Depeche Mode

Rosuto

Hobitti
Siispä, olisi kiva kuulla mielipiteitänne tästä ihanasta syntsapop-ryhmästä. Lempilevyjä, -biisejä, mitä vain.. :)

Itse olen kovin mieltynyt tähän bändiin. Musiikki on siitä täydellistä, että sitä voi kuunnella missä mielentilassa tahansa. Iloisena sitä voi vaikka laulella mukana, ja surullisena se lohduttaa, ja mikäs sen mukavampaa. Lisäksi Dave Gahanin ääni on todella suloinen. :heart:

Kappaleista suosikkejani ovat mm. Enjoy the silence-klassikko, Walking in my shoes, Strangelove ja Stripped. Niissä on sitä jotain. :D Hih, onneksi isäpuolellani on melkein koko heidän tuotantonsa, joka onkin minulla lainassa melkeinpä kaiken aikaa. :wink:
 
Tunnustaudun suureksi Depeche Mode -faniksi, vaikka en aivan varhaisinta tuotantoaan fanitakaan. Ensimmäinen kosketukseni yhtyeeseen lienee ollut jollain väsyneellä 80-luvun hittikokokoelmalla ollut Never Let Me Down Again, joka edelleen näin 15 vuoden jälkeen (siitä, kun kuulin sen ensimmäisen kerran) on mielestäni yksi yhtyeen hienoimmista kappaleista. Kappalehan on levyltä Music For The Masses, joka noin muuten ei aivan miellyttänyt.

Bändin seuraava levy Violator lieneekin sitten yksi kaikkien aikojen parhaista levyistä, joka jo mainitun Enjoy The Silencen lisäksi pitää sisällään kaiken sen, mikä vaaditaan levyltä ollakseen täydellinen. Yhtään huonoa kappaletta ei siinä mielestäni ole.

Songs Of Faith And Devotion on myös aivan mieletön levy, vaikka ei aivan edellisen tasolle ylläkään. Walking In My Shoes, Condemnation, In Your Room... Synkkää ja jylhää. Siitä minä pidän. Ultra jyrää myös, pitäen sisällään kerrassaan upeat kappaleet tyyliin Barrel Of A Gun, It's No Good ja Useless.

Exciter ei enää niin kolahtanut, siitä puuttui minulle niin tärkeä raskaus. Linjoja haettiin ehkä enemmän vanhemmasta tuotannosta, vaikka se elektronisuus ei enää merkitsekään samaa kuin 80-luvun alussa. Odottelen innolla, josko uutta materiaalia vielä joskus tulisi.

Ai niin. Music For Masses, tribuuttilevy, jossa lukuisat tunnetut yhteet versioivat Deppareiden kipaleita, on kerrassaan mainio. Sisältää mm. Rammsteinin version kappaleesta Stripped, joka on mielestäni jopa parempi kuin alkuperäinen. :)
 
Täälläkin on yksi immeinen, joka pitää kovasti Depeche Moden tuotannosta. Mahtavan määrän levyjä he kyllä ovat saaneet kyhättyä pitkän taipaleensa aikana. Minulta tosin löytyy vain murto-osa niistä. Heidän musiikkinsa on tämän ajan musiikin joukossa jotain ihan erilaista ja minusta on hienoa, että he eivät mene massan mukana vaan tekevät jokseenkin samanlaista musiikkia kuin aiemminkin.

Ei viimeisestä levystä nyt ole kovin pitkä aika, mutta olisihan se hienoa saada kuulla taas uuttakin tuotantoa. Tosin bändissä on ollut jonkinlaista eripuraa Daven kanssa. Nyt hän on myös hieman sooloillut. Minusta Davella on mitä ihanin ääni. :D

Hullaannuin Depeche Modeen vasta nähtyäni MTV:llä "It's No Good" -videon ja kuultuani tietenkin musiikin. Silloin olin ihan vietyä naista. Alussa (ja edelleenkin) yksi suurimmista suosikkilauluistani oli "Home". Siinähän ei Dave laula. Lempilaulujen lista olisi kyllä mielettömän pitkä jos tässä nyt niitä alkaisin luettelemaan. :)
 
Hieno bändi tuo Depeche Mode. Suuri yllätys ei liene se, että yôsie on minut tähän(kin) bändiin tutustuttanut. Muuten ei olisi varmaan tullut kuunneltua.

