Cradle Of Filth

No kyllähän kyseisellä on parikin hyvää levyä. Vaikka osa biiseitä on sellasta huttua että ei pää kestä... Toki hyviäkin biisejä löytyy.

Jos tykkää niin mikäs siinä, itse en pahemmin välitä.
(kyllästynyt)
 
Filthihän on upeata musiikkia! 5 levyä tullut hankittua ja jokainen on todella hyvä!

Osa biiseistä on kieltämättä hieman outoja mutta menevät muitten biisien ohella...

Luokittelisin Dimmua paremmaksi mutta vain pienellä erolla :)
 
Overlord MC sanoi:
Filthihän on upeata musiikkia! 5 levyä tullut hankittua ja jokainen on todella hyvä!

Osa biiseistä on kieltämättä hieman outoja mutta menevät muitten biisien ohella...

Luokittelisin Dimmua paremmaksi mutta vain pienellä erolla :)

Molemmat tekevät hyvin erillaista musiikkia. Eipä taida olla suurissa piireissä toisia samallaisia bändejä.
Hyvä siinä jutussa mitä tekee. Mutta ei se kyllä dimmun edelle mene :grin:

No tietenkin makuasia
 
Mä tykkäsin aikoinani "The Principle of Evil Made Flesh"-levystä. Se on aika hyvää yltiöromantisoitua bläkmetallia. Mutta myöhemmillä levyillään soundit muuttuivat liian kliinisiksi (erityisesti Cruelty and the Beast", ja vaikka kappalerakenteet ja instrumentaatiot olivat edistyksellisiä, biisit eivät mun mielestä kuulostaneet enää yhtä hyviltä. Silti Filth on mun mielestä parhaita näistä sinfonisista bläkkisbändeistä. Midianin jälkeiseen tuotantoon en kyllä ole tutustunut pahemmin, että en siitä osaa sanoa.
 
En nyt suuremmin välitä. Muutamia näppäriä jippoja, mutta siihen se tuntuukin jäävän. Ja Danin ääni... tiedä että pitäisikö itkeä vai nauraa. Aika koomisen kuuloinen kuitenkin, ainakin minun korvaani.
 
Danin ääni on tietysti koominen, mutta niin on myös esim. Varg Vikernesin ja Maniacin noista bläkkislaulajista. Mutta kyllä esim. Cruelty and the Beast on (soundeja lukuunottamatta) musta aika nerokas luomus. Filthin musiikki on myös vuosien saatossa kehittynyt aika paljon, mikä musta on ihan positiivista.
 
CoF:stä tulee minulle aina ja ikuisesti mieleen yläaste. Filthiä tuli kuunneltua silloin todella paljon. Onhan se hyvä bändi, mutta nyt sen kuuntelu on jäänyt vähemmälle. Osa sanoituksista on tosiaan aika huttua, mutta hyviäkin kappaleita on monta. Pidän uudempien levyjen mahtipontisista orkesteriosuuksista. Suosikkilevyksi taitaa jäädä Dusk and her embrace. Liv Kristine oli Nymphetaminella hyvää vaihtelua. Sarahkin on oppinut laulamaan vuosien saatossa. Menen nyt kesällä Sauna -festarille katsomaan Filthiä. On ihan pakko, jo yläastemuistojen takia. Alanko tulla vanhaksi, kun saan tällaisia nostalgiafiiliksiä?
 
Kyllä Filth mullakin assosioituu lähinnä yläasteaikoihin, kun oli jännää pitää kaulassa ristiä väärin päin ja käydä röökillä koulun nurkan takana. Sanoitukset bändillä nyt varsinkin on sellaisia, että ne varmaan kiehtovat just sen ikäisiä. Sarah on mun mielestä kyllä aina ollut aika hyvä laulaja, mutta en ole hänen viimeisimpiä tuotoksiaan varmaan kuullut.
 
Sarah liittyi bändiin kuulemma vain 15-vuotiaana. Ellen ihan väärin muista hän lähinnä puhuu ensimmäisillä levyillä. Sittemmin hän on laulanut ainakin Mortiisin taustalla. Pakko tunnustaa, että olen CoF:n kohdalla sortunut fanirihkamaan. Minulla on paita ja Duskin kansitaiteesta tuttu seinälippu ja kaulakoru (siinä on risti väärinpäin, tajusin sen vasta viime vuonna). Harvoin tulee ostettua muuta krääsää kuin bändipaitoja.
 
Devallahan on nyt joku sooloprojekti nimeltänsä Angtoria.
Itse en oikein pitänyt...

Mutta CoF:iä tulee kyllä kuuneltua paljon nykyään...
 
Ylös