Ystävänpäivä, vietätkö ?

Starlight

Hobitti
Nyt kun pian on taas se aika että sitä ystävänpäivää toitotetaan joka puolelta, niin ajattelin kysellä suhtautumistanne asiaan :roll:

Itse pidän ystävien muistamista tärkeänä, mutta en ole ihan varma onko tuo niin kamalan kaupalliseksi mennyt "päivän" vietto sitten se paras mahdollinen tapa.

Laiminlöin ystäväni todella pahasti viime jouluna, joten ajattelinkin nyt panostaa sitten ystävänpäivään tällä kertaa.
Saattaisin toisaalta ottaa ihan tavaksikin niin, koskapa perheellisellä joulunaika on aina täynnä sukulaisia ja sitä perhettä tietenkin. Ystävät jäävät jotenkin liian vähälle huomiolle :roll:

Siis, enemmittä jorinoitta, haluaisinkin aloittaa juttua ystävänpäivästä ja ystävien muistamisesta esim. lahjoin ja kortein noin yleisemminkin :)
 
Muista käyttää hakua :)

Ystävänpäivä


Muoks Tai tarkemmin ajatellen, tuolla keskustelulla on niin huono aloitus, että keskustellaan tässä.


En ole vielä suunnitellut ystävänpäivälle mitään erikoista. Se toisaalta onneksi sattuu perjantaille, että pääsee tätä "ystävää" tapaamaan :)
 
Oops :roll:
Enpäs ajatellut tuota hakua ollenkaan :oops:
Mutta ehkäpä tämä onkin nyt ihan tuore tämänvuotinen ystävänpäivä keskustelu :p
Näinhän sitä oppii ( toivottavasti ) :)
 
Mie en oikein koskaan ole ystävänpäivää viettänyt. Ekaluokalla kyllä tehtiin koulussa kortteja ja annettiin kavereille. Sillon viimeksi. Ja joskus ehkä tekstaria menee joillekin kavereille, mutta ei muuten. Minun(kin) mielestä ystävänpäivää voi viettää vaikka joka päivä, jos siltä tuntuu. Jonkinmoista kavereiden laiminlyöntiä, jos vain kerran vuodessa muistaa. Ei sillä että joku tekisi niin.
 
Mie vihaan niitä kiertoviestejä. Vihaan niitä niin jouluna, uudenvuodenaattona, pääsiäisenä ja ystävänpäivänä kuin ihan muuten vaan. En kestä sitä, että ko itte saa jonkun kiertoviestin, se lähetetään sit kahellekymmenelle, jotka pistää sitä eteenpäin... ja kaikki ne sata ystävänpäiväviestiä, mitä miulle sit tulee on vaan ja ainoastaan sitä samaa.

Niin, en mie ystävänpäivää sen kummemmin... Mössykkää ajattelin muistaa, ja ehkä paria tärkeintä ystävääkin, mutta ihmiset, joihin ei ole tullut pidettyä yhteyttä aikoihin jäävät kyllä huomiotta. Niin ja jos jotakuta muistan, niin kortilla sitten. Ehkä panostan jopa niin paljon että runon väsään, mutta lahjoja en kyllä ala ostaan kovinkaan monelle.

Ajatuksena kyllä ihana...haluaisin siis antaa kaikille Rakkaille Ystäville jotain, (tai ainakin päästä halimaan...) mutta näin opiskelijana ei hirveämmin juhlita. Varsinkaan ko on vanhojentanssitkin tulossa.
 
Minä olen niin huono sanomaan kavereilleni ja ystävilleni miten tärkeitä he minulle ovat, että minulle ystävänpäivä sopii hyvin. On ihan mukavaa kerran vuodessa sanoa ystäville kiitos. Mitään paineita en ole koskaan ottanut korttien lähettämisestä emmekä myöskään ole kavereiden kanssa harrastaneet mitään sen suurempaa muistamista. En minä näe, että se olisi jotain pois muilta päiviltä, jos sitä kerran vuodessa sanoo toiselle, että tämä on tärkeä ihminen minulle.
 
Itseasiassa juuri tänään kävin ostamassa muutaman tuikkualustan ja suklaatia kavereille. Eli ihan pientä. Kortteja kirjoitan reilut kymmenen ja annan lahjan mukana halauksen. Riittäkööt.

