Harry Potter 1. - 4.

Arawen

Hobitti
tässä olisi tälläinen topicci, vastauksia ja perustelkaa aina vastauksenne.

musta paras ilmestyneistä pottereista on Azkabanin vanki, en oikeastaa tiedä miksi mutta kai siksi että siinä tulee Sirius musta :)

p.s. tämän voi laittaa lukkoon jos keskustelua ei synny.

/Gandar edits: Tässä ketjussa kaikki kirjoihin 1-4 liittyvä keskustelu, viidennen kirjan arvostelu ja kuudennen spekulointi "Harry Potter 5. ja 6:n spekulointi: EI SPOILEREITA HBP:STA!"-ketjussa ja kuudennen HP-kirjan, "Harry Potter and the Half-Blood Prince" arvostelu ja sitä seuraavien tapahtumien spekulointi "Harry Potter 6. ja tulevaisuuden spekulointi: SPOILEREITA"-ketjussa.
 
minusta ilmestyneistä pottereista on paras viisasten kivi, se on kaiken alku ja harry saa tietää olevansa velho, mukavaa luettavaa sanoisin :D paras kirjan henkilöistä on tietenkin harry ja hemione
 
Mun mielestä paras kirja on Azkabanin vanki.
Kirja ei ole liian pitkä, mikä jossain kirjoissa on vakava virhe.
Lisäksi kirjassa Harryn tunteita kuvataan enemmän mielestäni kuin muissa Pottereissa. Pelkoa, kauhua, ihastumista...
Älkää välittäkö, mä oon vähän outo
 
[color=indigo:caa6f2cbb9]Pidin eniten kolmannesta ja neljännestä kirjasta. En osaa sanoa kumpi olisi parempi. Kolmosessa tulee Sirius, ehkä sen takia se on niin hyvä. Nelonen taas antaa paljon aihetta ajatteluun jatko-osia ajatellen. Ketkä oikeastaan ovat ystäviä ja ketkä vihollisia? Nelonen oli myös ehkä jollakin tavalla karmaisevampi kuin edeltäjänsä. Mutta viidennettä odotellaan...[/color]
 
Tunnustaudun potterholistiksi.
Mukava kirjoitustapa ja kiinnostava juoni on tempaissut minut mukaansa.
Paras kirja on ehdottamasti viimeinen. Rowlingin kirjoitus on kehittynyt, parempaan suuntaan. Neljännessä tapahtuu niin paljon arvaamattomia asioita, ja se on niin mukaansatempaava.
Mutta jollain tavoin kirjat ovat aika lapsellisia. Esim. miten velhoja piilotellaan ihmisiltä. Se on aivan typerää. Ja en minä kyllä ennen velhokoulua tuolaiseksi ole kuvitellut. Siellä kaikki on kuin täälläkin, mutta eri aineita vain. Opiskelun pitäisi olla paljon itsenäisempää, ei pelkkää tunnilta tunnille juoksemista.
Kaikesta huolimatta aion lukea kaikki potterit.
Muuten, minä päivänä se viides ilmestyikää?
 
Onhan siitä aikaa, kun viimeksi Pottereita kunnolla olen lukenut, joten paljon on kadonnut unohduksen syövereihin. Minä en oikein pidä neljännestä sen typerän juonen ja tylsyttävän pituuden takia, paras kirja on ehkä Azkabanin vanki, siinä on sitä jotain, siis Sirius Musta.
 
Silloin kun pidin Harry Pottereista niin paras oli neljäs. Olin kasi vuotta sitte vielä todella raju Harry Potter fani mutta kun luin kolmannen kerran Taru Sormusten Herrasta niin en enää pitä nyt Pottereista. Olen kyllä senkin jälkeen vielä lukenut pari kertaan kaikki kirjat.
 
Juuh, Pottereitten lukemisesta onkin vierähtänyt jo aikaa. Silloin kun niistä pidin, niin paras varmaanki oli juuri Azkabanin vanki. Neljäs on jotenki liian lapsenmainen. Tai siis siinä tapahtuu mielestäni sellaisia asioita jotka sopisivat paremmin lasten, siis pienten lasten, kirjoihin. Tottakai on myös asioita, joita ei missään nimessä voi lastenkirjaan laittaa.
Minulle kävi niin, että kun Tolkienin tuotantoa luin, ei Potter enää innostanut. Se tuntui jotenkin niin.... Mahdottomalta.
Tolkienin kirjoitustyyli on jotenkin minulle eräällä tavalla todellisempaa..
 
