Entwine

Saragna

Hobitti
Yritin etsiä ko. bändistä keskustelua, sillä sellainen ainakin oli olemassa, mutta pakko oli sitten aloittaa uusi... Mä en oikein taida hallita tuota etsi-komentoa, kun en vanhaa löytänyt...

Mitäs mieltä olette Entwinesta? Oliko tyylinvaihdos tälläiseen vähän energiseempään musiikkiin hyvä vai huono? Millaista keikoilla? (Eiköhän noilla kysymyksillä pääse alkuun.. :D )

Time of Despair ja muut vanhemmat levyt löytyvät levyhyllystä ja ne on kyllä jo ihan puhkiin kulutettuja. Uusin levy olikin kiva piristys. Ensiksi kyllä tuli mietittyä, että onkohan mulla edes ihan oikean bändin levy kuuntelussa. Sitten kolmannen biisin jälkeen olin jo ihan koukussa. :) Mahtava! Mä olen tyylinvaihdoksesta vain tyytyväinen. Noh, mä annan nyt muille luvan pälättää jotain...
 
No, meikäläinen ei ole tähän vanhempaan tyyliin tustunut juuri ollenkaan.. mutta tämä uudempi iskee kyllä! Eli minä toisin sanoen, taidan pitää tyylinvaihdosta, tai niin joo, mistäs minä sen tiedän!? no, kun menee näin oudoksi taas, niin sanompa vain, että jee jee! 8)
 
Huonoa huumoria

Olenko minä ainoa, joka ei enää osaa lukea Entwinen nimeä En-twine, vaan siitä tulee väkisinkin Ent-wine? :lol:

I know, todella huonoa huumoria. *poistuu takavasemmalle*
 
Minulla on kaikki Entwine:n levyt, ja jokainen on omalla tavallaan erilainen. Vanhimman albumin erilaisuuden ymmärrän, koska laulaja on eri, kuin mitä "Gone" albumista eteenpäin on ollut, mutta silti ihmetyttää, että miten Mika Tauriainen pystyy laulamaan niin usealla eri tavalla? Gone albumilla hänen äänensä on ihan jotain muuta, kuin, mitä se on Time Of Despair albumilla, ja DiEversity:lla hänen äänensä on jälleen muuttunut, ja Entwine:n musiikki-tyyli on kaikkien kolmen albumin välissä vaihdellut aika laajalti. En osaa nimetä Entwine:n parasta biisiä, koska kaikki ovat loistavia, niin musiikiltaan, kuin sanoituksiltaankin, siksi omistankin kyseessä olevan bändin koko tuotannon ensimmäistä demoa lukuunottamatta. :)
 
Entwine kuuluu ehdottomaan kärkikolmikkooni musiikissa! 8)

Olen kuunnellut joitakin vanhempia biisejä, mutta kyllä uus tyyli nappaa paremmin! Vanhalla laulajalla oli mun mielestä huonompi ääni kuin nykyisellä, uusi laulaja kun tuntuu taipuvan kerta kerralta parempaa suoritukseen! :o

Sattuuko kenelläkään muuten olemaan tietoa, kuka on se nainen, joka laulaa kappaleessa Until the End? Kaunis ääni hänelläkin.

Parhaita biisejä Entwineltä ovat mielestäni Snow white suicide ja Until the end, mutta yhteenkään huonoon en ole törmännyt, jollei vanhemman laulajan lauluja lasketa, ne ei oikeen iskeneet..
 
Whee sanoi:
Entwine kuuluu ehdottomaan kärkikolmikkooni musiikissa! 8)

Sattuuko kenelläkään muuten olemaan tietoa, kuka on se nainen, joka laulaa kappaleessa Until the End? Kaunis ääni hänelläkin.
Se naislaulaja on yhtyeen kosketinsoittaja Riitta Heikkonen.
 
Whee sanoi:
Ah, niin mä vähän epäilinkin! :) Kiitti kuitenkin tiedosta, Taakka!

Eipä kestä. Kaikissa, niin vanhoissa kuin uusissakin Entwine:n biiseissä naislaulajana on yhtyeen kosketinsoittaja Riitta Heikkonen.
 
Olen itse vasta noin kuukausi sitten yhtyeeseen tutustunut ja on tämä musiikki auttanut muutamasta masennuksesta, mutta myös luonut muutaman. Musiikki on minusta parempaa vanhimmilla levyillä vaikka minulta kaikkein vanhin puuttuukin (The Treasures Within Hearts). Gone on minusta ehkä paras levy sisällöltään, mutta jos ajatellaan vain yhtä tekijää niin juttu menee liian monimutkaiseksi. Musiikkintyylin muutos hiukan ehkä vähensi kiinnostustani yhtyeeseen, mutta silti levyt ovat ja pysyvät, ainakin toistaiseksi, levyhyllyssäni.
Keikoilla en ole käynyt, joten niistä en tiedä yhtään mitään. Mutta tarkoitus olisi tulevaisuudessa jollekin keikalle mennä. Ja olisi sinne kyllä mukava jonkinlaatuista seuraa saada.

