Bad Religion

illusio

Hobitti
No niin, löytyykö täältä kyseisen bändin kannattajia?
Niin, ja oliko kukaan toukokuussa Nosturissa BR:n keikalla?
Oli aivan mahtava meininki! :D (itse olin eturivissä :wink: )
Mitä pidätte uudesta The Empire Strikes First- levystä?
 
Mie olen aikamoinen punkrokin suurkuluttaja, eli siis myös Bad Religion varsinaisena tuon genren uranuurtajana miulle aika kovasti iskee.

Sorrow oli joskus muistaakseni vuonna 02 ensimmäinen kuulemani Bad Religion kipale ja se jotenkin vaan osui heti, kun se levykaupassa kuulin. Olin ostamassa jotain aivan muuta levyä, mutta kysäisin myyjältä kipaleen esittäjää ja hän suositteli minulle Suffer-albumia ja siitä pari biisiä kuunneltuani päätin sen ostaa.
Suffer, No control ja Recipe For Hate ovat ehkäpä suosikkialbumeitani ja muutenkin ne, joilla Brett Gurewitz on ollut mukana vaikuttamassa -ja nythän herra on jälleen bändissä ja uudempi materiaali kuullostaa erittäin hyvältä.

Keikalle en päässyt ja siitä olen aika katkerakin, mutta eipä voi mitään. Joskus olisi kyllä mahtavaa päästä pokoilemaan.
 
jep, Sorrow on tosiaan minun lempibiisini :p Mutta Lose As Directed on aikamoinen pohjanoteeraus x) Kyllä huomaa ettei Gurewitz ole ollut tekemässä. Mutta eipä tuo bändin tasoa kuitenkaan laske, Bad Religion = <3
 
Mukavaa, että Bad Religion on löytänyt yleisönsä vielä senkin jälkeen, kun punk meni pois muodista joskus v. -96. Itse muistan skidinä kuunnelleeni noita American Jesusta ja Punk Rock Songia ihan antaumuksella, silloin se oli niin muodikasta että.

Muistelisin että albumi The Gray Race olisi ollut tosi kova sana aikoinaan. Vaikka Brett Gurewitz oli lähtenyt bändistä, levy myi muistaakseni todella hyvin. Olihan Punk Rock Song myös todella suosittu hitti silloin.

Täytyy tunnustaa, etten ole bändin 80-luvun tuotantoa juurikaan kuunnellut. Mutta uudemmasta materiaalista koostettu kokoelma "Punk Rock Songs" on pyörinyt levylautasella, ja siinä onkin monta hyvää biisiä. Minua ainoastaan ärsyttää muutamat hitaat kappaleet: punkinhan pitää olla nopeaa! Pitäisi varmaan ottaa kuunteluun myös yhtyeen tuoreemmat albumit, useimpia niistähän on kehuttu. The Empire Strikes First on kyllä hauska levynnimi, se pitäisi jostain saada käsiin.
 
Loistava bändi, tuli kyseistä bändiä "fanitettua aika paljonkin heidän Stranger than Fiction levyn aikoihin ja Grey Race oli sitten myös kova mutta sitten loppui mielenkiinto yhtyeeseen. Vanhoja levyjä jaksoin kuunnella mutta uudempi materiaali en jaksanut enää innostaa.

Edelleenkin tulee kyseisen bändin levyjä kuunneltua ja omat suosikkilevyt onkin Suffer, Recipe for Hate, No Control, Stranger than Fiction ja Generator. Enpä ole nykyään juurikaan enää perillä bändistä mutta voisi kait hieman koittaa tutustua bändin uudempaan materiaaliinkin.

PS: pakko ottaa kantaa tuohon "Minua ainoastaan ärsyttää muutamat hitaat kappaleet: punkinhan pitää olla nopeaa!" höpöhöpö, olihan Ramonesilla, Sex Pistolssilla ja Clashilla hitaitakin biisejä =) eli ei punkin täydy nopeaa aina olla, ehkä tuo nopeus kuuluu sitten enemmänkin tuohon new wave "skeitti"punkkiin... ja siihen kastiin Bad Religionia ei voi laskea =)
 
DrunkenBard sanoi:
höpöhöpö, olihan Ramonesilla, Sex Pistolssilla ja Clashilla hitaitakin biisejä =) eli ei punkin täydy nopeaa aina olla, ehkä tuo nopeus kuuluu sitten enemmänkin tuohon new wave "skeitti"punkkiin... ja siihen kastiin Bad Religionia ei voi laskea =)

Ramones oli kyllä aikoinaan (v. -76) varsin nopea bändi muihin verrattuna. Bändin klassisen ajan levyt (kolme ensimmäistä) sisältävät melkein pelkästään nopeita kappaleita. Tämän jälkeen kyllä tempo hidastui hieman, ja tyyli alkoi lähentyä 60-luvun purkkapoppia. Sex Pistolsin ainoan levyn hitain kappale taas lienee "Anarchy In The UK", jossa tajuton angsti korvaa sen, minkä nopeus menettää. The Clashilla taas alkutuotanto on punkkia, mutta bändihän alkoi jo varhaisessa vaiheessa hakea vaikutteita muista musiikkityyleistä, ja esim. klassikkolevy London Calling ei enää ihan puhdas punklevy olekaan. Clashilla kyllä tosiaan on hieman niitä hitaitakin biisejä.

Kun hc-punk tuli 70-80-lukujen taitteessa, nopeudet kasvoivat huomattavasti (Dead Kennedys, Minor Threat ym.) Muistaakseni Bad Religioninkin varhaistuotannossa on aika paljon nopeita tempoja niin kuin tuon ajan jenkkibändeillä ylipäätään (tosin aika vähän sitä olen kuullut). Minua nyt lähinnä ärsyttää se, että tuossa "Punk Rock Songs" -kokoelmalla on aika paljon keskitempoisia ja hitaampia kappaleita, jotka eivät vain ole yhtä hyviä minusta kuin vaikka "Punk Rock Song" tai "The Gray Race".

Vaikka BR aloitti jo 80-luvun alussa, voi sen 90-luvun tuotantoa minusta verrata jonkin verran noihin ns. "skeittipunk"-bändeihin, kuten NOFX:iin. Skeittipunk-bändien tempot eivät kyllä usein mitään huippunopeita ole, ainakaan verrattuna hc-punk-yhtyeisiin.

No, pitäisi nyt tutustua sekä Bad Religionin vanhimpaan että uusimpaan tuotantoon, jotta osaisi paremmin sanoa.
 
Ylös