Idols

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
Hämmästyin kun huomasin, että meillähän ei ole laisinkaan topikkia Idolsille. Satun nimittäin tietämään että moni kontulainenkin seuraa ohjelmaa. Uskoakseni kaikilla kontulaisilla on jokin käsitys siitä, mikä Idols on. Kertauksen omaisesti kuitenkin: Idols on torstaisin ja sunnuntaisin Mtv3:slta tuleva laulukilpailu. Tarkoituksena on löytää Suomen tähtitaivaalle uusi kyky. Nyt kolmatta tuotantokautta pyörivä ohjelma on edennyt siihen pisteeseen, että semifinaaleja on vielä pari jäljellä ja sitten alkavat finaalit, joihin pääsee siis seitsemän kilpailijaa. Finaalilähetyksiä tulee sitten niin monta että saadaan voittaja selville.

Aikaisempia Idolsin voittajia ovat Hanna Pakarinen sekä Ilkka Jääskeläinen. Ainakin ensin mainittu on pärjännyt kisan jälkeen kohtalaisen hyvin ja valittiin eilen jopa Suomen euroviisuedustajaksi. Lisäksi ohjelmasta on ponkaissut julkisuuteen muutama muukin artisti, jotka perinteisesti jakavat itse ohjelman tapaan mielipiteet kahtia.

Kertokaapas siis mietteitänne kyseisestä ohjelmasta, kilpailijoista ja heidän suorituksistaan, tuomaroinnista tai mistä vaan.
 
Kyllähän mä sitä katson. Justiinsa tuo alkaa, äänestäkää tänään Miljaa :) tuttu tyttö.

Tämä kausi on jotenkin paljon mielenkiintoisempi kuin aikaisemmat, joita en jaksanut kamalan aktiivisesti seurata. Nyt kiinnostaa paljon enemmän. Suosikki on varmaan Ari, joka on ah niin loistava. Ruslanas oli supersuosikki, siitä kehkeytyi kavereiden kanssa ihan hillitön vitsi, joten oli pakko kannustaa sitä. Ja osaahan mies laulaa.

Jone Nikula on ihana, ja muutenkin diggaan tuomareista aika paljon. Oikeestaan kaikki on ollut melko jees tähän mennessä, PAITSI etten voi sietää sitä blondia mimmiä, Kristiinako se oli joka pääsi jatkoon tokassa semifinaalissa. Karsee..
 
Mäkään en voi sietää sitä Kristiinaa, etenkin kun se vei Mian finaalipaikan. :p

Tässä kaudessa on kyllä ärsyttänyt se, että tuomarit selvästi suosivat tiettyjä kilpailijoita ja yrittävät ohjailla ihmisten äänestystä. Ja toisia kilpailijoita näytetään ohjelman aikana paljon enemmän kuin toisia.

Mian lisäksi mun suosikkeihin kuuluu Ari ja Johanna. Toivottavasti jompi kumpi voittaa. Ari on kyllä välillä vetänyt vähän ylimielisellä asenteella, mutta toisaalta sillä on varaa. On se sen verran hyvä...
 
Hei voidaanko täällä puhua myös American Idolista? Siellähän on koelaulut justiin päättyny ja kohta pääsee taas näkeen että ketäs siellä oikein pääsikään jatkoon. Muistaakseni siellä oli jotain tosi helmiä.
 
Toki täällä voi puhua myös American Idolssista. Ihan mielenkiintoista seurata kahden eri maan kisaa yhtaikaa. Kaikkien muidenkin maiden kisat ovat vapaan ruodinnan alaisia.

Ainoana rajana on että pysytellään kyseisen ohjelmaformaatin sisällä. :wink:
 
Esikarsinnat olivat viihdyttävää seurattavaa joidenkin kilpailijoiden huonouden vuoksi. Tuomariston eteenhän pääsivät juuri erityisen hyvät ja huonot laulajat, jälkimmäiset vain siksi että heille naurettaisiin. Idols tarjoaa pelleille keinon päästä julkisuuteen. Ekan Idolsin pinkkipaitainen Katri Helenan klassikon tärvelijä sai arvaamattoman paljon mainetta ja kyseenalaista kunniaa.

Ari-kaimani on suosikkini näissä kisoissa.
 
