World of Warcraft

Sparhawk sanoi:
Elikkäs elikkäs. Olen nyt harkinnut pelin ostoa ja vielä kaivaa mieltä hahmojen lukitseminen. Eli hahmo lukitaan serveriin, mutta pelissä voi tehdä useampia hahmoja. Voika nämä eri hahmot sitten laittaa toiseen serveriin. Eli esim pelata sekä RP että PvP servereillä ja kummallakin serverillä olisi hahmot alliancen ja horden puolella? Vai onko niin, että esim pvp valitsemalla ei RP servuille pääse. Entä voisitteko listata mitä PVP ja RP servuissa voi ja ei voi tehdä. Missäs pelailette ja millä puolella?

Eli se lukitseminen tarkoittaa juuri sitä ettei niitä hahmoja voi siirrellä eri servereiden välillä. Jokaiselle eri serverille voit tosin tehdä sen maximimäärän (10?) hahmoa ja nämä saavat olla Hordea ja Alliancea. Itse en osaa noista PVP servereistä paljoa sanoa kun en ole edes kokeillut, mutta luulisin että siellä voi hyökätä toisten pelaajien kimppuun missä ja milloin vain (paitsi aloituskaupungeissa?).

Argent Dawn RP-serverillä PK onnistuu vain mikäli vihollinen on hyökännyt omanpuoleisen npc:n kimppuun tai jotenkin muuten päässyt PVP-tilaan. Tämä tila kestää tosin vain muutamia minuutteja, joten jos kukaan ei hyökkää tietyn ajan kuluessa pelaajan kimppuun, ei pian hänen kimppuun voi edes käydä. Hieman tyhmäähän se on kun ei voi hyökätä kääpiö paladinin kimppuun vaikka se hyppii Orgrimmarissa, ainoana toivona että vartijat huomaisivat sen. (jolloin tämä muuttuu PVP-tilaan) Onneksi suurin osa RP-servuilla ymmärtää roolipelin merkityksen, eikä näitä PVP-suojan hyväksikäyttäjiä niin hirveästi ole.

Konekokoonpanona minulla AMD AthlonXP2000+, 768mt RAM, Radeon 8500 ja ihan siedettävästi toimii. Konepäivitystä odoteltaessa ei kuitenkaan asetukset ihan kaakossa ole :).

Itse olen pelaillut pelkästään tuolla Argent Dawn serverillä ja pääasiassa Horden puolella Undeadeilla. Kovin aktiivinen en ole ollut ja vasta kuukausi on pelihistoriaa takana. Päähahmona on 24lvl Undead Mage, Angár. Joten vielä ehtii kiinni ottamaan. 8)
 
:wtf: Jaa-a, kyllä minulla ainakin kymmenen hahmoa on (pakko oli kahteen kertaan käydä tarkistamassa, senverran huono on tämän laskupää). Eli muistat varmaan väärin.. :)
 
Hmm. Googlasin vastausta, mutta ainakaan virallisilta sivuilta en sellaista löytynyt. Joku tosin ilmoitti Blizzardin foorumeilla, että hahmoja voi olla 50 kappaletta. Kukaan ei väittänyt toisin. Ei kai nyt sentään niin monta?
 
Utum-Kodur sanoi:
Hmm. Googlasin vastausta, mutta ainakaan virallisilta sivuilta en sellaista löytynyt. Joku tosin ilmoitti Blizzardin foorumeilla, että hahmoja voi olla 50 kappaletta. Kukaan ei väittänyt toisin. Ei kai nyt sentään niin monta?
hahmoja voi olla kaiketi eri realmien kesken jaettuna se 50. Ja sitten se 10/realmi tjsp.
 
Toimisiko peli tälläisellä koneella:
AMD Athlon XP 2600+1,92 GHz
Musiti: 512 Mt Ram
Kovalevy: 74.4 Gt
Näytönohjain: Radeon 9200 SE (128 Mb)
 
Napilon sanoi:
Toimisiko peli tälläisellä koneella:
AMD Athlon XP 2600+1,92 GHz
Musiti: 512 Mt Ram
Kovalevy: 74.4 Gt
Näytönohjain: Radeon 9200 SE (128 Mb)

Eiköhän se toimi, kun on parempi kuin minun koneeni ja ihan hyvin silläkin toimii.
Laitevaatimuksethan ovat ne: Windows 98/ME/2000/XP, Intel Pentium III 800MHz tai AMD Athlon 800 MHz, 256 Mt RAM, 32 Mt 3D-ohjain, 4Gt kiintolevytilaa ja 56k modeemi. Muistia voisi tietenkin harkita hankitsevansa lisää jossain vaiheessa. :)
 
