Yökukkujien tunkio! ~klo 1.00 - 5.00

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Mitä ihmettä te teette täällä tähän aikaan?

Terveisin "kirjoita tänne ainoastaan klo 1 ja klo 6 välillä tai saat satikutia".

Minulla on tämmöinen outo tila päällä, että olin jo menossa unille, mutta sitten vaan aloin täyttää Käärmettä uusilla keskusteluilla, koska niin pitää tehdä. Niin on vaan pakko tehdä. Joten teen sen nyt.

Ja sitten yllättäen muistin että meillä oli joskus virallinen yötopikki. Mutta koska en tykkää sanasta topikki, niin tästä tulikin yökukkijien tunkio.
 
RE: Yökukkujien tunkio!

Ei periaatteessa väsytä, on hiukkan tylsää ja vain säädän netissä aikani kuluksi..
 
RE: Yökukkujien tunkio!

Flunssan ja työttömyyden myötä on mennyt unirytmi ihan sekaisin. Lisäksi muutamana viime yönä yskä on riistäytynyt täysin käsistä nukkumaan mennessä, eikä oikein inspaa taas yskiä niin, ettei melkein saa vedettyä henkeä välissä.
 
Plääh, tylsä aika olla hereillä. Koisin kahdestatoista neljään, kävin jusella ja menin takaisin loikoilemaan patjalle keittiön lattialle. Täällä ei yskintäni häiritse muita. On semisti parempi fiilis; yskässä on jotain tolkkuakin kun se tuntuu irrottavan limaa keuhkoista. Ei yskitä muuten vain. Mutta tämä unettomuus nyppii. Alan kuitenkin koisia taas seitsemältä ja tunnin päästä siitä joku tulee tänne ihmettelemään, miksi mokoma laiskiainen nukkuu yhä.

Kick me up before you go go.
 
HAA! :D
Siitä onkin jo aikaa kun olen täällä käynyt. Mutta ensiksi, syy valvomiselle: Hollanti voitti! :)) Hyvä peli, ihan mahtava. 3-0, ja brassit on ahdistettu maanrakoon. :p (anteeksi jos joku ottaa tästä nokkiinsa, emmä sillei)
Harmittaa kun en päässyt Finnconiin :( Se olisi ollut eka conini, mutta olen Pohjanmaalla kanalassa kesätöissä.
Päivän nyrjähdys oli tämän sivuston ulkoasu, selkeästi muuttunut. Luulin aluksi että olin päätynyt jonnekin Vanhaan Käärmeeseen, ja sitten ymmärsin että tätä vain päivitetään. Olin eksyksissä enkä löytänyt mistään mitään. Sitten tajusin että on ollut aivan liian pitkä aika siitä kun olen käynyt täällä, ja häpesin :p The Miittiin voisin kyllä ilmoittautua, kun siinä on sopiva rako kalenterissa.
Lopuksi pahoittelen surkeaa ja tönkköä kieltä, jota olen tähän sekavaan viestiin suoltanut. Hyvää yötä kaikille, tai, vuorokausirytmistä riippuen, huomenta myös. :)
 
Oo... täältähän löytyi tällainenkin paikka. :) En vain saa unta. Ajattelin sitten sen takia tulka tänne kirjoittamaan. Sitten kun vielä keksisi jotain kerrottavaa...
 
Vasta ensummäynen herätys tänä yönä! Tuo lohikäärmeen poikanen nukkui viisi ja puoli tuntia putkeen!! Makseli vähän takaisin sitä kun viime yönä valvoi aamuyöstä kolme ja puoli tuntia.

Linnutkin alkavae pikkuhiljaa heräillä. Kyyhkynen kujertaa tuolla jossain ja viimeistään puolen tunnin päästä varmasti pikkulinnutkin aloittavat. Tähän aikaan vuodesta nyt ei mitään sinfoniaorkesteriaa kuulu, mutta mukava kun jotkut jaksavat laulaa. Minä siis en kuulu niihin ihmisiin joiden mielestä lintujen aamulaulu olisi huutamidta tai muuten häiritsevää. Toki välillä joku erityisen kovaääninen yksilö ihan tuossa pihassa voi vähän nostaa verenpainetta, mutta ne ovat yksittäistapauksia. Fasaanit ovat ihan oma lukunsa, mutta ne eivät onneksi aloita kovin aikaisin.

