Ajattara

Mormegil

Hobitti
Eli keskustelu kyseisestä bändistä, mielipiteitä jne. kyllä te tiiätte :wink:
Omasta mielestä bändi on yksi suomen parhaista, parhaita biisejä ovat mm. Manan lapset, Naaras, Ägräs, Ikiyössä, Helvetissä on syntisen taivas ja Musta Aurinko.
 
Pitkästä aikaa taas Käärmeeseen eksyin ja mitä näenkään melkein heti ensimmäisenä. Keskustelua Ajattarasta. Niin sitä pitää. ; )

Totta puhuen en ole kuitenkaan ko. bändiin tutustunut kuin muutaman kappaleen verran, joita kavereilta olen saanut ongittua. Todella hyvältä silti vaikuttaa, vaikka onkin vähän hitaamman puoleista. Yleensä nopeampi metalli kolahtaa enemmän, mutta Ajattara nyt on näköjään poikkeus tämän tyylisten kategoriassa. Jeah.

Parhaita biisejä jos mietin. Jaa-a. Varmaankin Kuolevan rukous on sellainen, jota on tullut kuunneltua enemmän kuin laki sallii. Kukaan muu ei tunnu ymmärtävän, että mitä niin upeaa siinä muka on. Mutta toisaalta, milloinpa kukaan mua ymmärtäisikään? ;P

Jos levyn aikoo ostaa eikä vielä mitään tuotoksia hyllystä löydy, niin mitä joku suosittelee?
 
Aijaijai, suosikkiyhtyeestäni on nyt kyse, olen itse arkki-fanaatikko, jo heti alusta, vuodesta 2001.
Ajattaran sanoitukset yhdistettynä mahtavaan musiikkiin... Se vain on jotain niin sanoinkuvaamattoman upeaa. Tunnetta voisi lähes verrata orgasmiin...
Suosikkikappaleita sitten vai... jaa'a, vaikea sanoa, kaikki kappaleet ovat omasta mielestäni vähintään mestariteoksia ja saman voin siis luonnollisesti sanoa albumeista, kuitenkin albumeista suosikkini on tämä ensimmäinen, Itse, kappaleista suosikkejani saattaisivat olla:
Itse albumilta: Murhamiesi, Manan Lapset ja Rajan Takaa
Kuolema albumilta: Surman Henki, Huoran Alla ja Kituvan kiitos
Tyhjyys albumilta: Katumuksen Kyinen Koura, Harhojen Henki ja Langennut.

Livenä Ajattara jatkaa samaan uskomattomaan malliin, aivan loistavaa, valitettavasti kahdesti olen vasta heidät livenä nähnyt.
Ajattara on pihtaillut keikkojen suhteen, mutta tulevaisuudessa jopa mm. keikkarundi on tiedossa.
Ajattaralta on myös ilmestymässä 24.11 Joulu-single:
Ilon Päivä / Hei Tonttu-ukot Hyppikää
Luvassa on varmasti erittäin jouluhenkistä musiikkia. ~ ~

Ajattara on tunelmallista Dark Metallia parhaimmillaan, omasta mielestäni musiikkia parhaimmillaan.
Kuunnelkaa Ajattaraa.

Pasi Koskinen on nero.

Tässäpä ote Ajattaran lyrikaalisesta annista:
Ajattara - Rajan Takaa
Yö oli musta
Sitä mustemmaks' kävi niin
Suo kutsui kulkijaa
Käski miestä syvyyksiin
On mieron polulla paha
Siel on Perkeleen jalan jälki
Lepoon laski syntisen
Oli vuode kostea kylmä
 