Onks täältä kukaan käynyt vielä molten coressa tai onyxiaa kurkkaamassa? :)

Tänään killan kanssa saatiin vihdoin Majordomo kaadettua ja spawnattin ragnaros... saatiin me siltä 7% hp pois ennen ku tuli wipe out :)

Sain toissapäivänä vihdoin lvl 60 papin :)
 
Kolme kertaa on tullut käytyä Molten Coressa, mutta en ole edes päässyt edes Lucifroniin asti,, sillä jo sinne asti pääseminen on vienyt tuhottomasti aikaa, on ollut liian vähän druideja/priestejä ja kaikki eivät ole noudattaneet raidin johtajan ohjeita.

Palani on ollut jo pidemmän aikaa lvl 60, ja sainkin ostettua epic mountin tuossa parisen viikkoa sitten. Loppupelin palan pelaaminen on kuitenkin hyvin tuskallista, sillä niitä on jokaisella serverillä niin paljon, että MC:n ja Onyxian kaltaisiin instansseihin on tunkua. Myös se on uuvuttavaa, että loppujen lopuksi palaa pelatessa ei tarvitse painaa kuin korkeintaan kuutta nappia ja minkäänlaista dmg-controllia ei ole.

Sen vuoksi olenkin keskittynyt nykyään enemmän altteihin. Tällä hetkellä olisi tarkoituksena tehdä shamanistani maini (lvl 30) ja power-upata lvl 30 rogueni rahantekovälineeksi.
 
Jupenauta sanoi:
Kolme kertaa on tullut käytyä Molten Coressa, mutta en ole edes päässyt edes Lucifroniin asti,, sillä jo sinne asti pääseminen on vienyt tuhottomasti aikaa, on ollut liian vähän druideja/priestejä ja kaikki eivät ole noudattaneet raidin johtajan ohjeita.

Kuri ja ohjeiden noudattaminen on kyllä tärkeätä MC raideilla.
Viime sunnuntain raidi yhdellä runilla kaikki lucifronista majordomoon eli 9 bossia ja noin 20 epic droppia. Ei tosin onni ollut kohdalla ja pappi droppeja tuli 2 ja niiden kohdalla ei ollut vielä oikeutta rollata :) Mutta kyllä se eye of divinity sieltä ensi kerralla putoaa
 
Tunnustus: jäin koukkuun.
Veljenpoika lainasi cd:t, ostin juuri uutukaisen tietokoneen ja mikä onkaan ensinmäinen tekoni? Installoin wowin. Pelaan Alliancen puolella Dark moon faire serverillä. Onkos muita kuntulaisia siellä. Konnulla ei taida olla kuitenkaan omaa kiltaa? Noh, nyt vasta trialin neljättä päivää pelaan. Kuusi ilmaista vielä edessä.
 
Olen yrittänyt varjella sosiaalista elämääni, mutta nyt kiusaus uhkaa käydä kestämättömäksi, pakko kai tuo on hankkia, varsinkin kun ei Macille muutakaan peliä tunnu löytyvän.

Ymmärsin niin että pelistä tuli/tulee lähiaikoina ulos jonkinlainen extraversio, tietääkö joku Kontulainen vaatiiko se alkuperäisen toimiakseen vai onko erillinen versio ja mitä lisäyksiä se sisältää?

Ai niin, ja mistä peliaikaa voi ostaa lisää, jos ei ole luottokorttia?
 
Minä se vain haaveilen wowittamisesta, mutta perhe-elämään se yhdistyy niin huonosti, että se jääkin haaveilemiseksi. Nöösipoikana olin niin köyhä että kokemukseni hienoista ja kalliista leluista jäivät haaveilemisen tasolle, joten se on ainakin tuttua puuhaa.

Epäsosiaalisista Mac-peleistä Civilizationien ohella huippua edustavat Escape Velocity -sarjan pelit. Uusin Elite-tyylinen avaruuskaupankäynti/räiskintä on portattu Windozellekin.

World of Warcraftiin tuli juuri kauppoihin 20-30 örkkiä maksava lisäosa, joka tosiaan vaatii alkuperäispelin. Peliaikaakin voi ostaa kaupoista.
 
