Yksi kysymys

Dani sanoi:
Mikä on elämän tarkoitus?
*(ei angstailu mielessä)*

Elämän tarkoitus on löytää elämän tarkoitus :wink:

Se, mitä itse kysyisin, riippuisi aika paljon siitä, olisinko ainoa, jokaa saa kysyä. Jos kaikki maailman ihmiset saisivat myös kysyä yhden kysymyksen, voisin kysyä jotain, mikä liittyy vain oman elämääni. Jos taas olisin ainoa kysyjä, tuntisin varmaan velvollisuudekseni kysyä jotain tärkeämpää. Maapallon tulevaisuudesta tai jostain sellaisesta. En nyt ainakaan kysyisi tuota että mikä on kysymys, jos vastaus on 42? :p

Sitä voisi vaikka kysyä että miten saadaan maailmaan rauha. Tai että miten ihmiset saisi toimimaan oikeudenmukaisesti ja epäitsekkäästi. Noihin vastaus olisi kyllä kumminkin "ei mitenkään". Että ehkä kysyisin siltä vaan että miten sinä voit tietää kaiken?
 
Firena kysyi että oliko kunigas Arthuria oikeasti olemassa? Voi olla että JOKIN esikuva oli olemassa. Mutta hauskaa on se ettei tämä esikuvakaan asunut nykyisillä Brittein saarilla. Vaan Artturin tarina on "kollaasi" USEAMMASTA ranskalaisesta ja saksalaisesta tarinasta. Eli huttua mitä huttua.

Lilith Evoly kysyi voileivän putoamisesta voipuoli alaspäin. Koska voileipä yleensä on alunperin (pöydällä/kädessä) voipuoli ylöspäin ja pudotessaan harvoin kauheasti yli metrin korkeudessa (siis juuri kädessä/pöydällä). Ja koska putoamismatka on niin pieni ja ottaen huomioon voileivän aerodynaamiset ominaisuudet ei leipä YLEENSÄ kerkeä pyörähtää kuin puoli kierrosta ja siten päätyy voipuoli alaspäin. Voileipä ei suinkaan putoa AINA voipuoli alaspäin mutta kuitenkin useammin kuin toisinpäin.

Asi (vaikka normaalisti kirjoitetaan pienellä kirjoitetaan isolla kun aloittaa lauseen (vrt dŽArtagnan kirjoitetaan ensimmäinen d pienellä normaalisti mutta aloittaessaan lauseen isolla) kysyi mitä juuri hän voisi tehdä maailman puolesta. Koska asi mitä suurimmalla todennäköisyydellä asuu länsimaissa olisi ensimmäinen (ja siten viimeinen) askel kuolema. Koska länsimainen kuluttaa valtavasti elinkaarensa aikana ja jos vielä lisääntyy siirtää kulutusvimmaa eteenpäin. Eli kuolema on parasta luonnon kannalta mitä sille voi sattua ihmisten suunnalta. Toinen vaihtoehto on lopettaa muulla tavoin kulutus ja ryhtyä tuottamaan hitosti kaikkea luonnolle kivaa (istuttaa puita ja estää vanhojen puitten tuhoaminen). Aloita vaikka istuttamalla puu jos haluat tehdä mitään maailman hyväksi. Toinen hyvä on liittyä Roska päivässä kampanjaan.
 
Re: I'm back! muahahahahaaa

Itse asiassa henkilökohtaisesti tuen sitä teoriaa, että niin sanottu "kuningas Arthur", oli hän sitten minkä niminen tahansa, eli jo anglosaksisella ajalla (500-1000, en tiedä ajanjakson historiallista nimeä).

Tuota aikakautta sanotaan varhaiskeskiajaksi.