En vietä ystävänpäivää sen suuremmin. Pihi kun olen, saattavat ärsyttävät, mutta tavallaan herttaisetkin kiertoviestit jäädä välittämättä eteenpäin. Löhöän kotona kuten aina. Saatan alkaa ystäväksi itselleni ja ostaa vähän herkkuja. :)
 
Eikös se ystävänpäivä ole tänä vuonna maanantaina eikä perjantaina? :roll:
Oli milloin oli, minä tuskin vietän sitä mitenkään erityisemmin. Kortteja minä en varsinaisesti lähetä muulloinkaan (mitä nyt sähköisiä), ja joulu ja syntymäpäivät riittävät lahjontaan erinomaisesti. Tokihan sitä tulee huikkaistua hyvät ystävänpäivät jos kaveri tielle sattuu. Ajatus on kaunis, mutta toteutustavat ovat minusta jotenkin juhlan hengen vastaisia. Mentäisiin kaikki yhdessä ulos vaikka lumisotaa, ennemmin kuin osteltaisiin niitä mitäänsanomattomia kortteja. :p
 
Hehe, perinteinen "katsotaan kalenteriin kuukautta tarkistamatta" -moka. Minä siis en ole kovin kalenteri-ihminen ollut aiemmin... :D
 
Ögh, ystävänpäivä voittaa mielestäni turhuussa jopa joulun ja pääsiäisen. Vuodessa on siis yksi päivä varattu sille, että ollaan mukavia ystäville? Hieno juttu.

"Ystävänpäivä on kaupallista" -puhetta minun tuskin tarvitsee edes pitää, eivätköhän kaikki ole sen jo kuulleet.

Voisin alkaa pitämään 14.2. epäystävällisyyspäivää, jolloin myrtsyilen kaikille, ihan vain kontrastia luodakseni. Hahaa. Kaikki lähettämään epäystävällisiä kortteja kaikille! \o/
 
Ystävänpäivä on kyllä kaupallinen mutta ..

Tuli mieleeni tuosta kaupallisuus jutusta että miksi annamme pilata ihan kivoja asioita sillä että ne muuttuvat kaupallisiksi ?

Tarkoitan sitä että meistä itsestämmehän se kaupallisuuskin on kiinni.
Jos emme lähetä niitä tyhmiä tekstiviestejä emmekä ostele hölmöjä kortteja tai turhaa krääsää, niin eihän se kaupallisuus silloin ikäänkuin osu meihin lainkaan.

Jos järjestämme lumisodan ystävien kanssa ja siemaisemme päätteeksi kuumat kaakaot, niin sehän on vain hienoa laatuajan viettämistä ystävien kanssa, vai mitä ?

Eihän kukaan voi määrätä miten tuollaisiin päiviin asennoidumme, vaan voimme muokata niistä itsellemme mieluisia.
Siksi en haluaisi heittää ihan roskiinkaan esim. ystävänpäivää.

Halloween on toinen mikä tulee mieleen näistä "amerikkalaista hapatusta" jutuista.
Sitä olemme täällä meilläpäin viettäneet jo monena vuonna ihan omien ideoittemme pohjalta ja muokanneet siitä varsin hupaisan "pimeän pippalot" jutun lapsille ( ja kyllä ne aikuisetkin tuntuu viihtyvän :wink: ).

Taisinkin tuolla aloituksellani hakea hiukan uusia vinkkejä tämän ystävänpäivän muokkaamiseen.
Kuten tuo lumisota, mikä oli hauska ajatus :)
Jos olisi sopiva suojasää, niin lumilinnan tekeminen olisi kyllä hieno homma ja etenkin lapsille. Me aikuisetkin voisimme aina välillä heittäytyä mukaan noihin, en sano että hulluihin juttuihin kosken niitä sellaisina pidä, vaan sanon että oikeisiin juttuihin :D

Otan siis hyviä ideoita vastaan ja lupaan kertoa jos onnistun niitä toteuttamaan.
Tarkoituksenani on järjestää ystävieni kanssa jotain kivaa yhdessä ja tehdä siitä mahdollisesti ihan traditio, antaen piut paut koko kaupallistajille :p
 
Re: Ystävänpäivä on kyllä kaupallinen mutta ..