Eruanno sanoi:
Peli on ostettu ja asennettu , mutta accountin luomisessa on ongelmia. Pääsin kunnialla maksutavan asentamiseen (aion maksan pre-paid korteilla) asti mutta sitten sivusto pamautti vaatimuksen , että minun pitäisi laittaa pre-paid kortin numero ruudulla näkyvään laatikkoonn . Miksi näin koska pelipaketin kannessa luvataan selkein sanoin ilmainen testikuukausi? Mitä minun pitäisi tehdä päästäkseni pelaamaan? Ostaa kenties pre-paid kortti? Apua tarvitaan.

Sinun ei varsinaisesti tarvitse ostaa pre paid korttia mutta sinun pitää käyttää jotakin maksu muotoa eli minä esimerkiksi näppäilin visa korttini ensiksi koska se ei vielä maksa mitään ennen kuin olen käyttänyt ilmaisen testi kuukauden ja kun se ensimmäinen kuukausi oli lopuillaan minä ostin pre paid kortin ja vaihdoin maksu muodon siksi.
 
Olisi kiva tietää kontulaisten mielipiteitä uudesta Burning crusade-lisäosasta. Omasta mielestäni se on loistava. On hauskaa, että on vihdoinkin mahdollisuus päästä Outlandseihin. Itsellä on jo myös lvl 15 blood elf.
 
Noh loistava ja loistava. Eihän se loppujenlopuksi mitään muuta uutta tuonut kuin arena pvp:n. PvE on kuitenki samaa vanhaa, mitä se jo releasessa oli tosin pienemmillä ryhmillä.
 
Kyllä minä olen tykännyt sen verta että kaksi hahmoa on 70 , toisella jopa swift lento mountti, Draenai shamaani on nyt työn alla sekä muilla attunementtien teko.
 
Lopetin pelaamisen kuukausi sitten.

Tajusin että WoWi koostuu lähinnä grindaamisesta, alituisesta questien tekemisestä, raidaamisesta. Pelasin koko ajan RP-servereillä, PvP-meininki oli ihan järkyttävää, mutta ei siellä ärpeessäkään niin hyvin mennyt, aina välillä tuli lol noobia vastaan ja spontaani roolipelaaminen tyssäsi siihen. Kuuluin noin vuoden ajan guildiin josta opin tuntemaan loistavia tyyppejä, mutta sitten tuli seinä eteen.
Pelistä meni jotenkin henki TBC:n tultua, kun oli yhtäkkiä taas liikaa tekemistä. Itse pelasin 2-3 tuntia päivässä ja se rajoitti tuntuvasti sosiaalielämääni. Henkilökohtaista totta kai, mutta..
Kerkesin pelata yhden hahmon 70, toisen 54 sekä pari n. 25-levelin alttia. Tuskin enää palaan tämän tyylisten RPG:eiden pariin, osasyy se että rahat ja koneen tehot eivät riitä muihin :)

Yllättävän tylsäksi peli kehkeytyi ja yllättävän vaikeaa niistä hahmoista oli luopua, mutta minulle se oli sen arvoista.
 
Ite lopetin viime syksynä. Syynä oli tuo lisäosa, joka teki kaiken tyhjäksi, mitä oli saavuttanut eli kaikki työllä ja tuskalla kerätyt kamat olivat vain romua lisäosan myötä. Lisäksi näin suuren vaivan grindatessani rahaa epic mounttiin (800 g). Lisäksi piti honoriakin kerätä ihan sairaasti, että sai sen alennuksen tuohon. Lisäosan myötä 1000 g on pikkuraha. Jotenkin vain ajattelen näin, että WoWi olisi ollut hyvä ilman tuota lisäosaa..

Ainut syy miksi jaksoin pelata WoWia oli se, että kiinnostus omaan classiini tai raceen ei kadonnut missään vaiheessa. Shamaanilla siis pelasin. Todella monipuolinen ja mielenkiintoinen classi. Racenkin lore on todella mahtava ja muutenkin todella rento "cool" race eli kyseessä oli siis trolli.

Lisäksi tuo Blizzardin rahanhimo, joka näkyy loren raiskaamisena ei oikein miellytä minua. Niinpä kiinnostukseni Warcraftiin lopahti ja siirryin Lord of the Rings Onlineen, jonka lore on minulle vähän tutunpi. Onhan tuo Trilogia tullut luettua ja Silmarillion myös. Suosittelen tätä peliä. Peli kunnioittaa Tolkienin luomaa maailmaa kiitettävästi, enkä usko, että tässä mennään niin pitkälle, kun Blizzard meni WoWin kanssa eli ei loren raiskaamista.
 
Ylös