XXIX Vuosijuhla 3.1. klo 19.30

Olórin

Kontulainen
Suomen Tolkien-seura
Tervetuloa Suomen Tolkien-seuran Konnun XXIX vuosijuhlaan tammikuun kolmannen päivän iltana. Tällä kertaa esteenä osallistumiselle ei ole matka Lapin kairasta juhlapaikalle, junalippujen kalleus tai kiireinen elämä, sillä jokainen osallistuu sieltä, missä sattuu olemaan. Juhla järjestetään siis internetitse Zoom-ohjelmalla, jota ei erikseen tarvitse ladata, jos ei halua, vaan se toimii myös nettiselaimessa. Ohjelma saattaa kuitenkin toimia paremmin, jos sen antaa latautua koneelle, kun avaa osallistumislinkin. Tämän linkin saadaksesi ilmoittaudu Mellonissa (mellon.kontu.me). Jos sinulla ei ole tiliä Mellonissa, ilmoittaudu sähköpostitse (puheenjohtaja@suomentolkienseura.fi).

Ohjelma
Juhla aloitetaan klo 19.30. Kannattaa tulle hyvissä ajoin linjoille, jotta mahdolliset ongelmat yhteyksissä ehditään selvittämään. Ohjelma päivittyy tähän piakkoin. Jos haluaisit esittää jotain juhlassa, laita viestiä minulle. Juhla päättyy maljannostoon Tolkienille klo 9, minkä jälkeen voi jatkaa vapaata juttelua. Muista varata haluamaasi juomaa maljannostoa varten.

Paras Miittikuva
Yhtenä ohjelmanumerona on kilpailu parhaasta miittikuvasta. Mikä on hauskin, oivallisin tai mieleenpainuvin miittikuvasi? Lähetä se minulle joulukuun 27. päivään mennessä osallistuaksesi kilpailuun. Kuvat esitetään juhlassa, ja äänestäminen tapahtuu juhlan aikana. Voittajakuvalle luvassa palkinto.

Nähdään, tai vähintään kuullaan, vuosijuhlassa tammikuun kolmantena!
 
Last edited:
Miittikuvia kilpailuun kaivataan! Kuvia voi lähettää minulle (yksityisviestitse tai sähköpostitse puheenjohtaja@suomentolkienseura.fi). Kuvan mukaan voi laittaa kuvauksen tai mahdollisesti kertoa siitä juhlassa, mikäli jää aikaa. Mutta nämä ovat sivuseikkoja, tärkeintä on lähettää kuva. Voittajan nimi paljastetaan juhlassa, mutta muut kuvien lähettäjät voivat pysyä nimettöminä.

Ps. Muistakaa myös ilmoittautua juhlaan (mellon.kontu.me)!
 
Ohjeistus on sikäli epäselvä, että onko kyseessä siis itse kuvaamansa kuvan lähettäminen vai voiko ehdottaa jonkun toisen kuvaamaa kuvaa kuvaaja mainiten?
 
Tietysti omista kuvista kannattaa aloittaa, mutta ei niihin tarvitse tyytyä. Erityisesti varhaisempien miittien kohdalla voi olla yleinen tilanne, ettei kuvien ottajia itse ole enää toiminnassa mukana. Kyseessähän ei ole valokuvauskilpailu, vaan kokoelma parhaita, ikimuistoisia ja ehkä nostalgisiakin kuvia menneistä miiteistä.
 
Laitoin sähköpostiin linkin kuviin. Jos se ei tule niin laita viestiä niin laitan toista kautta uudestaan.
 
Sellainen tarkennus vielä kuvakilpailuun, että valitse paras kuvasi. Lisäksi voit lähettää muutaman muun hyvän kuvan, joita käytetään, jos jää aikaa tai kuvia kokonaisuudessaan tulee vähän. Älä kuitenkaan lähetä enempää kuvia, sillä kaikkia onnistuneita kuvia kahdelta vuosikymmeneltä ei ole tarkoituksenmukaista esittää, vaan keskitytään pienempään määrään kuvia.
 
