Ystävänpäivä

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Olen muutenkin hyvin innokas kirjeiden ja korttien lähettäjä, mutta lähetin vain lähimmille ystäville. En oikein lämpene jokaiselle tutulle lähettämistä. Ehkä siksi että olisin vararikossa sen jälkeen. ;)

Mitään ystävänpäivätraditiota minulla ei oikeastaan ole, mutta tänä vuonna istutaan porukalla iltaa ja tehdään hyvää ruokaa.

Minua ärsyttää tekstiviestihässäkkä, jonka tämä päivä saa aikaan. Ihmiset lähettävät samoja kiertoviestejä kaikille ja jokaiselle vähänkin tutulle viskotaan niitä. Äskenkin sain oikein ihanan viestin kaverilta, joka ei kuitenkaan ole viitsinyt pitää mitään yhteyttä viimeiseen vuoteen. Mieluummin soitan pikapuhelun ystävälle ja ilmoitan kuinka tärkeä hän on minulle. :)
 
Usein olen lähetellyt kortteja lähimmille ystäville (joita tosin muistan muutenkin ympäri vuoden), mutta tänä vuonna päätin jättää kortit lähettämättä. Sen sijaan aion soittaa ystävänpäivätervehdykset tai piipahtaa kylässä.

Koulussa meillä oli muistaakseni aina ystävänpäivänä jotain erikoista, alaluokilla vietiin esim. leluja kouluun, ja yläasteella oli sävis, jossa keskusradion kautta luettiin terveisiä ja soitettiin toivemusiikkia n.parin tunnin ajan. Olihan se ihan kivaa vaihtelua koulupäivään. Kortteja tietenkin jaeltiin enemmän ja vähemmän hyville ystäville. Ala-asteella meitä oli koko koulussa alle 20 oppilasta, joten yleensä kaikki sai kortin kaikilta :roll: (saatiin itse piirtää niitä tunneilla, mitä useamman piirsi sitä enemmän kului aikaa...)

Kortteja on kyllä kiva saada, nykyään kun postissa tulee niin harvoin muuta kuin laskuja :p Sen takia olen noita kortteja itsekin lähettänyt.
 
Joo, minä muutin mieleni.

Ystävänpäivä ei taida olla ihan minua varten. Aamulla herätessä huomaa että jaaha, 5 viestiä saapunut ja jokaisessa lukee "hyvää ystävänpäivää, olet ihana". Sitten siihen pitäisi vastata jotain omaperäistä. Ja sitten se kauhea halausten määrä. Ja Googlekin on pitänyt pistää ystixex, toolbar on kivasti sydämiä täynnä, että kiitti vaan. Ystävänpävä on vähän liikaa minulle.

Hyvää ystävänpäivää.
 
Merenwen sanoi:
Meillä oli myös yläasteella tuo sydän kaulaan ja halaamaan juttu.. Se kyllä muistutti enemmän kilpailua siitä, kuka saa eniten nimiä sydämmeensä kuin sitä, että olisi haluttu halata niitä ihmisiä jotka oikeasti ovat itselleen tärkeitä.

Juuri näin. Meillä oli myös yläasteella halipäivä, ja ihmiset joiden kanssa en koskaan ollut missään tekemisissä, tulivat halaamaan. Tai voiko sitä nyt edes halaamiseksi kutsua, pieni kosketus paremminkin.

Ja tuo tekstiviestitulva todellakin ärsyttää. Samat ketjuviestit, nallet ja sydämet. Ei niistä jaksa oikein innostua.
Itse en lähettänyt yhtäkään tekstiviestiä saati korttia, uskon että ystäväni tietävät muutenkin, että he ovat minulle todella tärkeitä.

Mutta mukavaa ystävänpäivää kuitenkin kaikille :)
 
Ystävänpäivä on minulle päivä muiden joukossa. Jos joku toivottaa hyvää ystävänpäivää, toivotan minä takaisin. Mutta oikeastaan vain sen takia, että haluan olla kohtelias. Minusta on kiva kuulla, että olen tärkeä jollekin, mutta en pysty oikein ottamaan sitä tosissani jos kuulen sen tällaisena päivänä. Minusta tämä päivä siis on aika turha.
Ihmiset ovat tainneet vähitellen oppia suhtautumiseni ystävänpäivään. Olen saanut tasan kaksi korttia ystäviltäni ja halauksen poikaystävältäni tämän päivän vuoksi. Itse en tosiaan yhtäkään korttia tai viestiä ole lähettänyt. Enkä tule lähettämäänkään, ellei ole pakko.
 