Jees jees! Ensiksi meenasit jättää koko topicin tekemättä koska en uskonut että tänne mitään keskustelua syntyy, olin onneksi väärässä :)
Omasta mielestäni Ajattarassa parasta onkin sanat yhdistettynä raskaaseen taustaan, enkä tälläiseen musiikkiin ole törmännyt minkään muun bändin tekemänä.
Vaikka bändiin tutuistuin vasta noin kaksi kuukautta sitten olen ja hankkinut kaikki kolme levyä :wink: sen verran kovaa tämä on kolahtanut.
Sagarnalle vielä sellaiset terveisiä että suosittelen suoraan kaikkia levyjä, joka levyllä on omat helmensä, mutta pidän silti "Itse" levyä parhaana. Ei muuta kuin levy kauppaan etsimään :arrow:
 
Pidin Ajattarasta heti ensikuulemalla ja laadukas meno jatkuu myös uusimmalla levyllä. Ajattaralla on hyvin toimiva perussaundi, joka yhdistää biisit hyvin toisiinsa. Livenä yhtye on loistava. Harmi että keikkailevat niin vähän.
 
(OFF: Kohta joku tulee ja potkasee mua äässiin kun ei usko, että todellakin kuuntelen näin monenlaista musiikkia. Siellä se kommentoi Ajattarassa kun on ilmoitellut tykkäilevänsä Keanesta ja Ultramariinista, joo-o, mee kotios.. Mutta näin vaan on.)

Pasi Koskinen on mies paikallaan. Kuuna päivänä en olisi Ajattaraan edes koskenut, jollei Amorphis-mies siinä kuiskailisi, mutta onneksi kuiskailee. Ja rohkea veto lähteä tunnetusta ja tuottavastakin bändistä sinne marginaalin laidalle - pakko vain uskoa, että tätä hän sitten tahtoo.
 
Pasi Koskinen oli vain yksinkertaisesti tullut täyteen Amorphista, eikä hän pystynyt ilmaisemaan itseään / purkamaan agressioitaan pelkästään Amorphiksen avulla vaan näinollen loi Ajattaran, Myös oivallisen huumori grindcoreyhtyeen To Separate The Flesh From The Bonesin (Jonka kokopitkä albumi muuten julkaistaan 1.12)
Pasi on ollut osallisena jo muutaman levyn verran Funeral Doom Yhtyeessä nimeltä Shape Of Despair, satumaisen tunnelmallista musiikkia muuten tämäkin, Shape Of Despairin kautta Pasi muuten tapasi vaimonsa ja osasyynä hänen Amorphiksesta lähtöönsä oli myös, että hän sai toisen lapsensa.
Pasi Koskisen ääni on uskomaton, vielä kuukausia sitten hän lauloi Cleareja
vokaaleja, Grindcorea, Dark Metallia ja erittäin matalalta Funeral Doomia..., nykyään vain kolmea jälkimmäistä...
Pitänee vielä kertaalleen todeta, että Pasi Koskinen on uskomaton ihminen.
Ajattara, Amorphis ja Shape Of Despair kuuluvat ehdottomiin suosikkiyhtyeisiini ja To Separate The Flesh From The Bones on loistava.

Hmm, tulipas pölistyä taas turhaa...

Clarice sanoi:
Harmi että keikkailevat niin vähän.
Nythän Ajattaralta on keikkarundi tiedossa, että mikäli harmittaa ettette keikkojen suhteen pääkaupunkiseudulta ole, Ajattara saattanee tulla lähistöllenne keikkailemaan.
 
Ajattarasta on tullut yksi suosikkiyhtyeistäni ja olen jopa ostanut heidän uusimman albumin.

Ajattaraan tutustuin ensi kerran turun Kanessa, jossa taustamusiikkina soittivat Ajattaraa. Minun oli ihan pakko mennä kysymään myyjältä mitä musiikkia tuo oikein on. Sen verran hyvältä se kuullosti. Pari kappaletta latasin ekaksi netistä, jotta kuulin, onko se ostamisen arvoista. Totesin että on ja näin Tyhjyys ilmestyi hyllyyni.

Livenä haluaisin nähdä. Kuullemma on hyvä livenä. Kavereistani todella harva pitää Ajattarasta. Ihme juttu. Tai sitten ei.
 
Ylös