Fanfiction

Miukumauku

Kontulainen
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta jos ei niin siirtäkää mihin kuuluu.

Eli vaikka Arda onkin hyvin luotu maailma, niin aina löytyy hiukan tilaa omalle mielikuvituksellekin. Onko täällä joku joka on tehnyt fanficciä, jotaikin yksittäistä pikku tarinaa Tolkienin maailmaan liittyen? Minkä tyyppistä teitte? Onko lopputulos mielestänne kuinka hyvä, kehtaatteko laittaa pientä pätkää tekstistä näkyviin tänne?

Itse tein jossakin välissä lyhyehkön fanficin, joka kertoi Boromirin viimeisistä hetkistä, hänen viimeisestä taistelustaan hänen omasta näkökulmastaan. Tarinani alkaa ja loppuu kohtaan, joka tunnetaan kirjassa, mutta tarina on kokonaan minäkertojana. Jossakin vihossa työpöydälläni se edelleen on, täysin hiomattomana. Olen miettinyt sitä välillä, mutta kuten tavallista, enhän minä mitään ole saanut aikaan. Joitakin ristiriitoja löytyy Sormusten herran kanssa, ja se on muutenkin aivan surkea. Taistelu on täysin epärealistinen, koska jos yrittäisin tehdä siitä paremman, tulisi vain verellä mässäilyä. Repliikitki on ihan Mordorista. Toisaalta, sen ei ollut tarkoituskaan olla tarinan puolesta hyvä, enemmänkin tunteita kuvastava. Boromirin omia ajatuksia, häpeää, surua, pelkoa. Kenties jopa tietynlaista rakkautta niitä hölmöjä nuoria hobitteja kohtaan. Mutta silti. Ainoa mitä voin omasta tarinastani sanoa arvosteluksi, aivan luokatonta kuraa. Toisaalta, ensimmäinen tarina jonka olen kirjoittanut, ei sen kai niin hyvä tarvitse olla, eihän?
 
Ylös