Jaa, jos kokeilemaan jatkettaisiinko täällä vielä unia.
 
Tiesinhän minä, että yhdeksältä nukkumaan meneminen kostautuu vielä. Kyllähän sen tunnin olisi voinut vielä koisia, mutta kai näillä on mentävä. Siispä: kukkuu!
 
Kävin äsken reilun kilometrin päässä uimassa. Vesi tuntui lämpimämmältä kuin kertaakaan koko kesässä, koska se oli viilennyttä yöilmaa lämpimämpää. Eikä tullut edes kuuma, kun polki takaisin.
 
Lapsi valvoo. On valvonut yli kaksi tuntia. Huomisesta voi tulla jännä päivä. Tosin näillä lämpöasteilla ei tekisi yhtään pahaa siirtää unirytminsä niin että valvominen tapahtuisi vaikka iltayhdeksästä eteenpäin. Ei taida näin urautuneelta yönukkujalta ja valoherkältä ihmiseltä kyllä onnistua.
Yöuinti kuulostaa ihanalta.
 
Jaa, joku eliö on innostunut hengaamaan tuolla seinässäni. Verrattain kuitenkin noihin muihin naapureihini on sen verta hiljainen ja huomaamaton, että antaa olla tällä kertaa. Seinänaapuruus kuitenkin laitetaan heti harkinnan alaiseksi, jos tästä innostuu yhtään enempää metelöimään.
Joo, ja heti kun tämän kirjoitin niin löytyi se syyllinenkin. Ei ollut kaveri seinässä, vaan olikin pöydällä papereiden ja muun tavaran joukossa eksyneenä. Selittää, miksi ääni tuntui tulevan ihan oudosta paikkaa. Pitää varmaan saattaa tuo siivous loppuun, jottei noita jauhopukkeja pääse lisää eksymään noihin tavaravuoriin. Pitävät yllätävän kovaa ääntä papereiden sun muiden seassa liikkuessaan. Oli nimittäin toinen kerta, kun hiirtä syytin näiden aiheuttamasta metelistä (todennäköisesti siinä on myös se, että yliherkkä korva takertuu helpommin tuollaiseen pieneen metelöimiseen leimaten sen kauheaksi rapinaksi)
 
Nukuin iltayhdeksästä puoleen yöhön, nousin käymään vessassa ja siitä asti onkin sitten valvottu. Taitaa olla reilun 12 tunnin päässä odottava matkaan lähtö jo mielessä. Mutta eiköhän tässä vielä nukuta uudestaankin ennen aamua...
 
Sain vihdoin katsottua Mighty Morphin Power Rangersin ensimmäisen tuotantokauden loppuun alkuperäisen katselusuunnitelmani mukaisesti, mutta nyt olen törmännyt niin typeriin seuraavia kausia koskeviin juonipaljastuksiin, että en kyllä pysty jättämään sarjaa vielä kesken. :D
 
