Yksi kysymys

Tämä on taas näitä. Pitäydyn vastauksessa "ei mitään", eli ei yhtään mitään, ei edes tyhjyyttä. Ei ole muuta kuin avaruus ja sen sisällä olevat planeetat sun muut. Ja avaruus myös jatkuu suhteellisen loputtomiin. Mutta jotkut tutkija-professori-ekspertit sanovat, että avaruus myös kasvaa kaiken aikaa alkuräjähdyksen ansiosta, ettei se räjähdys ole vieläkään loppunut. Mihin se sitten laajenee? Ei mihinkään

Siis juuri näiden rohvien mukaan KAIKKI, siis ihan kaikki avaruuden aines oli aivan käsittämättömän pienessä koossa, joka oli noin viiden atomin tila, ja tästä seuranneesta paineesta tuli kauhea räjähdys jonka seurauksena maailmankaikkeus laajenee vieläkin. Ja kun räjähdyksen aikaansaama työntövoima loppuu, universumi alkaa taas kutistumaan; eli maailmankaikkeus on aina pallon muotoinen laajenee se sitten tai ei. Mutta tuosta mihin se laajenee en osaa sanoa. Jokainenhan voi pohtia sitä hiljaa pienessä mielessään syksyn sadeiltoina :lol:

Minun kysymykseni olisi että oliko ennen tätä Big Bangia ennen samanlainen maailmankaikkeus, joka kutistui ja räjähti ja että onko näin käynyt ikuisesti.

Tai sitten kysyisin että mitä on mustan aukon "toisella puolella".
Ja ei tarvitse kertoa mustan aukon tiedehömppää, tiedän sen itsekin :wink: .
 
taitaa tulla off-topickia, mutta pakko kertoa kuinka pieneksi mä tunnen itseni edellisen tekstin jälkeen...

hyvää yötä!
 
No kyllä mä sen elämän tarkotuksen haluaisin tietää, mut siis... keneltä kysyy? Tai sit et miks ihmiset luotiin... nehän on vaan maan syöpä!
 
September sanoi:
No kyllä mä sen elämän tarkotuksen haluaisin tietää, mut siis... keneltä kysyy? Tai sit et miks ihmiset luotiin... nehän on vaan maan syöpä!

En usko että ihminen lyotiin maan syöväksi. Ihminen tehtiin hallitsemaan maailmaa ja hyvin onnistu kunnes "kehitys" puuttui peliin...

(nää on taas näitä mun ainaisia valituksia)
 
Elemmakil sanoi:
Tämä on taas näitä. Pitäydyn vastauksessa "ei mitään", eli ei yhtään mitään, ei edes tyhjyyttä. Ei ole muuta kuin avaruus ja sen sisällä olevat planeetat sun muut. Ja avaruus myös jatkuu suhteellisen loputtomiin. Mutta jotkut tutkija-professori-ekspertit sanovat, että avaruus myös kasvaa kaiken aikaa alkuräjähdyksen ansiosta, ettei se räjähdys ole vieläkään loppunut. Mihin se sitten laajenee? Ei mihinkään

Siis juuri näiden rohvien mukaan KAIKKI, siis ihan kaikki avaruuden aines oli aivan käsittämättömän pienessä koossa, joka oli noin viiden atomin tila, ja tästä seuranneesta paineesta tuli kauhea räjähdys jonka seurauksena maailmankaikkeus laajenee vieläkin. Ja kun räjähdyksen aikaansaama työntövoima loppuu, universumi alkaa taas kutistumaan; eli maailmankaikkeus on aina pallon muotoinen laajenee se sitten tai ei. Mutta tuosta mihin se laajenee en osaa sanoa. Jokainenhan voi pohtia sitä hiljaa pienessä mielessään syksyn sadeiltoina :lol:

Minun kysymykseni olisi että oliko ennen tätä Big Bangia ennen samanlainen maailmankaikkeus, joka kutistui ja räjähti ja että onko näin käynyt ikuisesti.

Tai sitten kysyisin että mitä on mustan aukon "toisella puolella".
Ja ei tarvitse kertoa mustan aukon tiedehömppää, tiedän sen itsekin :wink: .

