VyK ry:n ja STs:n Vesilahtimiitti #16 (11.-13.3.2011)

Re: Mayn kyytiläiset

eowynofmay sanoi:
Voin hakea teitä Lahdesta sovituista paikoista, jos hakupaikka ei ole kovin kaukana tiestä 12. Ilmoitelkaa!

Juna-asema voisi olla mukava. 3/3 teoria minulta loppuisi normaalisti klo 16:30 :yuck: , mutta jään sillä kertaa pois. :D
 
Jees mä sit tuun junal varmaan ja tarvisin noutoa Lempäälän asemalta.

Lisäksi hieronta-aikoja voi varata. Miittialennuksena vain 12€/h. Varaa nopeasti, ajat viedään käsistä!
 
Kerrotaanpa ihmiset sitten junien saapumisaikoja niin päästään samalla kyydillä / kimppataksilla asemalta Lammasniemeen. :)

Minulle sopisi Lempäälään saapumisajaksi 15.48 tai 17.48. - kummalla vain enemmän loppumatkaseuraa saan.
 
Vuoro selvisi, mutta on aika örkkimäinen tilanne. Juna lähtee Hikiältä sopivasti, mutta joudun tulemaan Tampereelle asti ja odottamaan siellä tunnin jolloin juna olisi 15:48 Lempäälässä (en kai vielä joutuisi maksamaankun mokomaa lenkkiä?). Jostain syystä ei motivoi. Seuraavaa varten taas joutuisin odottamaan töissä yli tunnin ylimääräistä. Pohdin hyvin vakavasti että harrastaisin yksityisautoilua.
 
Jos asustelet profiilin uhkaamassa paikassa, ehdottaa http://matka.fi/ -palvelu kovasti käyttämään bussia tai bussia ja junaa.

Äkkiä pessimaalisesti laskien ja huomioonottaen pakkasen tuoman lisäkulutuksen sekä miittiautoilusta sekä silkasta kevättalven riemusta tulevat lisäkilsat laskin, että pienellä autolla yhteensä 250km ajaessa 6,8l/100km keskikulutuksella hiilidioksidia syntyisi kokonaiset 39kg.

Tätä voi verrata sitten siihen, että junalle ja bussille pitää jotenkin päästä ja niitten reitit kiertää enemmän ja Inkooseen hajonnut Pendolino sotkee koko Suomen junaliikenteen ja pääset perille kenties jo puoliltaöin...

Ei kun siis, autoilu on vähemmän evyl kun propagandasta päätellen vois luulla. Eniten sitä evyliä syntyy siitä kun lähetään ajelemaan täysin turhia ajoja ja käydään lähimmässä kaupassa autolla viidesti päivässä hakemaan jugurttipurkki kerrallaan :) Jos vielä hommaa auton, joka kulkee uusiutuvilla polttoaineilla, voi sillä tehdä matkaa hyvillä mielin.

Tähän liittyen saatamme olla Sainin kanssa tulossa autolla, mikäli nyt semmoisen saan hankituksi tai lainatuksi jostain. Jos näin käy, ajamme toki kolmostietä ja kääntyvien eturenkaiden avulla voimme poimia tien lähiseuduilta kyytiläisiä.
 
Kattelin noita aikatauluja ja mun juna olis myös 15:48 lempäälän asemalla, oletan et Satekai tulee samalla junalla, joten meitä on neljä siellä asemalla odottamas kyytiä? Minä, Satekai, Jaamar ja WuMing..
 
Jäämme nyt Jaamarin kanssa pois tästä miitistä muiden kiireiden vuoksi. Käyn edelleen hakemassa avaimen perjantaina sekä vien Merrin ja Otakin Lammasniemeen. Lähden kuitenkin (jossain vaiheessa) perjantai-iltaa jo pois.
 
Miitissä tosiaan nyt sitten kaksi paikkaa vielä vapaana ja Minyaleiel on kaikessa ystävällisyydessään luvannut vetää miitin.
Iso kiitos hänelle.
 
Selvä, pitää siis jollakin keinoin päätyä sunnuntaina Lempäälän rautatieasemalle. Jos olisin hurja, voisin kulkea patjani kanssa kävellen koko matkan Lammasniemestä... öö... ehkä en sittenkään.
 
Käytössämme on auto.

Voimme siis tarjota noin kaksi tai hätätapauksessa kolme kyytipaikkaa Espoosta tai yleensä päiväkahviseudulta tai matkan varrelta. Auton etupenkeillä siis istuu lisäkseni Saini, mutta kumpi ajaa määräytyy vähän fiiliksien mukaan.

Lähtömme tapahtuu joskus vielä kovin tarkasti määrittelemättömään aikaan tarkoituksenamme keritä perjantain aikana saunomaan kokkailemaan syömään ja pelaamaankin :)

- t
 
Päästäisiinkö minä ja Merri temmi_hoon kyydillä Hyvinkäälle sunnuntaina?
 