Pääsiäisloman viimeinen yö. Lasken lomapäivät pikemminkin lomaöinä koska ne tarkoittavat hyviä yöunia. Sallinette, jos hieman miedosti ragean unirytmeistä. Arki tarkoittaa tuskallisia herätyksiä, alakuloisuutta ja univelkaa. Olen aina ollut ilta/yöihminen ja ajatuskin aikaisista herätyksistä ahdistaa. Jos minun pitäisi herätä viideltä niin mieluummin valvoisin sitten koko yön. Yön hiljaisuudessa ja rauhassa syntyy monesti parhaat ideat eikä minua vain kerta kaikkiaan nukuta iltaisin. Vuosikausia minulle on toitotettu, että pitäisi mennä aikaisemmin nukkumaan mutta eipä se auta mennä pyörimään sinne sänkyyn. Varmaan olisi sama asia, jos sanoisi aamuihmiselle jotain tyyliin: "Jos väsyttää illalla niin heitä kylmää vettä niskaan! Mene vain myöhemmin nukkumaan". Sekin vielä, ettei 12 vuoden (peruskoulu ja lukio) aikana koskaan tottunut "oikeaan" unirytmiin. Jos se ei kerro luontaisesta taipumuksesta niin sitten ei mikään. Nyt yliopistossa aamuluennot tekevät edelleen tiukkaa. Olen silloin tällöin käyttänyt akateemista vapauttani nukkumiseen.

Taidan olla hereillä vielä pari tai kolme tuntia. Saatan lukea, katsoa leffan tai surffata muuten vain netissä. Yöt ovat minulle arvokasta ja hiljaista, omaa aikaani.
 
Last edited:
Sitä ei vaan jaksa mennä nukkumaan kovin monta kertaa saman yön aikana, ei voi mitään. Ajattelin, että kun kerran valvon melkein puoleen yöhön, niin sitten jaksaisin nukkua vähän myöhempään kun aamuneljään. Mutta tässä minä taas istun, ja tuon reilun neljän tunnin aikanakin on herätty useampi kerta.

Mikä siinä on, että nukahtaa, mutta keho ei suostu pysymään levossa?
 
Lauantain ja sunnuntain välinen yö on varmaan suosikkiyöni viikossa. Lauantai-illan saunasta ja tv-ohjelmista rauhallinen laskeutuminen yön syliin. Taidan vielä katsella sängystä youtubea. Viime yönä katselin pitkästä aikaa Two Towersin pidennettyä versiota ja sen kyytipoikana oli uutta rainbowin vehnäolutta. Suosittelen, jos oluista tykkää. Aika samaa kuin Sandelsin vehnäolut, mutta halvempaa.
 
Matkalla kotiin. Öinen kaupunki on sitten kaunis.:heart:
Ihanan ihanat wanhojen jatkojen jatkot takana ja ihanan ihanat unet edessä. Tässä hetkessä on hyvä.
 
Tuumin jatkossa kirjoittaa tänne vain välillä 01:00-04;30 koska puoli viisi on varsin normaali aika herätä. Ei niitä kympin uutisia enää useinkaan jaksa valvoa. Eilen oli Huonon Runouden Päivä, ja tsekkaili noita fb:n lähetettyjä viimeksi.
 
Last edited:
Ällöttävyysvaroitus! Viesti sisältää ruuan palautumista samaa tietä kuin meni sisään.

Onhan se kiva herätä keskellä yötä ihan normaalille vessareissulle ja tyhjentää puoliksi sulanut vatsansa sisältö pönttöön kun räkää on kerääntynyt niin paljon rööreihin (oletan johtuneen siitä, sillä varsinaisesti huono olo ei ollut ollenkaan). Nyt polttelee kurkkua ja on kurja olo. Huomenna olisi ajettava autoa. Voihan örkin pyllykarvat.
Jos asiassa on jotain hyvää nähtävää niin olen nukkunut hyvin sen kolmisen tuntia minkä nukuin ja kun sain tämän ällöttävän ruumiinreaktion siinä määrin hallintaan että että pystyin niistämään ilman välitöntä reaktiota ei ole tuntunut että sille tielle tarvitsisi nyt heti palata. Popsin vähän vesimeloonia ja katson rauhoittaisiko se tilannetta. Ihan tyhjilleen en viitsisi vatsaa jättää ettei tilanteen mahdollisesti toistuessa ulos tule pelkkiä happoja jotka veisivät taas makuaistin tai kipeyttäisivät kurkkua entisestään.
Kun on harvoin kipeänä niin tuntuu että sitä on paljon kipeämpi ja reppanampi mukamas olevinaan kuin silloin jos sairastaa useammin.
 
Ylös