Meidän ala-asteella oli silloin muinoin tapana laittaa kortit ja toivotukset laatikkoon, josta ne kerättiin ja luettiin keskusradiosta. Olihan se silloin jännää, pelkäsin ettei kukaan ole lähettänyt mulle mitään :roll:
Nykyään mulla ei ole mitään ystävänpäivätraditioita, enkä ole kortinlähettäjätyyppiä. Vähän kaupallisuus häiritsee tässäkin juhlapäivässä, mutta taidan silti toivottaa [color=red:ce3726a149]hyvää ystävänpäivää kaikille kontulaisille![/color]
 
Minä en ole mitenkään erityisesti ystävänpäivän puolesta tai vastaan. Pari korttia olen lähettänyt ja antanut, mutten vietä ystävänpäivää sen kummemmin.

Ihan hauskaahan se on, että on joku tietty päivä ystävien erityismuistamiseen, ei sitä joka päivä voi korttiakaan antaa. Sen sijaan ystäviä pitää arvostaa ihan jokapäiväisesti. Mutta minä olen sitä tyyppiä, etten kovin helposti kerro ihmisille, kuinka tärkeitä he ovat, joten ystävänpäivän korttiperinne on ihan paikallaan. Sitä voi ilmaista ystävyyden merkitystä sillä tavoin, eikä se tarkoita sitä, että sitä ei pitäisi ottaa tosissaan, koska on ystävänpäivä.

Mutta jos joku ystäväni/kaverini ei toivota minulle hyvää ystävänpäivää, en oleta, että hän nyt protestoi ystävyyttäni vastaan. Jos joku toivottaa minulle hyvää ystävänpäivää, en välttämättä oleta, että hän haluaisi olla mitenkään sydänystäväni. Jos itse en toivota hyvää ystävänpäivää, se ei välttämättä tarkoita, ettenkö olisi hänen ystävä.

Joten ystävänpäivän merkitys on aika pieni, mutta minä en kuitenkaan näe siinä mitään pahaa. Toivotuksiin vastailen ja omaa-aloitteisestikin haluan muistaa ystäviäni, jos nyt vain muistan muistaa :) .
 
Ystävänpäivää olen tällä kertaa viettänyt käymällä elokuvissa parhaan ystäväni kanssa. Kovin monet pienet asiat tekevät ystävänpäivästä niin hienon. Heti aamusta sain paljon kauniita ystävänpäivätervehdyksiä tekstiviesteillä ja ne nostivat mielialaa todella paljon. Tuntuu niin suunnattoman ihanalta kun joku muistaa ja välittää.

Koulussa meillä oli joku oikein soma yritys luoda ystävänpäivän tunnelmaa soittelemalla tunnin ajan meidän toivekappaleitamme. Hieman epäonnistuneesti. Ja ilmeisesti oli joku "lähetä ystävällsei tulppaani."-ilmiö, mutta en siihen pahemmin perehtynyt.

Joskus ala-asteella jokaisen selkään kiinnitettiin luokassa lappu ja kanssaihmiset saivat sitten kirjoitella niihin jotain kohteliasta toisesta ihmisestä. Mielestäni se oli jollakin tavalla somaa. Olen muuten oikein kiintynyt soma-sanaan.

Neljännellä luokalla jokaiselle meistä annettiin lapussa jonkun luokkalaisen nimi, jolle piti ystävänpäivään mennessä ostaa lahja salanimellä salainen ystävä. Sekin oli kuinkas muutenkaan oikein somaa.

Vaikka ystävänpäivä onkin nykyään kovin kaupallinen juhla, se on silti hyvä tilaisuus osoittaa, että välittää ystävistään.

Muokkaan toivottaakseni teille ihmisille oikein ihanaa ystävänpäivää. :)
 
Todellakin vaikka kaupallinen juhla on kyseessä voihan ystävää muistaa "ei kaupallisestikin", vaikkapa halaamalla!

