Yökukkujien tunkio! ~klo 1.00 - 5.00

...ota suihku vaikka nyt?) .
Kylpparissä saunanmaalauskamat levällään ja Mushu jää nuhaisena kotiin että vaikka Spyro nukkuisi niin tänään ei pahemmin tehdä mitään järkevää.

Dracaena, kyllä saa olla vaikenematta ärsytyksestään. Minun unenpuutteeni kun ei millään lailla korjaa tai poista sinun unenpuutettasi. Enemmän minua ärsyttäisi jos tietäisin että joku ei voi avautua omista ongelmistaan vain siksi että minä puran omaa tuskastumistani.
 
Totta kai jokainen saa valittaa omasta ärsytyksestä. :) Halusin lähinnä jotenkin osoittaa, että olin lukenut sinun viestisi ja jatkan samasta aiheesta, mutta tiedostaen, että tämä on vähän lällympi tilanne onneksi. (Oikeasti myös ajattelin mielessäni, etten ymmärrä, miten kukaan vapaaehtoisesti hankkii lapsia, koska pitkäaikainen univaje on niin kamalaa. :grin:)
 
Täällä sitä kukutaan, kun on ongelmia byrokraattien kanssa, niin se pää ei oikein anna lupaa nukkumiseen. Ehkä se uni tulee sitten seuraavana yönä viimeistään. Taisin juoda vähän liikaa teetäkin, mutta kun se on niin hyvää xD
 
Vähän tässä myöskin turhan virkeänä, alkuyön nukuttuani roikuin hetkisen netissä ja luin sitten Ospreyn kirjaa/kirjasta Teutonic Knight 1190-1561. Eilen innostuin jälleen siitä, miten paljon kaikkea mielenkiintoista luettavaa omistan, ja nyt tunnen jälleen samaa viehtymystä keskiaikaa kohtaan kuin vanhoina hyvinä aikoina. Juuri tällä hetkellä on paljon positiivista energiaa, joka saattaisi tuottaa hyvää kehitystä kirjallisten harjoitteiden parissa, enkä ole myöskään lyömässä laimin aina niin tärkeitä sosiaalisia kontakteja.

Varmaan järkevintä kuitenkin laittaa taas konetta kiinni ja lueskella jälleen, kunnes väsy tavoittaa. Koneella kukkuminen on usein ollut tuhoisaa.
 
Voihan nyt v@#%^.
Uni loppui ja nyt samainen byrokraattinen vaiva kiusaa myös mua. Ja aamusta alkaen pitäisi yrittää elää ihmisen elämää aamusta iltaan pysyen hereillä. Onnea vaan...
 
Tänä yönä ei taas nukuta. Parin tunnin pätkä on pisin tähän mennessä ja nyt luovutin yrityksistä.
Onhan tässä välissä ollut monia ihan hyviä öitä. Oikeastaan melkein kaksi viikkoa ihan kohtuullista, mutta kun edellisten valvomisten taakka on edelleen pohjalla kun ei ole saanut oikeasti täyttä yötä (viime yön viisi tuntia putkeen oli aika hulppeaa) niin alkaa tuntua että jos joku tulisi sanomaan että pärjäile niin tiuskaisisin takaisin etten enää halua pärjäillä vaan nukkua.
 
Varhainen koala eukalyptuspastillin nappaa, eli eilen menin nukkumaan hyvissä ajoin, joten nyt jaksan hyvin pohdiskella syntyjä syviä. Katselin tuossa laajaa GOG-pelikirjastoani, josta löytyy klassikkopeli jos toinenkin. Kuitenkin on nykyään jostain syystä suuri vaiva käynnistää peli ja hypätä puikkoihin. Ehkä toisten tekemät maailmat sääntöineen eivät kiinnosta niinkuin ennen, jolloin tietokonepelaaminen oli suorastaan tärkein harrastukseni. Varmaankin haluaisin kehittyä ja luoda jotain omaa sen sijaan, että opettelen leikkimään muiden leikkejä.
 
Eiliset lumityöt saattoivat selkälihakset sen verran jumiin että liikkuminen on hieman hidasta. Juon taas kahvia 03:30, ja yritän vapauttaa paineita rikki olevien nikamien kohdalta. Ei, vielä en ota lihasrelaksanttia mutta tämmöiset 1m/s yökyöpelöinnit saavat kyllä harkitsemaan terveyskeskusmaksun maksamista ja tuon reseptin uusintaa.
 
Last edited:
Nukahdin taas ns. Ajoissa kello 19 tienoilla. Nyt yöllä kävin kaupunginteatterilla katsomassa kävelysillan valonheittimiä joiden luoma valkea alue pilvissä näkyy kotipihaan asti. Ja on tuo ilta/yövalaistus siinä teatterin nurkilla muutenkin hieno.
 
Olen hereillä, taas, niinkuin jo monena yönä. Lapsi nukkuu joten miulla on hetki omaa aikaa. Tällä viikolla olen käyttänyt sitä wikipedian opetteluun. Edellisestä laajemmasta muokkauksestani on vuosia ja systeemi on muuttunut. Tullut kaikkee visuaalista muokkaustapaa ja mitä lie, onneksi löysin sen perinteisemmänkin sieltä. Edelleen ongelmani on etten osaa linkittää eri kielisiä artikkeleita keskenään, mutta ehkä joku päivä (tai yö).
 