Ystävänpäivä on ihan ok. Onko se sitten niin kauheaa, jos ihmiset naamioivat itsensä iloisiksi ja pitävät hauskaa, vaikka muuten tilanne olisi mikä, edes pari kertaa vuodessa säädetyillä kalenteripäivillä? Joulukin tekee oikein hyvää. Vaikka elämä ei tarkalleen raiteillaan menisi, silloin ainakin ilmapiiri on ainakin lämmin. Tekemällä tehty tai ei. Onko sillä väliä jos sellaisen harhakuvan valtaan antautuu? Ystävänpäivän kanssa on vähän sama. Minusta se on ihan kiva juhla.

Kaupallinenhan se on, kuten varmaan jokaikinen päivä, jota jotenkin vietetään. Kuten sanottu, ei siihen kaupallisuuteen tarvitse lähteä mukaan. Ystävää voi ilahduttaa muutenkin kuin lahjomalla.

Ystävänpäivät ovat nyt monena vuotena sijoittuneet koulupäiviin. Koulussahan sitä suurimman osan ystävistä näkee ja siinä tulee sitten toivotettua ystävänpäivät. Kortteja en ole harrastanut ikinä. Jotain hyvin pieniä lahjoja parhaille kavereille ostelen joskus. Viimevuonna en kyllä ostanut niitäkään. Ystävänpäivän illat tietysti vietän parhaan ystävän kanssa, se on jo traditio.
 
En varmaankaan vietä, kun ei sellaisia niin hyviä ystäviä ole eikä muutenkaan huvita. Seurustelukumppanin muistaminen ystävänpäivänä taas tuntuu hassulta: sitä varten on vuosipäivä! Ystävänpäivänä pitäisi keskittyä nimenomaan "vain" ystäviin, jos sellaisia sattuu omistamaan.

Eipä silti, kyllä tuo kaupallisuus sun muu minuakin ärsyttää. Parempi olisi olla ystävä vuoden jokaisena päivänä. Ei joku imelä sydänkortti ystävänpäivänä korvaa esim. ystävän kanssa keskustelua, jota ei välttämättä tule aina niin usein harrastettua, jos ei näe usein tms. Joku mainitsi myös ketjumeilit, joissa on joku halinalle tai kliseisiä "viisauksia" ja sitten se pitää lähettää takaisin lähettäjälle tai on täysin paska ihminen, joka ei koskaan tule saamaan ystäviä. En ikinä lähetä niitä takaisin enkä eteenpäin, inhoan tuollaista "kiristystä" ja lisäksi kaiken maailman enkelivertauksia. Oikeasti, olen ehkä epäsosiaalinen, mutta en minä ole koskaan rakastanut ketään ystävääni (siis ei poikaystävää, vaan sellaista kaveri-ystävää) eikä tulisi mieleenkään verrata heitä enkeleihin. Sitä vain ajautuu samaan porukkaan samanhenkisten ihmisten kanssa ja sitten joko synkkaa tai ei. Ei se sen kummempaa ole.
 
muistaakseni ystävien kanssa ei olla ystävänpäivää ikinä mitenkään kummoisemmin vietetty. ollaan tietenkin toivotettu hyvät ystävänpäivät ja jokunen korttikin on varmasti joskus tullut tehtyä ja saatua, mutta varsinaisia juhlia ei kai olla ikinän järjestetty. ja ihan hyvä niin. mielestäni ystävänpäivä on aika tavalla samanlainen päivä kuin kaikki muutkin vuoden päivät. tai ainakin niiden kaikkien muiden vuodenpäivien pitäisi olla samanlaisia kuin ystävänpäivä. jotenkin tuntuu teennäiselle, että jos muuten ei ikinä ystävien kanssa muisteta toisiamme kuin ehkä syntymäpäivinä niin sitten ystävänpäivänä ollaan niin ystäviä että. toisaalta, ehkä ystävänpäivä myös herättelee ihmisiä pitämään huolta ystävistään, jos sitä jostain kumman syystä ei ole ikinä tajunnut itsestään. mutta jos ystävänpäivää ei juhlista mitenkään kummoisemmin, se ei ole ollenkaan huono asia. ehkä se on jopa parempi.
toisaalta taas sitten ystävänpäivä on hyvä syy juhlia, kun ei kai niitä juhlia ihmisen elämässä ole ikinä liikaa. ja onhan ystävyys aika hieno asia juhlia.
en minä taas osaa olla yhtä mieltä asioista :D
 
