Hiihtolomasta!!

Ajattelin tässä vaan että mitä konnun ihmiset tekee hiihtolomalla: löhöö kotona, lähtee reissuun, oleskelee kavereiden kanssa vai nauttii vaan lomasta(vaikka kaikki varmaan tekee niin)..

Pakko leuhkia: ite lähden etelän auringon alle ruskettuun, täytyy vaan toivoo että sää suosii! 8)
 
Mä olen lähdössä myös etelään viikoks. Olisin ehkä mielummin jäänyt kotiin, mutta kun ei mua yksin jätetä. Pakko kestää viikko Teneriffalla pikkuveljen seuraa... :evil:
Pitää lähteä pakkamaan.
 
Minä ainakin luen TSH:n ja olet tietenkin koneella :) Ja jos olisi hyvä leffa, niin voisi toki katsoa.Ja läksyihin en sitten koskekkaan xD
 
ummh.. lökäilen kotona, olen ystävien kanssa, lueskelen, katson paljon leffoja ja olen koirani kanssa, räplään pleikkaa. kaikea laiskaa..
 
Aattelin lukee TSHn päivässä, jos aikaa on. Ja sitten löhöilen kotona ja hoitelen kaverisuhteita. Onnekkaat lähtee etelään...
 
Naiset lähtevät etelään Hiihto-lomalla. Se on hiihto-loma, ei uinti ja auringonotto-loma. Itse aion olla kotona, tehdä kahta esitelmää ja mennä neljäksi päiväksi partiolaisten talvileirille.
 
Koitetaan saada jotain keskusteluakin tänne, eikä vain parin rivin listauksia siitä kuka tekee ja mitä. :)

Eli onko teidän mielestänne hiihtoloma tärkeä tauko vai ottaisitteko mieluummin sen ajan kesälomalla? Onko se oikeaan aikaan? Entäs hiihtolomien eri ajat ympäri Suomea, haittaako se? Ja niin edespäin.
 
Itse menen jo neljättä vuotta peräkkäin viettämään lomani pohjoiseen Rukalle, mökkiin isän ja äidin kanssa. Tarkoitus olisi laskea suksilla mäkeä alas ja ihastella kaunista ja karua luontoa. Oma mielipiteeni etelään menosta hiihtolomalla on kieltämättä hyvin jyrkkä. Jotenkin voisin vielä hyväksyä Alpit mutta Espanjan massatursimikohteet menevät jo yli hilseen. Talvella mennää pohjoiseen ja kesällä suuntana on luultavasti sitten luultavasti Afrikka tai Englanti.

/muoksis: Laajennetaan hieman viestiä Thalin johdosta. Itselleni hiihtoloma on todellista virkistymisen aikaa. Stressi häviää ja pystyy ottamaan kokonaisen viikon rennosti.
 
Mulle ainakin hiihtoloma on todella tärkeä. Lasken jo päiviä, olen meinaan todella poikki koulusta. En millään jaksaisi kesään asti ilman kunnon taukoa.
 
Tera sanoi:
Itse menen jo neljättä vuotta peräkkäin viettämään lomani pohjoiseen Rukalle, mökkiin isän ja äidin kanssa. Tarkoitus olisi laskea suksilla mäkeä alas ja ihastella kaunista ja karua luontoa. Oma mielipiteeni etelään menosta hiihtolomalla on kieltämättä hyvin jyrkkä. Jotenkin voisin vielä hyväksyä Alpit mutta Espanjan massatursimikohteet menevät jo yli hilseen. Talvella mennää pohjoiseen ja kesällä suuntana on luultavasti sitten luultavasti Afrikka tai Englanti.

