Yksi kysymys

Dúnadan sanoi:
Lilith Evoly sanoi:
No heitetään nyt jotain... Kysyisin että miksi voileipä putoaa aina voipuoli alaspäin...
Tähän voisin lisätä kommentin: Tiedättehän, että kun kissan pudottaa esim. metrin korkeudesta selkä edellä maahan, niin se putoaa kuitenkin aina jaloilleen. Noh, mitä sitten tapahtuu, jos kissan selkään sidotaan voileipä ja voipuoli selästä poispäin (eli ylöspäin) ja kissa pudotetaan metrin korkeudesta uudelleen. Kumpi tulee siis maahan ensin, kissa jaloilleen vai voileipä voipuoli alaspäin? Tässäpä teille kysymys.

Hihihi. Tapahtuisikohan sitten niin, että kissa jää makaamaan sivuttain lattialle, että se olisi tasavertaisesti. Mutta kyllä mä uskon, että se leipä voittaisi. :D
 
mä luulen (siis en oo ihan 100% varma :roll: ) Jumalalta (jos se nyt olis mahollista, vaikka en ees usko siihen.. suhteellisen ristiriitasta...) että minkä takia se on luonu ihmisen. :x Maapallolla olis kaikki paremmin, jos ei olis ihmisiä...

Kelatkaa ny vähä: ei olis mitään saasteita tai otsonikatoa, puita ei kaadettais -> sademetsien eläimet ei kuolis sukupuuttoon, ja tiesikste, et on ennustettu et vuoteen 2020 maapallolta on kuollu sukupuuttoon yli miljoona lajia!!! Kaikki ne eläimet (oletetaan) vaan ihmisen takia!!!

Että repikää siitä.
 
Nojaa. Kysyisin koska kuolen. Eipä tarvitsisi sitäkään murehtia. Voisin viettää synttärien sijasta kuokkareita. Ja jos joku kysyisi miksi mökötä, voisi aina vastata; "koska kuolemaani on 37 wuotta, 45 päivää, 3 tuntia, 11 minuuttia ja 9 sekuntia, siksi minä mökötän."
 
Zinered puhuu asiaa!

En tiedä mitä kysyisin. useimmat kysymyksistä joihin tahtoisin vastauksen, ovat sellaisia joihin en kuitenkaan tahtoisi vastausta. Epäselvää, mutta selvää kun vähän miettii.

*Miten, mistä, milloin ja miksi maailma syntyi?
+ Mielienkiinto elämästä häviää, kun tietää tämän.

*Kuinka maailma kaikkeudessaan toimii?
+ Ylpistyminen ja tylsistyminen varteenotettavia seurausvaihtoehtoja.

*Olenko riittävän hyvä ihminen ja voinko ylipäänsä tulla sellaiseksi?
+ Kieltävä vastaus aiheuttaisi elämän kestävän masennuksen. Ei kiva.

Näitä on vielä paljon lisää, näitä tämän luokan kysymyksiä.
 
Pientä mainontaa, mutta...
Jos olette lukeneet Douglas Adamsin kirjoja, ymmärrätte ehkä minua taas hiukkasen enemmän...

Elikä oma kysymykseni olisi, että mikä on kysymys
elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen?

Vastausta ei siihen tarvitsisi kysyä, sillä senhän
me Adamsia lukeneet jo tiedämme:
42

:mrgreen:
 
Kysyisin oikeastaan keltä tahansa että mitä päässäsi liikkuu?
Olisi kiintoisaa kurkistaa muiden ajatus maailmaan.
Kai sitä hulluksi tulisi jos tiedostaisi kaikkien ajatukset,mutta voisipa kurkistaa. Hmm mielen luku kone? :idea: Alkaisikos sellaista väsäämään,otanpa esiin ruuvimeisselin ja fysiikan,biologian,ja kemian syventävät oppikirjat ja teen tästä elämäntyöni. :D

Olisi kyllä kiintoisaa kysyä kaikkitietävältä että mistä kvarkit ovat peräisin. :roll:

Ps:Onkohan että kaikki vastaukset ovat oikeastaan sopimuksia,se että suomenkielessä ja suomessa ruuan kalakukko nimi on kalakukko koska niin on sovittu,samaa kuvastaa täydellisesti elämä,maailmankaikkeus ja kaikki=42. :wink:
 
