkka Alanko kertoo ja tapailee kitarastaan Juppihippipunkkarin alkusäveliä.
Alangon mukaan tulevat myrskyt ovat samaa luokkaa kuin viikonloppuna nähdyt - ja myös tuhot sen mukaisia.
- Irtaimistoa lentelee ilmassa. Ainakin rannikkoalueella voi puita kaatua.
Hän kehottaakin varautumaan siihen, että sähkökatkoksia tulee varsinkin maaseudulla.
- Taskulamppuja ja paristoja kannattaa varata ja akkuja ladata."

Lammasniemessä on aina tuuli tuntunut hyvin, eikä tämäkään myräkkä varmaan tee poikkeusta. Sähköt jos menevät poikki, niin päärakennuksessa voi tulla vilpoista, koska se lämpiää sähköllä eikä takkaa ole. Lämpimiä vaatteita ja taskulamppuja kannattaa siis varata mukaan. Makuupussien osalta on hyvä suosia iglumalleja tai ottaa varahuopia mukaan. Niitä voi käyttää makuualustan pehmentäjinä, jos sähköt eivät katkeakaan.

Suunnitelma A:n mukaan menen Jasdrilin kyydillä. Suunnitelma B vie minut Jaamarin ja Novan matkassa. Jos se toteutuisi, niin voisiko Jaamar hakea minut Hikiän asemalta kello 15:40?
 
Kuka lie aikaisin liikkeelläolija? Voisin varmaan itse hypätä junasta siihen kyytiin ja tulla sunnuntaina meppinin kanssa pois, mikäli hän tulee Lappeenrannasta autolla.
 
May, mahtavaa! Ja voitte toki varata minulle aina yhden kalenterin tulevinakin vuosina, aika varmasti haluan sen hankkia jatkossakin. :)
 
Päivittelin vähän kyytilistaa sen mukaiseksi, miten nyt olen ymmärtänyt. En siis itse voi lähteä yksin ajamaan, ja näin ollen Savonlinnan auto purkautuu.
Meppin siis puhui tosiaan saavansa Lappeenrannasta auton, ja jos hän sitten nappaisi purrin matkaansa Lahdesta. Pagban laitoin Jaamarin kyytiin. Itse voisin tulla sitten meppinin kanssa samalla autolla sunnuntaina kuitenkin pois.

Itse vielä yritän tässä nyt tökkiä, kuka on perjantaina aikaisimmin liikenteessä, ja olla sitten Lempäälässä tai muussa sopivassa paikassa sopivaan aikaan. :p
 
Hooooooo jos meppin saa lappeenrannasta auton niin pääsisinköhän minäkin kyytiin? Siinä matkan varrella kun asustelen. Mihinköhän aikaa meppin olisi lähdössä?
 
Pagba pääsee kyydissä. Reitti ei ole vielä lopullisesti selvillä, mutta eiköhän se tässä selvinne. Tosin asemalla ei ole parkkipaikkaa. Vaihtoehtoina tallustelet samaiseen paikkaan leikkipuistoon kuin viimeksi tai toiseen suuntaan M-kaupan pihalle jos se vaan on mahdollista.
 
Ylös