Abiristeily (2006 ja myöhemminkin?)

Tenio

Hobitti
Elikkä kuka teistä kontulaisista on lähdössä abiristeilylle parin kolmen viikon päästä? Mahdollisesti torstaina M/S Romantikalle lähteviä?

Itse olen lähdössä, ja ajattelin että jos joku muukin..:p

Lisäksi jo risteilyllä olleita, millainen alkoholipolitiikka risteilyllä käytännössä on? Entä millainen risteily muuten oli, kokemuksia kiitos!

edit: kamalasti typoja, täytyy vaihtaa patterit näppikseen..:p
 
Airisteily? Siis niinku AI-risteily? Lähtisin mielelläni risteilylle tekoälyjen kanssa. Mistä sellaisen kokemuksen voisi hankkia? :p

Abiristeily? En ole menossa. Maksaa liikaa (lue: jotain) eikä siellä kuitenkaan olisi niin hauskaa.
 
Olen samoilla linjoilla Hilgarian kanssa. Ei innosta olla melkein 20 tuntia lukittuna merellä paatissa ,joka on täynnä enemmän tai vähemmän humalaisia ja kiimaisia nuoria. Nej ,tack. :yuck:

Viime vuonna valmistunut kaverini paheksui suuresti valintaani; hän piti minua epäsosiaalisena ja tylsänä tyyppinä. Olen tuntenut kyseisen ihmisen kahdeksan vuotta, eikä hän vieläkään ymmärrä että sellainenhan minä olen! :grin:

Me pidetään kavereiden kanssa oma abiristeily ja lähdetään Stockholmiin viettämään laatuaikaa. Saatiin sitä paitsi sellainen tarjous, että se on melkein puolet halvempi siitä, mitä koulun abiristeily olisi maksanut.
 
Mä oon lähdössä perjantai-aamuna Helsingistä jonkinnäkösellä paatilla, en muista nimeä. Torstaipäivä taitaa mennä linja-autossa häröilyyn. En itse asiassa tiedä tuleeko minulla olemaan hauskaa mutta onneksi Apulanta soittaa siellä, jotain odottamisen arvoista.
 
Abiristeily? Hieman mietin syksyllä, että olisin voinut lähteäkin tuonne, olisihan se ollut kokemus. Varsinkin kun en ole ykkösristeilyllä, enkä vanhojenristeilyllä ollut. Laiva täynnä ärsyttäviä, kihertäviä ja humalaisia nuoria. Ei todellakaan innosta lähteä suljettuun paikkaan sellaisten kanssa.

Ehkä osoitan huonoa ryhmähenkeä ja ties mitä kun en lähde kellumaan aalloille humalaisten kanssa, Ennemmin kuitenkin menen kaveriporukassa, varsinkin kun se tulee kaikin puolin halvemmaksi.

Mitä tuohon abiristeilyjen alkoholipolitiikkaan tulee, niin jostain muistaisin kuulleeni ainakin sen, että tax free ei ole auki kuin vasta takaisin tullessa. Illalla on siis kaikki juomat ostettava baareista..
 
Tuosta tax freesta, meille huhuttiin samaa silloin kun itse olin abiristeilyllä (2003). Kyllä se vaan ihan normaalisti auki oli.
 
Samoin viime vuonna.

Oli muuten kaikista ennakkoluuloistani huolimatta hauska risteily. Pidettiin vaan hauskaa oman porukan kanssa. Erona omaan reissuun oli, että tuli syötyä ja juotua sellaisten kanssa, jotka oli tuntenut koko lukioajan, muttei muuten olisi lähtenyt viettämään iltaa tai mitään... Meidän risteily oli kaiken lisäksi todella siisti, mutta se saattoi olla vain tuuria.
 
Minä olen menossa Romantikalle! o/ En kyllä todellakaan tiedä koska se on mutta ilmeisesti tässä parin kolmen viikon sisään kai..
 
ilpukka sanoi:
Minä olen menossa Romantikalle! o/ En kyllä todellakaan tiedä koska se on mutta ilmeisesti tässä parin kolmen viikon sisään kai..

Tarkistin tuolta abiristeilyiden kotisivuilta ja ilmeisesti olet tulossa tuolloin torstaina, koska kaikki Hämeenlinnan lukiot ovat silloin tulossa..

Sen verran tuosta alkoholista kysyisin, että kun tuolla matkaohjeissakin on sanottu tax freen pysyvän kiinni menomatkan, että oliko ne kaupat todella auki, myös alkoholin osalta? Muutenhan ne ovatkin auki koko matkan..

Muita tulossa Romantikalle, tai lähdössä muulle laivalle Abiristeilylle?

Edit: Linkki
 
Abiristeilylle ollaan kyllä lähdössä, mutta me lähdemme matkaan vasta sunnuntaina. Laivan nimeä en muista kenenkään maininneen, joten siitä ei ole tietoa mihin paattiin kipuan. :)

Ja laivakin selvisi.. Viking linen Mariella seilataan.
 
Kurkkasin tuonne abiristeilyjen kotisivulle, mutta en sieltä ainakaan omaa opinahjoa löytänyt. Oletan, että nuo oli kumminkin Hesasta lähteviä (??), sitten ei kuuluisikaan löytyä, kun kerta Turusta pitäisi meidän liikkeelle lähtemän. (Tuleepa vanhakantaista kieltä, joku nostalgiahuuma on kai iskenyt?) Laivan nimeä tai lähtöaikaa en tiedä, en ole hommasta ollut vastuussa (onneksi, koska silloin emme takuulla olisi minnekään menossa -> epäsosiaalisuus + puhuminen vieraille ihmisille = katastrofi).

On mullakin epäilykseni, että millainen siitä nyt tuleekaan... En ole niin erityisen hyvää pataa luokkatovereideni kanssa ja toinen abi-ikäinen ystävä on eri risteilyllä, sattui raukka syntymään muutama sata metriä kunnanrajan toisella puolen. Höh. Mutta näkee sitten, enkä ole siellä kumminkaan ihan yksinäni (jos olisin, en lähtisi).
 
Minä en laivasta tiedä, eikä varmaan meillä edes järjestäjät :p
Mutta torstaina olen kyllä lähdössä. En vielä tiedä millä laivalla mutta taitaa joskus viiden aikaan lähteä satamasta. Perinteinen dokausristeily kun ei edes maihin pääse kuin Maarianhaminassa (jos sielläkään). Tai näin minulle ainakin väitettiin.
 
Erestor sanoi:
Perinteinen dokausristeily kun ei edes maihin pääse kuin Maarianhaminassa (jos sielläkään). Tai näin minulle ainakin väitettiin.

Tuollasiahan ne tuppaa abilaivat olemaan..:/ Olis kiva päästä maihin vaik parikskin tunniks vaan, kun esimerkiks Romantikalle tarvii passin (niin tai uuden henkilökortin), koska risteily suuntautuu Viron rannikolle, ja mennään samalla ns. passiunionin ulkopuolelle. Ne joilla ei passia tai henkilökorttia ole, joutuvat siis hankkimaan passin (henkilökortti saman hintanen, mutta ei oikeuta kuin Scengen-sopimuksen alaisissa maissa matkustamisen) risteilyä varten eikä pääse kuin rannikolle...

Muita lähdössä?
 
Ylös