/muoksis: Laajennetaan hieman viestiä Thalin johdosta. Itselleni hiihtoloma on todellista virkistymisen aikaa. Stressi häviää ja pystyy ottamaan kokonaisen viikon rennosti.

minä tas menisin mieluusti hiihtolomalla etelään. mutta kesää en vaihtaisi pois. en tahtoisi minnekkään muaalle kesällä, olemme aina perheen kanssa heinäkuun veneellä. se on ihanaa.

tällä hetkellä tahtoisin egyptiin aivan kauheasti, ja lähtisin hiihtolomaksi sinne vaikka heti! :D
 
oma ehdoton mielipiteeni on se että hiihto-lomalla hiihdetään ja rentoudutaan ja ollaan kylmässä ilmastossa ei kuumassa paahteessa(nimihän siihen viittaa...)tosin jokaisella omat tapansa...
itse aion istua ja katsoa tsh:t ja mahdollisesti myös mustan helmen kirouksen(jos saan ostettua)ratsastamaan on myös kiva mennä.
aika kurjaa kun hiihtolomat ovat eriaikoihin,kaverillani on kuitenkin eri aikaan,kurjaa... :(
 
Djooh, no ensimmäistä kertaa pitkään aikaan ei tässä olekaan varsinaisemmin hiihtolomaa (en edes tiedä, milloin se täällä Kotkanseudulla :p), kun olen abina jo luku"lomalla". Ja eiköhän tuo hiihtolomanseutu siis kulu ihan kotona irkaten ja ehkä jopa, toivottavasti, hiukan kirjoituksiin valmistautuen myös.
Ennen vanhaan perheen kanssa matkustimme vuosittain hiihtolomalla etelään. Pienempänä "lapsiystävällisille" Kanarian saarille, sitten myöhemmin vähän jännempiinkin paikkoihin, Egyptiin ja Israeliin. Viime hiihtolomalla olin sitten ensimmäistä kertaa hiihtolomalla pohjoisessa (yleensäkin ensimmäistä kertaa elämässäni talvella Lapissa), Sallan seudulla mökkeilemässä tuttavaperheen kanssa. Ei se kovin hyvin minulle sovi sellainen touhu, kun en laskettelusta pidä. Mökissä tietysti ihan mukava lumen keskellä lueskella takkatulen lämmössä.
Teralle mainittakoon noista etelänmatkoistamme puolustuksena, että ne olivat ihan lääkärinkin suosittelemia, sairastamallani ihotaudilla psoriasiksella kun on tapana villiintyä pimeän talven aikana - helmikuinen käynti etelän auringossa piti sen paremmin aisoissa. Nyt se on onneksi muutenkin rauhoittunut melko olemattomiin. Ja jos etelän aurinkoon haluataan niin kyllä minä paremmin ymmärrän, että talvella lähdetään kuin kesällä, jolloin etelässä on liiankin kuuma ja täällä Suomessa taas rauhallista kesäaikaa. :p
 
Itse olen lähdössä Saksaan tutustumaan sikäläiseen olut-kulttuuriin... :wink: Pitkällisen harkinnan tuloksena, koska olen ihminen, joka stressaa kaiken matkustamisen jo pari viikkoa etukäteen, ja näin ollen en ehdi rentoutua juuri ollenkaan lomalla... Mutta pois turha valitus, lähden enemmän kuin mielelläni. :)

Miksi muuten hiihtoloma on eri puolilla Suomea eri aikaan? Harmitti ainakin kakarana, kun serkun hiihtoloma oli eri aikaan kuin oma ja lomalla ei voinut nähdä... Jollain sitä jossain perusteltiin, ruuhkilla tms, en minä muista. Sinänsä loma tulee enemmän kuin tarpeeseen, mielummin tässä kuin kesällä, silloin teen kuitenkin töitä jne. Tämän saa pitää ihan luvan kanssa lomana!
 
Kyllä hiihtoloma on ehdottomasti tarpeen, ei tätä loppu kevätkautta muuten koulussa loppuun jaksais. Pistää tosiaan vähän harmittaan kun lomat on eri aikaan, olis nimittäin tosi hyvä tilaisuus tavata kaukasempia sukulaisia ja kavereita, kun ois enempi aikaa mutta ei niin ei.
Meikäläinen viettää lomansa kotosalla: kavereita, kirjoja, musiikkia, paljon UNTA, konetta ja vois sitä tampereellakin pistäytyä, jos vaikka menis elokuviin.
Millon muualla päin Suomea on lomat? Tampereen suunnassa ainkin kangasalla ne on ysi viikolla *lomakuume nousee*
 
Lomalle olen lähdössä mutta en hiihto vaan luku. Himputti. Onko muita tässä ikävässä tilanteessa? No, en miää sillee valita, en ole kovin sosiaalinen perhonen joten nenä kirjoissa..*pinnistää*..ei..kuulosta...niin..pahalta. *vaivalloinen hymy*
Tuleehan kummitätin oma mussukka, Milla 1,5 vee katsomaan myös minua koko viikoksi.
Minulle lomat ovat nyt ihan sama, kunhan kesällä pääsee vähäksi aikaa rentoutumaan.
 