On sitä Idolsia tullut tänä vuonnakin seurailtua, jopa enemmän kuin aikaisempina vuosina. Laulajien taso on mielestäni parempi, ehkä se siitä johtuu.
Minä en oikein esikarsinnoista tykkää, on ärsyttävää ja surullista katsella telkkarista ihmisiä jotka laulavat aivan nuotin vierestä ja vieläpä luulevat oikeasti osaavansa laulaa. Heh, jos haluan kuulla jonkun laulavan huonosti, laulan itse nauhalle ja kuuntelen mieluummin siitä... Onhan siellä toki niitä, jotka ovat lähteneet sinne ihan vitsillä ja vain sen takia että saisi nähdä nämä kuuluisat tuomarit. Onhan esikarsinnat tehtävä, siitä ei pääse mihinkään.
Teatteriviikonloppu(mikälie) on jo mukavampaa katsottavaa. Jaksot ovat vaihtelevampia ja niissä pääsee jo paremmin tutustumaan kilpailijoihin. Teatteriviikonlopussa on tunnelmaa, jonka aistii ruudunkin takaa. :)
Semifinaalit ovat siihen nähden helpottavia, ettei niitä tarvitse joka ikistä katsoa. ;) Tokihan niitä pitäisi katsoa ja äänestää että finaaliin pääsisivät oikeat kilpailijat, mutta jotkut semifinaaliryhmät ovat olleet niin tylsiä, ettei niitä sikakaan jaksa katsoa.
Finaali sitten. Odotan innolla ja kannustan vahvaa suosikkiani Aria (joka on muuten joku aivan ihkuin tyyppi xD ). Osaavat siellä muutkin laulaa, mutta Ari on omaa luokkaansa. Ei nyt äkkiseltää tule mieleen yhtään niin hyvää suomalaista miespuolista laulajaa, on kai sekin jo jotain. Plus sitten, että Ari on äärettömän söpö tyyppi poikamaisine olemuksineen ja hevifanituksineen.
 
Nyt spekulointia..

Kenet tuomaristo valitsee viimeiseksi finalistiksi? Mä kannustan edelleen Ruslanasta ja uskon, että sillä vois olla jopa tsäänssi päästä. Mia Hervanto on myös listalla korkialla. Toivon, ettei ne valitse jotain mitäänsanomatonta Neon2 -tulkitsijaa tai taas yhtä tusinakuningatarta.
Torstaina se sitten selviää.

Mä yritän kovasti päästä asenneongelmastani eroon. Anna Abreu nimittäin, osaa kai se laulaa mutta musta se on vaan ihan hemmetin ärsyttävä.
 
Danyan ei ole mielipiteineen yksin. Jostain syystä nuo molemmat jatkoon päässeet 16-vuotiaat (Anna ja Kristiina) ovat mielestäni aivan loputtoman ärsyttäviä. Saatan olla mielipiteeni kanssa yksin, mutta mielestäni 16-vuotias on aivan liian nuori idoliksi. Kellertävä neste on vaarassa nousta hiusrajaan asti aivan erityisen nopeasti jos kilpailijan henkinen kehitys, minäkuva yms asiat eivät ole vielä aikuisen tasolla.

Viimeiseksi finalistiksi veikkaan jotakuta seuraavista: Ruslanas, Mia, Pätsi tai ehkä jopa Milja. :p
 
Tänään on se päivä, jolloin Kristiina Brask kuuluu äänestää televisiosta pois.

En ole seurannut kahta edellistä Idolsia, koska en rehellisesti sanottuna tykkää tällaisista tekemällä tehdyistä ohjelmaformaateista. Tätä kolmatta kisaa on kuitenkin ollut ihan viihdyttävää seurata. Toivon voittajaksi joko Aria tai Annaa ja olen siitä mukavassa asemassa, että jomman kumman suosikkiehdokkaani läpimeno on lähes varmaa. Galluppien mukaan se on todennäköisimmin Ari ja häntä tuskin heikentää se, miten keltainen lehdistö on viime aikoina vaahdonnut hänen vaikeasta elämästään. Mikäpä siinä. Arista on helppo pitää. Mutta niin on Annastakin. Toisin kuin tuo Kristiina, Anna on oikeasti kiva ja hänen hyvätuulisuutensa välittömyys iskee hyvin. Niin kuin koko henkilö iskee myös libidooni. :D

No, tänä iltana Kristiinalle ei tuu jatkoja.
 
Näin finaalilähetysten alkaessa onkin oikea aika eikata kilpailijoiden tippumisjärjestystä. Oman veikkaukseni mukaan värittömät, taka-alalle jääneet kilpailijat tippuvat ensimmäisinä pois ja viimeisiksi jäävät jo nyt ennakosuosikin viitan harteilleen saaneet kilpailijat. Oma veikkaukseni tippumisjärjestyksestä on Kristiina, Panu, Kristian, Mia, Johanna, Anna, Ari (voittaja).

