Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Yökukkujien tunkio! ~klo 1.00 - 5.00

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Merri, 15.06.2014.

1. masamune

masamune Kontulainen

Tästä on muodostunut jo valitettavasti tapa että näin työviikon jälistä tulee valvottua vaikka kyllä ois ehottomasti järkevämpää koittaa pistää nukkumaan ajoissa kun aamulla kuitenki joutuu heräämään jo lähes samaan aikaan ku työaamuina kun tyttö herää ja ruukaa melkein aiemmin herätä minun vapailla ku tietää että olen kotona. Että enemmän melkein vie virtaa vapaapäivät ku työpäivät ainakin unien osalta. Mutta minkäs teet ku kestää vihdoin valvoa ja pelailla ja viettää sitä harvinaista omaa-aikaa näin perheellisenä, joten kyllä ne yöunet on toissijaiset tässä tilassa. Tosin väsyttää jo valmiiksi ajatuskin aamun heräämisestä...

2. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Ja huomenta. Lunta ei sitten näköjään tullutkaan paljoa enempää nukahtamisen jälkeen. Kahvit ensin ja kolaamaan sitten. Köykäistä lunta, mitä rappusilta poistaessa huomioi. Jonkun on hyvä tehdä tuo. Ehkä se olen minä tässä talossa näine nukkumisaikatauluineni. Vartti kerrallaan niin ei väsähdä ja hajota selkää. Jaaha, Bear Grylls selviytyi Uuden Seelannin kuumien lähteiden likeltä sivistyksen pariin, ehkäpä sitten voisi mennä ulos. (muok. No eipä tuossa mennytkään yhteensä kuin puoli tuntia kun 4 autopaikasta oli 3 varattuna. Ihan kiva.)

Last edited: 25.02.2017
  3. Merri

Merri Hömelöitsittäjä Vastuuhenkilö Ylläpitäjä

Nyt tulee sitten vaihteeksi vähän tietokonenörttiä!

Sain eilen Ryzenin ja Windows 10 -ongelmien setvimisen jälkeen pääsin hieman leikkimään Laiskan Miehen Ylikellotusta (käytin vanhaa asennusta = piti vikasietotilassa poistaa ajurit, rekisterissä käydä leikkimässä ja niin pois päin kun en muistanut ensin vanhalla kokoonpanolla käydä poistamassa ajureita).

Kokoonpanon olennaisimmat (jotka sanoo täällä ihan miljoonasti):
    • Ryzen 1800X
    • Asus Prime BM350M-A
    • Corsair Vengeance LPX 3000 MHz 8 Gt x 2
    • Cooler Master Hyper TX3 EVO
    Tuo on huikea vajaan 30 euron jäähy. Ei ollut alkuperäinen valinta, mutta muokkasin tilausta saadakseni (käyttökelpoisen) koneen nopeammin :)

Muistit on nyt laiskalla BIOSin oletusylikellotuksella, eli 2933 MHz. Ensimmäinen tulos Cinebenchissä oli 1573, jonka jälkeen vaihdoin virranhallinnasta korkean suorityskyvyn ja tulos nousi sillä 1625, jonka jälkeen kävin napsauttamassa Auto-Tunea AI Suitessa ja sen jälkeen tulos oli jo 1690. Tämä nykyaika on kyllä liian helppoa!

Tässä torstaina saan sitten haluamani kotelonkin tälle koneelle, niin pääsee hoitamaan kasausprojektin loppuun asti :)

masamune tykkää tästä.
  4. Kointähti

Kointähti Parannuksen tehnyt trolli

Tämä aamuyöllä valvominen on parhaimmillaan ihan toimivaa. Silloin kun väsymys väistyy ja mieli on kirkas, pääsee ajatuksissa jotenkin pitemmälle ja syvemmälle. Ei näe ainoastaan metsää puilta, vaan myös ruohotasangot, vuoret, aavikot ja meren lahdet. Selvästi filosofisempi olo kuin päivänvalossa.

Isilmírë tykkää tästä.
  5. Merri

Merri Hömelöitsittäjä Vastuuhenkilö Ylläpitäjä

Niin, miksi mennäkään nukkumaan ajoissa, kun voi mennä nukkumaan silloin kun siltä tuntuu? On se pääsiäisajan loma kyllä pentele. Tässä sitä sitten tuhlataan aikaa tyhjänpäiväisiin hienosäätöihin Käärmeessä...

lindëalda tykkää tästä.
  6. Kointähti

Kointähti Parannuksen tehnyt trolli

On kyllä mukava istua kevätaamun ensi valossa parvekkeella ja kuunnella lintujen laulua. Laatuaikaa jälleen tämä yövalvominen, kirjoitusprojekteja olen miettinyt ja Emperoria kuunnellut.

eowynofmay tykkää tästä.
  7. Otak

Otak Kontulainen

Minä teen elämäni ensimmäistä yövuoroa. :D Olen tottunut melko hämmentäviin työaikoihin, mutta on tämä kyllä erityisen kummallista. Kaikki on niin hiljaista, nytkin minä ja opastajani ainoat taukohuoneessa... Onneksi sisäinen yökukkujani on näköjään ihan ok kellonajan kanssa. Mikäs tässä.

8. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Jahans. 4 tuntia unta. Kai tää tästä uudestaan nukahtaa. Hyvää yötä.

9. Atheon

Atheon Kontulainen

Tälläisinä leutoina kesäöinä kotiin tullessa tekee mieli aina vähän kävellä ylimääräistä. Saa olla ihan yksin ja rauhassa, kuitenkin lintujen laulaessa ajoittain varsin railakkaastikin. Ja on sopivan hämärää olematta silti pimeää.

Olórin, Merri, Círdan ja joku muu tykkäävät tästä.
  10. Jaamar

Jaamar Hyykäärme Vastuuhenkilö Kummi

Turhauttavaa kun pää on niin täynnä negatiivisia ja turhauttavia ajatuksia ettei pysty nukkumaan. Liian paksu peitto ja liian lämmin makuuhuone eivät auta asiaa. Tuntuu että tukehdun niin fyysisesti kuin henkisestikin. Luovuudelle ja heittäytymiselle ei ole minun elämässä nykyään tilaa. Joko sille ei ole resursseja (henkisiä tai fyysisiä) tai sitten siihen ei saa lupaa. Jos innostun todella jostain joudun sen tukahduttamaan ja huomaan etten ole varmaan ainakaan pariin vuoteen ihan todella antanut innostuksen viedä mennessään ja tehnyt sellaista josta saisin todellista tyydytystä ja ison buustin hyvää energiaa. Eteisen maalaaminen taisi olla edellinen vähän siihen suuntaan ja senkin jälkeen jouduin tukahduttamaan jälki-innostuksen joka vei ajatukset siihen miten hommaa voisi jossain vaiheessa jatkaa. Minä tarvitsisin tilaa ja vapaat kädet ryhtyä toimeen. Turhauttavaa ja ahdistavaa.

Jaa somessa