Gregorian

Gregorian

Hobitti
Eksyin jonnekin vanhoille Vanha lohikäärme sivuille ja löysin sieltä keskustelun Gregorianista johon ei voinut vastata.

Mitä te pidätte tästä kuorosta?Olitteko sillon konsertissa, kun esiinty suomessa?

Mä rakastan tätä kuoroa yli kaiken!Ja olin konsertissakin.Meni miltei kuukausi, että uskoin, et olin siellä :shock:

Luin vanhasta keskustelusta, et TV:stä olis tullu joku ohjelma mis Gregot laulaa Britaniassa vanhassa linnassa.Mikä oli ohjelman nimi ja millon tuli?Entä kanava?

On niin ihanaa kuunnella näiden laulua...ah!
 
Kyllä, Gregorian on todella upea kuoro. Omistan itse vain kaksi viimeisintä levyä (lisäksi poikaystävällä on myös kolmanneksi viimeinen). Kun kuulin Moment Of Peacen niin ajattelin, että näiden levy on pakko saada, joten kävelin kauppaan. Todella rentouttavaa musiikkia ja niiden ääni on aivan korviahuumaavaa. Jos saisi olla esimerkiksi tuollaisen kuoron manageri niin saisi olla tositositosi ylpeä. :!:
 
Aivan mahtavaa, toisena bändinä suosikkilistallani. En tosin oo kuunnellu vähään aikaan. Heti Moment of Peacen jälkeen löysin itteni anttilan levyosastolta... Jotta sillei. Tollasta musiikkia sais olla enemmänkin...!
 
Minäkin pidän ks. kuorosta. Aivan ihanaa musiikkia, hieman erilaista tämän kaiken poppi ja räppi :) musiikin seassa. Rauhoittavaa ja tunnelmallista. Itselläni on vain yksi cd.
Samoin kuin Rosella Moment of Peace todella kolahti :D .
 
Gregorian ei oo yhtään rentouttuvaa. Se johtuu siitä, että vaikka laulu kuulostaakin hyvältä pitää kappaleisiin tunkee nykyäaikasta sähköjumoutsa joka pilaa kaiken.
 
ihanaa musiikkia, harmi vain että kaikki eivät sitä tajua :)
itselläni on yksi kokoelma, netistäpoltettuja *häpeää* kun ei rahat riittäneet oikeaan. sitten löysin prismasta sellasen kahden cd:n pakan. tierätte? toisessa on suhkot oikeaa munkkikuoroa, eli ei ole sitä bassonjyskettä :) sitä on huvittavaa kuunnella. ne kolme uusinta pitäisi vielä hommata. kyllä ne vielä...
olisin halunnut tulla konserttiin, mutta kun asuu tällä pohjoisessa, ei hesaan heti tullakaan.
toivottavasti nautit kaikkien poissaolijoidenkin puolesta :)
 
Tampereellakin ne esiinty myös.Harmi, kun et ollut...

SAVANNA:
Omistat siis varmasti sen kahden levyn pakan, minkä nimi on "Gregorian Chant" ja "Gregorian Chillout." :?:

Itse ostin vähän aikaa sitten sen ja levyt ovat aivan ihania!
Chillout on hiukan parempi, ku chant.
Hmm...Kyllä mä sitä mietin, että harmi jos joku ei sinne päässy.
Nautin kaikkien poissaolijoiden puolesta, mutta olin luultavasti transsissa.En voinut pitää silmiäni irti heistä ja nipistin itseäni ihan varmuuden vuoksi.

Kumpa Gregorian tulis uudestaan Suomeen!Se olisi aivan ihanaa!!!Menisin heti niiden konserttiin :p
 
Minäkin pidän Gregorianista. Sitä on aina silloin tällöin mukava kuunnella kun haluaa oikein kunnolla rauhoittua ja ajatella. Iltaisin/öisin aika usein soi Gregorian.
Konsertissa en ollut, enkä välttämättä käyttäisi rahojani siihen... :roll: Menisin mieluummin johonkin muuhun konserttiin :wink:
 
Niin, eikös tuo ole se, jossa on gregoriaanista (tai "gregoriaanista") kirkkolaulua ja sitten jumputusta taustalla?

