Green Day

Imithuel

Hobitti
No niin, tästä mahtavasta bändistä sitten keskustelua. Jokainen on varmaan kuullut tästä bändistä aikasemmin tai viimeistään tänä talvena, kun uusin albumi American Idiot ilmestyi ja niiden kolmas sinkku levyltä, Boulevard of broken dreams, onkin soinut runsaasti radiossa
Itse ihastuin tähän joskus alkusyksystä, kun näin niiden American Idiot-musavideon MTV:llä. Nyt levyhyllystä löytyy jo Dookie, Nimrod ja International Superhits! AI:n lisäksi.
Lempibiisejä on paljon, mutta esim. Basket Case, Longview, Prosthetic Head, Welcome to paradise, Holiday, Letterbomb ja monia muita...

Mutta siis, mielipiteitä tästä bändistä
:)
 
Tykkään Boulevard Of Broken Dreams-kappaleesta, muita en olekaan sitten kuullut. Luulin Green Dayn olevan joku uusi villitys, mutta sehän onkin aika vanha bändi...? Joillakin radiokanavilla kyseinen biisi on kyllä soitettu vähän pilalle, mutta kyllä se aina silloin tällöin maistuu. Ja musiikkivideossa bändin laulaja (?) on meikattu ihanasti. :grin:
 
Jep, on kyllä vanha. Ensimmäinen albumi ilmestyi jo vuonna 1989. Jätkät oli silloin 17 vuotiaita. Ja Billie Joen meikki on kyllä ihana. Tykkään myös sen mustiksi värjätyistä pörröhiuksista :p
Meinasin kyllä saada kohtauksen kun kuulin, että Boulevard of broken dreamsia soitettiin Novalla! :o
Ai niin, American Idiotin kolmas sinkku Holiday on juuri ilmestynyt ja kyseinen biisi on yksi lemppareistani.
 
Oi että Green Day. Yksi lempparibändeistä ollut jo pitkään. Hiukkasen kyllä ärsyttävät nämä "iiks boulevard of broken dreams on niin hyvä ja green day paras bändi" ihkuttajat, jotka vain yhden kyseisen biisin takia hehkuttavat bändiä parhaaksi, vaikka Green Day omaa monen monta parempaakin kappaletta! (jos siihen siis jaksaa paremmin tutustua)
Lempilevyksi kyllä listaan Nimrodin. Siinä on potkua ja hassuja sanoituksia. Ja kyllä Billie Joe osaa todella laulaa. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mahti bändi.
 
Boulevard of Broken dreams oli ihan hyvä biisi kun sen eka kertaa kuuli. Ja oli se vielä sen jälkeenkin mutta kun olin yhden päivän kipeä ja kuuntelin neljää radio kanavaa aina vaihdellen toisesta toiseen. Niin tuo kappale kuului viisi kertaa n. kahden tunnin sisään.. Että siihen on alkanut kyllästymään pikku hiljaa. :yawn:
 
Ihastuin itse American Idiotiin, kaveri (Green Day-fani, omistaa miltei kaikki levyt) tutustutti minut sitten vanhempaan.
Dookie levy löytyy, todella hyvä levy mielestäni. America Idiot oli kyllä yhtiä viime vuoden hittilevyjä.
Boulevard Of Broken Dreams on kyllä kohta niin kulutettu loppuun kuin WT:n Stand My Ground, Holiday on paljon parempi biisi.
Lempibiisi on kuitenkin Letterbomb.
 
Kynteli sanoi:
Luulin Green Dayn olevan joku uusi villitys, mutta sehän onkin aika vanha bändi...?

Nyt menee aivan totaalisesti tätiosaston horinoiksi, mutta onhan sitä tullut pompittua Green Dayn ja erityisesti Longview'n tahtiin jo kymmenen vuotta sitten. Eli parhaaseen teiniaikaan. Ai niitä päiviä. Vieläkin kaverin kanssa pistetään Longview soimaan, kun halutaan bilettää ihan täysillä, kiljutaan kertosäettä ja leikkitään, ettei olla parin vuoden päästä kolmikymppisiä. :D

Joo. Ei nyt suosikkilistan kärjessä, mutta vakaa suosikki kautta vuosien. Pistäisin nytkin soimaan, elleivät levyni olisi velipojalla lainassa.