Varhaisin säilynyt maininta kuningas Arthurista löytyy muistaakseni Gildas-nimisen walesilaisen munkin kirjoituksista. Hänen mukaansa Arthur oli sotapäällikkö (ei välttämättä kuningas), joka puolusti vanhaa roomalais-kelttiläistä Britanniaa germaanisia maanhantunkeutujia vastaan. Tapahtumat sijoittuivat jonnekin 400- ja 500-lukujen vaihteen tienoille. Emme tiedä, onko Arthur-nimistä kuningasta tai sotapäällikköä todellisuudessa ollut olemassa. Mutta kuten Grisnakh ja Roark sanoivat, tarujen taustalta löytyy myös tositapahtumiakin ja oikeita henkilöhahmoja.

Taustana on Rooman keisarikunnan tuho. Roomalaiset vetivät 400-luvun alussa joukko-osastonsa pois Britanniasta. Britannian väestö (roomalaistuneita, kristittyjä kelttejä) joutui itse puolustautumaan mannermaalta tulevia germaanisia hyökkääjiä vastaan. Germaanit voittivat lopulta: Britannia muuttui Englanniksi ja kelttiläiset kielet säilyivät vain Waleisissa, Skotlannissa ja Cornwallista.
 
Minulla olisi hassu kysymys kysyttävänä. Kysyisin, että pääsenkö koskaan Japaniin. Olen aina halunnut sinne ja minä vain haluaisin tietää...

Tosin, jos vastaus olisi kyllä, alkaisin riemuita kuin hullu, mutta jos vastaus olisi kielteinen, niin en sitten tiedä, mitä tekisin o_O Sekavaa kyllä.

Nohei, uskon kuitenkin kysyväni nuo lottonumerot ehdottomasti. Ainakin _olisi_ varaa lähteä sinne Japaniin :roll:
 
Matron sanoi:
Minulla olisi hassu kysymys kysyttävänä. Kysyisin, että pääsenkö koskaan Japaniin. Olen aina halunnut sinne ja minä vain haluaisin tietää...

Tuota juttuahan sinun ennen kaikkea kannattaa kysyä itseltäsi. Eli jos oikeasti haluat lähteä Japaniin niin senkun säästät tarpeeksi siihen rahaa tai vastaavasti lainaat. Joko R-kioskilta tai Elannolta jollet ikäsi tai luottotietojesi puolesta pankista saa. Ei matkustus johonkin maahan ole kiinni kuin omasta tahdosta (ja eliniästä, jos aloitat säästämisen nyt ja kuolet ensivuonna ennen kun kerkesit matkustaa - niin sillehän ei voi mitään eikä sitä kannata edes huomioida.)

Nohei, uskon kuitenkin kysyväni nuo lottonumerot ehdottomasti. Ainakin _olisi_ varaa lähteä sinne Japaniin :roll:

Kierroksen 3 oikea rivi:
12 17 19 23 24 28 30
Lisänumerot:
9 13 37

:p


Minä kysyisin että miten voisin olla itseni ja silti saavuttaa hyväksynnän.
 
En tiedä. Varmaan kaikki ajattelevat, että kysyisivät juuri jotain maailmanparannus-juttuja ja ehkä kysyisivätkin, mutta minä varmaan kysyisin jotain henkilökohtaisempaa. Niinkuin nämä lottonumerot. :D

Tarkoitettiinkohan tämä kysymys muuten niin, että siihen pitäisi vastata harkitsematta? Siis vaikka niin, että kun tulet kotiin ja joku hyppää eteesi ilmoittamaan että saat kysyä yhden kysymyksen ja se pitäisi keksiä heti? Silloin minä en taatusti keksisi yhtään mitään.
 
ajatella. olen miettinyt tätä itsekkin. mutta silti en tiedä. ehen.
varmasti mieleni tekisi kysyä onko kuoleman jälkeen mitään. mutta tarkemmin ajateltuna, en tahtoisi tietää sitä. entä jos ei olisi? pelkäisin kuolemaa. siis, enemmän. on parasta että se pysyy mysteerinä. kai se on parasta.

sitten, onko Jumala olemassa? en kysyisi kuitenkaan sitäkään. Koska jos saisin tietää, ettei ole, ajatuksesta puhuminen tuntuisi vaikealta. uskon Jumalaan, jos reellisiä ollaan, enkä tahdo tietää olenko väärässä.

on tietenkin myös monia muita kysymyksiä. tekikö Jeesus oikeasti ihmetekoja, ja sen sellaista. mutta ehken kysyisi sellaista.

