Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Yhdessä syömään Turussa teatterikäynnin yhteydessä

Keskustelu huoneessa 'Yhdistyksen tapahtumat', aloittanut douv, 05.02.2018.

1. Samooja

Samooja Kontulainen

Onkohan muita Helsingistä tulijoita aikeissa matkata Turkuun junalla?
    Voisi tähtäillä samaan junaan. Teatteri alkaa 28.4 klo 16 joten esim. Helsingistä klo 11.37 lähtevä intercity joka on perillä Turussa klo 13.34 voisi olla aika passeli?

Yritän tänään ehtiä varmaamaan Omenahotellista itselleni huoneen. :)

2. Incánus

Incánus Kontulainen Suomen Tolkien-seura

Itse olen jo ostanut junalipun tuohon @Samooja n mainitsemaan junaan. Istuksin yksikseni ravintelivaunun yläkerrassa akkunasta ulos tuijottaen.

3. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Rautatieasemalta on niin suora eikä edes kovin pitkä reitti teatterille että parissa tunnissa ehtii luultavasti poiketa tsekkaamassa paikallisen Fantasiapelit-liikkeen tarjonnan Humalistonkadulla, ja katsomassa Koulun olut-tarjontaa vain reilun korttelin matkan kiertämällä. Mitäs muuta keskustasta osaisi yleistä sanoa. Riippuu hyvin paljon keleistä miten ihmisiä on liikkeellä. Sen verran vanha jo itte etten tiedä mitkä paikat on nykyään suosittuja. Tupakoiville/piippuilijoille lienee Daily News edelleen ystävällisin, vaikka Apteekkikin toimii. Daily on myös melko halpa mikä näkyy asiakaskunnasta. Apteekki siinä ensimmäisenä teatterin puolella jokea tulee vastaan, siitä Auransillasta yli ja yöelämään jos semmoinen on mieli.

Last edited: 06.04.2018
  4. Samooja

Samooja Kontulainen

Seuraavalla junalla sitä jo myöhästyisikin, joten muitakin varmasti tulee tuolla junalla.
    Hyvä, minäkin ostan siis lipun siihen junaan ja etsiskelen kontulaisia ravintolavaunusta. :)

5. Shetai

Shetai Suomen Tolkien-seura Kontu ry.n varapuheenjohtaja Suomen Tolkien-seura

Olin laskenut sinut mukaan mun Omppuhuoneeseen, mutta voit ottaat omankin huoneen. :)

6. Samooja

Samooja Kontulainen

Jaa, no sopiihan sekin. Ellei vielä ole joku majoitusta vailla? Siinä tapauksessa voin ottaa omankin huoneen.

Edit. junalippu ostettu

Last edited: 06.04.2018
  7. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Kenties poikkean Koulun Viinibaarissa k.o. iltana.
    Jos muuta majoitusta ei onnistu löytämään saattaisin tarjota yösijan korkeintaan kahdelle. Yksityisviesteillä voidaan sopia yksityiskohdat. Ei allergikoille, kissan karvoja alkaa olla vähän joka puolella, ja talossa asuu myös useita koiria. Matkoja varten tarvitsee 4 euroa yöbussiin ja aamuksi normihinta. Kyllä tuon reilun 3 kilsan pätkän terve ihminen toki kävelemäänkin pystyy mutta minä en.

8. douv

douv Kontulainen Vastuuhenkilö Suomen Tolkien-seura

Jos joku vielä haluaa Kouluun syömään ja varmasti päästä samaan pöytään muun seurueen kanssa, niin hihkaiskoon mattimyöhäisestikin niin katson mitä voin tehdä.

9. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Muistakaapa käväistä Kauppatorilla vilkaisemassa, jos on aikaa, miltä se näytti ennen alkavaa kumipyöräisten motorisoitujen henkilökuljettimien väliaikaiseen säilöntään tarkoitetun suolaantuvan betonilaatan rakentamista. Noi aloittaa sen toriparkin rakentamisen nyt. Näköjään siellä on jo kaivanto torin poikki kun ootte tulossa. Virolaiset alihankkijat kiittää.

Last edited: 18.04.2018
  10. Satekai

Satekai pelikisälli

Käsitin että sinne tulee arkeologiset kaivaukset, jotka etenee sitä mukaa kun toria avataan.
    En tiedä olenko menossa syömään ennen tai jälkeen teatterin vai lainkaan. En ole käynyt Delhi Darbarissa, mutta ruokalistalla olisi useampia kasvisvaihtoehtojakin ja paikka on auki 12.00-23.00.

11. Shetai

Shetai Suomen Tolkien-seura Kontu ry.n varapuheenjohtaja Suomen Tolkien-seura

Olen tulossa Turkuun autolla Tampereelta. Autoon mahtuu 3, jos on kyydintarvitsijoita.

12. Lilyenia

Lilyenia Hobitti

Hei kaikille näin pitkästä aikaa!
    Mä voisin tulla syömään teidän kanssanne Koululle. Mun 7v kummityttöni on sinä viikonloppuna mulla hoidossa. Toivottavasti ei ole haitaksi? Olisi niin mukavaa nähdä pitkän tauon jälkeen.

13. Isilmírë

Isilmírë Kontulainen

Meillä on Krasuksen kanssa alustava suunnitelma käydä syömässä ennen näytöstä Yasukon keittiössä, jonka edullisesta ja ihanasta japanilaisesta kotiruuasta olemme nauttineet aiemmillakin Turun reissuilla.

14. douv

douv Kontulainen Vastuuhenkilö Suomen Tolkien-seura

Moi Lilyenia, laitoin Koululle viestiä pöytävarauksen suurentamisesta parilla hengellä, toivottavasti onnistuu vielä näin viime tipassa. Tai sitten voidaan vain toivoa, että lauantai-iltana ei kovin moni muu ole keksinyt lähteä ulos syömään. [22]

Itse tulen Turkuun junalla vähän ennen kahta. Eiköhän siinä ehdi ruokkia itsensä, käydä hotellilla ja kukkakaupassa.

15. Lehtokuusama

Lehtokuusama Lonicera xylosteum

Mäkin olen tulossa samalla junalla kuin Incánus ja Samooja. Löydyn 1. vaunusta, muistaakseni yläkerrasta.

16. Lilyenia

Lilyenia Hobitti

Mä olen soittamassa klo 15 alkavassa konsertissa. En siis pääse ennen tsh esitystä.

Jaa somessa