Bilbo Baggins

Isilmírë

Kuukivi
Jos tästä on jo puhuttu, niin voi voi. En ainakaan onnistunut löytämään mainintaa.

Tiedättehän, että Leonard Nimoy alias mr. Spock nauhoitti aikoinaan paljonkin tasoltaan kyseenalaisia lauluja? Ja että yksi niistä kertoi urheasta hobitista nimeltä Bilbo Baggins? Ja että siihen liittyy myös kuvamateriaalia?

Olin itse kuullut joskus asiasta mainittavan, mutten koskaan kuvitellutkaan pääseväni nauttimaan moisesta taidepläjäyksestä, kunnes eräänä päivänä törmäsin siihen suin päin netissä ollessani etsimässä jotain aivan muuta. Katsoin ja kuuntelin sen useamman kerran, koska en ensimmäisellä kerralla ollut uskoa silmiäni ja korviani, ja totesin sen lievästi sanottuna hupaisaksi. Kyseinen mestariteos löytyy osoitteesta http://www.athelas.pwp.blueyonder.co.uk/feature/bbaggins.mpg , ja olisin kovasti utelias kuulemaan myös muiden mielipiteitä siitä sekä mahdollisia taustatietoja, jos niitä joltakulta sattuisi löytymään.
 
Öh. Tuota. En ole aiemmin kuullutkaan tuosta jutusta. Mutta ei tähän oikein voi muuta todeta kuin.. järkytyin!

Taustatieto aiheesta olisi oikein mukavaa. Outo tapaus?
 
Vanhahan tuo oli, mutta viihdyttää edelleen. Iskevä biisi. Tietääkö kukaan muuten muita herran "tuotoksia", vai onko Bilbo Baggins ainoa lajiaan, jonka ympärille on kehitelty taustatarinaa ?
 
Leonard Nimoy (tai hänen nimellään) näyttäisi julkaiseen tuommoiset 6 albumia. Two Sides of Leonard Nimoy on muistaakseni juuri se, jolta tuo Ballad of Bil Baggins löytyy.

Kandee muistaa mikä olis LOTRin tilanne 60-luvulla ameriikassa ennenkuin lähtee huutelemaan pyhäinhäväistystä ja polttelemaan niitä Star Trek-lakanoitaan.
 
Olen pitänyt tuota kappaletta lähinnä kamaluudessaan huvittavana kuriositeettina. En koe suuria tunteita Star Trekkejä kohtaan, sen paremmin vanhoja kuin uusiakaan. Sen verran olen vanhoja jaksoja katsonut, että Spockin ääni tuollaisessa renkutuksessa kuulosti sangen ..erikoiselta :roll: Toisaalta biisi ei ole toteutukseltaan erityisen huono. Tekoajankohta kuuluu selvästi läpi. Sitä olen ihmetellyt, mikä on saanut Nimoyn alun perin tuohon (ja muihin vastaaviin) suostumaan.
 
Juuh, vanha juttuhan tämä, mutta loistava.

Dinker lähetti minulle joskus vuosi sitten tuon videon ja sen jälkeen hommasin sen myös koneelleni mp3:na.

Voi vain todeta, että onhan se kiva kun joku on biisin säveltänyt Bilbostakin ja Hobitti kirjasta, mutta eihän tuo ihan nykyaikaan soveltuva välttämättä ole. :p

Mutta siis kappale on ihan hyvä siltikin, ei siinä sinällään mitään vikaa, tuollainen rentomeininki siinä kuitenkin on. :)
 
Waka wanha pätkä. Tuo musiikkivideo oli yksi niistä pr-jipoista, joilla Nimoy koitti päästä YK:hon. Sanotaan, että huonoa julkisuutta ei olekaan, mutta tuo vetää yli ja lujaa.

Nimoylla on muitakin mahtavia kappaleita. Minulle rakkaampi on kuitenkin William "Kirk" Shatner.
 
Kuunneltu on biisi useaan kertaa ja on winampin playlistillä, joten aina välillä sieltä tulee esiin. Ei se mitenkää huono tai järkyttävä biisi mielestäni ole. Aluksi otin sen ihan vitsinä, enkä tiennyt yhtään oliko ko. biisi tehty ollenkaan tosissaan. Huvittava ja hymy tulee naamalle kun se alkaa soida. Hobitti-2minuutissa-21sekunnissa- biisi. Tuota videota en ole nähnyt ja törmäsin biisiin muissa yhteyksissä.
 
Aiheeseen oikeastaan mitenkään liittymättä mutta vähän sitä liipaten, erikoinen musiikkiesitys, josta vastaavat Tsh-elokuvien näyttelijät: http://www.bbc.co.uk/radio1/news/entertainment/040322_hidalgo.shtml En tiedä mistä on kyse mutta pelottavuudessa voittaa Spockinkin.

Ballad of Bilbo Baggins sen sijaan on todella söpö, tosin Nimoyn kampaus herättää kummastusta. Miten hän on saanut siitä noin kiiltävän ja kiinteän näköisen? Onko se lakattu? pidän erityisesti lopun taistelusta vai mikä se onkaan kun tavaraa ja ihmisiä lentelee ilmassa.
 
Well He fought with the goblins
He battled a troll
He riddled with Gollum
A magic ring he stole

He was chased by wolves
lost in a forest
and escaped in a barrel from the elf king halls!

Bilbo!
Bilbo Baggins!
The bravest little hobbit of them all...

No niin nyt olen nolannut itseni perusteellisesti.
 
Joo, tuo "Ballad of Bilbo Baggins" Spockin esittämänä on kyllä ihan hulvaton. Jaksoin aikanani naureskella tuolle kuukausitolkulla. Mielestäni kuitenkin vielä hauskempia ovat William "Kirk" Shatnerin levytykset Beatlesin "Lucy in the Sky With Diamondsista" ja Dylanin "Mr. Tambourine Manista".
 
(Jotenkin tämä keskustelu on mennyt minulta ihan ohi.) Ereine, muistatko vielä mikä tuo pari vuotta sitten linkittämäsi juttu oli, linkki kun ei toimi enää? Mahtaisiko se olla Half Fling, tai joku muu Pandemoniumfromamerica-levyn öh, musiikista? :wink:
 
Ei aavistustakaan (yleensä en muista mitä olen tarkoittanut puolen vuoden takaisilla viesteillä, kahdesta vuodesta puhumattakaan :)). Jotakin näyttelijät taisivat laulaa tai soittaa, jotain huomoristissävyistä.
 
Olisiko kenties tämä? http://video.google.com/videoplay?docid=-1189977381292772054&q=Ballad+of+Bilbo+Baggins&pl=true

Oli ihan pakko mielenkiinnosta googlettaa, ja noh... aika "hauskaltahan" tuo vaikutti.
 
AZa sanoi:
Olisiko kenties tämä? http://video.google.com/videoplay?docid=-1189977381292772054&q=Ballad+of+Bilbo+Baggins&pl=true
Topiikin varsinainen aihekappale toki kyllä, mutta Nerwen kyselikin Ereinen tämän viestin ensimmäisessä kappaleessa linkittämää jotain juttua, joka on jo linkistä kadonnut bittiavaruuteen. :)
 
Ylös