Onneksi meillä hiihtoloma. Minä olen menossa Tornioon sukulaisten luokse. Pääsee katsomaan Mariota ja Ronia, minun kahta aivan ihanan söpöä vauva serkkua. Muutama luokkalaiseni menee jo riparille nyt. Olisihan se ihan kiva mennä etelään talvella, mutta kyllä se talvi on pohjoiseen menoa varten ja kesä etelään.
 
Hiihtoloma on oikealta nimeltään talviloma ja mikään ei velvoita silloin hiihtämään (nimim. En ole hiihtänyt kymmeneen vuoteen :)). Minulle hiihtoloma on kuin muutkin lomat, ympäri Suomea reissaamista (sen siitä saa kun vanhemmat asuvat eri paikkakunnilla ja itse kummastakin aika kaukana). Tulee kyllä tarpeeseen, varsinkaan kun en pääse käymään kotona ennen sitä. Lomani on vähän tavallista pidempi, kahtena päivänä ennen virallista loman alkua ei ole koulua ja olen vähän ajatellut lintsata vielä yhden päivän. Todennäköisesti lähinnä nukun ja luen äitini luona, isäni luona varmaan sama paitsi että pitää tehdä vähän koulujuttuja.
 
Voi kun olisikin hiihtoloma. Tahtoisin päästä muun perheen mukana Norjaan hiihtämään ja lumikenkäilemään Skandeille, mikä on ollut tapana jo vaikka kuinka kauan. Viime vuosi meni lukuloman takia ja nyt ei ole lomasta tietoakaan. Muutenkin saisin viikon aikaa lukea aivan rauhassa pääsykokeisiin ilman stressiä nykyisessä opinahjossa.

Minusta hiihtoloman aikaan on pakko harrastaa ulkoliikuntaa. Mieluiten keskellä korpea koirien kanssa. Hiihtää, juosta ja patikoida. Nauttia lumesta ja talvesta, paleltuneista varpaista ja kuumasta kaakaosta. *haikailua* Siksi kieltäydyn käyttämästä sanaa talviloma. :wink:
 
Hiihtoloma...tai mikä tahansa loma...olisikin! :(

Olen nimittäin siinä onnellisessa (?) asemassa että aloitin nykyisessä työpaikassani viime keväällä, joten minulla ei vielä ole mitään talvilomaa. Olkaa onnellisia kaikki kellä loma on!

Mikäli lomaa olisi, niin varmaan yrittäisin kehittää jotain ulkoliikuntaa niin kuin targuin tuossa sanoikin. Ehkä menisin jonnekin laskettelemaan tai esim. johonkin kylpylään. Nyyh...
 
Lómelindë sanoi:
Hiihtoloma...tai mikä tahansa loma...olisikin! :(

Sama täällä.. Töissä kuluu päivät. Oon ollut samassa paikassa töissä jo yli puoli vuotta, mutta pätkäsopimuksilla, joten vähät lomapäivät on täytynyt käyttää heti kun ne on ansaittu. Jos oliskin voinut pantata, niin oisin innosta hihkuen pitänyt talvilomaa. Nyt pitää tyytyä pidennettyyn viikonloppuun. Tällä viikolla vain 3 päivää töitä, ja torstai-perjantai lomaa. Lasketaankohan sitä talvilomaksi? Kuitenkin, lähden Hämeenlinna-Tampere suuntaan katselemaan sikäläistä menoa :p

Lomat on ainakin miulle tosi tärkeitä. Olin romahtaa viime kesänä, kun oli vain neljän viikon kesäloma. Tottunut tietysti siihen yli kahteen kuukauteen :( Nyt olenkin sitten jäämässä työttömäksi puoleksi vuodeksi, että eiköhän siinä kerkeä löhötä tarpeeksi!
 
Ylös