In Flames

Mithelas

Hobitti
Elikäs.. En mistään löytänyt kyseisestä bändistä tehtyä keskustelua tai sitten olen sokea :roll: mutta niin. Aihe selviää jo otsikosta.

Mielipiteitä kyseisestä bändistä ja musiikista. Henkilökohtaisesti pidän todella paljon siitä ja kuuntelen suunnilleen 24/7. Vanhempani eivät ole kovin innoissaan asiasta. He kun eivät ole tottuneet rankempaan musiikkiin.
Omistan yhden levyn "Reroute To Remain" ja pidän siitä todella paljon.
Suosikkibiisejä ovat mm. Metaphor, Cloud Connected.
Harmittelen kovasti sitä kun en viime kesänä päässyt Tuskaan kuuntelemaan tätä.

Mutta no niin... Kommenttia kehiin... :)
 
Joops joops, In Flames on kyllä tuttu ja vallan loistava yhtye. Mullakin on vaan toi Reroute to Remain, mutta koneella sitten vaikka mitä biisejä.. Fleimarit näin livenä Provinssissa 2003, ja oli kyllä ihan pirun kova keikka, olin rehaamassa eturivissä ja meininki tarttui tietysti. Wonderful.

Lempparibiisejä.. No Metaphor :) ja oikeestaan koko R2R -levy, Acoustic Medley, Pinball Map, The Quiet Place.. Öäh. En muista niitä nimiä edes.

Toi uusin levy ei kyllä oo mikään hirveen hyvä.
 
Kyllähän tähän on törmätty ja paljon on tykätty. Vanhemmasta kamasta tykkään kyllä enemmän. Lempibiisejä ei oikeastaan ole mutta ehdottomasti parhaita on Pinball map ja In Flames.
 
Menettelee. Parempaa on tavattu mutta onhan minulla In Flamesia koneella kymmenkunta kappaletta koneella. Ei yhtän enempää, ikinä.
Kaverilla kuulen sitä kuitenkin 24/7.Se riittää
 
in flames on parhaimpia bändejä mitä tiedän ehkä parempi kuin Nirvana.. bändillähän ilmesty vähä aika sitten uus levy ja se levyn nimee en muista sen levyn hitti kappale on take this life ja se on hyvä biisi.... Ja vaikka bändi onkin ruotsalainen niin on hyvä bändi.....
 
In Flames ja Göteborg-death oli kova juttu joskus vuonna -96. Jester Race ja Whoracle oli muistaakseni aikoinaan hyviä levyjä, sitä myöhempiä en ole juuri kuullut. Jossain vaiheessa puhuttiin, että bändi olisi siirtynyt enemmän nu-metallin puolelle, mutta on kai niillä nyt vieläkin sitä death-juttuakin jonkun verran?

In Flames oli kyllä noista jöötteporibändeistä se josta eniten tykkäsin, esim. Dark Tranquillity ja At the Gates eivät samalla tavalla meikäläistä sytyttäneet, vaikka tyyli oli aika samanlainen.
 
Joo, oli In Flames taas Provinssissa viikko sitten ja oli kyllä mun mielestä ainaki paras keikka koko festarilla! Anders on kyllä showmies, pakko sanoa. Ja Come Clarityn biisit toimii, ainakin mulle, loistavasti. Ei harmittanu yhtään kun Korn peru ja Fleimarit tuli tilalle. Tajuttoman hyvä meininki siellä oli.
 
In Flames on aivan loistava bändi. Itseeni kolahtaa etenkin kappaleet Man Made God ja Take This Life. Niissä nyt vain on jotakin sitä. Harmi vaan kun en ole koskaan nähnyt livenä mutta eihän tässä ikääkään ole ehtinyt kovin paljoa karttua. Eli katsomaan heti ku mahdollisuus. :D
 
In Flames? Liekeissäkö?

