Eluveitie

Terry

Hobitti
Näin hyvän bändillä täytyy olla muitakin kuuntelijoita täällä. Varmasti on. Itse kuuntelen sitä hyvinkin paljon, eikä se koskaan tunnu tylsistyttävän. Upeasti on yhdistetty Kansansoittimet ja göteborg-metalli. Varsinkin uusimalla Slania-levyllä. Aivan upeaa. :grin:
Suosittelen kuuntelemaan tämän veisun. Yksi parhaista.
http://www.youtube.com/watch?v=iijKLHCQw5o&NR=1
 
Toissa päivänä ajattelinkin, että eipä ole ylistystopicia Eluveitielle. Kovin on inspiroivaa ja kaunista folklore-tulkintaa! Joidenkin kappaleiden aikana näkee sielunsa silmin, kuinka haltiaylimykset ratsastavat karuilla pohjoisilla tasangoilla :wink:
 
Minä olen kuullut valitettavasti vain muutaman kappaleen. Bändistä olin kuullut lähinnä nimeltä, mutta koulussa päädyin Sinäpputkettamaan muutaman kappaleen, kun tiesin kaverini olevan fani. Joidenkin ihmsiten musiikkimakuun voi luottaa... Nimittäin kyllä, tykästyin erittäin kovasti! :grin: Olen yrittänyt löytää levyjä kirjastosta, mutta edes naapurikaupungin minun silmissäni valtaisa musiikkiosasto ei taida pitää sisällään sitä, elleivät sitten kaikki levyt satu aina olemaan lainassa (olen liian laiska kysyäkseni kirjastotädiltä tai -sedältä).
Minua ihastutti tietenkin tuo folk metal -tyyli yleensä. Erilaiset ja erikoiset soittimet saavat musiikin heti erottumaan paremmin massasta. Toisekseen, melodiat olivat minusta hienoja. Olen niin musikaalinen ihminen, ja olen orkesterissa oppinut melodain tärkeyden, että pidän sitä itse hyvin tärkeänä. Siksi esimerkiksi en pidä erityisemmin death metallista (vaikkakin hyvän biisin osuessa kohdalle en jää miettimään tyyliä tai esittäjää). Mikäli lainaisin kokonaisen levyn/levyjä, saisin varmaan paremman kuvan tuosta melodisuudesta.
Osaako joku kertoa tässä, minkälaisia kokonaisuukisa levyt ovat?

Muoks. Tuo näyttää 0:16, mutta kello on ihan varmasti päälle yksi yöllä! Kummallista.
Muoks.2 Se olikin vain omat asetukset, jotka olivat talviajassa :'D
 
Täällä myös yksi ihminen kohottaa kätensä!! Kovasti tykkään, jo varmaan 2 vuotta kuunnellut.. Ensimmäinen kappale jonka kuulin oli Of Fire, Wind & Wisdom ja se upposi heti. Lisää oli kuultava!! Nimenomaan melodia, erottuminen massasta, kappaleiden erilaisuus iski minuun. Ja se ah niin ihana laulajan ääni! :D ja että tulevat Sveitsistä! Yksikään biisi ei ole samanlaista ränkytystä mitä jollain bändeillä on.

Uusin levy ei tosin ollut ihan mun makuun mutta kyllä sielläkin on niitä hyviä biisejä.

Tuskassahan tänä vuonna ovat sunnuntaina mutta eipä sinne sitten pääse :( toivottavasti tulevat vielä omalle keikalle! ^^
 
Voi vitsi! Eluveitiestä tykkään tosi paljon! Oma biisisuosikkini on varmaankin Thousandfold.
Kun kuuntelin Eluveitietä ensimmäistä kertaa, särähtivät säkkipillit pahasti korvaan, mutta sitten tajusin että se sopiikin siihen todella hyvin. Muitakin eriskummallisia soittimia siellä oli. Ainakin kampilyyra muistaakseni. Sopivan raskasta ja laulukielenä joissain lauluissa muinainen gallien kieli. Aivan mahtavaa!
 
Joo eilen tuli ostettua Eluveitien t-paidan. Huippubändi ja kohta varmaan lähtee levy "Everything Remains (As It Never Was)" tilaukseen.

http://www.youtube.com/watch?v=MhIrwP-1KdQ&feature=related
 
Ylös