Glee

Ksu

Hobitti
Nörtit ja vähemmän nörtit laulavat kuorossa! High school draamaa! Spontaaneja ja harjoiteltuja musiikkiesityksiä! Glee!

Eli siis joo, Glee iski hieman liiankin lujaa... Jotenkin kaikessa kliseisyydessään ja stereotyyppisyydessään siinä on jotain, mikä vetoaa meikäläiseen. Ehkä se on ei-pidettävät hahmot (tai ainakin osa hahmoista), tai sitten ihan vain yhdistelmä high school sarjaa ja musikaalielementtejä. Pidän myös kovasti siitä, että Gleen päähenkilöt ovat niitä ei-niin-suosittuja oppilaita. Ja toki siitä, että sarjassa lauletaan paljon musikaalisävelmiä (ja hiemanko harmittaa, että viime lauantain jakso jäi väliin tyhmän digiboxi-bugin takia...)

Onko muita Glee-faneja?
 
kielo ilmoittautuu Gleen orjaksi!
Mukaansatempaava sarja, josta tykkään kovasti. Hämmentävän hyviä lauluääniä kyseisen sarjan näyttelijöillä on(tai siis jos he laulavat biisipätkät itse...) ja muutenkin sarjaan sopivan oloisia. Sarja ei minusta ole ihan liian draama-vivahteinen ja siinä on sopivasti oikeanlaista huumoria mukana. Itseäni koukuttaa nähdä mitä Will tuumaa vaimonsa valeraskaudesta, kunhan tämä paljastuu ja saako hän Quinnin vauvan.
Omaksi lempihahmokseni on noussut Kurt. Loistava näyttelijä ja hahmo onkin sopivasti ns.täynnä itseään. Ihan hillitön itseluottamus :D

Jostain lueskelin, että sarjaan tulisi lisää tuotantokausia, mutta näyttelijät viahtuvat kunhan nämä nykyiset "valmistuvat" sarjasta. Ei siis tule olemaan väkisin jatkettua teinisarjaa, jossa näyttelijät ovat ylivanhoja.

Lisäksi olen miettinyt Subin esitysaikaa, onkohan tällä lauantai-illan ohjelmapaikalla joku tietty tarkoitus saada sen ikäiset nuoret viettämään rauhallista koti-iltaa, vai lähtemään sarjan tunnelmissa hyville jatkoille? No kuitenkin, sarja on ainakin minun lauantai-iltojen pelastus, vaikken enää kovin teini olekaan :p
 
Jeij, eka viesti jonka kirjoitan täällä!
Joo siis asiaan :D Kuten jo kirjoitittekin, Gleen juoni on stereotyyppinen ja saattaa jollain tapaa jopa ottaa päähän monia, mutta itseäni ainakin kiehtoo eniten ne BIISIT. Lady Gagaa, Rihannaa, Britney Spearsia ja monia muita pop-laulajia on coveroitu jopa niin hyvin, että saattaa jopa alkuperäiset biisit jäädä hiemaan varjoon!
Poikkeuksia tietenkin löytyy myös, en esim. pidä Gleen Queen-versioista (Freddie Mercurya ei voi vaan päihittää) ja mielestäni tietyt hahmot saavat jopa liikaa sooloja, kuten Rachel, vaikka lahjakas onkin.
Tässä odottelenkin eniten sitä, milloin Glee-club tekee oman biisinsä!:)
 
Minä olen aina tykännyt tämäntyyppisistä sarjoista :) Glee on ihan ihana! Vähän tuli mieleen kakarana töllöttämäni Fame, tosin en muista siitä mitään enää, paitsi tunnelman, jotain samaa. Silloin ne biisit siinä olivat niin ihania, että itkin varmaan joka kerta tunnarinkin soidessa uh.

Tuntuu ihmeelliseltä, että tuollaista sarjaa tehdään nykyaikana ja erityisesti se, että amerikkalaisessa sarjassa ei ole kiire mihinkään. Siis kaikki laulut oikeasti näytetään alusta loppuun.

Vähän mietin, että onko tämä merkki jostain keski-iän kriisistä, kun tämän ikäinen ihminen töllöttää onnellisena tuollaista high school -sarjaa, mutta en jaksa antaa sen vaivata.
 
Nyyh, nyt se sitten jäi tauolle. Itse en seuraa jenkki-tahtiin sarjaa, joten edessä on vielä kokonainen 2.tuotantokausi nautittavaa :)
1.tuotantokausi oli kyllä ihana. Journey Medley-jakso viimeisenä viimeisteli hyvin, ja vedän kaikki haukut Queenin coveroimisesta takaisin, Jesse St Jamesista taisi tulla uusi mieslaulaja-suosikkini Glee-teamista hänen coveroituaan Bohemian Rhapsodyn.

Ensimmäisestä tuotantokaudesta päällimmäiseksi biiseistä jäi mieleeni mm. I Dreamed a Dream, yksi suosikkini Rachelin lauluista, Kurtin vetämä Defying Gravity sekä Finnin ja poikien tanssima It's My Life, ihan hulvaton :D Unohtamattakaan Dream Onia, suu oli vähän auki kun How I Met Your Mother-sarjan Neil Patrick Harris loikkasi ruutuun!
 
Hieman on ehtinyt keskustelu jo vanhentua, mutta ehdottomasti pakko lukeutua tämän sarjan faneihin.
Tässä sitä odotellaan 5. tuotantokauden alkamista MTV:ltä.

Sarja on kaikessa kieroudessaan aivan loistavaa viihdettä. Tarjotaan erikoisia henkilöhahmoja, kieroja juonia, perinteisiä hyvä vastaan paha -asetelmia sekä loistavia musiikkiesityksiä. En yhtään ihmettele, että sarja on saanut niin suuren suosion.

Todella suuri harmi ja menetys, että 6. tuotantokauden huipuksi suunniteltu Rachelin ja Finnin suuri rakkaustarina ei pääsekään tapahtumaan Cory Monteithin valitettavan kuoleman myötä. Tämän syyn takiahan 5. tuotantokauden esitysajat ja kuvauksetkin muuttuivat siten, että vaikutti Suomessa asti.

Aehtla, älä huolestu. Olen itsekin välillä miettinyt, että tässä iässä ei välttämättä enää kyllä tarvitsisi seurata niin innolla sarjoja, jotka kertovat jenkki high schoolista, mutta minkäs teet jos sarja on hyvä. :D
 
Ylös