Zinered sanoi:
mä luulen (siis en oo ihan 100% varma :roll: ) Jumalalta (jos se nyt olis mahollista, vaikka en ees usko siihen.. suhteellisen ristiriitasta...) että minkä takia se on luonu ihmisen. :x Maapallolla olis kaikki paremmin, jos ei olis ihmisiä...
Ihminen on osa luonnon kiertokulkua, ja niin haitallinen laji kuin se ympäristölleen onkin, on se myös tarpeellinen. Ehkäpä ihmisen luominen oli Luonto-Äidin tapa karsia ylimääräisiä lajeja pois? Mikäli ihminen ei tappaisi karjaa, niiden ulosteista syntyvät metaanikaasut tekisivät reikiä otsoonikerrokseen. Ei siihen immeistä tarvita.

Mutta jotta päästäisiin takaisin topiciin...

Kysyisin helppoa tietä onnelliseen elämään. En haluaisi tietää Ultimaattista Vastausta Ultimaattiseen kysymykseen - mieluummin mietin sitä itse loppuikäni. En tahtoisi tietää mitä kuoleman jälkeen tulee - se tulee eteen kumminkin. Ja melkeinpä kaikki muu löytyy Googlettamalla.
 
Täällä jo taidettiinkin sivuta tuota minun mieleeni tullutta kysymystä, mutta siis, minun olisi ihan pakko saada tietää ,että elämmekö vain kerran vai useammankin elämän ?

Voi miten olen sitä pohdiskellut ja uskon ja haluan uskoa ja vaadin saada uskoa että me elämme monta elämää.
Mutta voi jos joku sen voisi varmasti kertoa, niin olisin ikionnellinen läpi kaikkien elämieni :roll:
 
Yksi kysymys. Hmm.
Ensin tuli mieleen, että josko kysyisin, että saisinko muutaman kysymyksen lisää. Mutta on aika todennäköistä, että jos se on se yksi kysymys, niin se jolta kysytään ei anna lisää kysymyksiä.
Tästä päästäänkin siihen kysymykseen. Vaikeaa miettiän. Mitään tietä onnellisuuten en ainakaan kysyisi. Tuntuu jotenkin tylsältä. Koko ajan vaan onnellinen olla.
Toisaalta en välttämättä haluaisi tietää mistään kuolemanjälkeisistä jutuista. Jos niitä on. Kivempi selvittää itte.
Tekisi mieli kysyä jotain isoa, ja toisaalta jotain tyhjänpäiväistä (tyyliin monta kertaa Chelsea voittaa peräkkäin Valioliigan?).
Äärettömyys. Se on niin outo juttu, että olisi kiva tietää enemmänkin. Ehkä mie sitten kysyisin jotain siihen liittyen. Sen verran outoa ajatella, että vaekka avaruus ei koskaan lopu. :wtf:
 
Tällä hetkellä varmaan kysyisin miksi kukaan hullu anteeksi Riku on kaivanut tämän esille viimeiseltä sivulta? :D
Täytyy vain huomauttaa (mitä jotkut eivät ole huomanneet), että tarkoitus oli kysyä joltain korkeammalta kaikkitietävältä voimalta se kysymys, tämä on katsos filosofiaa. Esim. "kysyisin äidiltäni..." ei ole idean mukainen vastaus, vaikka kaipa tuohonkin kysymyksen se kaikkitietävä tietäisi vastauksen.

Jatkakaa ihmeessä, kun kerran aloititte jatkamisen.
 
Tämäpä hankala kysymys. Voisin tietysti kysyä "miksi kysytään kysymyksiä?" :D Mutta siinä nyt ei ole päätä eikä häntää, joten täytyypä miettiä...

Kysyisin varmaankin miksi maailmassa pitää puhua niin monta eri kieltä, eikö olisi helpompaa että kaikki puhuisivat samaa kieltä ja kaikki ymmärtäisivät toisiaan. Tyhmä kysymys, mutta kiinnostaapa tämäkin. 8)
 
Riku sanoi:
Ja melkeinpä kaikki muu löytyy Googlettamalla.
Niin... nykyajan Jumalamme kertoo kaiken muun, paitsi vastauksen oikeisiin kysymyksiin :).