Mikä on muuten se biisi jossa lauletaan: "as long as I remember he was wearing trousers" ? Jäänyt pahasti päähäni jumiin.. :D

Onko kukaan muu kuullut Marilyn Mansonin versiota Personal Jesus -biisistä?
Olen huomannut sen soineen jopa kolmella radioasemalla. :shock: Se oli aivan kammottava alkuperäiseen hienoon teokseen verrattuna! :x
 
Tiikeripommi sanoi:
Mikä on muuten se biisi jossa lauletaan: "as long as I remember he was wearing trousers" ? Jäänyt pahasti päähäni jumiin.. :D

Haeskelet tässä mitä ilmeisemmin Music For The Masses -levyltä löytyvää Never Let Me Down Again -biisiä, jonka Sillanrakentajakin tuossa jo mainitsi. Sanat taitavat tarkalleen mennä "As long as I remember who's wearing the trousers".

Itse muistan ensimmäisen kosketukseni Depeche Modeen olleen se, kun 6-7 vuoden vanhana merkkailin omistamiini kokoelmakaseteihin parhaita biisejä kynällä, ja voi kuinka minä pidinkään Enjoy The Silencesta jo silloin. Ensimmäisen DM -levyn ostin kuitenkin vasta yläasteella, toki se oli tuo klassinen Violator. Hieno levy kuin mikä. Itse pidän kyllä yhtä lailla ihan ensimmäisistä, kuin uusimmistakin levyistä. Läheskään kaikki albumit eivät ole vielä tietään levyhyllyyni löytäneet, mutta vielä jonain päivänä.

Yôsien mainitsemat Strangelove sekä Stripped ovat kyllä hienoja, joskin yhdyn myös Silttiksen kommenttiin Rammsteinin Stripped -coverin jopa mahdollisesta paremmuudesta. Ikuisen Enjoy The Silence -hitin lisäksi Violatorilta löytyvät Waiting For The Night sekä Halo ovat aivan ehdotonta kermaa. Myös Ultralta löytyvä The Love Thieves on todella hieno, kummalla tavalla hienosti laahaava kappale. Koko fiilis on jotenkin vähän hidastetun oloinen. Vähän samaa linjaa, kuin Exciterilta löytyvä When The Body Speaks. Minä niin tykkään kaikesta kauniin raukeasta musiikista.

Ja kuten tässä onkin jo tullut mainittua, Dave Gahanilla on yksi hienoimmista miesäänistä ikinä. Siksi täytyykin sanoa, että oli melkoinen pettymys tehdä tuttavuutta miehen soololevyn kanssa. Omaan levyhyllyyni en kyllä ko. teosta kelpuuttanut. Davehan on ilmeisesti vaatinut saada omia biisejään myös DM:n levyille (tai muuten herra ottaa loparit), josta tämä Skadin mainitsema pieni erimielisyys bändin asioissa on käsittääkseni johtunut. Gahanin soolobiisejä kuultuani, kallistun kyllä vahvasti tukemaan Goren yksinvaltiutta tällä saralla.
 
Tiikeripommi sanoi:
Onko kukaan muu kuullut Marilyn Mansonin versiota Personal Jesus -biisistä?
Olen huomannut sen soineen jopa kolmella radioasemalla. :shock: Se oli aivan kammottava alkuperäiseen hienoon teokseen verrattuna! :x

Olen kuullut. Näin videonkin Sessions Selectionsissa. Se oli aika perus-Mansonia. Biisi oli ihan kuunneltava. Johtunee ehkä siitä, että mielestäni Mansonilla on miellyttävä ääni. Alkuperäinen on kuitenkin parempi.

Myös Johnny Cash on tehnyt tästä version. Sen haluaisin kuulla, on varmasti mielenkiintoinen. :)
 
Omistan Depeche Moden Exciter- ja Songs of Faith and Devotion -levyt...On tosin muitakin hyviä levyjä, joita löytyy divareista ja kirppiksiltäkin mielin määrin...
On kyllä megahyvää musiikkia, yleensä ei konemusiikki iske, mutta tällainen "hurupoppi" kyllä maistuu :)
 
Tiikeripommi sanoi:
Onko kukaan muu kuullut Marilyn Mansonin versiota Personal Jesus -biisistä?
Olen huomannut sen soineen jopa kolmella radioasemalla. :shock: Se oli aivan kammottava alkuperäiseen hienoon teokseen verrattuna! :x

En ole kuullut (luultavasti onnekseni), mutta Johnny Cashin version kylläkin. Itseasiassa juuri sen kautta sain bändin tietooni. Tämä tapahtui vasta noin vuosi sitten ja, kun sain selville bändin pitkän historian, ihmettelin suuresti, miksi en ollut sitä aikaisemmin löytänyt. Mahtava bändi, mahtavaa musiikkia.
 
Ylös