E-Type

Starlight

Hobitti
Niin, en millään sitten malttanut olla laittamatta aloitusta tuosta mielestäni niin iki-ihanasta E-Typestä :roll:
Etenkin kun ainakaan minkään hakuni jälkeenkään en löytänyt kyseisestä bändistä juttua täällä :)

Ihastuin E-Typeen jo vuosia sitten kun ostin ystävälleni "Last man standing" cd:n ja kuuntelin sen ensin itse ... enkä sitten sitä pois voinutkaan antaa :roll:
Sen jälkeen olenkin kuunnellut enimmäkseen juuri E-Typeä, enkä ole kyllästynyt, en ollenkaan.

En oikein osaa näin aloituksessa käydä noita biisejä kehuskelemaan, kun en tiedä vaikka kukaan täällä ei ikinä kuuntelisi sellaista musiikkia :wink:
joten auttakaapa vähän ja kommentoikaa ( mieluiten hellästi kuitenkin, onhan intohimostani kuitenkin kysymys :p )

http://www.escf.fi/.paasivu.html

Toin tuohon myös E-Typen suomalaiset sivut, linkin, toivottaen tervetulleeksi tutustumaan !!!
Sieltä löydätte myös foorumin jonka toivoisin jonain päivänä olevan vähän kuin tämä upea Kontu :roll:
Ehkäpä jopa haluaisitte rekisteröityä ystävikseni sinne :roll: ja auttaa sen kehittämisessä ( anelenkohan nyt jo vähän liikaa :roll: )
 
Nyt osuit arkaan paikkaan. E-type on SE ainut tekno/electro yhtye (älkää tuomitko minua jos luokittelin väärin,en tosiaankaan tiedä tästä musiikkityylistä mitää) josta oikeasti ja aidosti pidän. E-typen kokoelma oli myös ensimmäinen omilla rahoillani hankkima levy, ja siksi sangen arvokas.
Suurin osa heidän tuotannostaan on hyllyssä, vain parhaat palat kuitenkin. Uudempi tuotanto ei enää sytytä, Africa oli jo täysy floppi.
Plätyt eivät enää niin usein levylautasella pyöri, mutta aina välillä kun kuulen E-typeä ajatus palaa ala-aste ikään, siihen ah-niin-onnelliseen. :D
Oikeastaan en tiedä mikä yhtyeessä on niin hyvää...luin juuri eilen arvostelun ja siinä moitittiin lähinnä Martinin epämääräistä mölinää ja sitä että joka kertosäkään laulaa nainen sillä ihmeellisellä kiljunnallaan. Tiedä häntä...minuun puree!
And remember Martin Eriksson is a humanGOD!!! Vaikka ruotsalainen onkin. :lol:
 
Tekisi mieli kiljua !!

Siis huutaa, ei sitä juomaa :wink:
Siksi että löysin edes yhden "hengenheimolaisen" E-TYPE mieltymykselleni :)

Totta on ettei kovin moni ainakaan tunnusta pitävänsä E-TYPEstä, saati että julkisesti huutelisi olevansa ihastunut kyseiseen bändiin.

Mutta minä pidän !!
Taidan muuten pitää E-TYPEstä siksikin että kyllähän tuotannosta löytyy niin monenlaista biisiä kuitenkin, että luulisi ainakin jonkin "osuvan", ainakin omiin tunnelmiini osuu ja vallan mainiosti.

Enkä minä nyt tuota Africaakaan vallan lyttäisi, vaikkei se ehkä ihan huippua olekaan.
Kyllä siinäkin on oma juttunsa ja tykkäsin myös sen videosta, vaikkei sekään ollut mikään kamalan "taidokas".
Ehken olekaan niitten "taidokkaitten" juttujen perään sitten, tai en minä tiedä :roll:

Tuo "human GOD" ..oli kyllä hyvin sanottu :p
Allekirjoitan hymyillen :)
 
"Human God"

Sopiva nimitys juuri Martinille mielestäni.
Itseltäni löytyy kaikki albumit hyllystä, yhtä lukuunottamatta.

Vai oli jossain arvostelussa lukenut taustalaulajan äänestä "ihmeellinen kiljunta", kuulostaa vähän kummalta onhan Martinilla taustalaulaja porukoissaan, jos näin voi sanoa. "The Voice" eli NaNa Hedin, Dee demibag, <-- Heidät 2 halusin nostaa esille koska molemmilla on takanaan myös loistava soolo ura, NaNalla vähän pidempi, ja Dee vasta aloittelee omaa uraansa.
Ja esimerkiksi nana on valittu Ruotsissa vuoden naislaulajaksi(vuotta en muista) ja NaNa laulaa taustoja/on laulanut mm. Britney Spears, Celine Dion, A-Teens, Ace Of Base, Aqua, Luciano Pavarotti, Gary Barlow ja Stakka Bo, ja monia muita vähän tuntemattomampia.

Videotuotanto ei ehkä ole niin taidokasta, kuin musiikki antaa ymmärtää, mutta se on pieni murhe.

E-type on myös ainoita tietämiäni jonka lauluissa taustalaulaja laulaa kertosäkeistöt ja suurimman osan joistakin kappaleista, tuolla "ihmeellisellä kiljunnallaan"
:lol:

-Jani-
 
Ylös