Azkabanin vanki on minun suosikkini, siinä on hyvä juoni, ei pelkkää lastenkirjasalapoliisi- toimintaa, niin kuin muissa Pottereissa välistä tuppaa olemaan.
Liekehtivä pikari on myös hyvä, mutta se on vähän liian karmea, hyvä, mutta pelottava.
Potterit ovat ihan mukavaa lukemista, ei mitenkään elämää suurempaa kirjallisuutta, mutta niihin vain jää jotenkin koukkuun. Kaikki potterit omistan, ja elokuvatkin on pari kertaa tulllut katsottua. Viides kirja on tilauksessa.
Pottereissa ehkä ärsyttää hieman juuri se lapsellisuus ja juuri se neiti etsivä -tyyli, josta juuri mainitsinkin.
 
Pakko myöntää, että olin vielä jonkin aikaa sitten suuri Potter fani. Tuli luettua kaikki kirjat vähän liiankin useasti, mutta nyt olen huomannut ettei kiinosta enää läheskään niin paljoa kuin ennen. Mutta mielestäni ehdottomasti paras on Azkabanin vanki, eli taidan olla samaa mieltä kuin enemmistö tässä keskustelussa. Hyvänä kakkosen tulee Liekehtivä pikari. Perusteluja tähän ratkasuun ei löydy, se nyt vain tuntuu parhaalta :D .
 
mielestäni paras kirja on harry potter ja liekehtivä pikari..hmm..odotan jo vesi kielellä viidettä kirjaa. innostus on jo vähän hiipunut mutta kyllä se kohta taas alkaa! :lol:
 
Kolmas on tällä hetkellä paras noista neljästä. Miksi, noh siinä tulee Lupin ja Sirius kuvioihin, nekun ovat ne parhaat hahmot mitä tähän asti neljän sarjassa ovat ilmestyneet, toki on muitakin hyviä hahmoja niinkuin Kalkaros, joka myös saa ihan erilaisen kuvan josta sitä katsoa kolmosen jälkeen. Kolmosessa kun tulee ilmi enemmän sitä Harryn takaista historiaa.

Nelonen tuntuu kanssa ihan hyvältä, mutta uskon että tosi mielipiteen siitä kirjasta saan sen jälkeen kun olen lukenut viitosen, nimittäin yleensä vasta seuraavan kirjan avulla avautuu monet edellisen kirjan asioista, joten silloin on helpompi 'luokitella' neljäs kirja.
 
Kolmas ja neljäs ovat parhaat ja tasaväkiset.
Kolmannessa on Sirius musta johon kiinnyin heti, juoni muutenkin mielestäni parempi kuin kahdessa ekassa.
Neljäs, Liekehtivä pikari, muistan jääneni istumaan kirja kädessä pitkäksi aikaa luettuani sen loppuun. Monia asioita paljastuu kuten vaara kasvaa melkein käsin kosketeltavaksi. Siitä jäi synkkä pilvi joka pisti minut miettimään seuraavia osia kuukausikaupalla. Voldemortin paluu pisti kylmät väreet niskaani. Enempää en pysty kuvaamaan miten se vaikutti minuun, syvästi kuitenkin.
 
Pidin kaikista kirjoista...suosikkini on ehkäpä Liekehtivä pikari...ja Salaisuuksien kammio....Liekehtivässä pikarissa huispaus-ottelu on jännittävä ja mieleenpainuva...en osaa oikein selittäää.... :?
 
minunkin mielestäni paras potteri on kolmonen sillä se on ikään kuin juonen käännekohta. Siinä Piskuilan karkaa ja tietysti myös Sirius on tärkeä. Mutta mikäs Pottereista on huonoin? minun mielestäni se on salaisuuksien kammio. En tiedä miksi, mutta minuun se ei vain ole koskaan iskenyt.
 
quellefen sanoi:
Mutta mikäs Pottereista on huonoin? minun mielestäni se on salaisuuksien kammio.