Miittikuvia onkin kertynyt useammalta osanottajalta, mutta vielä ehtii halutessaan lähettämään kuvia. Kun kuvia nyt on saatu kasaan riittävästi ohjelman järjestämiseen, jatkan kuvien lähettämisaikaa vuoden loppuun asti. Vielä ehtii siis osallistua.
 
Vuosijuhlaan ilmoittautuneille on nyt lähetytty osallistumislinkit. Jos olet ilmoittautunut, eikä sähköpostistasi löydy linkkiä, ota yhteyttä.

Vielä ehtii ilmoittautua joko Mellonissa (mellon.kontu.me) tai suoraan puheenjohtajalle (puheenjohtaja@suomentolkiensuera.fi). Osallistumislinkin saa huomisiltaan mennessä.
 
Muistin minäkin ilmoittautua. Oli aiemmin ollut ongelmia Mellonin kanssa ja haluttomuus ratkoa ongelmia. :grin:
Etukäteen jo varoitan, että minulla on ollut vaikeuksia saada mikrofonia toimimaan videopuheluissa, ja se ei johdu esimerkiksi siitä, että selaimella tai ohjelmalla ei olisi oikeutta käyttää mikrofonia, tai että valittuna olisi väärä laite mikrofoniksi, joten älkää sitten yrittäkö ainakaan näillä huomioilla ratkaista pulmaani, vaan antakaa minun säätää ja epäonnistua tai onnistua rauhassa. Kyseessä on hyvin outo ja monimutkaiselta vaikuttava ongelma, mutta jääköön se juhlan ajaksi huomiotta.
 
Lohdutukseksi sanottakoon että osallistumista ei mikin puute haittaa, koska enimmäkseen äänessä ovat juontajat tai ohjelmanvetäjät. Loppuhöpöttelyihin osallistuminen toki on hankalampaa. Mutta chatti on käytössä :)

Omasta kokemuksesta voin sanoa että osallituminen onnistuu selaimella, mutta huomattavasti miellyttävämpää on jos zoomin avatessa klikkaa että lataa sovellus (ellei ole jo ladannut). Se ei vienyt ainakaan minulla kauaa eikä vaatinut mitään erikoista tietoteknistä osaamista.

Tietokilpailu toteutetaan samaan tapaan kuin viime kesän The Miitissä ollut Brittien pubivisailu. Eli vastaaminen tapahtuu puhelimella. Joku osaavampi varmaan ohjeistaa tähän ennen kilpailun alkua, mutta kannattaa varmistaa että puhelimessa on akkua.
 
Tämä sattuu nyt samaan aikaan paavin panna-bullan 500-vuotisjuhlan aikaan. Eru-uskontoa ei ole perustettu. Enkä halua asentaa kameraa, mikkiä ja zoomia tietokoneelle tai puhelimelle. Koetan nostaa maljan oikeaan aikaan. Hyvää vuosijuhlaa!
 
Tietokilpailu toteutetaan samaan tapaan kuin viime kesän The Miitissä ollut Brittien pubivisailu. Eli vastaaminen tapahtuu puhelimella. Joku osaavampi varmaan ohjeistaa tähän ennen kilpailun alkua, mutta kannattaa varmistaa että puhelimessa on akkua.
Tietovisaan vastaamisen pitäisi onnistua ymmärtääkseni myös nettiselaimella, tai ainakin itse olen kyseistä ohjelmaa käyttänyt selaimessa.
 
Onnistuu selaimella, käytettiin sitä tuossa aikasemmin syksyllä. Zoomissa joku jakaa sen näyttönsä jossa on kysymykset ja jokaisella on se oman selaimen kautta oleva vastausjuttu.
 
Kiitokset kaikille osallistujille, oli mukava nähdä teitä. Tässä vielä juhlassa julkistettu Konnun Pass the Book eli Kirja kiertämään -video. Sama video on tullut tänään jakoon seuran somekanaviin ja sitä saa halutessaan jakaa :).
 
Last edited:
Ylös