Tietty valkoinen aukko! No, juu.
Mutta tuosta maailmankaikkeudesta voidaan kiiistellä. Minä en usko Big Bangiin. Mistä nuo aineet tulivat, mitkä räjähtivät ja siitä syntyi maailmankaikkeus? Ja mitä ne aineet olivat, että sellainen posahdus saatiin aikaan? Ja miksei maailmankaikkeus ole vain paikoillaan, vaan supistuu tai laajenee? Tosin tuo laajeneminen ja supistuminen voi olla aivan järkevää, mutta onko se totta? Ja onko sitä maailankaikkeutta edes olemassa? Ehkä tämä on vain joku peli jossain toisessa maailmankauikkeudessa? Tietokonepeli.
Ääh, nämä on näitä tyhmiä jossittelujani.

Niin, tuli vielä mieleen että onko täydellistä tyhjyyttä olemassa?
Jos sinulla on tyhjä laatikko, eihän se silti ole tyhjä. Siellä on kaikenmoisia atomeja, happea, hiilidioksidia, tai muuta. Miksi sitä siis sanotaan tyhjäski, vaikka se on oikeastaan aivan täysi?
Oikeastaan tässäkään ei ollut järkeä, koska tuo johtuu vain siitä käsitteestä. Mutta onko täydellistä tyhjyyttä olemassa?

Mielikuvitus laukkaa kuin samoojan vereen makuun päässyt susi.
 
Neala. sanoi:
Ehkä tämä on vain joku peli jossain toisessa maailmankauikkeudessa? Tietokonepeli.

Olen itsekkin miettinyt tätä. Taisin nähdä unta (on pakko olla koska oli niin omituinen) siinä oli kaupunki (tai jokin muu... en muista enää kovin tarkalleen) ja ihmisien tapahtumia määräsi jotkut ISOT ihmiset. Se kaupunki oli niinkuin iso nukkekoti. Joku niistä pienistä ihmisistä sai selville sen että ne onkin vain "nukkkeja". Se pääsi jotenkin pois siitä "nukkekodista" ja pääsi "isojen" maailmaan.
Oletteko vielä kärryillä?

Olen myös miettinyt että mitä jos ne Simsin ihmiset on oikeesti olemassa (on muuten harvinaisen tyhmiä siinä tapauksessa)
 
Lilith Evoly sanoi:
Olen myös miettinyt että mitä jos ne Simsin ihmiset on oikeesti olemassa (on muuten harvinaisen tyhmiä siinä tapauksessa)

Ei.

Ne eivät ole olemassa muualla kuin tietokoneissa. Ja ne ovat oikeastaan välillä jopa fiksumpia kuin muutamat minun tuntemani ihmiset. Mutta siltikään ne eivät ole "olemassa". Minulla on sisäpiiritietoa tästä asiasta.
 
Menee turhan vaikeeks...

Voi hitsi! Tossa lukiessa tuli mieleen kaikkea tosi fiksua, mutta sit ku pääsin viimeseen viestiin niin kaikki lensi taivaan tuuliin...

Mulla on kans lieviä vaikeuksia ton "täysin" tyhjän käsittämisessä... (Kerkesin jo kirjottaa mooonta lausetta kunnes hoksasin etten tiedä enää itekään mitä tarkotan ja mistä puhun ja sit piti poistaa ne kaikki... Yritän siis uudelleen...) Jos sulla on tyhjä laatikko niin sillä on rajat ja niden sisälle jää se tyjä. Mut jos siellä laatikossa onkin pallo (kuvaa tätä maailmankaikkeutta) niin eihän se laatikko sitten enää oo tyhjä vaikka sillä pallolla onkin omatkin rajat. Eli mihin tällä pyrin on se, että eihän se tyhjäkään universumin ulkopuolella voi jatkua loputtomiin (vai voiko??), pakko sillä on olla rajat niinku laatikon sisällä olevalla tyhjällä, ja onko se sitten enää tyhjää kun sen sisällä on tää universumi. Toisaalta onhan se tila siellä laatikossa sen pallon ympärillä edelleen tyhjää... (Huhhuh ku menee vaikeeks...!!!) Vielä yks kysymys on pakko esittää. Mitä on sen umiversumin takana olevan tyhjän takana..?