Minun täytyy sanoa että minunkin mielipiteeni huonoimmasta on toinen, Salaisuuksien kammio. Laimea muihin kirjoihin verrattuna. Eipä vain iskenyt minuun tuo osa*pudistaa päätään*
 
Täytyy myöntää... Kolmas kirja vie voiton tässä. Lupin ja Sirius ja kaikki...Harry saa tietää niin paljon kaikesta... Kelmien kartta on hauska... olis hieman asiallinen sellanen vekotin itelläki...! :D *hih*
Vaikkakin täytyy myöntää, että nelosen luettuani olin ihan peloissani mokoman velhomaailman puolesta, kun Voldemort oli taasen vapaalla jalalla... --> :twisted:
Sitten jäin ihan täpinöissäni odottamaan tietoa viidennen kirjan ilmestymisestä...se odottaminen venyi ja venyi...aloin olla jo hieman epäileväinen, että mahtaako koko kirjaa tulla ikänä! Tulihan se sitten... Eiköst se jo Englanissa ole julkaistu, vai pettääkö muistini?! Suomennettua se saadaan vasta joskus vuonna papu...vuoden vaihteen jälkeen varmaan aikasintaan...*tuhahtaa turhautuneesti* :?
 
Mun mielestä viides potteri julkastaan englanniksi 20. kesäkuuta, ellei mun muistini petä mua kokonaan.
Suomeen jouluksi tai vuodenvaihteen jälkeen.
Jos haluaa lukea jotain tietoa viidennestä, kannattaa mennä
www.tammi.net
ja siellä on etusivulla sellanen *linkki* jossa lukee Harry Potter salamakirjoituksella.
 
Jeps, eli minäkin tunnistaudun "Potterholistiksi", tosin vähän on jo laimentunut jo into mutta vielä tässä luudanvarrella istutaan :wink:

Paras kirja on joko Azkabanin vanki tai Liekehtivä pikari. Tai joku tulevista :) Sen takia että niissä Rowling oikeasti on ottanut kirjan haasteena, eikä kohtele sitä enää kuin lastenkirjaa vaan syventää juonta ja henkilöitä. Innolla vaan pitää odottaa tulevia kirjoja :)

Huonoin? Hmm, kyllä se varmaan se Salaisuuksien kammio on. Se tai Viisasten kivi. Varmaan kuitenkin Salaisuuksien kammio. Jotenkuten se vaan on juuri laimea, siitä ei saa kiinni tms.

Parhaat henkilöt ovat Remus ja Sirius (tietenkin!) :)

Muox: Ai niin, Fred& George rokkaa myös. Ja Oliver Wood huispauksineen :)
 
Parhaat Harry Potter-kirjoista ovat ehdottomasti Azkabanin vanki, sekä Liekehtivä pikari. Molemmat ovat juoneltaan monipuoliset ja tempaavat tarinaan mukaan täysin.
Voin myöntää pelänneeni oikeasti Liekehtivää pikaria ensimmäistä kertaa lukiessani, kun Harry joutui sinne hautausmaalle.
Noista kahdesta on vaikeaa päättää parempaa. Azkabanin vanki on sopivan pituinen, vaikkei Liekehtivä pikarikaan liian pitkä ole, päinvastoin.
Huonoin kirjoista on Salaisuuksien kammio, joka oli vähän tylsä ja muutenkin mitäänsanomaton. Viisasten kivikään ei oikein sykähdyttänyt, vaikka ensimmäinen kirja onkin.
Innolla odotan viidettä kirjaa.

Parhaat henkilöt kirjoissa ovat Kalkaros, Fred&George, sekä Sirius Musta.
Kalkaros on kuitenkin vähän "pahis" ja pahikset miellyttävät minua paljon. Fred ja George taas ovat hauskoja ja sympaattisia hahmoja. Sirius Musta muuten vaan hyvä.
Harry Potter on liian täydellinen minun makuuni.
Ärsyttäviä henkilöitä kirjoista löytyy myöskin. Dobby ja Colin Creevey ovat ärsyttävyydessään huippuluokkaa.


Ja jos Harry Potter fanficit kiinnostavat tässä olisi aika hyvä ja välillä hauskakin.
En suosittelisi kamalan nuorille, kuten sivullakin mainitaan.
(ei suositella alle 13-vuotiaille)

http://www.meisseli.net/dd/
 
Ylös