Nojoo, joskus ala-asteella tuo ystävänpäivä oli tosi iso juttu. Nyt en ole sitä varsinaisesti "viettänyt" muutamaan vuoteen. Mutta kyllä sitä osa kavereista vaihtaa vielä lahjoja. Ja minä... no joillekin parhaimmille annan jotain. Oikeastaan se on ihan turha "juhla". Jenkkilästä tullut, ei oikeastaan koskaan istunut suomalaiseen kulttuuriin ja tapoihin. Haluaisin lopettaa sen omalta kohdaltani, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Pitää kai vaan sanoi ystäville, että en pidä juhlasta enkä aio muistaa teitä muuten kuin haleilla. Jos he eivät sitä ymmärrä, eivät taida olla todellisia ystäviä.
:idea:

ja toisaalta, useimmat ovat samaa mieltä, mutta eivät vaan kehtaa tai tule muuten sanoneeksi sitä ääneen

Anyway hyvää ystävänpäivää kaikille! :lol:

Mindrel sanoi:
en minä taas osaa olla yhtä mieltä asioista
sama vika.
 
Formenél sanoi:
Haluaisin lopettaa sen omalta kohdaltani, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Pitää kai vaan sanoi ystäville, että en pidä juhlasta enkä aio muistaa teitä muuten kuin haleilla. Jos he eivät sitä ymmärrä, eivät taida olla todellisia ystäviä.

Eikö pelkkä halaaminen tai "hyvää ystävänpäivää" toivotus sitten riitä juhlimiseksi? Jos ystävyyttä ei voi muuten osoittaa kuin ostamalla lahjoja ja kortteja niin minä olen silloin ymmärtänyt päivän idean väärin. Eiköhän tarkoitus ole vain jollain tapaa muistaa ystävää, jos siltä tuntuu. Mutta jos haluaa lahjoja ja korteja jaella niin kukaan tuskin siitäkään pahastuu, :D jokainen viettää päivää kuten parhaaksi näkee.
Pienempänä parhaille kavereille ostin jotain aivan pientä ja söpöä, nyt jos vain muistan niin toivotan vain hyvää ystävän päivää. Viime vuonna en ainakaan olisi koko tapausta muistanut ellei joku ensin olisi minulle huikannut toivotuksia. Tänä vuonna voisin vaikkapa lähettää muutamalle sähköpostia ja kertoa miten tärkeitä he minulle ovat.
 
Minä en pidä ystävänpäivästä. Siltä ei kuitenkaan voi välttyä koulussa. Reippaana tukioppilaana joudun sitten leikkelemään sormet verillä "halisydämiä" ja halailemaan jokaista vastaantulijaa.. Jipii!

Sen lisäksi joudun yksinäisenä katselemaan kuinka kaikilla muilla on niin paljon ystäviä koulussa, ja minun ainoat hyvät ystäväni asuvat useamman sadan kilometrin päässä. Ystävänpäivä on murhaa yksinäisille sieluille.
 
Onneksi minulla ei ole ystäviä joten tästäkään Jenkkien juhlasta ei tarvitse välittää. Mainittakoon että kahtena vuotena opiskeluaikoina olen ollut Postissa Ystävänpäiväapulaisena, ja Postissa ollaan johdon puolella enemmän kuin tyytyväisiä siitä että suomalaiset on onnistuttu huijaamaan lähettelemään ystävänpäiväkortteja.

Hölmö juhla jolla ei ole mitään muuta kuin lievää ärtymystä minulle tarjottavanaan.
 
Maailma ei saisi mennä siihen, että ystäviä muistetaan vain ystävänpäivänä.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että on hienoa kun ystävyydellekin on oma päivänsä, jos tajuatte mitä tarkoitan.

Itse askartelen ystäville ainakin kortit ja ehkä annan jotain pientä kivaa jos vastaan tulee jotain sopivaa. :)
 
Pieni mainos tähän väliin;
Luonnollisesti kontulaiset viettävät parhaiten ystävänpäivää hieman ennakkoon 11.-13.2 Laukaamiitissä. Kaikki siis kipinkapin Kohtauspaikalle ilmottautumaan. :wink:
 
Ylös