Tossa ihan muutamia kysymyksiä joita voisin harkita kysyväni jos tosiaan saisin vastauksen. Mut luultavasti jos sais kysyy yhden kysymyksen, sais sitä miettii ainaki jonkun aikaa ja sinä aikana mä yhdistelisin monta kysymystä yhdeks ( :twisted: )ja kysyisin jotain tyyliin: "Kuinka maailma synty, kun me on mietitty 'muna ja kana'-kysymystä, mikä muuten on sen vastaus, ja jos me tiedettäis maailman synnystä ja siitä onko Jumala/jumalia olemassa, niin sitten meidän ois helpompi keksiä vastaus 'munakana'-kysymykseen ja sit sun ei tarttis vastata siihen ja samantien voisit kertoa miten maailman sairaudet parannettais ja kuinka kaikista tulis onnellisia, niin muna ja kanakin vois olla teveitä ja ilosia ja sit me vielä voitais keskustella universumin rajoista että tiedettäis onko muualla munia ja kanoja joiden syntyjä pitäis pohtia?" Sit mä heittäisin siihen perään sellasen nätin pikkutyttöhymyn ( :mrgreen: )tai "anova-koira-ilmeen" ja se jolle mä kysymyksen esittäisin ei vois vastustaa mitään niin hellyyttävää ja sit se vastais mulle... :p Tai sit se turhautuis puoles välis kysymystä ja heittäis mut pellolle...
 
Minä kysyisin varmaan, että olenko siellä, missä minun on tarkoituskin olla tällä hetkellä. Ei ole kiva olla eksyksissä. Henkisesti tai fyysysesti.

Ei minua kiinnostaisi tietää, mihin avaruus loppuu, kuitenkin saisin vastaukseksi kamalan kasan kvanttifysiikkaa. Ja mitä se minua edes liikuttaisi? Sama kuin kysyisi, montako puuta on Afrikassa. En minä niitä kuitenkaan näe (ainakaan kaikkia). Tuskin koskaan pääsen avaruuden reunalle, joten minä minä tuolla tiedolla, jos voin kysyä jotain parempaakin.

Sama koskee elämän tarkoitusta, sillä se on joko 42 tai sitten jokaiselle oma. Elämän tarkoitushan on periaatteessa mielipide, jokaisella on oma kuvansa elämästä ja siitä, mitä haluaa sen aikana saavuttaa. Jokaisen kohdalla se voi muuttua. Jonain päivänä se voi olla maine, jonain onnellisuus, jonain itsensä löytäminen. Yksilöllinen juttu, ei mitenkään yleismaailmallinen kuten se, mihin avaruus loppuu.

En haluaisi myöskään tietää, mitä tulee kuoleman jälkeen, sillä minulla on siitä jo oma kuvani rakennettuna, enkä haluaisi alkaa rakentaa elämänfilosofiaani uudestaan. Sama juttu kuin elämän tarkoituksessa: yksilöllinen mielipide/elämänkatsomus.
 
Voi, kaikki sanovat, että minun pitäisi päästä ennätystenkirjaan juuri sen takia, että kyselen koko ajan jotain.. eli jos pitäisi valita ainoastaan yksi kysymys mihin saisi totuuden, valitseminen olisi minulla täyttä tuskaa.. Ehkä haluaisin tietää, miten maailma on oikeasti syntynyt, onko jumalaa olemassa, olemmeko ainoita eläviä oletoja maailmankaikkeudessa.. yms.. jättäisin varmaan kysymättä sillä en kertakaikkiaan osaisi valita kysymystäni järkevästi.. :roll:
 
Minä olisin ihanan itsekäs ja kysyisin Kohtalolta, että jäänkö ikuisiksi ajoiksi yksikseni, ilman elämänkumpppania? Tuo kun on viime aikoina ikävästi mieltäni askarruttanut sekä pelottanutkin jonkin verran. En kyllä tiedä, mitä oikein tekisin jos saisin vastaukseksi kyllä. Varmaan pyhittäisin elämäni orpolapsille tai jotain yhtä ylevää.
 