Paljon riippuu tietenkin biisivalinnoista, tuomareiden kommenteista ja yleisestä onnistumisesta. Jos minä saisin tiputtaa kilpailijat järjesys olisi Kristiina, Panu, Anna, Mia, Kristian, Johanna, Ari. Tai ehkä tiputtaisin Annan jo ennen Panua. Vaikeata sanoa. :wink:
 
Lienee melko yleinen mielipide, että Kristian ja Ari pääsevät ainakin kolmen tai neljän parhaan joukkoon. Anna on tytöistä mielestäni laulajana paras, joskin persoonana hitusen ärsyttävä, ja pääsee pitkälle. Loput ovatkin mielestäni taidoiltaan aika keskinkertaisia. Kristiinalla on mielenkiintoinen soundi, joka toimii joissain biiseissä, mutta esimerkiksi tämäniltaiseen Madonnaan ei ääniala riittänyt. Miasta on vaikea sanoa mitään, Panu on tylsä enkä ymmärrä, mitä Johanna tekee finaalissa. Pudotusjärjestys: Panu, Johanna, Kristiina, Mia.... ja lopuista ei sitten tiedä.
 
Kristian, Ari ja Anna on minunkin veikkaukseni kärkikolmikoksi. He mielestäni erottuvat aivan selkeästi muusta finaaliporukasta. Loppukilpailusta veikkaan Arin ja Annan välistä, ja eiköhän Ari nappaa voiton kotiin. Henkilökohtaisesti minua hieman ärsyttää, että Anna on niin julmetun hyvä laulaja, minäkään en nimittäin oikein siedä tyttösen persoonaa.

Kristianin Lapin kesä jätti minut haukkomaan henkeäni. Aluksi hieman hirvitti moinen biisivalinta tuollaisessa kilpailussa, mutta aivan upeasti hän sen tulkitsi. Johannan puolesta harmittaa se, että hänen piti mennä laulamaan se vihon viimeinen rallatus (yksi inhokkilaulujani), jossa hänen äänensä ei tosiaankaan päässyt oikeuksiinsa. Kristiina, Panu ja Mia eivät oikeastaan hetkauttaneet mihinkään suuntaan. Anna oli upea, ei sille mitään voi. Ja Ari on kingi. :D
 
Ari ei juuri säväyttänyt eilisessä kisassa. Hän arveli varmaan olevansa vahvoilla ja lauloi sellaisen biisin kuin halusi. Hevinuotti luultavasti vaihtuu jatkossa popimpaan suuntaan.

Kristianin esitys sai aluksi pyörittelemään päätä. Yrittikö jätkä tipahtaa kisasta moisella vitsillä? HC-punkin piirissä harrastetaan biisejä, jotka saavat yleisön virnistelemään, mutta että karsintakilpailussa... loppua kohden päänpyörittelyn syy muuttui. Upea tulkinta! Poika pääsi näyttämään että ääntä ja syvyyttä löytyy.

Näihin kahteen verrattuna muut kilpailijat näyttävät tasaharmaalta massalta. En edes muista kuka tuo kehuttu Anna on.
 
Jaaha, tippuja olikin sitten Johanna. OH NOES WHAT TREACHERY IS THIS?!?!?!

Olen muuttanut mieleni. Toivon seuraavaksi tippujaksi Panua, josta ei ole niin mitään positiivista sanottavaa. Kristiinalla on puolellaan sentään kromosomit ja sitä mukaa ulkonäkö, joten sitä katselee mieluummin yhden karsintaesityksen pidempään.

En kuitenkaan olisi veikannut Johannaa tippujaksi. Tämä johtuu kuitenkin siitä, että tuo biisi on mielestäni mainio ja hän veti sen hyvin. Tuomaristo ja Suomen kansa oli valitettavasti kuitenkin eri mieltä, joten taidan vain olla kulttuurillisesti degeneroitunut ignorantti.

Olen Pagban (heh, hyvä nimimerkki) kanssa samaa mieltä siitä, että Kristianin esitys oli todellakin ehkä eilisistä paras. Ainakin laitoin hänelle ääneni. Mutta Arista olen eri mieltä, koska hänen esityksensä säväytti minua melkeinpä yhtä paljon. Tuomariston kritiikkiä en ymmärtänyt ollenkaan. "Lauloit sellaisen biisin minkä sinun voisi olettaakin laulavan." Aijaa? Mitä sitten olisi pitänyt laulaa? Johannahan yritti yllättää ja me kaikki tiedämme, mitä siitä seurasi. Ari oli mahtava.

Onneksi voittaja on lähes varmasti Ari, Anna, Kristian tai Mia. Suosikkejani joka iikka. Mutta Panu pois viikon päästä. Ihan oikeasti. :ouch:
 
Aargh, miksi oi miksi Suomen kansan piti äänestää Kristiinaa ja Panua! Tahdon ne ulos kisasta mieluummin nyt eikä parin viikon päästä. :yuck:
Tähän voisin lisätä että kaverini (joka tuntee Panun) puheiden perusteella tyyppi ei myöskään ole persoonana mikään maailman ihastuttavin.