Tulin hetki sitten lenkiltä ja olo on paljon rauhallisempi kuin aiemmin ja voisi jopa olettaa unenkin tulevan vielä tänä yönä. Kieltämättä erittäin mukavaa lenkkeillä yöllä, kun ei täällä päin ainakaan törmää ihmisiin usein edes päivällä ja nyt koko kylä oli ihan hiljainen. Kotipaikkani on muutenkin sellainen, jossa voisi esimerkiksi kuvitella asuvan hobitteja: pieni metsän ympäröimä vanha kylä, jonka melkein kaikki asukkaat tuntevat toisensa. Tähän aikaan katuvalot eivät ole päällä, joten kuu, tähdet ja pari tienvarressa olevaa lyhtyä valaisivat pientä lenkkiäni ja vanhat ladot, navetat ja pelloilla olevat porot toivat tietysti myös lisää tunnelmaa. Herätin kyllä varmaan vanhempani kun tulin takaisin sisälle, mutta toivottavasti nuo eivät jaksa aamulla enää muistaa koko asiaa. Paha vain, että olen mahdollisesti lähdössä aamulla reissuun eli uni voisi olla ihan tarpeellista ja sitä en nyt ainakaan saa puhelimella notkumalla elikkäs hyvää yötä!
 
Monet fantasiaelementilliset asiat kiehtovat tällä hetkellä ja energiaakin olisi, vaikka eiköhän tämä taas tuskaksi muutu kun valvon pitkin yötä. Yritin kyllä nukkua aikavälillä 22:30 - 02:00, mutta kovin väkinäistä oli. Luultavasti olen kuolemanväsynyt aamun valjetessa, mistä huolimatta en saa enää nukutuksi. Jotenkin sitä aina huijaa itsensä ylös keskellä yötä, vaikka tietää sen kostautuvan. On tämä s**tana työmaa!
 
Jos alistun lypsyeläimeksi joka yö 1-2 tunnin välein niin eikö se muka ole tarpeeksi? Pitäisikö minun alkaa sen lisäksi tehdä tuplavuoroja? Imetys -> 1-2t unta -> imetys -> 5min unta -> imetys -> 1-2t unta -> imetys -> 5min unta jne.
Miksi niitä 3-4 tunnin päikkäripätkiä ei voi nukkua yöaikaan? Lapseni on joku siili tai mäyrä tai klonkku tai vastaava kun nukkuu päivät ja valvoo yön.
 
Eikö neljän kuukauden paikkeilla ole joku voimakkaan kasvun vaihe tms.? Krasus aikoinaan halusi saman ikäisenä myös syödä koko ajan, ja siksi meillä aloitettiin neuvolan suosituksesta soseet jo siinä vaiheessa, vaikka olin aikonut mennä täysimetyksellä puolivuotispäivään saakka. Yöt rauhoittuivat vähän, kun mukelo sai vatsaansa hitaammin sulavaa tavaraa eikä kehittänyt nälkää ihan niin tiheään tahtiin.
 
Meillä onkin tarkoitus alkaa tarjota jotain vähän kiinteämpää tuossa parin viikon päästä kun 5kk tulee täyteen. Siinä toivossa että se auttaisi unia. Mutta nyt vielä haluan antaa suolistolle aikaa kypsyä kun tuntuu että Spyro on herkkävatsaisempi kun Mushu.

Ps. Pahoittelut tämän topikin väärinkäytöstä. Tai väärään aikaan käytöstä.
 
Hätshii, nuhanenä täällä.
En saa unta kun nenä valuu ja jokin ajatus jauhaa päässäni, enkä keksi sitten millään mikä ajatus tai mitä se käsittelee.
Yritän kohta uudestaan nukkumista josko ajatus tulisi aamulla takaisin mieleen.
 
Juuri tämänkaltaiset pirteät, elämän rajallisuudesta tietoiset mutta kuitenkin tunnelmaltaan tyytyväiset yöt ovat niitä öiden valioyksilöitä. Olisivatpa päiväni edes toisinaan yhtä levollisia kuin tämä yö, niin olisin jo saavuttanut enemmän kuin olisin aiemmin uskaltanut elämältäni toivoa.
 
Jaa-a, pitäisiköhän sitä päivittää tietokonetta? Jotenkin rupesin miettimään, olisiko uusi näytönohjain ja mahdollisesti myös prosessori paikallaan, jotta voisin pelata Kingdom Come: Delivarencea täysipainoisesti. Toisaalta en kyllä omista kyseistä peliä vielä, ja kannattaa varmaan odottaa, että siitä saadaan enimmät bugeista korjatuiksi. Lisäksi pelaan aika vähän niitäkin pelejä, jotka jo omistan.

On se kumma, miten aina välillä ajattelee tarvitsevansa jotain muutakin kuin ravintoa ja lämpimän yösijan. Tai no kyllä minä tietysti arvostan kulttuurituotekokoelmaani, mutta jo nykyiset varastot ovat riittäviä pitkäksi aikaa. Myönnettäköön kuitenkin, että sijoitin eilisiltana hivenen rahaa musiikkipyöryläisiin ynnä musiikkiviritteiseen t-paitaan, vaikka tämä ei olisi ollut välttämätöntä. On vaikea elää nykyisessä kulutuskulttuurissa sortumatta.
 
Ylös