Kai minä tahtoisin tietää onko muuallakin elämää.

Mutten kysyisi elämän tarkoitusta. Miksi kysyisin? Elämäni menee, aina on päämääriä ja ajatuksia, asioita joita saavutetaan tai ei saavuteta. Miksi kaikilla pitäisi olla sama tarkoitus? Eikö elämää voi vain elää kysymättä sen tarkoitusta. Etsiä sitä. Jos sen tietäisi, koko juttuhan menisi pilalle. :wink:
 
On täysin selvää & kirkasta mitä minä kysyisin, kun vastauksesta en omilla taidoillani voi koskaan olla varma. Kysymykseni ei ehkä ole kovin vakavahenkinen, mutta kyllä kismittäisi tietää vastaus!
Tässä se tulee, siis.
"Kuinka paljon on yhtä paljon kuin enemmän?"
 
Luin tämän kysymyksen joskus lehdestä, eli kunniaa kysymyksen keksijälle.
Uskomaton kaikkia askarruttava kysymys kuuluu näin:
"Kumman puolen voitelet näkkileivästä?"
8)
 
tälläisen askarruttavan asian, kumpi oli ensin muna vai kana? :? eli hyvin tärkeä ja maailmaa mullistava kysymys. (tosin en jaksanut lukea kaikkia muita vastauksia, että kysyttiinkö tätä jo.. laiskuus taas voitti..)

Gordain, sitä minunkin piti kysyä, mutten sitten ehtinyt. hyvä kysymys..
 
Dúnadan sanoi:
Nerwen sanoi:
Tuosta tuli mieleen juttu, joka todennäköisesti on vain legenda, eikä sillä ole todellisuuspohjaa lainkaan.
Kuulin nimittäin joskus, että ylioppilaskirjoituksissa oli filosofian kysymyksenä juuri tuo "Miksi?". Joku ylioppilaskokelaista oli vastannut kysymykseen vain yksinkertaisesti, että "Miksi ei" ja saanut tehtävästä täydet pisteet. Uskomattomaltahan se kuulostaa, mutta olihan tuo vastaus hyvin oivallettu, noinkin perustavaa laatua olevaan kysymykseen.

Lilith Evoly sanoi:
No heitetään nyt jotain... Kysyisin että miksi voileipä putoaa aina voipuoli alaspäin...
Tähän voisin lisätä kommentin: Tiedättehän, että kun kissan pudottaa esim. metrin korkeudesta selkä edellä maahan, niin se putoaa kuitenkin aina jaloilleen. Noh, mitä sitten tapahtuu, jos kissan selkään sidotaan voileipä ja voipuoli selästä poispäin (eli ylöspäin) ja kissa pudotetaan metrin korkeudesta uudelleen. Kumpi tulee siis maahan ensin, kissa jaloilleen vai voileipä voipuoli alaspäin? Tässäpä teille kysymys.
Se kissa putoaa tietenkin kyljelleen!
8)
 
narbeleth sanoi:
tälläisen askarruttavan asian, kumpi oli ensin muna vai kana? :? eli hyvin tärkeä ja maailmaa mullistava kysymys. (tosin en jaksanut lukea kaikkia muita vastauksia, että kysyttiinkö tätä jo.. laiskuus taas voitti..)

Gordain, sitä minunkin piti kysyä, mutten sitten ehtinyt. hyvä kysymys..
Hahhaa kerkesimpäs ensin :p

Anteeksi, nyt hävettää... :oops:
8)
 
Olen niin tylsä että kysyisin varmaankin jotain tylsää/tavallista maailman syntymisestä, elämän tarkoituksesta jne.

Toki voisin nyt leikkiä huumorimiestä ja valehdella haluavani kysyä "Kumpi käsi?"
 