Minulle tuli jostain takaraivoni, tai otsalohkon, perukoilta mieleen seuraavat kysymykset, joihin Google ei antanut vastausta :wink: :
Jos kristillinen Jumala on olemassa. Kysyisin häneltä: Miksi hän valehtelee maailmalle, sanomalla olevansa hyvä, vaikkei sitä olekkaan?
Jos ei olisi, niin kysyisin kaikkivoivalta, kaikkitietävältä ja kaukaa viisaalta: Miksi annat kaiken tämän tapahtua (viitaten maailmaan), vaikka sinulla olisi voimaa kaikki lopettaa?
 
[Huomisen reaalin historian kysymykset]

Mutta taitaisin kuitenkin tyytyä kysymään viikonlopun loton voittorivin, kuten joku aiemminkin taisi ehdottaa. Henkevää eikö vain.
Kumpaakin ehdotusta tarkastellessa kyllä huomaa, että ajanko itseni vai kaikkien ihmisten etua mutta siihen ei ole tarvetta liikaa takertua. Tietysti olisi mielenkiintoisia asioita kysyttäväksi elämän tarkoituksesta lähtien, mutta vaikuttaako nykyinen mielentilani sitten miten sanomisiini, niin en näkisi niitä sen tilanteen suoman mahdollisuuden arvoisina.
Ai loton voittorivin tietäminen on sitten sen arvoisia? Raha kelpaa aina.

[Toivottavasti kukaan ei ole ihan turhan vakavasti viestiäni - rahanhimo ajaa epätoivoisiin tekoihin]
 
Kylläpä etsin pitkään tätä keskustelua. Kaikki Majatalon sivut kävin läpi! Onhan edellisestä viestistä jo melkein viisi vuotta, on jo aika nostaa tämä esille jälleen. :grin:

Ensin sanon, miten hauska oli lukea tätä keskustelua, etenkin tuolta alusta. Muna vai kana -pohdinta oli ensinnäkin hauskaa pilkunviilausta ja toisekseen se musersi perusteluillaan minun oman käsitykseni siitä, kumpi oli ensin. Hitsi vie. Lisäksi keksin itse lisää hyviä kysymyksiä kuin luin vanhempia. Lisäksi vakuutuin siitä, että pitää lukea se Linnunradan käsikirja liftareille. Nyt sitten itse vastaan, että minkä kysymyksen esittäisin jos siihen saisin varmasti todenmukaisen vastauksen.

Kysymys riippuu varmaankin vastaajasta. Jos kyseessä olisi selllainen heppu, joka tietäisi koko maailmankaikkeudesta kaiken, kysyisin ehkä jotain siihen liittyvää (tai sitten en, mutta siihen palaan kohta), jos kyseessä olisi henkilö joka tuntisi vaikka minut parhaiten, kysyisin miten voisin olla hyvä ihminen, miten voisin olla onnellinen, tuleeko minusta ikinä sitä mistä haaveilen tms. Mutta oletetaan, että vastaaja tietäisi kaikesta kaiken. Asioita, joita haluaisin tietää, ovat mm.
*Onko olemassa jumaluuksia tai muita voimia, jotka tietävät meitä enemmän ja jossain määrin ovat luoneet maailman tai sitä hallitsevat? Ehkä en muotoilisi noin vaikeasti, mutta ketäpä ei tuo kiinnostaisi. Onko olemassa jokin ylempi voima, vai onko ihmisellä vain taipumus uskoa niin?
*Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?
*Mitä on avaruuden tuolla puolella?
*Miten voin elää onnellisen elämän?

Mutta minulla on kaksi kysymystä, jotka kaikkein eniten haluaisin kysyä, tai siis joihin haluaisin vastauksen. Tilanteesta riippuen kysyisin jommankumman.
*Kuinka voin löytää elämäni rakkauden? Turhaan kysyisin kuka hän on, tai missä hän on, mieluummin kuinka tämän henkilön löydän ja kuinka voitan itselleni. Jos elämässäni olisi jo kultamussukka, en varmaankaan kysyisi tätä, ettei menisi seurustelusta maku. Vähänkö säästäisi vaivaa!
*Onko minulla jokin sairaus, josta voi parantua? Mitä minun pitäisi tehdä, jottei minua enää oksettaisi? Tulenko minä aina voimaan huonosti? En osannut päättää, miten lopulta tämän muotoilisin, mutta ehkä keskimmäinen olisi paras. Puolitoista vuotta minulla on ollut vaihtelevasti, joskus päivittäin joskus viikottain, huono olo, eivätkä lääkärit ole löytäneet syytä, ja senkös minä ehkä haluaisin tietää. Joku nettioraakkeli sanoi ratkaisuksi, että minun pitäisi käydä elokuvissa (kuka lähtee katsomaan Avatarin? :D). En tosin tiedä, olisiko kiva tietää, että kyl maar, tästä eteenpäin aina on vähä ällö olo. Jos ei olisi tätä tilannetta, kysyisin edellämainitun.
 
