Yo-kirjoitukset

Minun puolestaan piti melkein vaatimalla vaatia (ylipäätään juhlien järjestämistä lol) lakkiaisiini skumppatarjoilua :p Alkumaljojen ohella ei sitten muuta alkoholia tullut mieleenkään vieraille juottaa, lähinnä siksi ettei meidän suvun juhlissa ole yleensäkään mitään boolitarjoiluja ollut (tai ainakaan minä en ollut sellaisista vielä silloin kuullut).

Tasan ei mene kyllä nallekarkit, toisinaan olen jutellut ihmisten kanssa jotka eivät itse haluaisin minkäänlaisia juhlia mutta äiti olisi niitä kovasti järjestämässä. Itse kun sain ihan tarpeekseni käydä niitä keskusteluja että "niin mites ne mun ylppärit" "no jos sinä leivot ja siivoat ja hoidat kaiken itse niin sitten, mihin sä muka saat tänne vieraat mahtumaan, minä en kyllä rupea mitään tekemään". Onneksi mulla oli puolellani suorasanainen kummitäti eikä se loppujen lopuksi tuohon mennyt ja äitikin taisi viihtyä pippaloissani ihan hyvin, mutta voitte kuvitella että risoo kun on vuosikausia kokenut jotain epämääräistä riittämättömyyttä mutta silti hankkinut vuosikurssinsa parhaat paperit ja sitten ei muka ansaitsisi edes juhlia. (Enkä ollut mitään kahdensadan vieraan ökybileitä järjestämässäkään vaan kahvitarjoilun tärkeille sukulaisille ja tuttaville.)
 
Ei minullakaan mitään alkoholia ole tarjolla ylppäreissäni. Kuohuviini maljojen nosteluun on alkoholitonta ja muutkin juomat ovat alkoholittomia (katsotaan nyt sitten miten isosisko onnistuu kotikaljan teossa…) ja enkä näe syytä miksi pitäisi olla alkoholia, kun meidän perheen juhlissa ei miestä vahvempaa ole muutenkaan juotu. Jos joku nyt tulee ylppäreihini viinaa etsimään, niin saa pettyä pahasti :p

Tänään äidin kanssa suunniteltiin juhliani. Ainoa asia mikä ärsyttää suunnattomasti on juhlapaikka, jonka äiti meni varamaan vaikka olin sanonut omasta mielestäni selkeästi etten halua juhlia sinne, koska se on a) vanha b) rähjäinen (minusta) ja c) muutenkin kauhea paikka. Olisin halunnut vaikka metsästysmajan, jossa oli isosiskon kaksosten kastajaiset ja olisin voinut maksaa vuokran itse! Mutta ei! Vaan se kauhea tanssilava, jonka aion hukuttaa koivuihin, ihan vain sen kunnon takia.

Ja hihii, löysin jo ylppärimekonkin, joka todennäköisesti tulee erottumaan joukosta (vai kuinka monella olette nähneet vihreän valkopilkullisen fiftarimekon? ;))
 
Ei ollut erityisesti minunkaan juhlissani alkoholia. Perheelle ja itselleni ostin pullollisen holillista kuoharia, mutta muille vieraille tarjoiltiin alkoholitonta versiota. Ajattelin että on kuskienkin kannalta parempi.

Onneksi oli jo oma ja tilava koti valmistuessa, niin ei ollut mietintää eikä kädenvääntöä juhlapaikasta. Itse järjestin muutenkin juhlani, leivoin (ja ostin pitopalvelusta loput), siivosin jne. Kävi simppelisti :)
 
Pyyhinpä tästä keskustelusta pölyt.
Seuraavalla viikolla alkaa tämän syksyn yot, joihin osaan meikäläinenkin raahautuu paperia koristelemaan. Minimimäärällä tulen varmaan lukioni suorittaneeksi, kun lukion aloitinkin vain parin aineen vuoksi. Matematiikka ja historia lieneekin ne, mihin tulen panostamaan. Äidinkieli ja englanti vain jotta vaadittava määrä saataisiin luettua.

Jos ei lukiosta mitään muuta jää käteen, niin ainakin olen oppinut priorisoimaan. Yläasteaikojen asenteella ei olisi varmaan 13 ällääkään riittänyt tavoitteeksi, mutta nyt sitä pystyy menemään sellaisessa mielentilassa, että hyvin se menee, eikä haittaa vaikkei parhaita arvosanoja tulisikaan. Kunhan vain tarpeellisen saavutan. Sitä tietää, minkä tulee vähintään saavuttaneeksi ja mitä ei tarvitsekaan saavuttaa, vaikka kivaa se olisikin.

Sinällänsä voin sanoa olevani yllättynyt, koska muutama vuosi taaksepäin en olisi uskonut, että yoiden alla huolehdin eniten siitä, että saanko nukuttua tarpeeksi herätysten ollessa paljon aikaisempia kuin mihin tottunut. Mutta enköhän minäkin pienen stressin saa aikaiseksi, viimeistään pelästyn sitä, että hajamielisyyttäni onnistun saamaan kokeen hylätyksi (väärä kynä, liian myöhään saavun jne.).
Viisi koetta ja kolme ainetta kuitenkin vaan (historia keväällä), ja sitten pari päivää kokeiden jälkeen Saksaan. Enköhän tämän siis jaksa.
 
Ylös