Hyväntekeväisyysmusiikki

Ereine

Kontulainen
Mitä mieltä olette musiikilla, joka tukee jotain hyvää tarkoitusta? Live8 kesällä, Amnesty teki jonkun levyn pari vuotta sitten ja onhan niitä muitakin.

Minulle on tärkeää että musiikki on hyvää, muuten voisi antaa ne rahat suoraan avustusjärjestöille. Kymmenen vuoden aikana minulle on kertynyt kolme Warchildin kokoelmaa, jotka ovat kaikki omalla tavallaan hyviä. Alkuperäinen Help-levy sisälsi musiikkia 90-luvun puolivälin suurimmilta bändeiltä, mukana olivat ainakin Oasis, Blur, Manic Street Preachers ja Suede. Joskus 2000-luvun alussa ostin kokoelman joka sisältää vanhoja listaykkösiä uudelleen esitettyinä, taas mukana oli suuria nimiä. Tällä viikolla kuulin uudesta Helpistä, A Day in the Life. Taas suuria nimiä mutta myös paljon minulle tuntemattomia. Levyltä löytyy yllättävän hyviä lauluja sellaisilta bändeiltä, joista en ole oikein pitänyt (Radiohead, Coldplay, Keane), loistavia uusia bändejä (Maximo Park), vanha suosikki joka yllättää (Manic Street Preachers) ja afrikkalaisia sotakohtaloita (loistava Tinariwen Malista, joka soittaa oikeasti kapinallista musiikkia ja hip-hop-artisti, joka on ollut lapsisotilaana). Ehdottomasti halvan hintansa arvoinen ja enemmänkin.
 
Ylös