Itse olen aiempina vuosina antanut läheisemmille ystäville pienet lahjat, mutta tänä vuonna en edes kortteja kirjoitellut.
Koulussa meillä tukioppilaat luki ystävänpäivälaatikkoon jätettyjä tervehdyksiä keskunradion kautta. Oli myös sellainen mukava halailu juttu, että kuljettiin sydämet kaulassa ja halailtiin ihmisiä, jotka kirjoittivat sitten nimensä "sydämeen". Se on ihan kiva homma. Jotkut kiertelivät kaikki koulun oppilaat läpi, tuntemattomatkin, siinä oli urakkaa.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!
 
Todellakin vaikka kaupallinen juhla on kyseessä voihan ystävää muistaa "ei kaupallisestikin", vaikkapa halaamalla!

Oon aivan samaa mieltä! Mä olin bestikseni kaa tossa pari päivää sitten stressantuneena ettimässä ystävänpäivälahjoja. Sitten tuli mieleen, että en ollu ostanu tärkeimmälle ihmiselleni eli bestikselle mitään. Totesin tämän ja kamullani oli sama ongelma. Me oltii just todettu miten kaupallinen ystävänpäivä on, joten mä ehotin että jos vaikka vaan halattas, sillä ajatushan se on tärkeintä.
 
Hyvää ystävänpäivää!

Tuli hieman orpo olo lukiessani kommenttejanne ystävänpäivätervehdyksistä; en nimittäin ole itse antanut enkä saanut yhtäkään. Voivoivoi...

Ei minullakaan tosin sen vahvempia tunteita ystävänpäivää kohtaan ole, vaikka onhan ajatus ystävän muistamisesta sinänsä kaunis. Mutta kuten monet ovat jo sanoneet, tarvitseeko ystävien muistaminen oikeasti nimikkopäivää?
 
Mutta kuten monet ovat jo sanoneet, tarvitseeko ystävien muistaminen oikeasti nimikkopäivää?

Ystävänpäivä on mahdollisesti kehitetty niille ihmisille, joille arkinen rakkaudenosoitus on liian vaikeaa. Mene ja tiedä.
 
Ja tuo asiahan on vähän sama kuin mikä tahansa juhla, kuten äitienpäivä, isänpäivä, syntymäpäivät... Tärkeitä asioita ja ihmisiä pitää tietenkin muistaa aina, mutta miksei niille saisi omistaa yhtä erityispäivää?

Kyllähän syntymäpäivääkin juhlitaan, vaikka kukaan tuskin omaa olemassaoloaan unohtaa :wink:
 
Ystävänpäivä on mahdollisesti kehitetty niille ihmisille, joille arkinen rakkaudenosoitus on liian vaikeaa. Mene ja tiedä.

Siis minulle! :D

Ja tuo asiahan on vähän sama kuin mikä tahansa juhla, kuten äitienpäivä, isänpäivä, syntymäpäivät... Tärkeitä asioita ja ihmisiä pitää tietenkin muistaa aina, mutta miksei niille saisi omistaa yhtä erityispäivää?

Ei minulla ole mitään ystävänpäivää vastaan, tarkoitin ennemminkin ystävänpäivän kaupallista puolta. Ystävyydelle voi mielestäni aivan hyvin antaa oman päivänsä, mutta lahjojen ostamisen ei kuuluisi olla sen pääteema.

Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet ja muut hauskuudet, pitäisi mennä nukkumaan.
 
Thali sanoi:
Kelpaisiko moinen susijuhlinta nykyään? :D

Joo. :p

Itse sain ystävänpäivän toivotuksia ainoastaan tekstiviestitse. Niitä oli aika monta ja noin yksi oli ihmiseltä, jonka oikeasti lasken ystäväksi. Muut olivat sellaisia hyvän päivän juttuja, ja viestit olivat ketjuviestejä täynnä nallukoita, haleja ja sydämiä. Hyi. Itse en sitten viitsinyt toivottaa hyvää ystävänpäivää kenellekään. Paitsi serkkupojalle, hänen kanssaan kun juttelin kasvotusten.

(No tuleehan tämä nyt vähän myöhässä, mutta minkäs teet kun en ole päässyt koneelle...)

------
Lukitsen tämän, meillä kun on näköjään uudempikin ystävänpäiväkeskustelu.
T. Sillanrakentaja
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös