Elvis Presley

Ilu

Hobitti
Kuuntelen Elvistä antaumuksella. Mitä mieltä te olette Elviksestä? Onko hän mielestänne rockin kuningas? Ja jos niitä hyviä kappaleitakin (biisi on niin ruma sana...) saisi tänne päin... :)

-------

Veljeni on kuunnellut Elvistä ja Dean Martinia vuosia, joten 16 vuotta on sitä tässä kuunneltu. Sitten joku puoli vuotta päässä naksahti ja mietin, että Elviksellä on oikeasti hyvää musiikia. Levyjä miulla ei ole, mutta se ei intoani laimenna! Eikä toisaalta se levyjen omistaminen välttämättä tärkein pointti ole... Ai niin! Lilo & Stitchkin meinasi unohtua... Se oli itse asiassa sellainen kiihoke veljeni musamaun lisäksi.
Elvis elää aina! Hän jos kuka, on rockin kuninkaan tittelin ansainnut. Harmi vaan, että hän kuoli niin aikaisin. Ties minkälaisia kappaleita olisi ehtinyt työstää...
Elviksellä on monia hyviä kappaleita mm. Stuck on you ja Slowly but surely ovat siitä parhaimmistosta.

Nyt vuoro on teidän!
 
Kyllä Elvis on rockin kuningas. En ole kaiketi paljoa kuullut, tai sitten en muista. Mukavaa, että sille julkastaan niitä kultaisia levyjä, vaikka onkin kuollut.
Äitini on ollut kaiketi fani nuorena ^^*

Itseeni Elvis ei ole vielä kolahtanut. En tiedä miksi, vaikka niin arvostan wanhaa musaa. Kunnioitan sitten Elvistä.
 
En todellakaan pitäisi Elviksestä persoonana, mutta se onkin sivuseikka. Musiikki sitä kuolematonta sitä paitsi on.
Etenkin kappaleet Bridge over troubled water (en ole varma oikeinkirjoituksesta), Always on my mind, Can`t help falling in love ja tietysti Hound Dog sekä Suspicious Minds. Ihan kiva Elvistä on kuunnella silloin tällöin.
 
Hitsi. Onko Always On My Mind Elviksen biisi? Jep, mätiä tomaatteja ja pieniä kiviä otetaan vastaan.. Kiitos tiedosta. Mulla onkin tuo vaan Weeping Willowsin esittämänä.

Elviksellä on hyviä biisejä, joskin minusta ne ovat usein parempia coveroituna. Can't Help Falling In Love on ikisuosikkini. Itse Elvis on minusta aika ällöttävä, mutta pakko mainita, että rock-musiikista puhuttaessa hän tulee väistämättä mieleen.
 
En tiedä, puhummeko samasta kappaleesta tai onko se alunperin Elviksen, mutta joka tapauksessa.
Minulle ei itseasiassa tule Elvis mieleen rock-musiikista, koska en oikeastaan edes tiedä, mitä koko käsitteellä tarkoitetaan. Monet rockbändeiksi määritellyt soittavat niin erilaista musiikkia, etten edes tajuaisi niiden kuuluvan samaan genreen. <---offtopic.
 
Danyan sanoi:
Hitsi. Onko Always On My Mind Elviksen biisi?

Tällaista löytyi:

Always On My Mind
Written by Wayne Thompson, Mark James, and Johnny Christopher, recorded by Elvis Presley, also recorded by Willie Nelson, the Pet Shop Boys, and others.

Eli ensimmäisenä taisi olla Elvis, vaikka ei osallistunutkaan biisin kirjoittamiseen. :)
 
Onko Elvis oikeasti esittänyt Bridge Over Troubled Waterin? Pelottavaa. Kiinnostaisi tietää millainen versio on. Oikeasti vaikeaa kuvitella sitä muun kuin Simonin ja Garfunkelin esittämänä, tosin se taitaa olla aika tiuhaan levytetty laulu.
Elvis ei merkitse juuri mitään minulle, tosin en missään nimessä hänen musiikkiaan inhoakaan. Olen kyllä yllättynyt siitä että hänellä oli oikeasti hyvä ääni.
 
Elvis rockŽn rollin kuningas, ei rockin kuningas :D . RockŽn roll tarkoittaa tässä 1950-luvun rock-tyyliä. Elvis oli oman aikansa suurin rocktähti ja epäilemättä myös sukupolvensa parhaita esiintyjiä ja laulajia. Arvostan kyllä ukon musiikkia, vaikka hän vanhemmiten taantuikin melkoiseksi rokkistaran irvikuvaksi.

Hieno juttu, että Elvis on taas kaivettu naftaliinista. Hänet hienot laulunsa ovat tärkeä pala 1950- ja 1960-lukujen kulttuurihistoriaa ja jo senkin takia muistamisen arvoisia.
 
No meillä on se kokoelma jossa on kaikki Elviksen ykkäshitit. (Joo, pliisua, tiedän, ei tarvitse muistuttaa). Ja hitto, etenkin se alkutuotanto on aivan hillittömän hyvää. Elviksellä on tajuttoman kaunis ääni. Niin kaunis.

Edit: Öh. Siis oli.
 
Minä en tiedä mikä minua vaivaa, mutta kaikki legendaariset vanhat jutut uppoaa minuun aina ennemmin tai myöhemmin, on sitten kyse musiikista, elokuvista tai kirjoista.

Elvis kolahti tässä tänä keväänä, kun sain kaverilta lainaksi sen ykköshitit-levyn. Parin kuuntelukerran jälkeen olin sitä mieltä että Elvis kyllä tosiaan oli aika kova jätkä. :mrgreen:

Vaikka Elvis teki hölmöjäkin juttuja (huonoja leffoja, huumesekoiluja ja se hirvittävä valkoinen esiintymisvaate), niin hänestä ei voi siltikään jotenkaan sanoa pahaa sanaa...musiikki on mainiota ja legendaarinen tyyppihän hän oli.
Ehkäpä tuo lause "Elvis on kuningas", on pinttynyt jo niin syvälle länsimaiseen alitajuntaan, ettei häntä kukaan pystykään haukkumaan.
Minä en siihen ainakaan pysty.'

Hyviä piisejä on All Shook Up, Heartbreak Hotel, Can't Help falling in Love, Suspicious Minds jne.
 
Noh.. mä en oo aivan älyttömästi Elvistä kuunnellu, mutta sen verran kummiski et se on yks mun lempilaulajista :)
En oo hirveesti kappaleitakaa kuullu, mut Jailhouse Rock on hyvä :)
 
Danyan sanoi:
Hitsi. Onko Always On My Mind Elviksen biisi?

Thali sanoi:
Eli ensimmäisenä taisi olla Elvis, vaikka ei osallistunutkaan biisin kirjoittamiseen.

Elvishän ei itse kirjoittanut omaa musiikkiaan. Always on My Mindin tapauksessa taisi olla niin, että kappale kyllä kirjoitettiin Elvistä varten, mutta ensimmäisenä sen ehätti levyttää coutrylaulajatar Brenda Lee. Moni nykyajan ihminen tuntee kappaleen varmaan paljolti Pet Shop Boysin erinomaisena diskoversiona.

Elviksellä oli tietysti komea ääni ja hän oli hyvännäköinen, mutta rockin kuninkaan titteli pitäisi minusta antaa Chuck Berrylle tai Little Richardille. Näiden musiikki on Elvistä rajumpaa ja rockimpaa, ja minusta heillä on myös parempia kappaleita. Toisaalta Elvis oli kyllä se, joka onnistui tekemään rockista suosittua myös valkoisen keskiluokan keskuudessa.
 
Tässähän on herra Elviksestä puhuttu, näen ma :grin:
Itte kokeilin viime viikolla yhtä sen kokoemalevyä, ja aika mielenkiintoiselta kuulosti. Ei oikeastaan hullumpaa.
Mutta minua kun oon kuunnellut radio Megan 60-luvun poppilistaa sillon tällön ja sieltä tulee aina yks tosi hauska laulu jossa laulaja kuulostaa ihan Elvikseltä.
Siinä lauletaan jotain että "she's my tutti, my tutti frutti" läpäläpä "she's allright, she's got to be (mine?)"...
Osaiskohan kukaan sanoa onko se? Aika epäselvä tuo laulunsananäyte mutta jospa joku saisi selvää.. :D
 
White Queen sanoi:
Mutta minua kun oon kuunnellut radio Megan 60-luvun poppilistaa sillon tällön ja sieltä tulee aina yks tosi hauska laulu jossa laulaja kuulostaa ihan Elvikseltä.
Siinä lauletaan jotain että "she's my tutti, my tutti frutti" läpäläpä "she's allright, she's got to be (mine?)"...
Osaiskohan kukaan sanoa onko se? Aika epäselvä tuo laulunsananäyte mutta jospa joku saisi selvää.. :D

Pikaisen googlettamisen perusteella tuo voisi olla Jackie Wilsonin vuoden -57 hitti Reet Petite, joka kyllä kuulostaa aika samanlaiselta kuin Elvis.
 
Ylös