Euroviisut

Mutta voi kun se Windows95-tyyppi osaisi edes vetää homman tyylillä, mutta ei. En itse tykkää tuosta tyylistä, mutta hyvin vedettynä ymmärrän kuitenkin sen viehätyksen.
Kappale oli ihan ok taustamusiikkia. Eli keskittymiseni sanoihin herpaantui jo muutaman sekunnin kuuntelun jälkeen, mutta sävel ja rytmi oli ihan hyvä. Eli just sopiva euroviisuihin lähetettäväksi, kun sitähän ne on 😁, mutta esitys meni niin paljon riman ali, ettei ollut edes enää hauska vaan minua hävetti sen 95- tyypin puolesta (häntä kun ei onneksi näyttänyt hävettävän pätkääkään) 🫣 Ja silloin on ikävä katsoa esitystä, jos hävettää esiintyjän puolesta. Jos pidettäisiin pelkkä laulaja ja lempattaisiin 95?
 
Mun mielestä taas W95-tyypin liveveto oli niin kova, että sitä oli pakko äänestää, vaikka olin suunnitellut muuta.
 
Vohobitti kuunteli toisella korvalla UMK:ta. Musiikillisesti aika simppeliä. Tuottajien ja säveltäjien ja sovittajien pitäisi kuunnella jatsia niin saisi biiseihin monipuolisuutta ja svengiä. Ainoastaan tamperelaisen esittäjän kappaleessa oli vähän yritystä.
 
Ja nyt Windu-man empii lähteäkö Malmöhön vai ei!

Sanonpa tähän, että jos Käärijän/Ääriäijän lennon jälkeen lähetämme RUOTSIIN edustajaksemme LOREEN-KOPION, meille nauretaan ja meitä säälitään DAGOR DAGORATHIIN asti.

Olisi niin PALJON parempi flipata svenssoneille ja KOKO EUROOPALLE (ja erityisesti ”asiantuntijaraadeille”) reippaasti LINTUA heittämällä lavalle kalsarimies farkkumunineen.

Sitä paitsi Piispanen laulaa hyvin.
 
Yllätyskäänne Israelin edustusbiisin osalta:


ISRAELILAISMEDIA Ynet uutisoi väitteistä, joiden mukaan Israelin euroviisukappale saatetaan hylätä poliittisen sanoman vuoksi. Euroopan yleisradioliitto Ebu harkitsee median tietojen mukaan kappaleen hylkäämistä.
Ebu kommentoi Ynetin mukaan, että se tarkistaa parhaillaan Israelin viisuedustajan Eden Golanin kappaleen sanoituksia. Prosessiin liittyvä tieto on salassa pidettävää, ja siitä kerrotaan vasta, kun Ebu on tehnyt lopullisen päätöksen.
"Salassa pidettävää"? Onko tämä nyt joku EBU:n yritys pelastaa kasvonsa ja koittaa saada Israel itse jättäytymään kisoista pihalle, kun ei ole ollut jerkkua sulkea Israelia viisuista Venäjän tapaan?
 
Olin tosiaan Suomen muusikoiden työryhmässä luovuttamassa vetoomusta Ylelle tammikuun alussa. Työryhmällä on kädet täynnä, mutta tänne en nykyhetkestä kirjoita enempää.

Minä inhoan sydämeni pohjasta sitä moraalittomuutta, mitä Yle harjoittaa tällä hetkellä. Kaikki mahdolliset tekosyyt käytetään ettei tarvitsisi ottaa kantaa, ja sen takia taakka kaatuu artistin niskaan, kun vastuun kuuluisi yksin olla Ylen leveämmillä hartioilla.

Luulisin että EBUn temput ovat osittain silmänlumetta, osittain yritys diskata oikeasti Israel. Jos näin kävisi niin se sallisi kyllä k.o. valtiolle mahdollisuuden uhriutua. Muutenkin Euroviisujen tienoilta on nähty mielestäni jopa erittäin hienovaraista informaatiovaikuttamista ja suoranaista ylikansallista valheiden (disinformaation) levittämistä yleisradioihin. Siitä kertovat kaksi uutisankkaa alkuvuodelta, kun vanhoja EBUn lausuntoja Israelin mukaan hyväksymisestä erehdyttiin pitämään tuoreina.
 
Ylös