Ruotsista tulee paljon laadukasta metallimusiikkia, tai niin ainakin väitetään. Itse ainakin allekirjoitan tämän kyseistä yhtyettä osoittaen. In Flames kuuluu suosikkiyhtyeihini, vaikkakin se on tyyliltään vähän erilaisempaa, kuin muut suosimani metalliyhtyeet. Soittaminen C-vireestä varmistaa sen, että kunnon mättöä on luvassa. Melodiset lead-kitarat ovat myös sitä itseään, jota Flamesit tarjoavat. Mielestäni parhaat albumit ovat Clayman ja Come Clarity. Itse en ole bändin keikalla ollut, joten live esiintymisestä en sitten osaa sanoa juuri mitään.

Löytyykö Käärmeestä In Flamesin kuuntelijoita? Onko joku nähnyt kyseisen bändin livenä? Tietääkö joku edes mistä höpisen, ja jos tietää, haluaisin kuulla mitä mieltä olette F:stä?
 
In Flames kuuluu myös minun suosikkeihini ehdottomasti! Minua viihdyttää bändissä juuri melko tarttuvat melodiat sekä laulutyyli joka vaihtelee cleanin ja örinän välillä juuri hienosti. In Flames on kaunista mättöä parhaimmillaan.

Kävin katsomassa Flamesit Kulttuuritalolla vuonna 2006 (?) ja olin ihan tyytyväinen bändin suoritukseen. Äänentoisto Kulttuuritalolla ei ehkä tosin oleihan sopiva hevikeikalle. Harmi vaan että Fridénin clean-osuudet ei ehkä suju livenä niin kivasti siinä örinöiden lomassa, jolloin keikalla kuuli vaan melkeen örinää.

Kuulin jotain urbaania huhua että Anders Fridén (solisti) olisi lähtenyt kesken Tampereen keikan vessaan ja noukkinut jonkun randomina yleisöstä laulamaan siksi aikaa. Ei vissiin ollut mennyt ihan nappiin. :D

Clayman ja Come Clarity ovat myös suosikkialbumejani kyseiseltä yhtyeeltä. Ihan mahtavia biisejä täynnä molemmat levyt. Olin tosin pudota tuolilta kun kuulin jälkimmäisen levyn Dead End biisin jossa olikin vieraileva naissolisti. Loppujen lopuksi kyseinenkin biisi on ihan loistava, joskin poikkeaa ilmeeltään aika paljon muista Flamesien biiseistä.
 
Pakko fiilistellä..

Vasta viime viikolla kävin ostamassa In Flamesin uusimman levyn, A Sense Of Purposen. Sinkut ja muut kappaleet joita olin kuullut netistä eivät vielä oikein vakuuttaneet, mutta tämähän on aivan mahtava. Levyä mainostettiin melodisen metallin ystävälle sopivalle, sitähän tämä on. Tyylisuunta muuttui jo edellisen levyn jälkeen radikaalisti, nyt se on muuttunut johonkin uuteen suuntaan. Lauluosuudet ovat aikalailla erilaisia kuin koskaan ennen. Ainoa asia mikä ei ole muuttunut on mahtavien kertosäkeiden tarttuvat melodiat.

Parhaita biisejä ovat "Alias", "Drenched in Fear", "I'm The Highway" ja "March To The Shore". Miten saatoinkaan tuomita tämän levyn jonkin surkean sinkun takia? :D Tämä levyi osoittautui vaan sellaiseksi lätyksi, jota joutuu kuuntelemaan ensin vähän aikaan ennen kuin saa jutun juonesta kunnolla kiinni. Toisaalta levyllä on monta kappaletta joihin rakastuin ensi silmäyksellä kuuntelulla.

Poppia metallisoundeilla, hell yeah! \o/
 
Hyllyssäni on kaikki In Flamesit Jester Racesta Reroute to Remainsiin. Hienoa energistä ja melodista mättöä. Kun valitsee autoilumusiikiksi, niin alkaa kaasujalka kummasti painamaan. :wink: Uudempi bändin tuotanto on jäänyt itselleni vähän vieraammaksi, pitäisi varmaan lainata kirjastosta tai jotain... Minähän en musiikkia hanki nettipiratismin keinoin! :x
 
Ylös