"Bite my lip and close my eyes
Take me away to paradise
I'm so damn bored I'm going BLIND!!!
And I smell like shit"

:D :D :D
 
ssonja sanoi:
Hiukkasen kyllä ärsyttävät nämä "iiks boulevard of broken dreams on niin hyvä ja green day paras bändi" ihkuttajat, jotka vain yhden kyseisen biisin takia hehkuttavat bändiä parhaaksi, vaikka Green Day omaa monen monta parempaakin kappaletta! (jos siihen siis jaksaa paremmin tutustua)

Phih :D. Olen samaa mieltä. Vaikka itekkin olen aikas uusi "ihkuttaja". Semmoset 8 kuukautta olen päntiä kuunnellut ja tietenkin "ihkuttanut". Mutta niinniin, jos muuta Green Dayn tuotantoa katsoo, niin kyllä BOBD on ehdottomasti huonoimmasta päästä. Ainakin miun mielestä. Eikä sekään niin huono.
Mutta ehhottomassti, the greatest, onpi 1,039-Smoothed Out Slappy Hour (onpas sangen pitkä nimi). On kyllä niin pirun hieno albumi, juuri semmoinen aito ja oikea. Simple, pure and so fresh. Ai että.
Sitäkään en kyllä välillä tajua kuinka hirveän moni pitää nimrodia lempialbuminaan. Onhan se hyvä. Mutta silti. Insomniac on hyvä myös. Kaikkihan ne hyviä on :p.
Itseasiassa voisin melkeinpä sanoa että mitä vanhempi Green Dayn albumi, sitä parempi. Paitsi että poikkeukset tekee Kerplunk ja American Idiot. Koska AI ei ole edes verrattavissa muihin, se on sen verran erilainen ja poikkeaa muista. Ja Kerplunkista en oikein jaksa tykätä. Samantyylinen kuin 1,039-SOSH, mutta kuitenkin niin erilainen (ja niin huonompi).

Itseasiassa Thalin tavoin Longview on yksi lempparipiisi, ja oonpa tehny sille fanlistingin :F. Mutta häpeän huonoa englannintaitoani sen verran, etten linkkiä laita.
 
Mulla oli Dookie, mutta myin sen pois. Tyhmä minä. Mä itse rakastuin aikanaan Basketcaseen, joka oli jonnin sortin hittikin kai.. Ja sen jälkeen sitten When I Come Around oli kovis juttu.

Kun mä kuulin American Idiotin ekaa kertaa niin olin vähän pettynyt, mutta se biisi kyllä parani mitä enemmän sitä kuunteli! Aivan loistava biisi siis. Ja Boulevard of Broken Dreams oli aivan loistava biisi, mutta kun töissä kuulee NRJ:tä joka päivä niin se alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää..

Green Day olis kyllä siisti nähdä livenä. Ne ois Roskildessa..
 
Miksiköhän en löytänyt tätä keskustelua kun katsoin tuosta "Tästä on jo keskusteltu"? No mut joo tämä on hyvä bändi ja holiday ja Boulevard of Broken Drems on ne parhaat kappaleet :( .Hmph
 
Green Daysta en ollu koskaan ennen kuullu pihaustakaan ennen ku American Idiot tuli ja näin sen videon. Ihastuin melkeinpä heti. Omistan nyt American Idiotin lisäksi Dookien ja Insomniacin. Tosi huippu bändi. Täytyy ostaa levyjä lisää :grin: .
 
Mä ostin Dookien silloin muinoin kun olin joku 11 vee ja tosi innoissani punk-trendistä. Kuuntelen sitä edelleen säännöllisesti, se on todella mahtava levy ilman yhtäkään täytebiisiä. Silloin nuorena tuli kuunneltua myös bändin kakkoslevyä (Kerplunk), mutta se ei enää kuulosta niin hyvältä mun mielestä. 4. levy Insomniac ei oikein koskaan uponnut, siinä ei ollut musta tarpeeksi hyviä biisejä. Nimrod tuntui aikanaan liian hassulta ja kokeelliselta levyltä, mutta myöhemmin olen oppinut arvostamaan sitä. Löytyyhän levyltä sentään "Good Riddance", joka mahtavuudessaan vertautuu lähes The Beatlesin parhaisiin balladeihin, kuten Yesterdayhin. Warning on melkein kaikkien mielestä todella huono levy, "über-kaupallinen", "ei-punk", "rahastusta" jne, mutta minusta se on tosi hyvä. Miksei bändi olisi saanut vaihtaa tyyliään british invasion -bändejä lainailevaksi power popiksi, kun biisit kuitenkin ovat hyviä? Raikkaan kuuloinen levy.

American Idiot on taas musiikillisesti täysosuma ja paluu suursuosioon. Hieno levykokonaisuus, jonka arvoa lisää yhteiskunnallinen kantaaottavuus. Toivottavasti seuraava levykin on yhtä hyvä.
 
Green Day Suomeen!

En tiedä, onko tästä jo aihe, en ainakaan itse löytänyt.

Mutta kuitenkin... 8.6.2010 tuo ihana Green Day on Helsingissä heilumassa. Haluaisin sinne kovasti, mutta en pääse. :cry:

Harmittaa aivan hirveästi, mutta yritän nyt jotenki selvitä tästä kamalasta surusta... :grin:
Onko joku onnellinen menossa sinne?
 
Ylös