Blackmore's Night

Perzzza

Hobitti
No niin! Ensimmäinen postini tänne tällä nickillä ja taitaa olla jopa yli vuoteen ylipäätään... Vaude. Onpas meno muuttunut !

Asiaan! Eli mitä mieltä olette yhtyeestä Blackmore's Night? Monta vuotta kuunnelleena voin todeta etten parempaa renesanssityyppistä yhtyettä ole löytänyt. Kävin myös kaverin kanssa katsastamassa nämä kun tulivat kesäkuussa Kulttuuritalolle, ja parempaa keikkaa saa hakea. Eikä yhtään auttanut kaverin mukaan lähdössä se että sattuu herra Blackmore olemaan ryhmässä (mitenkäs muutenkaan!)

Mitä mieltä olette? Mielestäni Blackmoren kitaraa parhaimmillaan ja Candicen laulu sopii täydellisesti melodisiin kappaleisiin. Parempaa lukumusaa saa hakea !
 
Minä pidän.
Kiinnostukseni tähän bändiin heräsi lukiessani lehteä. Siinä mainostettiin bändin Beyond Sunset- kokoelmalevyä ja se jotenkin vaikutti kiinnostavalta. Satuin kuuntelemaan jotain äiskän levyä, ja huomasin, että siinähän on "Blckmore's Night - Under a Violet Moon" Kuuntelin biisin, oikeastaan aika monta kertaa. Se kuulosti todella hienolta. Hankin äkkiä laulunsanat ja katselin löytyisikö mistään sitä Beyond Sunset- levyä myytävänä. Lopulta tilasin sen netistä, kun kaupoista ei löytynyt.
Se ostos kannatti. Candicen ääni on kaunis ja sopii hyvin kappaleisiin. Mutta sitä DVDtä ei olisi kannattanut katsoa. Siinä oleva Under a Violet Moon kuulosti todella oudolta ja muutenkin vähän kaikkea..
Hyviä kappaleita on levyltä löytynyt mm. Ghost of a Rose, Castles and Dreams, Beyond sunset..

"Promise me, when you see, a white rose you think of me.."
 
Blackmore's Night on mielenkiintoista, mutta parempaa on silti ihan aidot 1500 -luvun teokset mitä on säilynyt. Luutussa on kivampi ääni! :D
Blackmore on parhaimmillaan ollut Deep Purplessa ja Rainbowssa. Kitarasankarien aatelia!
 
Yhtyeen kappaleet ovat hienoja ja tunnelma vahva. Laulajan äänestä pidän ja tietenkin koko tyylistä. on yleensäkin vaikea löytää vikaa, mutta toisaalta en ole kuullut kuin viitisen kappaletta, joten en ehkä ole paras arvostelemaan. mutta siis, pidin kyllä, ja erityisesti joulukappaleet kolahtivat ja kovaa. :)
 
Itse pidän. Olen valitettavasti kuullut vain kahta levyä, Shadow of the moon ja toista en muista. Sopiva vastapaino meitsin death- ja blackmetal musiikille... :)
 
Yllättävän hyvä bändi. Mielenkiintoista kyllä, äiti osti vanhemman levyn joskus vuosi sitten ja kuunnellutti sitä mulla ja vaikka aluksi olin vähän että mitähän tämä on, niin myöhemmin kuuntelin ihan mielelläni. Sopii tiettyyn mielentilaan :)
 
Ylös