Siis Minyaleiel, Qohelet, Satekai ja mahdollisesti WuMing saapuvat Lempäälään perjantaina klo 15.48, jos VR suo.
Tästä he kävelevät kivasti Lempäälän s-markettiin ruokaostoksille (eikös se ollut siinä aika vieressä) ja ovat noutovalmiita klo 16.20.

Pääsisitkö Nova hakemaan meitä? Lienet ainoa kuskeista, joka on ehtinyt saapua Vesilahdelle jo siihen aikaan. Jos sinulle sopisi paremmin noutaa heti 15.48, niin onnistuu käydä kaupassa myös Tampereella. Miten vain sovitaan.

Muistakaa myös junakyytiläiset ottaa kuskeille muutama euro bensarahaa mukaan niin tulee parempi mieli!

Koska minusta sattumoisin tuli miitin järjestäjä, tarvitsisin sunnuntaina kyydin kunnantalon eli avaimenpalautuksen kautta Lempäälään. Lähden miittipaikalta viimeisenä, joten kyydinkin olisi hyvä olla sellainen, jolla ei ole hirmuinen kiire tai pisin matka. Mahtuisiko Micin kyytiin vielä yksi kyytiläinen ainakin Lempäälään saakka?

Muutkin toki tarvitsevat junakyytiä, mutta Lammasniemen ovet sulkeutuvat minun lähtiessäni, eikä ehkä ole kovin hauskaa yhden autollisen ihmisiä seisoskella ulkona odottelemassa. Paitsi jos on hyvä sää ja reipasta erähenkeä!
 
Pitäisi kyllä onnistua hakeminen. Tarkempi aikataulu selviää kunhan toinen VR-arvonta eli Merrin ja Otakin saapuminen selviää. Jos he ovat viimeistään noin klo 14-14:10 Toijalassa (eli jos juna on suunnilleen aikataulussa), niin vien heidät Lammasniemeen samalla kun haen avaimen. Muuten haen heidätkin Lempäälästä jolloin autossa on kyllä tungosta eli vaatinee tällöin kaksi reissua.
 
Se paljon huhuttu Oikea Elämä tarjosi minulle nyt viikonloppuna sen verta houkuttelevaa kuvauskeikkaa, eikä matkustusjaksamiseni taso ole välttämättä niitä parhaimpia, päätin jättäytyä pois tästä miitistä. Toivon kuitenkin muille mitä parhainta miittiä ja kelpo miittisäätä, kevät näyttää jo pilkahduksia itsestään :)

Maylle esitän pahoitteluni etten tule nyt matkaseuraksi jo Kouvolasta, koita pärjäillä ;)
 
No voi pahus, pitääkö minun sittenkin raahata joku pelikone miittiin, kun en enää voi kiusata Jasdrilia koko miitin siitä, että joutuu katselemaan Paint Shop Prolla työstettyä ulkoasua joka päivä...
 
Olen tosi surullinen Jasdril, mutta koitan kestää tämän takaiskun...:cry:. Hyvää kuvauskeikkaa!!! Caele on myös ilmoittanut tulevansa omalla kyydillään, joten meillä olisi taas vapaata tilaa.

Mayn kyydissä:
Aulë
Sindoria

Jos joku on tulossa myöhemmillä junilla (klo 17-18), niin voisimme noukkia kyytiimme.
 
Kylläpäs nyt on perumisia. :(

Mutta sikäli helpottaa sunnuntain poisviemisiä, että Mayn autoon mahtunee sitten jokunen junailija.
 
Minyaleiel sanoi:
Koska minusta sattumoisin tuli miitin järjestäjä, tarvitsisin sunnuntaina kyydin kunnantalon eli avaimenpalautuksen kautta Lempäälään. Lähden miittipaikalta viimeisenä, joten kyydinkin olisi hyvä olla sellainen, jolla ei ole hirmuinen kiire tai pisin matka. Mahtuisiko Micin kyytiin vielä yksi kyytiläinen ainakin Lempäälään saakka?

Eiköhän joo, olettaen ettei douvia ja freyjaa haittaa änkeytyä tavaroiden kanssa takapenkille, kun kaikki tuskin mahtuu takakonttiin. Lähtiessä tavaraa onneksi on vähemmän, kun ruoka on syöty :p

Minulla muuten työt alkavat vasta ensi viikolla, eli pystymme lähtemään neljän aikaan. Miten douville ja kointähdelle sopii? Voisimme tavata Tullintorin parkkipaikalla.

(Kointähti, lähetätkö puhelinnumerosi yksärillä :) )
 
Mic sanoi:
Minulla muuten työt alkavat vasta ensi viikolla, eli pystymme lähtemään neljän aikaan. Miten douville ja kointähdelle sopii? Voisimme tavata Tullintorin parkkipaikalla.

Vapaudun neljältä yliopiston tienoilta, joten pitäisi sopia oikein hyvin.
 
Helsingin porukka lähtee liikkeelle kahdelta, vaikkei tieto nyt erityisemmin ketään muuta liene kiinnostavan.
 
Ylös