Hmm... Minäkään en varmasti mitään järkevää kysymystä keksisi..!
Mutta minua on aina oikeastaan askarruttanut mm. mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, onko tuolla jossain muitakin eläviä olentoja yms... :roll:
 
Kysyisin onko bilsanopettajamme karttapallolla elämää. Sen bilsan opettajan sormet olisivat niitä ajoittain sattuvia luonnontuhoja.

No oikeasti kysyisin varmaan juuri noi lottonumerot. Tai sitten mitä kuoleman jälkeen on. Tai sitten mitä on äärettömyys. Minä en pysty käsittämään mitään mikä jatkuu loputtomiin.
 
I'm back! muahahahahaaa

Firena sanoi:
Yksi kysymys vastaajalle...hmm...Elikö Kuningas Arthur oikeasti?Uskon, että tälläinen mies eli kerran ilman velho ystävää Britanniassa keskiajalla, josta sitten vuosien päästä muokattiin satujen kingi ritareineen.
Mutta oma kohtalo kiinnostaisi enemmän :wink:

Hahha. Taas mukana saivartelemassa! :twisted:
Aivan totta. Itse asiassa henkilökohtaisesti tuen sitä teoriaa, että niin sanottu "kuningas Arthur", oli hän sitten minkä niminen tahansa, eli jo anglosaksisella ajalla (500-1000, en tiedä ajanjakson historiallista nimeä). Pyöreän Pöydän ritarit & kumpp. eivät siis olleet kiiltävähaarniskaisia sankareita, vaan luultavasti ryöstelevä rosvoritarien joukko tai Robin Hoodin tapaan kapinallisten ryhmä. Luultavasti molempia. Kun tarut sitten kirjoitettiin "korkealla" keskiajalla muistiin, niitä romantisoitiin ja varsinainen sisältö häipyi pois.
Eli oikeastaan kaikilla historian päähahmoilla on luultavasti joko mytologinen tai todellinen lähtökohta. (Itse asiassa, missä on ero?) Näin ollen Arthurkin on ollut olemassa, mutta erilaisena ihmisenä. Arthurin legenda on jäänyt elämään hänen kuuluisuutensa vuoksi. Oliko tuo kuuluisuus ansaittua, siihen en puutu.

PS. Lukekaa Robert Holdstockin Alkumetsä, se selittää kaiken. 8)
 
Vastaan nyt, kun kaikki on jo kysymyksensä kysyneet(?), niihin muutamiin kysymyksiin/väärin käsityksiin, joita täällä on esiintynyt.
Sillä ei ole väliä keneltä kysytään, koska se joku tietää kaiken, se ei ole kukaan henkilö tai muuta, se vain on (ja tietää).
Ja tämä omituinen kysymys vain muotoutui minun koukeroisissa aivoissani.

Nyt kun olen miettinyt tätä kysymystä näinkin kauan olen ymmärtänyt, etten halua tietää mitään, joka voi todistaa että olen väärässä, jossain asiassa. Kysymykseni olisi: Olenko oikeassa? Jos vastaus on kyllä, niin olen oikeassa kaikessa, ja jos ei niin en saa ikinä tietää missä olen väärässä. Joka tapauksessa elän elämäni näillä rannoilla, niin kuin ennen kysymyksen esittämistä ajoin elää, ja olen onnellinen vastauksesta riippumatta. Tosin voihan olla, että vastaus on ei, koska uskon vastauksen olevan ei.
 
Lilith Evoly sanoi:
heitetään nyt jotain... Kysyisin että miksi voileipä putoaa aina voipuoli alaspäin...

menee ihan Murphyn lain mukaan, eli jos jokin ei voi mennä pahasti vikaan, niin se menee pahasti vikaan.
 
Voi ei! Kuinka hankala kysymys. Hmm. Jos tämä henkilö osaisi vastata kaikkeen niin kysymykseni varmaan olisi jotain tähän suuntaan: mitä minä voin tehdä maapallon hyödyksi. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Tietenkin muotoilisin kysymyksen eritavalla niin ettei varmasti tule väärinkäsitystä.
Mieleni kenties haluaisi kysyä jotain itsekästä mutta en tekisi sitä. Pakottaisin itseni kysymään jotain muuta! Niin uskon että tekisin.
 
Ylös