Mie kysyisin myös, että mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.

Ihana ikuisuuskysymys. En oikein jaksa uskoa mihinkään sielunvaelluksiin, vaikka se voiskin olla ihan mukavaa. Enkä myöskään, että kuoleman jälkeen mennään taivaaseen ja sitten vaan ollaan siellä taivaassa. Mut on se vaan niin outoa, että miten joku ihminen voi vaan lakata olemasta. Tai siis, vaikka kuoleekin, niin pakkohan sit on jotain tapahtua.
Vähänkö olis siistiä, jos sielunvaellus oliskin mahollista ja oisin ollu edellisessä elämässä vaikka Marie Antoinette tai jotain. :grin:
 
Asetelmassa oletetaan, että jokainen ihminen saa esittää yhden kysymyksen, johon saa oikean vastauksen. Jos kysymyksekseen valitsee seuraavan viikonlopun lottorivin, niin voi varautua jakamaan päävoiton muutaman kymmenen tuhannen muun suomalaisen (ja kenties parin ulkomaalaisenkin) kanssa.

Muna vai kana -keskustelusta jäi vaivaamaan se, että minkä kanssa ensimmäinen kana pariutui? Yksi lajin määritelmistähän on se, että vain lajia edustavat yksilöt voivat keskenään pariutuessaan tuottaa lisääntymiskelpoisia jälkeläisiä. Tapahtuiko sama geenimutaatio useammassa kuin yhdessä munassa?

Oma kysymykseni voisi olla vaikkapa tyyliä: "Kuka murhasi Kyllikki Saaren?" Siihen voisi tosin tulla nollavastaus siinä tapauksessa, että Kyllikin kuolema olikin liikenneonnettomuus, jolloin autoilija syyllistyi murhan sijaan vain kuolemantuottamukseen. Niinpä kysymys pitäisi muotoilla kattavammaksi. "Kenen syytä Kyllikki Saaren kuolema oli?" Jos K.S. ajoi kiveen ja horjahti auton alle, niin syypää saattoi olla hän itse. Ehkä pitäisi tyytyä epätyydyttävämpään vastaukseen, jonka vastaus hyvin suurella todennäköisyydellä ei olisi "Kyllikki Saari". Ehkä "Kuka peitteli Kyllikki Saaren suohautaansa?" Hautaaja luultavasti oli myös murhaaja.
 
Pagba sanoi:
Jos kysymyksekseen valitsee seuraavan viikonlopun lottorivin, niin voi varautua jakamaan päävoiton muutaman kymmenen tuhannen muun suomalaisen (ja kenties parin ulkomaalaisenkin) kanssa.
Kysytään lottoriviä parin viikon päähän. :wink:
Pagba sanoi:
Oma kysymykseni voisi olla vaikkapa tyyliä: "Kuka murhasi Kyllikki Saaren?"
Tuo olisi muuten kätevää. Monta mysteeristä katoamista tai murhaa selviäisi, jos useampi ihminen sitoutuisi sellaisiin kysymyksiin. Edelleenkin odottaen, että kaikki ihmiset saisivat sen yhden kysymyksen. Kaverin-kanssa-kysymään-tyylillä ja toinen voisi esittää jatkokysymyksen ensimmäiseen! Jos ensimmäisen vastaus olisi ihan tyhjänpäiväinen, niin voisi muotoilla uudestaan tai tarkentaa. Jos ei sittenkään tärppää niin voi harmi, muahhah.

Juuri nyt muuten tuli tässä lukiessa Fullmetal Achemistia mieleen, että voisin kysyä, mikä on Scarin oikea nimi. Mangaka on kuulemma päättänyt sen muttei aio paljastaa sitä sarjassa. Ihan tympeää! Paljastihan Rowlingkin kaikkea mitä tapahtui Potterien jälkeen. Kaikkea ei olisi ehkä tarvinnut tietää, mutta U got the point.

Ja kertokaa nyt joku sille tirehtöörille mistä niitä senttejä tulee niin päästään noista mainoksista!
 
Ylös