Hehheh... Kysyisin tietenkin, että:

Minkä näköinen on tyhjyys?

Tämä kysymys on jo jonkinaikaa mietityttänyt minua. Onko tyhjyys mustaa vai valkoista vai onko se kumpaakaan? ARGH!!! Yritän olla ajattelematta koko asiaa, muuten sekoan 8)
 
Ensiksi mieleen tuli, että kysyisin jotain suurta, jotain mikä liittyisi koko maapalloon. Sitten hetken mietittyäni itsekkyys kuitenkin voitti. Tällä hetkellä haluaisin kysyä, että tulenko koskaan rakastamaan koko sydämestäni? Hassu kysymys sinänsä, mutta jotenkin se nyt askarruttaa. Toki olen ihastunut ja tälläkin hetkellä seurustelen, mutta se rakkaus mikä tulee koko sydämmestä.. Olisi mukava tietää tulenko koskaan niin rakastamaan.
 
Úlairë Nelya sanoi:
Minkä näköinen on tyhjyys?

Silmät reagoivat niihin tuleviin fotoneihin (=valoon (joskin vain tiettyihin aallonpituuksiin)). Fotoneita ja siten valoa syntyy kun atomin sisäinen varaus muuttuu. Ylimääräinen energia vapautuu (mm) valona. Jos silmiin ei tule valoa niin koemme sen mustana. Jokainen voi koittaa sitä sulkemalla silmänsä ja peittämällä luomensa vaikka kädellä. Eli jos silmiin ei tule valoa näemme sen mustana.

Tyhjiössä ei ole mitään. Eli siellä ei myöskään ole atomeja joitten energia varaus voisi vaihdella joten siellä ei ole mitään joka emittoisi valoa. Eli silmiimme ei tule valoa katsoassamme tyhjiöön. Eli koemme sen mustana.

Tyhjiö näyttää ihan mustalta.
 
Dúnadan sanoi:
Lilith Evoly sanoi:
No heitetään nyt jotain... Kysyisin että miksi voileipä putoaa aina voipuoli alaspäin...
Tähän voisin lisätä kommentin: Tiedättehän, että kun kissan pudottaa esim. metrin korkeudesta selkä edellä maahan, niin se putoaa kuitenkin aina jaloilleen. Noh, mitä sitten tapahtuu, jos kissan selkään sidotaan voileipä ja voipuoli selästä poispäin (eli ylöspäin) ja kissa pudotetaan metrin korkeudesta uudelleen. Kumpi tulee siis maahan ensin, kissa jaloilleen vai voileipä voipuoli alaspäin? Tässäpä teille kysymys.

No nyt kyllä veit minulta yöunet Dúnadan... :lol: Minäkin kysyisin varmaan jotain elämän tarkoitusta, kuten monet muutkin täällä. Tai sitten möläyttäisin jotain tyhmää ja itsekästä häkellyttyäni niin pahasti, kuten: "Miksi koiran hengitys haisee?" (Tuo ei siis kyllä ole itsekäs kysymys, mutta muuta tyhmää kysymystä nyt vain ei sattunut tulemaan mieleen...) Että sen puoleen... :D

Apua! Jos luen näitä kysymyksiä vielä yhdenkin, menetän yöuneni ainakin vuodeksi... :shock:

Nyt tiedän mitä haluaisin kysyä! :idea: Haluaisin kysyä mihin (avaruudessa oleva!) asia (esim. tähti), joka joutuu mustaan aukkoon, joutuu? Äsken uutisissa puhuttiin, että jokin satelliitti oli saanut kuvaa, siitä kun musta aukko nielaisi tähden. Minä ja ätini aloimme ajattelemaan, että mihin se tähti joutuu... Päätimme ettei sitä kannata miettiä, koska se olisi täysin mahdotonta selvittää... (Ainakin meille... Ja varmasti todella monelle muullekin... Pystyykö tuota nyt kukaan selvittämään... :roll: )
 
Ylös