Loppu kritiikki: hyvä yhtye kokonaisuudessaan, mutta jos sitä ruvetaan miettimään ja purkamaan osiin voi olla, että kiinnostus lopahtaa tai kuva särkyy.
 
Eipä kestä. Kaikissa, niin vanhoissa kuin uusissakin Entwine:n biiseissä naislaulajana on yhtyeen kosketinsoittaja Riitta Heikkonen.

Täytyy nyt korjata, ettei kukaan saa väärää informaatiota :).
Naislaulaja on kaikilla levyillä kaunis ääninen nainen nimeltä Saara Hellström. Jos joku ei usko, niin tarkistakoon levyn kansilehtisestä.

Sitten itse musiikkiin.
Tutustuin Entwinen musiikkiin joskus neljä vuotta sitten. Ensimmäinen kappale, jonka kuulin oli Thy Guiding Light, joka on siitä asti ollut yksi lempikappaleistani.
Omistan kaikki levyt ja ne on tullut kuunneltua läpi varmaan miljoona kertaa :p. Bändi on siis yksi lempibändeistäni.
Pidän kyllä henkikohtaisesti paljon enemmän heidän vanhasta tuotannostaan kuin uudemmasta. Niissä on paljon enemmän...tunnetta. Uudemmat ovat enemmän poppijumputusta, eikä niitä jaksa kuunnella läheskään niin paljon kuin vanhempia levyjä. Gone ja The Treasures Within Hearts ovat ehdottomasti parhaimpia koko tuotannosta.
 
Omistan Entwhineltä yhden levyn, mutta enpä sitä ole hirveästi soitellut. Muistaakseni Time Of Despair... Aika tylsää ja mitäänsanomatonta.

Livenä kuulin Entwineä Nummirockissa ja yllätyin kyllä vähän. Sen verran raskaasti pojat ja tyttö soittelivat.

-Ville
 
Oroch, sun pitäisi Entwinen uusinta levyä kuunnella. Todella erilainen meininki kuin Time Of Despairissa. Voisit jopa pitää. :)
(No niin, tulipa sitten ihan turhakin viesti kirjoitettua pitkästä aikaa.. :D )
 
Mie tykkäsin enemmän vanhasta entwinestä...uutta en ole paljoakaan kuunnellu mutta kyllähän sekin menee. Enpä kyllä nykysin kuuntele vanhempiakaan levyjä paljoon...
 
Re: Huonoa huumoria

Lainaus: Olenko minä ainoa, joka ei enää osaa lukea Entwinen nimeä En-twine, vaan siitä tulee väkisinkin Ent-wine? :lol:

Sama täällä :D Olen AINA ajatellut bändiä Ent-winena. Mutta, asiaan..
Olen kuullut Entwinelta tähän asti vain vanhoja biisejä, ovat mielestäni erittäin nättejä, mutta ei kokonaista levyä kyllä löydy varastosta :) Vähän on taas tullut bändiä lähiaikoina kuunneltua. Tahdoin nyt kantaa korteni kekoon vastaamalla pienehkösti.
 
Vaikka Delwen asian jo korjasi, yritän minäkin vielä päteä :p Niin siis Riitta hoitaa vain synat, se ei lauleskele. Saara Hellström on se, joka laulaa naisosuudet.

Itse pidän enemmän vanhasta tuotannosta, uudempi on vähän liian radiomusiikkia. Vanha kunnon goottirock-huruilu on jäänyt vähemmälle, mutta silti levyt löytyy ja keikoilla hillutaan :)

Suosittelen tässä ohimennen Shamrain-yhtyettä, jonka solistina on Entwinen Tane. Lyriikat ovat helmiä, ja musiikki on huruilua synkkiin syys- ja talvi-iltoihin.
www.shamrain.net
 
Entwine on mulle uusi tuttavuus. Olin suhtautunut siihen skeptisesti, kunnes yksi tyttö suositteli sitä ja mä otin neuvosta vaarin (koska rokkitytöt on aina oikeassa :D ) ja hommasin Dieversity-levyn. Se kuulostaa oikein hyvältä ja menevältä modernilta rokilta.
Muuta matskua en kylläkään ole kuullut.
 
Ylös