Aika hirveää, jos minulta kysytään. Gregoriaanisesta musiikista en muutenkaan kamalasti pidä, se on tylsää (okei, ehkä taustamusiikkina menee), ja tuo sähköinen taustamusiikki tekee koko hommasta aika naurettavan kuuloista.
Mutta laulavathan ne toki hyvin, ei sen puoleen.
 
Gregorian on myynyt Suomessa ihan älyttömän hyvin.Kultaa ja platinaa :shock:
Konserttilippu oli 44e, paha hinta(ko)?
Kyllä kannatti maksaa ja mennä :lol:

Jos puhutaan Gregorianista, niin usein mainitaan myös "Masters of chant", sillä Gregorian ei ole ainoa Gregorian.
Esim. Gregorian chant on ihan eri juttu, älkää siis sekottako :wink:
 
Narwíen sanoi:
Niin, eikös tuo ole se, jossa on gregoriaanista (tai "gregoriaanista") kirkkolaulua ja sitten jumputusta taustalla?

Minusta se tausta musiikki _ei_ todellakaan ole mitään jumputusta. Se sopii siihen hyvin. Suosittelen kuuntelemaan uudelleen.
 
VelocityGirl sanoi:
Minusta se tausta musiikki _ei_ todellakaan ole mitään jumputusta. Se sopii siihen hyvin. Suosittelen kuuntelemaan uudelleen.

Juu, myönnän, se jumputus oli voimakas kärjistys. Mutta siitä huolimatta en pidä Gregorianista. Te muut voitte diggailla sitä sitten minunkin puolestani ;)
 
Huuh, säkin ostit sen Blue beast!
Jos tykkäätte Gregorianista, niin hankkikaa ihmeessä myös 2CD:n Gregorian chant & Gregorian Chillout.10 eurol 2 levyä.Löytyy ainakin citymarketeista ja prismoista:)

Chilloutin eka biisi on aivan ihana!Tuntuu, kuin nousis lentoon.Ihanan rauhoittavaa molemmat levyt :D
 
Narwíen sanoi:
VelocityGirl sanoi:
Minusta se tausta musiikki _ei_ todellakaan ole mitään jumputusta. Se sopii siihen hyvin. Suosittelen kuuntelemaan uudelleen.

Juu, myönnän, se jumputus oli voimakas kärjistys. Mutta siitä huolimatta en pidä Gregorianista. Te muut voitte diggailla sitä sitten minunkin puolestani ;)

No hyvä.. Minä ainakin diggailen. 8)
 
Blue Beast sanoi:
Ostin eilen sen kahden levyn paketin (oli tarjouksessa :) ), jossa on Gregorian Chant ja Gregorian Chillout. Pidin todella paljon, erilaista kuin Gregorian: Masters of Chant 1-3. Ei niitä lainaviisuja, vaikka hienoja ovatkin, vaan todella hienoa "kirkko hoilausta" Ave Maria ja Pater Noster (Isä meidän). Hienoa pitää kuunnella hieman lisää. :D
Tykkään kuunnella tällaista iltaisin kun luen ja muuta vastaavaa rauhallista musiikkia, kuten jotain kelttimusaa. Hieman vastapainoa metallille.

Onko tuossa musiikissa ollenkaan soittimia, sillä "aidossa" gregoniaanisessa kirkkolaulussahan ei ole muuta kun hoilausta, mutta jos siinä on jotain soittimia niin voisin hankkia. Laulaisivatpa vielä latinaksi.
 
Omistan kaikki kolme Gregorianin levyä.
Pidän heidän musiikistaan paljon, tai no ovathan ne covereita mutta ovat kuitenkin, ei sillä niin väliä. Kuitenkin. Pidän sentyyppisestä musiikista paljon.. jostain kumman syystä. :)
 
Ylös