Afrikkalainen rumpumusiikki

Galathil

Hobitti
Elikkäs,mitä mieltä te ootte Afrikkalaisesta rumpumusiikista?
Itse pidän siitä todella paljon ja tunnen yhden Senegalilaisen miehen(serkkuni mies...)joka osaa soittaa rumpuja...
Eli siis,ootteko ikinä kuunnellu tai nähny ku rumpuja soitetaan?
Viestejä viestejä! :)

(en löytäny topikkia tästä aiheesta joten...)
 
Onhan se juu ihan hienon kuulosta.. On niillä hepuilla kyl tosi taitavat ja nopeet kädet ku "taputtelee" niitä rumpuja siis niinku tuhatta ja sataa!! :D
Varsinki semmonen missä on monia rumpuja samaan aikaan soittamassa on (musta ) tosi kivan kuulosta...(voi minua! yleensähän niitä on aika paljo, vai??) :mrgreen: :roll:

Koulussa oli kerran joku afrikkalainen (kai) tai joku semmonen ukkeli soittamassa rumpuja meille...se näytti meille jotai semmosii tyylejä millä jotenki niinku "puhuttiin" tai läheteltiin jotain viestejä. Ja niistä vasta kuulu!!! :lol:
 
No kyllä niitä on sillain kahesta soittajasta kymmeneen...tai en oo varma,ku en sitä tarkkaan tiedä! :roll:
 
Kaikenlainen afrikkalainen musiikki on minusta aivan mahtavaa, rummuthan on iso osa tätä musiikkityyliä. Olin muutama viikko sitten lyhyellä afrikkalaisen tanssin kurssilla, ja se kyllä kolahti.

Jos haluatte livenä tätä musiikkia päästä kuulemaan, niin menkäähän kipinkapin ensi kesänä Kaustisen Folk Music Festivaaleille. Sieltä sitä löytyy varmasti. Ja esitysten jälkeen voi hämärässä illassa vaikka mennä ystävien kanssa nuotion ympärille tanssimaan ja rummuttelemaan. Mahtava tunnelma siellä aina.
 
Njäh,tiedoks,meen Kaustiselle soittaan viulua! 8)
Nii,asiaan:Ihmettelen aina minkä takia niitä afrikkalaisia soittajia aliarvioidaan!Nehän on aivan mielettömän taitavia!Ihmiset ihmiset!!!Kuunnelkaa joskus ja arvioikaa sitten vasta!Oon kuullu sitä musiikkia jo todella paljon ja silti aina kun sitä kuulee niin karvat nousee kamalan pystyyn ja selkä on täynnä kylmiäväreitä!!!Se vaan on niin mahtavaa musiikkia!!!!! :knockout:
 
Mun yks sukulainen on naimisissa nigerialaisen miehen kanssa, ja voihan hittolainen, se mies soittaa niin UPEESTI! :grin: Niillä on kotona vaikka minkälaisia hienoja soittimia. Joka nurkka pursuaa niitä, mutta se ei haittaa, koska ne on jo esteettisestikin niin kauniita. Mä odotan jokaista kertaa, ku pääsen käymään sinne.. Mä en yleensäkään ymmärrä, kuinka tummilla ihmisillä on musikaalisuus verissä. Ne laulaa niin upeesti ja aika iso osa esim. bluesin soittajista on tummia. Niitten musiikin tunnistaa heti, siinä on joku sellanen kosketus, jota muut ei saa kuuluviin.. Kyllä, rkastan sitä musiikkia! :D
 
mm..mun systeri harrastaa djembe-rumpujen soittoa..hienon kuulostahan se on..varsinkin ku se aina välillä tuo sen senegalilaisen ja jamaicalaisen ystävän meille soittaa sen kaa..mageen kuulosta on ku ne vetää kaikkii iha omii pieniä yksityiskohtia sinne väleihin, no okei..en osaa oikeen selittää...sitten aina välil ku mä oon soittamas jazzia mun unee, ni sit ne vaan tulee messiin.. :wink:
on mun siskolla kyllä kaiken näköisiä perkussio-soittimia sen huone täynnä..
 
Tällaista, voiettä. Olen soittanut, djembejä, myöskin talkindrum:a on tullut kokeiltua. Todella kiehtovaa, olen soitellut myös eräässä yhtyeessä, mutta koska elämäni on niin täyttä(heihah) niin.. Neaois, äh, jokatapauksessa, mielettömän hienoa soittaa, pääsee lähelle sitä jazz-transsitilaa.. Sellaista, kiehtovaa, vie mukanaan aivan kokonaan. Kotini on täynnä muitakin etnisiä soittimia , kun nim. mainitsematon lähisukulainen rakentaa niitä.
 
Minäkin olen kuullut paljon Afrikkalaista rumpumusiikkia. Ensinnäkin olen asunut kolmisen vuotta Keniassa, Afrikassa ja täällä suvussa on myös Senegalilaisia. Niiltä olen kuullut paljon rumpumusiikkia ja pidän siitä paljon. Olen itse myös soittaanut näiden soittajien mukana ja se on kyllä hienon kuullosta kun siihen lisää vähän lauluakin. Ne rytmit on niin ihanan outoja ja kummallisia, joita suomalainen pää ei varmaan koskaan keksisi :D .
 
Afrikkalainen rumpumusiikki on lähellä sydäntäni. Olen soittanut djembeä vasta hieman alle vuoden. Soittelen kuitenkin päivittäin ja treenaan sekä perinteisiä afrikkalaisia rytmejä, että soittelen ihan vain fiilispohjalta mitä mieleen tulee. Halu on kuitenkin kova kehittyä ja ensi talvena olisi Senegalin matka edessä djembe workshopin merkeissä.

Asun Helsingissä ja nyt haeskelenkin sitten muita djemben paukuttajia soittamaan kanssani. Meitä on nyt kaksi soittajaa. Mulla on perustekniikka hyvin hallussa ja osaan opettelemiani rytmejä siltä osin hyvin kuin mitkä kuviot kustakin rytmistä kuulostavat yksin soittettaessa hyvältä. En siis hae kuitenkaan semipro soittajia, koska me emme ole mestarisoittajia ja meidän vajaavuutemme voisi olla puoliammattilaiselle taakka. Haussa on siis kuitenkin jo jonkin verran soittokokemusta omaava henkilö, jolla on halua oppia soittamaan yhteen sekä perinteisiä rytmejä, että jammailemaan ja improvisoimaan luovasti. Djemben soittaminen on yksinkin tai kaksin hauskaa, mutta suuremmassa porukassa rumpujen voima ja erilaiset sävelkorkeudet pääsevät oikeuksiinsa ja täydentävät toisiaan. Kaikki halukkaat, ottakaa vaan rohkeasti yhteyttä yksityisviestillä. Mikäli jota kuta kiinnostaa paukuttaa congia tai bongoja, ottakaa tekin yhteyttä. Omistan myös congat ja bongot ja niidenkin soittaminen onnistuu.
 
Ylös