Kristianin veto yllätti. En ihan ensimmäisenä ajatellut kuulevani Lapin kesää Idolsin finaalissa, mutta olihan se todella hienon kuuloista. Pidän tyypistä hetki hetkeltä enemmän. Jos joku missasi ohjelman eilen niin esimerkiksi täältä näkee tuon Lapin kesä-esityksen.
 
Panu on niiiiin surkea SURKEA SURKEA! Otti vähän päähän ku Johanna putosi. Miten joku piipittäjä-Kristiinakin muka voi saada enemmän ääniä ku se.. Argh.

Mutta Kristian. Jestas sentään mikä veto, olin ihan kyynelet silmissä ja tänään olen Youtubesta katsonut tuon eilisen esityksen miljoona kertaa. Aivan upea, olen melkein sanaton.
 
Noloa myöntää, mutta minäkin olen tänä vuonna hiukan kärryillä Idolsista erään ihmisen agitoinnin vuoksi, ja eilinen ykkösfinaalikin tuli katsottua.

Hilgaria sanoi:
Mutta Arista olen eri mieltä, koska hänen esityksensä säväytti minua melkeinpä yhtä paljon. Tuomariston kritiikkiä en ymmärtänyt ollenkaan. "Lauloit sellaisen biisin minkä sinun voisi olettaakin laulavan." Aijaa? Mitä sitten olisi pitänyt laulaa?
Niinnoh, sinistä valoa Arillekin tuomareilta välkehti ja syystä. Yllätysmomenttia esityksessä ei silti ollut ihan hirveästi - sehän kuulosti aivan Deep Purplelta ja sillä hyvä. Ei niin että kritisoisin, Arilla oli nyt kelpo tilaisuus päästää hevitys valloilleen kun putoamisriski oli käytännössä olematon.
Olihan noita yllätysyrityksiä useitakin ja vaihtelevin tuloksin: Kristian oli illan paras, Johannan esitys jäi kelpoon toistoon ilman kovin erottuvaa omaa otetta ja Panun esitys oli hengettömän teennäinen, suorastaan surkea.

Arin, Kristianin ja Annan kärkikolmikko vaikuttaa tässä vaiheessa melkoisen varmalta, mutta Mian, Kristiinan ja Panun putoamisjärjestys ei olekaan niin selvä juttu - sen osalta voivat tulevat esiintymiset varmasti ratkaista tilanteen miten päin tahansa. Mia oli eilen heistä kolmesta paras, mutta miten sitten käy ensi viikolla? Kristiinalla ja Panullakin on faninsa, sen osoittanee melko selvästi jo Johannan tämänviikkoinen putoaminen siitä huolimatta, että esitys kyllä päihitti ainakin Panun, minun mielestäni myös Kristiinan.
Kärkikolmikossa Kristianilla on kyllä melkoisesti työtä kiriä Annan ohi kakkoseksi, mutta ei Lapin kesä ainakaan huono aloitus yritykselle ollut. Eikä Arin voittoakaan kiveen ole kirjoitettu.
 
Anna ei saa voittaa. Itse en vielä närkästy hänen asenteestaan, mutta kyllähän sitä terveen itsetunnon ja ylemmyydentunnon välimaastossa liikutaan. Se on kuitenkin varmaa, että 16-vuotiaan pokka ei tule kestämään voittoa, vaan kusi nousee päähän. Ja se jos mikä on tragedia, jos kaunis ja lahjakas nuori nainen unohtaa opiskelun tähteyden takia ja jää tähdenlennoksi. :( Kukaan ei tiedä Ilkka Jääskeläisestä nykyään mitään, eikä ole syytä olettaa, että tämänvuotiselle voittajalle käy yhtä hyvin kuin Hanna Pakariselle. Miksi, oi miksi, Anna ei lähtenyt mukaan pari vuotta myöhemmin? Osaa se nääs laulaa, ja melkorin hyvin osaakin.

Kannatan siis Aria, mies teki vaikutuksen jo karsinnoissa. Sympaattinen kaveri, hieno ääni. Olenko ainoa, joka havaitsee tiettyä yhtäläisyyttä vanhaan kunnon Orochiin? :grin:
 
Mitäs mieltä olitte noiden Idols finalistien versiosta Ismo Alangon Pop-musiikkia kappaleesta? Katsoin videon YouTubesta pari kertaa ja melkein pääsi itku. Anna, Kristiina ja Mia pilas koko kappaleen. Niiden kenenkään laulutyyli ei sopinut siihen kappaleeseen.
 
Ylös